Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

"Jeg har 980ti SLI, så jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke anbefaler to svakere kort over ett kraftig ett"

 

Hvis den kommentaren var myntet på meg, så kan jeg ikke forstå noe annet enn at du må ha slått deg kraftig i hodet om dette er alt du har klart å ta med deg fra hva jeg har sagt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 Så de kjøper seg heller et 1070 og sitter hjemme og "koser" seg med 71,2fps på en 144Hz skjerm. Akkurat som om ikke det hakker uten G-Sync. :p

 

Hvis man alltid skal ha 144 fps, så må man da kjøpe SLI av toppkorta hvert eneste år da, og selv da er det ikke sikkert man får den ytelsen i alle spill i 1440p Ultra settings, med AA. Blir et evig jag det der, og kostbart!

 

Crysis 3 kom i feb. 2013. Og selv ikke GTX1080 klarer 60fps i 1440p på det. Men det skalerer ganske bra i SLI/CFX...

 

Altså grafikken i det spillet er fortsatt bra, men jeg synes ikke den er SÅ bra at ytelsen med et 1080 kort er som den burde. Vet ikke om de spilla er de som utnytter hardwaren aller best, selv om SLI funker greit der. Testa for moro skyld Crysis 1 for ikke lenge siden, og selv med en 5960X på over 4 Ghz og 980Ti @ 1400, så var ytelsen ræva. Man skulle tro at slik hardware skjørte det gamle spillet i 144++ fps i dag, men akk nei. Så hvordan 3D motoren er og hvordan spillet er kodet har mye å si. Nå vet jeg at Crysis 3 bruker en nyere verson av Cryengine da, så det er sagt, og det vises tydelig også.

 

Jeg spiller Crysis 2 om igjen nå om dagen, og fps var nede på 24 fps et sted.... 100 Ghz CPU og 10 Ghz GPU er det som kreves der eller :p:D

Lenke til kommentar

Nå da strix kortene endelig ble bekreftet 8.7 fra komplett, har de jaggu meg fått inn EK X. Er vel 3. Bytte av kort for min del, men nå er alt på vei ?

 

 

image.jpg

 

Blir spennende å prøve kort som ikke jeg har montert blokk på selv for en gangs skyld.

 

Netonnet fortsatt tause ift RMA på rampage v kortet som døde. Ender vel med å vente på det mens de nye delene står på og støver ?

Endret av gthaman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå da strix kortene endelig ble bekreftet 8.7 fra komplett, har de jaggu meg fått inn EK X. Er vel 3. Bytte av kort for min del, men nå er alt på vei

 

 

image.jpg

 

Blir spennende å prøve kort som ikke jeg har montert blokk på selv for en gangs skyld.

 

Netonnet fortsatt tause ift RMA på rampage v kortet som døde. Ender vel med å vente på det mens de nye delene står på og støver

Kvalmende.. Sjalu er ivertfall ikke i tankene da man ser denne lista her..  :dribble:

Lenke til kommentar

Kan se ut som Nvidia 1060 serien ikke får SLI muligheter : http://www.guru3d.com/news-story/no-sli-for-geforce-gtx-1060.html

 

Eller rettere sagt, behøver kanskje ikke SLI broa for å få SLI muligheter.

 

Edit : Mer informasjon om dette her : http://videocardz.com/61780/nvidia-geforce-gtx-1060-rumors-part-1

 

For de som ikke gidder å lese lenker : 3Gb versjonen vil trolig ikke ha SLI , 6Gb versjonen vil komme med SLI.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

Vil det være verdt å putte 200kr ekstra i en founders edition kontra MSI aero (OC) når det gjelder kjøleegenskapene? 

ikke om du skal ha ett. 

Bare omdu skal ha 2 som står helt tett eller i et lite kabinett. 

 

Kun 1 foreløpig, er jo et ITX oppsett. Om jeg skal ha 2 i fremtiden så blir det uansett vannkjøling. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

 

 

Vil det være verdt å putte 200kr ekstra i en founders edition kontra MSI aero (OC) når det gjelder kjøleegenskapene? 

ikke om du skal ha ett. 

Bare omdu skal ha 2 som står helt tett eller i et lite kabinett. 

 

Kun 1 foreløpig, er jo et ITX oppsett. Om jeg skal ha 2 i fremtiden så blir det uansett vannkjøling. Takk for hjelpen!

 

Aero har samme type kjøler som Founders, så lufta får du ut av kabinettet uansett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...