Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Det som er litt gøy er jo at det var kjempehysteri vedr GTX 970 på dette punktet - men det er ingen som bryr seg om at både nvidia og AMD selger low-end skjermkort med 4GB minne. Kort som iallfall ikke kan utnytte det. Folk kjøper disse med stor glede, men når det kommer et kort som i enkelte tilfeller kanskje blir satt litt tilbake så er det ramaskrik.

 

Jeg synes ikke det er greit at kortet markedsføres som 4GB GDDR5 på lik linje med GTX 980, når realiteten er noe helt annet. 

Personlig har jeg vanskelig for å skjønne hvordan folk i det hele tatt kan forsvare nvidia når det gjelder denne saken.

 

Blir det samme som at man skulle lansere en cpu med 10 cores, hvor 2 av disse i realiteten var ubrukelig. Men det er vel ikke så nøye siden mange ikke ville hatt behov for disse 2 kjernene uansett...

Endret av Rory Read
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg synes ikke det er greit at kortet markedsføres som 4GB GDDR5 på lik linje med GTX 980, når realiteten er noe helt annet. 

Personlig har jeg vanskelig for å skjønne hvordan folk i det hele tatt kan forsvare nvidia når det gjelder denne saken.

 

Blir det samme som at man skulle lansere en cpu med 10 cores, hvor 2 av disse i realiteten var ubrukelig. Men det er vel ikke så nøye siden mange ikke ville hatt behov for disse 2 kjernene uansett...

 

 

Skjermkortet har jo 4GB minne , problemet er at en del av minnet er "tregt" , Nvidia har dog lansert drivere som faktisk minimerer dette problemet...

Lenke til kommentar

 

 

Jeg synes ikke det er greit at kortet markedsføres som 4GB GDDR5 på lik linje med GTX 980, når realiteten er noe helt annet. 

Personlig har jeg vanskelig for å skjønne hvordan folk i det hele tatt kan forsvare nvidia når det gjelder denne saken.

 

Blir det samme som at man skulle lansere en cpu med 10 cores, hvor 2 av disse i realiteten var ubrukelig. Men det er vel ikke så nøye siden mange ikke ville hatt behov for disse 2 kjernene uansett...

 

 

Skjermkortet har jo 4GB minne , problemet er at en del av minnet er "tregt" , Nvidia har dog lansert drivere som faktisk minimerer dette problemet...

 

 

 

Ser ikke helt relevansen i at kortet "har 4gb minne" når ikke hele kan benyttes på lik linje med f.eks gtx 980 eller andre "normale" skjermkort. Og det er vel ikke "tregt", men TREGT du mener. 

Endret av Rory Read
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg synes ikke det er greit at kortet markedsføres som 4GB GDDR5 på lik linje med GTX 980, når realiteten er noe helt annet. 

Personlig har jeg vanskelig for å skjønne hvordan folk i det hele tatt kan forsvare nvidia når det gjelder denne saken.

 

Blir det samme som at man skulle lansere en cpu med 10 cores, hvor 2 av disse i realiteten var ubrukelig. Men det er vel ikke så nøye siden mange ikke ville hatt behov for disse 2 kjernene uansett...

 

 

Skjermkortet har jo 4GB minne , problemet er at en del av minnet er "tregt" , Nvidia har dog lansert drivere som faktisk minimerer dette problemet...

 

 

 

Ser ikke helt relevansen i at kortet "har 4gb minne" når ikke hele kan benyttes på lik linje med f.eks gtx 980 eller andre "normale" skjermkort. Og det er vel ikke "tregt", men TREGT du mener. 

 

 

Ta det i Geforce GTX 9xx Tråden eller noe ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er uansett ikke greit å markedsføre 4GB når man ikke får 4GB. Selvom om det i de fleste tilfeller ikke vil ha noe å si, er det fremdeles villedende markedsføring, noe Nvidia har vært flinke på i det siste også(for å gjøre dette relevant til denne tråden også: Nvidias fremvisning av en 1080FE på stabil 2.1Ghz).

Dersom vi bestandig skal godta villedende markedsføring, slik som mange her tydeligvis gjør, så kan vi som kjøpere ikke lenger stole på tallene på spesifikasjonene vi leser på produktet vi skal kjøpe. Da blir det til slutt et lotteri om at man faktisk får det man har lest og betalt for.

Det synes hvertfall ikke jeg er OK

Endret av Enlightened
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er uansett ikke greit å markedsføre 4GB når man ikke får 4GB. Selvom om det i de fleste tilfeller ikke vil ha noe å si, er det fremdeles villedende markedsføring, noe Nvidia har vært flinke på i det siste også(for å gjøre dette relevant til denne tråden også: Nvidias fremvisning av en 1080FE på stabil 2.1Ghz).

Dersom vi bestandig skal godta villedende markedsføring, slik som mange her tydeligvis gjør, så kan vi som kjøpere ikke lenger stole på tallene på spesifikasjonene vi leser på produktet vi skal kjøpe. Da blir det til slutt et lotteri om at man faktisk får det man har lest og betalt for.

Det synes hvertfall ikke jeg er OK

 

Herregud for en post.. 

 

 

 

Det er uansett ikke greit å markedsføre 4GB når man ikke får 4GB. 

 

970 har da virkelig 4GB, å påstå noe annet er tullete, og beviser igjen bare det at du ikke fatter hva som faktisk er problemet. 

970 har et reelt problem, og det er noe Nvidia burde ha vært klare på, men du er ikke bedre selv når du sitter der og er villedende med måten du karakteriserer problemet på.

 

 

 

for å gjøre dette relevant til denne tråden også: Nvidias fremvisning av en 1080FE på stabil 2.1Ghz

 

Det finnes da virkelig 1080 kort som når 2.1GHz, og jeg vil tippe de aller fleste 1080 kortene du kommer over ville kjørt 2.1GHz i den testen under tilsvarende omstendigheter. Det vil si; I en ukjent 3d demo, som er låst til 60fps og hvor kortet helt klart ikke belastes 100%... Eksempelet du velger er jo også helt på trynet, da overklokking er noe som varier mellom hvert eksemplar, og du har ingen garantier på at alle brikkene vil tåle de samme frekvensene.

 

 

 

Dersom vi bestandig skal godta villedende markedsføring, slik som mange her tydeligvis gjør, så kan vi som kjøpere ikke lenger stole på tallene på spesifikasjonene vi leser på produktet vi skal kjøpe.

 

Villedende markedsføring er ulovlig. Det er noe helt annet enn at de velger å sette produktene sine i best lys, på sin egen event.

 

Hvorfor du ser for deg at denne typen evens skal fungere som reviews er ikke noe jeg helt forstår. 

Endret av SWAT dude...
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hmm virker som samtalene her inne går på repeat, repeat, repeat hele tida  :wee:

Trodde da 970 og det vram greiene var ferdig snakka i forrige århundre.

 

Enig i at det blir litt feil å ta opp dette.

Det eneste er at Nvidia er flinke til å vise fram produktene sine på en måte som kanskje ikke stemmer 100% for samtlige forbrukere, men er det virkelig et problem at alle kortene ikke kommer til å overklokkes til 2.1 Ghz? Elller at man kan se at kortene throttler etter en stund når de blir varme (Når man overklokker og ser at hastigheten går ned)? Kjøleløsningen er jo tross alt laget for å sørge for tilstrekkelig kjøling og ikke ta livet av kortene over tid.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Husk at denne tråden er en diskusjon for produktene til Nvidia som står i emnetittelen , blir det en stor avsporing rundt konkrete temaer (selv om det er innenfor trådens emne) bør dette taes i en egen tråd.
Ikke minst hold dere saklige og ha en høflig tone i forhold til hva som diskuteres.

Kommer trolig til å fjerne noen innlegg som er enten ren avsporing eller går på person.
Mvh
Malvado

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er uansett ikke greit å markedsføre 4GB når man ikke får 4GB. Selvom om det i de fleste tilfeller ikke vil ha noe å si, er det fremdeles villedende markedsføring, noe Nvidia har vært flinke på i det siste også(for å gjøre dette relevant til denne tråden også: Nvidias fremvisning av en 1080FE på stabil 2.1Ghz).

Dersom vi bestandig skal godta villedende markedsføring, slik som mange her tydeligvis gjør, så kan vi som kjøpere ikke lenger stole på tallene på spesifikasjonene vi leser på produktet vi skal kjøpe. Da blir det til slutt et lotteri om at man faktisk får det man har lest og betalt for.

Det synes hvertfall ikke jeg er OK

 

Herregud for en post.. 

 

 

 

Det er uansett ikke greit å markedsføre 4GB når man ikke får 4GB. 

 

970 har da virkelig 4GB, å påstå noe annet er tullete, og beviser igjen bare det at du ikke fatter hva som faktisk er problemet. 

970 har et reelt problem, og det er noe Nvidia burde ha vært klare på, men du er ikke bedre selv når du sitter der og er villedende med måten du karakteriserer problemet på.

 

 

 

for å gjøre dette relevant til denne tråden også: Nvidias fremvisning av en 1080FE på stabil 2.1Ghz

 

Det finnes da virkelig 1080 kort som når 2.1GHz, og jeg vil tippe de aller fleste 1080 kortene du kommer over ville kjørt 2.1GHz i den testen under tilsvarende omstendigheter. Det vil si; I en ukjent 3d demo, som er låst til 60fps og hvor kortet helt klart ikke belastes 100%... Eksempelet du velger er jo også helt på trynet, da overklokking er noe som varier mellom hvert eksemplar, og du har ingen garantier på at alle brikkene vil tåle de samme frekvensene.

 

 

 

Dersom vi bestandig skal godta villedende markedsføring, slik som mange her tydeligvis gjør, så kan vi som kjøpere ikke lenger stole på tallene på spesifikasjonene vi leser på produktet vi skal kjøpe.

 

Villedende markedsføring er ulovlig. Det er noe helt annet enn at de velger å sette produktene sine i best lys, på sin egen event.

 

Hvorfor du ser for deg at denne typen evens skal fungere som reviews er ikke noe jeg helt forstår. 

 

970 har 4gb, men bruker du over 3,5gb får du en ræva opplevelse. Da blir det feil å si at dette kortet vil duge i opptil 4gb brukt vram.

 

1080FE trottler. Du vil ikke kunne kjøre den ønskede overklokkingsfrekvensen på 2Ghz pga varmeproblemer, noe de var helt stille om. 

 

Villedende markedsføring er kanskje ulovlig, men selskaper slipper unna med det hele tiden. Nvidia er jo egentlig et godt eksempel på akkurat det. Benekter du at Nvidia har drevet med det, så er du nok kraftig fanboy :p

 

"herregud for en post" er heller ikke en særlig verdsatt måte å reagere på andre sine meninger på. Det heter tross alt diskusjon.no, så du må tåle at andre ikke har samme oppfatning som deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det er uansett ikke greit å markedsføre 4GB når man ikke får 4GB. Selvom om det i de fleste tilfeller ikke vil ha noe å si, er det fremdeles villedende markedsføring, noe Nvidia har vært flinke på i det siste også(for å gjøre dette relevant til denne tråden også: Nvidias fremvisning av en 1080FE på stabil 2.1Ghz).

Dersom vi bestandig skal godta villedende markedsføring, slik som mange her tydeligvis gjør, så kan vi som kjøpere ikke lenger stole på tallene på spesifikasjonene vi leser på produktet vi skal kjøpe. Da blir det til slutt et lotteri om at man faktisk får det man har lest og betalt for.

Det synes hvertfall ikke jeg er OK

 

Herregud for en post.. 

 

 

 

Det er uansett ikke greit å markedsføre 4GB når man ikke får 4GB. 

 

970 har da virkelig 4GB, å påstå noe annet er tullete, og beviser igjen bare det at du ikke fatter hva som faktisk er problemet. 

970 har et reelt problem, og det er noe Nvidia burde ha vært klare på, men du er ikke bedre selv når du sitter der og er villedende med måten du karakteriserer problemet på.

 

 

 

for å gjøre dette relevant til denne tråden også: Nvidias fremvisning av en 1080FE på stabil 2.1Ghz

 

Det finnes da virkelig 1080 kort som når 2.1GHz, og jeg vil tippe de aller fleste 1080 kortene du kommer over ville kjørt 2.1GHz i den testen under tilsvarende omstendigheter. Det vil si; I en ukjent 3d demo, som er låst til 60fps og hvor kortet helt klart ikke belastes 100%... Eksempelet du velger er jo også helt på trynet, da overklokking er noe som varier mellom hvert eksemplar, og du har ingen garantier på at alle brikkene vil tåle de samme frekvensene.

 

 

 

Dersom vi bestandig skal godta villedende markedsføring, slik som mange her tydeligvis gjør, så kan vi som kjøpere ikke lenger stole på tallene på spesifikasjonene vi leser på produktet vi skal kjøpe.

 

Villedende markedsføring er ulovlig. Det er noe helt annet enn at de velger å sette produktene sine i best lys, på sin egen event.

 

Hvorfor du ser for deg at denne typen evens skal fungere som reviews er ikke noe jeg helt forstår. 

 

970 har 4gb, men bruker du over 3,5gb får du en ræva opplevelse. Da blir det feil å si at dette kortet vil duge i opptil 4gb brukt vram.

 

1080FE trottler. Du vil ikke kunne kjøre den ønskede overklokkingsfrekvensen på 2Ghz pga varmeproblemer, noe de var helt stille om. 

 

Villedende markedsføring er kanskje ulovlig, men selskaper slipper unna med det hele tiden. Nvidia er jo egentlig et godt eksempel på akkurat det. Benekter du at Nvidia har drevet med det, så er du nok kraftig fanboy :p

 

"herregud for en post" er heller ikke en særlig verdsatt måte å reagere på andre sine meninger på. Det heter tross alt diskusjon.no, så du må tåle at andre ikke har samme oppfatning som deg.

 

Har lest mange artikler om GTX 970, men har så langt ikke lest om noen tilfeller der det trege minnet fikk en faktisk innvirkning på ytelse i spill. Har lest artikler hos AnandTech, HardOCP og Tech Report om jeg ikke husker feil. Er ellers enig, at det var feil markedsføring av nVidia.

 

1080FE throttler vel ikke med mindre man kjører furmark? Eller mener du at 1080FE throttler ved høy overklokk? Throttling innebærer at kortet ikke klarer å holde sin base clock. Vær spesifikk.

Lenke til kommentar

Om det var noe som var villedene så var det at fury x var en overklokkers drøm :p

 

Det kan vi for såvidt være enige i. Men "overklokkers drøm" sitatet stammer ikke fra en presentasjon med verdenspressen til stede. Det må vel heller kalles en sleivete kommentar i farta. Og for alt vi vet var det kanskje planlagt at Fury X skulle vært klokket mye lavere, men at 980Ti saboterte den planen. Om Fury X var planlagt å komme med for eksempel 950MHz klokk, så ville 1150MHz vært en 21% overklokk.

 

Uansett så fikk altså TPU 1150MHz, altså 10% ekstra ut av Fury X, og 11% ekstra ut av 1080. Den ene prosenten gjør vel ikke 1080 heller akkurat til noen overklokkers drøm da?

 

Nizzen sa her forleden at han fikk sin Fury X opp i 1170MHz som blir en ~11,4% overklokk. Men jeg har sett rapportert 1200MHz på Fury X også. Det ble bare ikke oversatt til like stort ytelses økning før de fikk overklokket VRAM også.

Lenke til kommentar

 

Ved en tilfeldighet så jeg dette på Komplett sine sider:

 

Alle privatpersoner som bestiller valgfri GTX 1070 grafikkort til og med 10.07.16 er med i trekningen av en Asus 27’’ LED G-Sync Rog Swift PG279Q. Vinneren blir trukket og kontaktet i begynnelsen av august.

 

Det var da litt tvilsomt gjort av Komplett for å selge flere 1070 kort synes jeg, om dette stemmer da.

 

 

Kjekt for de som bestiller GTX 1070.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...