Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

Denne lanseringen har vært helt latterlig, det hadde kanskje vært litt smartere å lansere disse kortene når de faktisk har produsert flere.

Samme regla hvert år :)

 

De som ikkje bestiller tidelig, må vente. Slik er det.

 

Selv har jeg Msi 1080 gaming x hjemme nå :)

 

Jeg bestilte første dagen det var mulig, så ikke kom med den. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Denne lanseringen har vært helt latterlig, det hadde kanskje vært litt smartere å lansere disse kortene når de faktisk har produsert flere.

Samme regla hvert år :)

 

De som ikkje bestiller tidelig, må vente. Slik er det.

 

Selv har jeg Msi 1080 gaming x hjemme nå :)

 

Jeg bestilte første dagen det var mulig, så ikke kom med den. :)

 

Ok, synn for deg da   :)

 

Hvis det var mange før deg samme dagen, så hjelper det lite. 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Denne lanseringen har vært helt latterlig, det hadde kanskje vært litt smartere å lansere disse kortene når de faktisk har produsert flere.

Samme regla hvert år :)

 

De som ikkje bestiller tidelig, må vente. Slik er det.

 

Selv har jeg Msi 1080 gaming x hjemme nå :)

 

Hvor og når bestillte du kortet ditt? :)

Jeg håper EVGA 1080 sc korta kommer snart fra NetonNet.

 

Digitalimpuls.no er redder meg bestandig :D

 

Gigabyte g1 gaming var nettopp på lager, men vipps, så var de borte.

 

http://www.ps.no/gigabyte-geforce-gtx-1080-gaming/cat-p/c/p8839332

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Mitt msi gaming x 1080 booster til 1962mhz ved bare å sette opp powerlimit. Altså ingen overklokk :)

 

2140mhz virker som max for meg før "artifacts" danser på skjermen. Med vifta på 70% da er den knapr hørbar inni kabinettet, og i spill så er temperaturen 60 grader etter 15 min spilling. Kongekort :D

 

5700 poeng i 3dmark firestrike ultra. Lett :D

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt msi gaming x 1080 booster til 1962mhz ved bare å sette opp powerlimit. Altså ingen overklokk :)

 

2140mhz virker som max for meg før "artifacts" danser på skjermen. Med vifta på 70% da er den knapr hørbar inni kabinettet, og i spill så er temperaturen 60 grader etter 15 min spilling. Kongekort :D

 

Du har vel 2 av dem? Venter på vannblokker eller har du fått?

Lenke til kommentar

 

Mitt msi gaming x 1080 booster til 1962mhz ved bare å sette opp powerlimit. Altså ingen overklokk :)

 

2140mhz virker som max for meg før "artifacts" danser på skjermen. Med vifta på 70% da er den knapr hørbar inni kabinettet, og i spill så er temperaturen 60 grader etter 15 min spilling. Kongekort :D

 

Du har vel 2 av dem? Venter på vannblokker eller har du fått?

 

Skal ikkje ha det på vann enda nei. Har bare ett, fordi jeg vente på 2 andre også som jeg skal teste.

 

I løpet av kvelden skal jeg nok bikke 6000poeng i Firestrike Ultra  :green:

5 880 with Generic VGA(1x) and Intel Core i7-6900K

http://www.3dmark.com/fs/8800998

Lenke til kommentar

 

 

Mitt msi gaming x 1080 booster til 1962mhz ved bare å sette opp powerlimit. Altså ingen overklokk :)

 

2140mhz virker som max for meg før "artifacts" danser på skjermen. Med vifta på 70% da er den knapr hørbar inni kabinettet, og i spill så er temperaturen 60 grader etter 15 min spilling. Kongekort :D

 

Du har vel 2 av dem? Venter på vannblokker eller har du fått?

 

Skal ikkje ha det på vann enda nei. Har bare ett, fordi jeg vente på 2 andre også som jeg skal teste.

 

I løpet av kvelden skal jeg nok bikke 6000poeng i Firestrike Ultra  :green:

5 880 with Generic VGA(1x) and Intel Core i7-6900K

http://www.3dmark.com/fs/8800998

 

Generic VGA!

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Mitt msi gaming x 1080 booster til 1962mhz ved bare å sette opp powerlimit. Altså ingen overklokk :)

 

2140mhz virker som max for meg før "artifacts" danser på skjermen. Med vifta på 70% da er den knapr hørbar inni kabinettet, og i spill så er temperaturen 60 grader etter 15 min spilling. Kongekort :D

 

5700 poeng i 3dmark firestrike ultra. Lett :D

Fin overklokk det Nizzen, virker som alt over 2100mhz på luft er godkjent, har sett mange som blir stående på 2050 også. Meste jeg har sett på luft har vært 2.2ghz men det var med custom bios.

 

sjekka ASIC?

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

 

Hm, silicon lotteriet virker å bety mye på Pascal. To bekjente har fått vært sitt GTX 1080 i helgen, ene har founders og andre har MSI gaming x.

 

Msi kortet får rundt 60mhz på core, mens founders får +250, og en del mer på memory også.

 

Boosten på MSI ligger på rundt 2030-2050, mens founders ligger på 2075-2100 på core. Founders blir jo varmere, men kan jo sette manuell viftehastighet. 

 

Lurer på hva 6+8pin er og 10-12 power phases egentlig har å si, men men.

Akkurat som Maxwell, med andre ord. Silikonlotteriet har jo strengt tatt ALLTID betydd mye.

 

Så klart. Ordla meg kanskje litt feil, mente at jeg tror det har enda litt mer å si på Pascal sammenlignet med Maxwell.

 

Har enda mindre å si faktisk. Mindre forskjell på 1080 på 2050 vs 2150 enn det er på 980Ti på 1400ish vs 1500+

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

 

Mitt msi gaming x 1080 booster til 1962mhz ved bare å sette opp powerlimit. Altså ingen overklokk :)

 

2140mhz virker som max for meg før "artifacts" danser på skjermen. Med vifta på 70% da er den knapr hørbar inni kabinettet, og i spill så er temperaturen 60 grader etter 15 min spilling. Kongekort :D

 

5700 poeng i 3dmark firestrike ultra. Lett :D

Fin overklokk det Nizzen, virker som alt over 2100mhz på luft er godkjent, har sett mange som blir stående på 2050 også. Meste jeg har sett på luft har vært 2.2ghz men det var med custom bios.

 

sjekka ASIC?

 

ASIC er 99,3% , altså det Funker ikkje som jeg sa tideligere i tråden :)

Nyeste versjon av gpu-z, så står det at det ikkje er støttet. Så den saken kan legges død.

 

 

Edit: 

5 948 Firestrike Ultra :p

 

Edit 2: 5982

 

 

 

http://www.3dmark.com/fs/8802467

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal hoppe over GTX 1080 Hybrid og heller skal kjøpe meg et EVGA GeForce GTX 980Ti Hybrid.

Kan bli et ventekort til 1080Ti Hybrid kommer.
Prisen har nå dalt ned til 6348kr, nesten 2000kr billigere enn før Pascal ble lansert.

 

Foreløpig har jeg kun en QHD 60Hz skjerm så kan nok sikkert klare meg med 980Ti en liten stund. Likevel kjenner jeg på at jeg vil heller kjøpe 1080, men når 980Ti er så billig som nå så kan det kanskje hende 2000kr for 15-20% bedre ytelse ikke er verdt det.

 

Jeg spår at prisen kommer til å dale under 6000kr snart for 980Ti Hybrid.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...