Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir nok RX480/490 for min del. Så lenge ikke AMD skrur opp prisene på dette viset.

Hele FE referansekort greiene er noe forbanna tull, MSRP på 379 / 599 USD blir bare markedsføringstull.

Kan sikkert skylde på partnerne for at de utnytter situasjonen, men Nvidia har jo lagt opp til dette selv..

Lenke til kommentar

 

I følge denne anmeldelsen skal 1070 klare godt over 60fps på Witcher 3.

 

http://www.guru3d.com/articles_pages/msi_geforce_gtx_1070_gaming_x_review,24.html

 

Sitter du med en 1080p/60hz skjerm uten planer for å oppgradere så hadde et 1070 vært et bedre kjøp enn et 1080, om det er andre der ute som sitter og lurer på dette.

 

 

Ja men jeg kjører med alt på. Dvs Nvidia hairworks. Noe som gir endel monstre i spillet virkelig et skummelt preg. Og ikke minst Gerald sinn skjegg vekst :D Og downsample fra en mye høyer oppløsning på et 1080p panel krever også sitt. Men damn å pent det blir...(Just Cause 3)

 

Men skal også nevnes at min PC ikke er up to date. Må oppgradere for å få full effekt av skjermkortet. Men nå fikk jeg det gratis så det var liksom ikke helt planlagt dette...

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Er faktisk veldig interessert i evga 1080 hybrid, men leste et sted at kortet tar 2.5 pcie størrelse noe som gjør 1 pcie slot ubrukelig og veldig uaktuelt selv om jeg har flere porter tilgjengelig på mitt hk. Noen som vet noe mer om dette?

 

Jeg har tidligere sagt at jeg ikke liker MSI i det hele tatt, MEN jeg liker MSI 1080 seahawk designet veldig mye, den er svart og hvit og ikke altfor mye led belysning(msi logoen bare trur jeg).

 

Tenkte også på 1070 msi seahawk noe som blir mye billigere enn 1080 versjonen, men vil 1070 være nok for 1440p gaming i pcars for eks?

Men på en annen måte hvis jeg kjøper 1080 vil jeg ha en veldig kraftig gpu lang tid framover også.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

Er faktisk veldig interessert i evga 1080 hybrid, men leste et sted at kortet tar 2.5 pcie størrelse noe som gjør 1 pcie slot ubrukelig og veldig uaktuelt selv om jeg har flere porter tilgjengelig på mitt hk. Noen som vet noe mer om dette?

 

Jeg har tidligere sagt at jeg ikke liker MSI i det hele tatt, MEN jeg liker MSI 1080 seahawk designet veldig mye, den er svart og hvit og ikke altfor mye led belysning(msi logoen bare trur jeg).

 

Tenkte også på 1070 msi seahawk noe som blir mye billigere enn 1080 versjonen, men 1070 vil være nok for 1440p gaming i pcars for eks?

 

EVGA_JacobF

"More details soon thumbup.gif"

Dette sa han for 1 mnd siden.....

 

Evga er like håpløse på slikt. "New bios coming soon" 2 mnd senere så har ingen hørt noe engang. :p

 

 

 

Vanskelig å se på bildene om det er 2 eller 2.5 bredde:

 

https://www.overclockers.co.uk/evga-geforce-gtx-1080-hybrid-8192mb-gddr5x-pci-express-graphics-card-gx-303-ea.html

 

Rart hvis det er bredere enn 2 pci-e da... Zotac liker å ha 3 slots da :p Altså EPIC fail spør du meg.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Er faktisk veldig interessert i evga 1080 hybrid, men leste et sted at kortet tar 2.5 pcie størrelse noe som gjør 1 pcie slot ubrukelig og veldig uaktuelt selv om jeg har flere porter tilgjengelig på mitt hk. Noen som vet noe mer om dette?

 

Jeg har tidligere sagt at jeg ikke liker MSI i det hele tatt, MEN jeg liker MSI 1080 seahawk designet veldig mye, den er svart og hvit og ikke altfor mye led belysning(msi logoen bare trur jeg).

 

Tenkte også på 1070 msi seahawk noe som blir mye billigere enn 1080 versjonen, men 1070 vil være nok for 1440p gaming i pcars for eks?

 

EVGA_JacobF

"More details soon thumbup.gif"

Dette sa han for 1 mnd siden.....

 

Evga er like håpløse på slikt. "New bios coming soon" 2 mnd senere så har ingen hørt noe engang. :p

 

 

 

Vanskelig å se på bildene om det er 2 eller 2.5 bredde:

 

https://www.overclockers.co.uk/evga-geforce-gtx-1080-hybrid-8192mb-gddr5x-pci-express-graphics-card-gx-303-ea.html

 

Rart hvis det er bredere enn 2 pci-e da... Zotac liker å ha 3 slots da :p Altså EPIC fail spør du meg.

 

 

altså hvis et gpu kort blir større enn 2 slots blir det uaktuelt for min del. Syns alle zotac kort er oversized uansett så.

tatt fra linken:

- Slot Size 2.5 Slot

Lenke til kommentar

Sammenlikna litt priser med tidligere Nvidia kort for moroskyld:

 

Omtrentlige priser ved launch fra Prisguide.no:

670: 3000 (2012)

680: 4000 (2012)

770: 3300 (2013)

780: 5200 (2013)

970: 2800 (2014)

980: 4600 (2014)

1070: 4900 (2016)

1080: 6900 (2016)

 

Dollarkurs ca. ved launch:

2012: 5,8

2013: 5,9

2014: 6,5

2016: 8,2

 

Pris/Dollarkurs

670: 517

680: 689

770: 559

780: 881

970: 430

980: 707

1070: 597

1080: 841

 

 

Kan vel konkludere med at 9-serie, spesielt 970, har skjemt oss litt bort. Men mest av alt så blir vi rævkjørt av krone/dollarkursen.

Kjøpte 970 selv, men har aldri skjønt at den har "skjemt oss litt bort". Var ikke så imponert over ytelsen.

Angret litt på at jeg ikke kjøpte 980, og forsåvidt 980Ti istedet.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Zotac er helt greit så lenge du velger å kjøre et enkelt kort med tanke på den ekstreme kjøleløsningen som bygger noe grassalt. Exoarmor i SLI begynner å bli både trangt og varmt, hvis du i det hele tatt får plass.

 

Hvordan er det med 1080 STRIX, mener det så litt robust ut også med tanke på størrelse?

Lenke til kommentar

Åssen vil 1080 fungere sammen med et 1080ti når det kommer? Føler jeg kan vente til 1080ti med det sitter en liten jævel på skuldra min og sier jeg bør kjøpe 1080 nå :p

Man vil alltid ha lyst å vente. Men blir nok slik at når 1080Ti kommer, begynner ryktene om nye kort å komme som skal være "så mye bedre". For å få mest igjen for penga bør man kjøpe på release. Er jo på ingen måte sikkert at 1080Ti blir noe mer enn 10-20% bedre enn 1080, men kommer også til å koste merkbart mer.

Like greit for deg å kjøpe 1080 om du har penga til det(med mindre du sitter på et aftermarket 980Ti nå da, selvsagt) :p

Lenke til kommentar

 

Åssen vil 1080 fungere sammen med et 1080ti når det kommer? Føler jeg kan vente til 1080ti med det sitter en liten jævel på skuldra min og sier jeg bør kjøpe 1080 nå :p

Man vil alltid ha lyst å vente. Men blir nok slik at når 1080Ti kommer, begynner ryktene om nye kort å komme som skal være "så mye bedre". For å få mest igjen for penga bør man kjøpe på release. Er jo på ingen måte sikkert at 1080Ti blir noe mer enn 10-20% bedre enn 1080, men kommer også til å koste merkbart mer.

Like greit for deg å kjøpe 1080 om du har penga til det(med mindre du sitter på et aftermarket 980Ti nå da, selvsagt) :p

 

10-20% over 1080? tipper vi ser minst 35%

Lenke til kommentar

Det er ingen grunn for NVidia til å gi oss mer enn 30%. Det er det beste du kan håpe på. 20-30% er sannsynlig basert på de siste ørten generasjonene. NVidia skal tjene penger, de har lite konkurranse på high-end, og vi blir stuck på 16/14nm lenge fremover. Det finnes ingen grunner for å gi mer med 1080Ti når de skal klare årlige nylanseringer i 4+ år på 16/14nm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen grunn for NVidia til å gi oss mer enn 30%. Det er det beste du kan håpe på. 20-30% er sannsynlig basert på de siste ørten generasjonene. NVidia skal tjene penger, de har lite konkurranse på high-end, og vi blir stuck på 16/14nm lenge fremover. Det finnes ingen grunner for å gi mer med 1080Ti når de skal klare årlige nylanseringer i 4+ år på 16/14nm.

Mener du at Nvidia "holder tilbake" ytelsen og at vi kan se produkter som yter mindre enn de skal? Trodde slikt hadde med antall transistorer, størrelsen på chippen osv jeg?  :huh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...