Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

NVIDIA 367.27 for Linux lansert

 

 

Added support for the following GPUs:
    GeForce GTX 1080
    GeForce GTX 1070
Added support for VDPAU Feature Set H to the NVIDIA VDPAU driver. GPUs with VDPAU Feature Set H are capable of hardware-accelerated decoding of 8192x8192 (8k) H.265/HEVC video streams.
Fixed a bug that caused the X server to sometimes skip displaying Vulkan frames when the Composite extension is enabled.
Fixed a bug that would cause OpenGL applications to crash when creating a context on one X display connection, then making it current with no associated drawable on another X display connection. This fixes a crash when starting some versions of Matlab.
Fixed OpenGL presentation to SDI through the GLX_NV_video_out and GLX_NV_present_video extensions, which was broken by the introduction of the nvidia-modeset kernel module in 358.09.
Fixed a bug that caused an incorrect offset to be applied when using the full composition pipeline on a display whose image has both a rotation and a ViewportOut offset applied.
Fixed a bug that could cause nvidia-settings to crash on some systems when responding to events such as hotplugging DisplayPort devices.
Fixed a bug that could cause crashes in OpenGL applications which use glTextureView() with a non-zero minlevel.
Enhanced the Display Device information page in nvidia-settings with additional information for DisplayPort devices to reflect attributes which are specific to DisplayPort connections.
Fixed a bug which could cause deleted application profiles to appear when editing rules in the nvidia-settings control panel.
Fixed a bug that caused hangs when a G-SYNC monitor is unplugged and a non-G-SYNC monitor is connected while G-SYNC is active.
Fixed a bug that caused "nvidia-modeset: ERROR: GPU:0: Activating G-SYNC failed" to be printed to the system log if a G-SYNC monitor is connected and stereo is enabled in xorg.conf on a configuration that doesn't support it.
Added the NV_robustness_video_memory_purge OpenGL extension, which
allows applications to know when a mode switching or power event purged the contents of FBOs and BOs residing in video memory.
Fixed a bug that prevented HDMI 2.0 4K monitors from waking up from sleep or hot-replug.
Fixed a bug that could lead to a system crash if there was a peer-to-peer mapping still active during CUDA context teardown.

 

 

Endret av DJViking
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plukka opp et MSI gaming X 1080 på digital impuls i dag, bestilte i slutten av mai.. vet ikke om det er av interesse, men her har dere noen tall. Rett ut av eska, uten overklokk:

 

ZqxyoAt.png

 

GPU kjører på 1987 MHZ (EDIT: MSI Afterburner sier 1949 MHZ)

Minne på 5005 MHZ

Max temp var 71 grader

 

Nå skal det sies at min gamle PC støyer litt i bakrunnen her, men hørte ikke et kvekk fra skjermkortet. 

Vet egentlig ikke om tallene er bra eller dårlige, tror det er første benchmark jeg kjører noen gang :) Men godt fornøyd så langt! :)

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar

Mitt Evga 1080 som jeg fikk kapret for 6599,- hos komplett (raskt borte fra sortiment) ble tydeligvis sendt i dag, en hel måned før jeg hadde forventet å få dette  :grin2:

 

 

Mitt å, men jeg fikk et Evga 1080 SC gaming istedet. (bestilte 27.05 om noen lurer)

 

Når på dagen bestilte dere? Hva har det stått under ordrestatusen deres på Kompletts nettside fram til det ble sendt? Bestilte selv rundt 10-15 minutter etter at kortene kom i nettbutikken og det står fortsatt "Bestilt, forventet inn på lager 17. juni 2016".

 

Min nye PC ble bygd i kveld. Mangler bare skjermkortet nå...

Endret av erlendks
Lenke til kommentar

Vet det bare er rykter, men herlig om det viser seg at dette er sant: http://techfrag.com/2016/06/10/nvidia-gtx-1080-ti-titan-rumors-gp102-gpu-delivers-13-tflops/

 

"The Pascal based enthusiast cards however won’t feature the same GP102 variant. The GTX 1080 Ti could employ a cut down version of GP102 chip with 3584 CUDA cores while the next Titan card will probably feature a ‘full fat’ GP102 with 3840 CUDA cores.

In terms of the memory, the 1080 Ti is expected to come with 12GB of GDDR5X modules across a 384 bits bus, delivering a total bandwidth of 576 GB/s. On the other hand, the Titan card could have 24GB of memory on board with HBM2 modules built by Samsung, achieving 720 GB/s of bandwidth – though it can go beyond 850 GB/s thanks to color compression and other adjustments made by Nvidia."

Lenke til kommentar

 

Mitt Evga 1080 som jeg fikk kapret for 6599,- hos komplett (raskt borte fra sortiment) ble tydeligvis sendt i dag, en hel måned før jeg hadde forventet å få dette  :grin2:

 

 

Mitt å, men jeg fikk et Evga 1080 SC gaming istedet. (bestilte 27.05 om noen lurer)

 

Når på dagen bestilte dere? Hva har det stått under ordrestatusen deres på Kompletts nettside fram til det ble sendt? Bestilte selv rundt 10-15 minutter etter at kortene kom i nettbutikken og det står fortsatt "Bestilt, forventet inn på lager 17. juni 2016".

 

Min nye PC ble bygd i kveld. Mangler bare skjermkortet nå...

 

Jeg la inn ordren 27. mai klokken 22:21, og den ble sendt i dag. Har hittil stått at kortet var bestilt med ubekreftet dato i juli engang. Mitt kort ble også endret til Superclocked i dag. Komplett prøvde å ringe meg, men siden jeg var på jobb og hverken jeg eller Gule Sider gjenkjente nummeret ignorerte jeg de 

Endret av Puffah
Lenke til kommentar

Vi vet at NV har teknologien klar, og så lenge de får gode yields så kan de release noe sånt. Men de gjør det ikke før de må, som tidligere sagt så tror jeg ikke under noen omstendighet vi får mer enn 30% årlig økning. De skal klare å selge noe til entusiastene hvert eneste år, og da må de holde en jevn utvikling i ytelse så lenge vi har 16/14nm.... og det blir dessverre veldig lenge. 

Lenke til kommentar

Hva i alle dager da!?! Fikk ordrebekreftelse 15:07 samme dag. Hvorfor får du før meg da?

 

Samme reaksjon her. Jeg bestilte 15:15, og har heller ikke hørt noe. Tok kontakt med Komplett chaten før jeg dro fra jobb i går, og de kunne ikke si noe mer, da fyren som satt med lista over de som fikk tilbud om annet kort hadde gått for dagen...

Lenke til kommentar

 

Mitt Evga 1080 som jeg fikk kapret for 6599,- hos komplett (raskt borte fra sortiment) ble tydeligvis sendt i dag, en hel måned før jeg hadde forventet å få dette  :grin2:

 

 

Mitt å, men jeg fikk et Evga 1080 SC gaming istedet. (bestilte 27.05 om noen lurer)

 

Når på dagen bestilte dere? Hva har det stått under ordrestatusen deres på Kompletts nettside fram til det ble sendt? Bestilte selv rundt 10-15 minutter etter at kortene kom i nettbutikken og det står fortsatt "Bestilt, forventet inn på lager 17. juni 2016".

 

Min nye PC ble bygd i kveld. Mangler bare skjermkortet nå...

 

 

Det sto helt fram til i går at jeg hadde levering på det vanlige evga kortet den 2. juli. I går ettermiddag  fikk jeg mail om at de ikke kunne levere kortet og at jeg kunne få SC gaming til samme pris, takket ja å kortet ble sendt øyeblikkelig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...