Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hei,

 

Skal jeg kjøpe EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING eller MSI GeForce GTX 1080 Gaming X ? Hvilken best ? ;)

Prisen er den samme. La inn en best. på MSI også inntil videre. Så kan event. kansellere den ene bestillingen.

 

Ser at Evga:

Base 1721 / Boost 1860

 

MSI:

Boost Clock / Base Clock

 1847 MHz / 1708 MHz (OC Mode)

 1822 MHz / 1683 MHz (Gaming Mode)

 1733 MHz / 1607 MHz (Silent Mode)

Har hatt Msi twin frozr hele veien. De er små, kjøler bra og er så å si helt lydløs. Kan med en gang si at de ikke er dårligere enn evga, så jeg ville valgt Msi.

 

Det blir jo relativt 

Jeg har hatt  22 rma på msi mot 8 på evga i 7 og 9-serien.

Viftene dør fortere på msi og de blir varmere sett 2 og 2 pr kasse. 

Siden de blir varmere støyer de mer. 

 

På denne nye serien vil man jo ikke vite, her snakker vi mindre watt. 

 

2x FE som kjøres nå støyer mindre en 2x 980ti msi limited gold og har 17c lavere temp og leverer i det jeg bruker de til 50% mer ytelse

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er mange som mener ditt og datt om den og den produsenten. Det skal en del til å ha grunnlag nok til å uttale seg om holdbarhet/kvalitet, støy og temperatur. De som roper høyes har ofte én negativ ting å si om en produsent.

 

Det er bare et par stykker her på forumet jeg stoler på med erfaringer og tilbakemeldinger, men War - du er en av dem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det der er jo så smått utrolig. Det vil si at det per i dag ikke er mulig å skaffe seg bedre ytelse i spill enn man får med 3x evt. 4xSLI med 980Ti/Titan X. Man kan spare strøm med 1080 riktignok. Men om GTX1080 i SLI skal slå 980Ti i 3xSLI så er 1080 paradoksalt nok avhengig av dårlig skalering i SLI for å slå 980Ti alternativet. Dette kommer jo ikke akkurat til å ramme særlig mange. Men jeg sliter likevel med å se hvorfor de gjør dette? Står det så dårlig til med dem etter feilsatsingene på SHIELD etc. at de må spare penger ved å krympe driver teamet?

Lenke til kommentar

 

La ikke merke til at det stod minus 102 grader... Det var kaldt ja.

Er på jobb og vanskelig å få med seg alt når man bare er innom et lite øyeblikk i pausen.

om det er minus 102 grader så bruker han ikke LN2 men Helium, LN2 går vel ikke lavere enn til minus 90-95C. Det er min erfaring i hvertfall, har aldri kommet lenger ned enn minus 92-93C når jeg har klokket med LN2.

 

Har ikke helium ett kokepunkt på -200c elns? I så fall er -100c på kjernen vanvittig! Snakk om å generere mye varme :p

 

Edit: ~-270c.. Wow, kjernen er 170c varmere enn kjølevesken..

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

 

Er vel ikke så rart, ettersom SLI ikke fungerer med DX12.

 

Ikke funker enda, eller aldri?

 

 

Aldri. Det må implementeres av spillutvikler. Det som da er kult, er at du kan ha f.eks. et nvidia kort og et AMD kort og likevel få økt ytelse :)

 

Så personlig anser jeg SLI som død. CFX også.

 

Edit: Så jeg håper virkelig at utviklerne nå implementerer støtte for MDA-mode i sine kommende spill. Dette vil også gi en ende på alt styret med å få oppdatert SLI/CFX-profil for spill. 

Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar

 

 

Er vel ikke så rart, ettersom SLI ikke fungerer med DX12.

 

Ikke funker enda, eller aldri?

 

 

Aldri. Det må implementeres av spillutvikler. Det som da er kult, er at du kan ha f.eks. et nvidia kort og et AMD kort og likevel få økt ytelse :)

 

Så personlig anser jeg SLI som død. CFX også.

 

Edit: Så jeg håper virkelig at utviklerne nå implementerer støtte for MDA-mode i sine kommende spill. Dette vil også gi en ende på alt styret med å få oppdatert SLI/CFX-profil for spill. 

 

Dette vil nok skje veldig sjelden. Tipper at nvidia vil kjempe imot med nebb og klør, og friste med penger eller andre avtaler.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er vel ikke så rart, ettersom SLI ikke fungerer med DX12.

 

Ikke funker enda, eller aldri?

 

 

Aldri. Det må implementeres av spillutvikler. Det som da er kult, er at du kan ha f.eks. et nvidia kort og et AMD kort og likevel få økt ytelse :)

 

Så personlig anser jeg SLI som død. CFX også.

 

Edit: Så jeg håper virkelig at utviklerne nå implementerer støtte for MDA-mode i sine kommende spill. Dette vil også gi en ende på alt styret med å få oppdatert SLI/CFX-profil for spill. 

 

Dette vil nok skje veldig sjelden. Tipper at nvidia vil kjempe imot med nebb og klør, og friste med penger eller andre avtaler.

 

 

Vel, så lenge spill støtter MDA-mode i DX12 (multi adapter-mode), så er det ingenting nvidia kan gjøre. Da må de eventuelt lenge inn en restriksjon i driveren sin på kortet ikke skal fungere dersom det står et AMD-kort i systemet. 

 

Du kan se at dette allerede er mulig i Ashes of the Singularity.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg veldig glad for at fokuset til driverteamene og spillprodusentene går på å tyne mest ut av chippen, og ikke trikse mest mulig ut av flerkortsløsninger som noen få prosent av spillerne bruker og som det er altfor mye fokus på i pressen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Aldri. Det må implementeres av spillutvikler. Det som da er kult, er at du kan ha f.eks. et nvidia kort og et AMD kort og likevel få økt ytelse :)

 

Så personlig anser jeg SLI som død. CFX også.

 

Edit: Så jeg håper virkelig at utviklerne nå implementerer støtte for MDA-mode i sine kommende spill. Dette vil også gi en ende på alt styret med å få oppdatert SLI/CFX-profil for spill. 

 

Dette vil nok skje veldig sjelden. Tipper at nvidia vil kjempe imot med nebb og klør, og friste med penger eller andre avtaler.

 

 

Vel, så lenge spill støtter MDA-mode i DX12 (multi adapter-mode), så er det ingenting nvidia kan gjøre. Da må de eventuelt lenge inn en restriksjon i driveren sin på kortet ikke skal fungere dersom det står et AMD-kort i systemet. 

 

Du kan se at dette allerede er mulig i Ashes of the Singularity.

 

Det var før mulig å bruke ett nvidia-kort til physx selv om man hadde amd. Det ble det fort lagt en stopper for, via driver. Så ser ikke for meg at nvidia vil endre strategi her.

 

Edit:Småfiks

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...