Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Ok, jeg spekulerer på hvilket jeg skal velge men det finnes jo ikke reviews så tør ikke bestille ennå.

 

Er ekstremt fornøyd med kjøling og støynivå på mitt Asus Strix 980, men ser jo at Asus har byttet fra 2 til 3 vifter så vet ikke hva jeg kan forventet på 1080 kortet deres. Jeg liker veldig godt at de har en stock OC så jeg slipper å styre med det. MSI kortet har også det, men litt slappere. Håper noen snart har en roundup med forskjellige kort man kan vurdere støynivå og OC potensiale.

 

Noen grunn til at du ikke vil ha Asus?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg spekulerer på hvilket jeg skal velge men det finnes jo ikke reviews så tør ikke bestille ennå.

 

Er ekstremt fornøyd med kjøling og støynivå på mitt Asus Strix 980, men ser jo at Asus har byttet fra 2 til 3 vifter så vet ikke hva jeg kan forventet på 1080 kortet deres. Jeg liker veldig godt at de har en stock OC så jeg slipper å styre med det. MSI kortet har også det, men litt slappere. Håper noen snart har en roundup med forskjellige kort man kan vurdere støynivå og OC potensiale.

 

Noen grunn til at du ikke vil ha Asus?

 

Er et stort review av MSI GTX 1080 Gaming X som gir veldig gode tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Ok, jeg spekulerer på hvilket jeg skal velge men det finnes jo ikke reviews så tør ikke bestille ennå.

 

Er ekstremt fornøyd med kjøling og støynivå på mitt Asus Strix 980, men ser jo at Asus har byttet fra 2 til 3 vifter så vet ikke hva jeg kan forventet på 1080 kortet deres. Jeg liker veldig godt at de har en stock OC så jeg slipper å styre med det. MSI kortet har også det, men litt slappere. Håper noen snart har en roundup med forskjellige kort man kan vurdere støynivå og OC potensiale.

 

Noen grunn til at du ikke vil ha Asus?

 

Ikke noen veldig god grunn, men i konkurranse med MSI faller Asus en del bak i mitt hode.

Lenke til kommentar

På hvilken måte? Hadde vært greit med litt utdypning på hva du mener de faller bak på.

 

Sånn egentlig faller nok kortene ned ca likt på det meste, men fra hva jeg har hørt sliter Asus kortet mer med høye temperaturer en MSI kortet. Men når alt kommer til alt er dette kun en personlig preferanse, og i min verden liker jeg MSI bedre en Asus noe som gjør at de "faller bakpå". Hadde nok blitt fornøyd uansett om jeg kjøpte Asus eller MSI, men.. som ovenfor nevnt..

Endret av Galen Absalom
Lenke til kommentar

 

På hvilken måte? Hadde vært greit med litt utdypning på hva du mener de faller bak på.

 

Sånn egentlig faller nok kortene ned ca likt på det meste, men fra hva jeg har hørt sliter Asus kortet mer med høye temperaturer en MSI kortet. Men når alt kommer til alt er dette kun en personlig preferanse, og i min verden liker jeg MSI bedre en Asus noe som gjør at de "faller bakpå". Hadde nok blitt fornøyd uansett om jeg kjøpte Asus eller MSI, men.. som ovenfor nevnt..

Kom med tester som beviser påstander, så blir forumet så mye bedre :)

 

Hva noen har "hørt" eller "lest" hjelper ikkje noen.

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

blir spennende å se hva 1070 kan gi av ytelseshopp fra 970.

Ligger vel ørten reviews ute allerede.

Spoiler alert: The GTX 1070 is really fast—not quite as fast as the GTX 1080, but it beats the GTX 980 Ti, GTX Titan X, R9 Fury X, and every other currently available single-GPU solution. More importantly, it does this with an expected retail price of $380-$450.

http://www.pcgamer.com/the-geforce-gtx-1070-review/

 

Da blir det nok et custom kort rundt juletider.

Når GTX 1070 FE kommer neste uke så må jo prisene på 980TI falle drastisk.

Skjer sjelden. Kortene fases ut, prisene går sjelden nevneverdig ned...

 

Tenkte på bruktprisene.

Lenke til kommentar

 

På hvilken måte? Hadde vært greit med litt utdypning på hva du mener de faller bak på.

 

Sånn egentlig faller nok kortene ned ca likt på det meste, men fra hva jeg har hørt sliter Asus kortet mer med høye temperaturer en MSI kortet. Men når alt kommer til alt er dette kun en personlig preferanse, og i min verden liker jeg MSI bedre en Asus noe som gjør at de "faller bakpå". Hadde nok blitt fornøyd uansett om jeg kjøpte Asus eller MSI, men.. som ovenfor nevnt..

 

 

 

Har ingen preferanser selv, men har registrert meg at Asus har fått veldig mye positive tilbakemeldinger for Strix de siste årene. Gode custom PCB-er, veldig god kjøleløsning osv.. Så syntes bare det virket litt merkelig å være så kritisk til Strix.

 

Selv så er det jo kun to alternativer, da jeg ønsker best mulig kjøling uten å måtte endre kjøleløsning selv. Så for meg så er det kun MSI SeaHawk og EVGA Hybrid som står på lista. Og skal vi dømme ut ifra GTX 980 Ti kortene så gjorde MSI det en hel dårligere sammenlignet med EVGA. Blir spennende å se hva som er tilfellet med 1080 kortene, men registrerer at MSI ser ut til å kjøre referanse PCB på sitt SeaHawk, mens EVGA går for samme custom PCB som på FTW kortet med sin Hybrid.

Lenke til kommentar

På hvilken måte? Hadde vært greit med litt utdypning på hva du mener de faller bak på.

Msi kortene kjøler like bra eller bedre enn asus kortene. Asus kortene er også en god del større(monsterkjøler) enn Msi sitt kort, og dermed er det rett og slett plassbesparende å velge Msi modellen, pluss at twin frozr kjøleren er såpass bra at du fint kan overklokke uten noe særlig økning i temperatur.

Dermed er det eneste du tjener på å velge asus strix en mye større kjøler som tar mer plass.

Lenke til kommentar

GeForce 368.39 WHQL driver

 

 


Gaming Technology
Supports the new GeForce GTX 1070 graphics card which delivers the incredible speed and power of NVIDIA Pascal™—the most advanced GPU ever created. This is the ultimate gaming platform. 

Virtual Reality
Supports the new GeForce GTX 1080 and GTX 1070 VRWorks features including Lens Matched Shading and Single Pass Stereo.

New Features
NVIDIA published the OpenGL extensions that expose the Pascal GPU architecture’s new hardware features. The extensions are available on GeForce GTX 1070 and GeForce GTX 1080 GPUs starting with the Release 367 drivers. For more information, see here.
- Single Pass Stereo: GL_NV_stereo_view_rendering
- Lens Matched Shading: GL_NV_clip_space_w_scaling
- Improved Conservative Rasterization: GL_NV_conservative_raster_pre_snap_triangles
- Double Precision Atomic Operations: GL_NV_shader_atomic_float64

Application SLI Profiles 
Added or updated the following SLI profiles: 
- Everybody's Gone to the Rapture - updated
- Homefront: The Revolution - added
- Mirror's Edge: Catalyst - updated
- The Witcher 3 - updated
- Total War: WARHAMMER - added

3D Vision Profiles 
Added or updated the following 3DV profiles: 
- Mirror's Edge: Catalyst - Not recommended
- Total War: WARHAMMER - Not recommended
- Virtual Battlespace 3 - Not recommended

Software Module Versions
- NView - 147.00 
- HD Audio Driver - 1.3.34.14
- NVIDIA PhysX System Software - 9.16.0318
- GeForce Experience - 2.11.3.5
Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

På hvilken måte? Hadde vært greit med litt utdypning på hva du mener de faller bak på.

Msi kortene kjøler like bra eller bedre enn asus kortene. Asus kortene er også en god del større(monsterkjøler) enn Msi sitt kort, og dermed er det rett og slett plassbesparende å velge Msi modellen, pluss at twin frozr kjøleren er såpass bra at du fint kan overklokke uten noe særlig økning i temperatur.

Dermed er det eneste du tjener på å velge asus strix en mye større kjøler som tar mer plass.

 

 

 

Igjen, skjønner ikke hvor dere får dette ifra? Samtlige tester jeg har lest som tar for seg GTX 980 og GTX 980 Ti som sammenligner Asus Strix og MSI Gaming 4/6G så gjør Strix det like bra, og stortsett hakket bedre? De får skryt for bedre og renere PCB, og gjør det slettes ikke dårligere på verken kjøling eller støynivå.

 

Det er ikke sånn at det er kjempeforskjeller, sier heller ikke at MSI kortene er dårligere. Men hvor folk får det ifra at MSI Gaming skal være bedre enn Asus Strix fatter jeg rett og slett ikke.

 

 

Her er jo en test som sammenligner 980 Ti kortene;

http://hothardware.com/reviews/geforce-gtx-980-ti-round-up-msi-asus-and-evga

Lenke til kommentar

Folk "hører" mye rart for å si det slik ;)

Personlige preferenser samt erfaringer er vel det som ofte gjør at man velger samme produsent andre gangen om man er fornøyd. Som regel er det oxo de som ikke er fornøyd som gauler høyest. Selv sitter jeg med 2 MSI 980Ti gaming6G, og disse har enn så lenge ikke skuffet hverken på lyd eller oc. Og skulle det være slik som WAR sier her så kan jeg jo kanskje belage meg på et par RMA når 1080Ti skulle dukke opp, i så fall en vinn vinn situasjon ;-)

Om det blir MSI, Asus, EVGA eller noe annet neste gang kommer alt ann på hva som er på lager til "riktig tid og pris"

Lenke til kommentar

Det er ekstremt få tester publisert dessverre. Og kortene er uansett ikke på lager så for min del har jeg bestemt meg for bare å vente siden det er lite å vinne på å forhåndsbestille noe jeg uansett ikke kan gjøre research på sammenliknet med alternativene....

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...