Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Personlig er jeg veldig glad for at fokuset til driverteamene og spillprodusentene går på å tyne mest ut av chippen, og ikke trikse mest mulig ut av flerkortsløsninger som noen få prosent av spillerne bruker og som det er altfor mye fokus på i pressen. 

 

Enig. Dette vil forhåpentligvis få en mye bedre økning i ytelse med multi-GPU i framtiden, da det er spillutviklerne selv som må stå for implementasjonen, og sannsynligvis vil de gjøre dette helt fra starten av utviklingen dersom dette er noe de vil satse på.

 

På den andre siden så er det dessverre slik at en del spill aldri vil støtte flere GPUer. Så la oss håpe at trenden heller blir at utviklerne støtter dette. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så om jeg kjøper en 1080, så kan jeg bruke den sammen med 960?

Ikke at jeg har noen spill som bruker DX12 (Som jeg vet om)

 

Tviler på at det er noe poeng å sette in mitt gamle 6950

 

Ja, det skal funke. Men variabelt hvor mye fps økelse man får. Men klart, nå har vi hele ett spill som faktisk støtter dette, og det virker å være finansiert av AMD, så det er jo alt for tidlig å si hvordan vil spille ut dersom dette blir en greie for alle AAA-spill de neste årene.

 

Sjekk her: http://www.anandtech.com/show/10067/ashes-of-the-singularity-revisited-beta

Lenke til kommentar

 

Så om jeg kjøper en 1080, så kan jeg bruke den sammen med 960?

Ikke at jeg har noen spill som bruker DX12 (Som jeg vet om)

 

Tviler på at det er noe poeng å sette in mitt gamle 6950

 

Ja, det skal funke. Men variabelt hvor mye fps økelse man får. Men klart, nå har vi hele ett spill som faktisk støtter dette, og det virker å være finansiert av AMD, så det er jo alt for tidlig å si hvordan vil spille ut dersom dette blir en greie for alle AAA-spill de neste årene.

 

Sjekk her: http://www.anandtech.com/show/10067/ashes-of-the-singularity-revisited-beta

 

 

Husker ikkje hvilken test, men mener det stod at skjermkorta bør ha rimelig lik ytelse, ellers kan ytelsen bli dårligere enn med ett kort. Det høres jo sansynlig ut.

Lenke til kommentar

JayzTwoCents mener han har bevist at på luft, så er eneste fordelen med custom korta lavere temps og støy. De overklokker ikke bedre (på luft vs FE). På vann eller LN2 og custom BIOS, så blir det kanskje noe helt annet selvfølgelig. Ellers er det lotteriet/ASIC som avgjør hvor bra korta klokker.

Lenke til kommentar

 

Avbest. MSI 1080 Gaming X og så tror jeg at EVGA 1080 FTW er bedre siden har 2x8 pin strøm også.

 

Er det ingen som har prøvd Evga 1080 FTW enda ? :)

FTW er ikkje kommet enda

FTW ligger oppført på flere nettbutikker, men ingen har den på lager ennå.

https://www.prisguide.no/produkt/evga-geforce-gtx-1080-ftw-gaming-acx-3-0-262130

 

Proshop: forventet på lager 29.06.2016

Komplett: ubekreftet 22.06.2016

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...