Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Msi Gaming X OC teaser:

 

stock boost clock 1873@5005 fan profile 70% Firestrike ultra 5143

 

oc first run 2062mhz@5200 fan profile 70% Firestrike ultra 5554

 

oc second run 2088mhz@5200 fan profile 70% Firestrike ultra 5628

 

oc third run 2113mhz@5200 fan profile 70% Firestrike ultra 5637

 

oc fourth run 2130@5200 fan profile 70% Firestrike ultra 5684

 

OC RUN 5 2150@5200 fan profile 70% CRASHED for now....

 

Temp read around 54c max load firestrike

Bare 54C på Msi kortet?

Hvordan er det mulig?

 

Dog var det jo litt imponerende at kortet kjører stabilt på 2130Mhz.

Lenke til kommentar

 

 

Det er lov å ha sidedeksel på kabinettet ^^

 

 

jeg vil jo gjerne at hw inne i kabinettet ikke skal se ut som et juletre. Syns virkelig ikke noe om det,men når jeg var 17-19 så syntes jeg det var fett,men det er lenge siden.

Dessuten vil jeg ikke akkurat bli blenda når jeg går inn i kabinettet heller..

 

 

I mange tilfeller er det en liten kabel fra kretskortet til kjøleren. Den kan man ta av, dermed er det ikkje lys lengre :)

 

 

håper du forstår poenget jeg prøver å få frem:p.

Lenke til kommentar

 

Sjekk CPU-bottlenecken på Farcry. CPU-markedet ligger definitivt etter GPU'ene i SLI. Muligheter for boost i FPS med høyere hastighet på RAM her kanskje, ser de bruker 2133MHz-brikker?

 

 

Hvis en 5960X på 4.4 Ghz er flaskehals, hva skal til da liksom? Da må Intel designe en ny Core arkitektur da som gir vesentlig bedre IPC enn det vi har i dag.

Lenke til kommentar

 

 

Sjekk CPU-bottlenecken på Farcry. CPU-markedet ligger definitivt etter GPU'ene i SLI. Muligheter for boost i FPS med høyere hastighet på RAM her kanskje, ser de bruker 2133MHz-brikker?

 

 

Hvis en 5960X på 4.4 Ghz er flaskehals, hva skal til da liksom? Da må Intel designe en ny Core arkitektur da som gir vesentlig bedre IPC enn det vi har i dag.

 

 

Sammenlignet med GPU, så har vel utviklingen på CPU vært heller dårlig i samme tidsrom. Hvor mye det kan ta seg opp er et godt spørsmål. Kanskje heller heller det å kunne tildele GPU enda flere oppgaver er en bedre løsning? Akkurat det skal jeg ikke uttale meg for mye om. Har jeg ikke nok kunnskap om :p

Lenke til kommentar

 

 

Sjekk CPU-bottlenecken på Farcry. CPU-markedet ligger definitivt etter GPU'ene i SLI. Muligheter for boost i FPS med høyere hastighet på RAM her kanskje, ser de bruker 2133MHz-brikker?

 

 

Hvis en 5960X på 4.4 Ghz er flaskehals, hva skal til da liksom? Da må Intel designe en ny Core arkitektur da som gir vesentlig bedre IPC enn det vi har i dag.

 

Zen  :ph34r:  :wee:

Lenke til kommentar

Hva er det med factory OC? Det er absurd små forskjeller.. what's the point? De kunne like gjerne latt kortene være på stock og bare listet hvor mye bedre kjølerne var. Skal de gjøre det skikkelig så får de gi oss noe merkbart, 2Ghz ihvertfall. Fatter ikke at de tror det har noen effekt på salget å differensierer med 30Mhz mellom modellene. 

Lenke til kommentar

Hva er det med factory OC? Det er absurd små forskjeller.. what's the point? De kunne like gjerne latt kortene være på stock og bare listet hvor mye bedre kjølerne var. Skal de gjøre det skikkelig så får de gi oss noe merkbart, 2Ghz ihvertfall. Fatter ikke at de tror det har noen effekt på salget å differensierer med 30Mhz mellom modellene. 

Folk kjøper det, det er det som skjer :p Hadde det ikke virket hadde ingen solgt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...