Gå til innhold

Hva skjer med Tele2 fremover?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Man kan jo også spørre, hva skjer med ICE, når vi ført er i gang.

 

Jeg er i hver fall glad for at jeg ikke skal betale husleie og strøm for 2000 ubrukte basestasjoner i ett år. iCE er vel det femte eller sjette firmaet som har prøvd å bli det tredje nettet, og foglarna vet om de vil lykkes.

 

Edit: les her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1650312

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tele2 skulle egentlig ha holdt nettet i drift til 1.4, men det er vel fjorten dager siden de forsvant fra nettverkssøkene mine.

 

Jeg pratet med kundeservice, og de bekreftet at Network N senderne er slukket.

Svaret var at vi fortsatt skulle ha fullgod dekning via Netcom, noe vi ikke har og aldri har hatt i vårt boligområde.

Netcom har dårlig dekning i sentrale boligområder i Fredrikstad, Network N fylte ut dette "tomrommet" fint hos oss.

Dvs. vanlig 2G dekning er bra, men 3g har falt fra god dekning til knapt dekning innendørs i vanlig trehus.

 

Spørsmålet og håpet er at Network N senderne ikke slukkes for godt, men kommer i drift igjen (under Netcom navnet?).

 

Dette med dekning gjelder på tre ulike telefoner, HTC, Sony og Samsung. Så det har ikke med en brå feil i telefon, men at vi ikke lenger har Network N senderen.

Det hjelper lite at det er god dekning en kilometer unna hjemmet, som ble tema med kundeservice.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

 

Tele2 skulle egentlig ha holdt nettet i drift til 1.4, men det er vel fjorten dager siden de forsvant fra nettverkssøkene mine.

 

Jeg pratet med kundeservice, og de bekreftet at Network N senderne er slukket.

Svaret var at vi fortsatt skulle ha fullgod dekning via Netcom, noe vi ikke har og aldri har hatt i vårt boligområde.

Netcom har dårlig dekning i sentrale boligområder i Fredrikstad, Network N fylte ut dette "tomrommet" fint hos oss.

Dvs. vanlig 2G dekning er bra, men 3g har falt fra god dekning til knapt dekning innendørs i vanlig trehus.

 

Spørsmålet og håpet er at Network N senderne ikke slukkes for godt, men kommer i drift igjen (under Netcom navnet?).

 

Dette med dekning gjelder på tre ulike telefoner, HTC, Sony og Samsung. Så det har ikke med en brå feil i telefon, men at vi ikke lenger har Network N senderen.

Det hjelper lite at det er god dekning en kilometer unna hjemmet, som ble tema med kundeservice.

 

Det er Ice.net som har overtatt Mobile Norway sitt nett, de skal etter planen åpen i begynnelsen av 2016 ettersom hva jeg har fått med meg. Og da ett rent 4G nett. 

Lenke til kommentar

Det er Ice.net som har overtatt Mobile Norway sitt nett, de skal etter planen åpen i begynnelsen av 2016 ettersom hva jeg har fått med meg. Og da ett rent 4G nett. 

 

OK. Det sa dem ikke noe om på kundeservice. I så fall blir det over og ut med Tele 2 for vår del. Vi ønsker dekning hjemme.

 

Det er dårlig at de ikke har opplyst til sine kunder at man vil oppleve å miste enkelte sendere (som ikke blir erstattet med nye) og dermed kan oppleve redusert dekning.

-Men noe slikt ønsker vel Tele2 å holde mest mulig skjult.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Tele2 svarte på mail at de ikke har noen info om hva som skjer med de avslåtte senderene sine.

 

Ganske utrolig at Tele2 tør å nedgradere sin dekning. Dette er i et større boligområde i sentrum. Fra full dekning til knapt deking i det hele tatt på 3G, ofte ingen dekning. Det er i trehus med god sikt utover, altså ingen kjeller o.l.

2g edge virker bra, så tale virker...

 

Dette er dårlig. Ikke en gang varslet på forhånd til oss.

Tror ikke de har varslet kunder om stengingen av sendre. Det hadde vel fått litt oppmerksomhet på brev om at "Tele2 nedgraderer sin dekning og ditt område vil bli berørt".

Lenke til kommentar

Alle som opplever dårlig dekning på sine faste oppholdssteder bør vurdere alternativene. Telenor kan ha bedre dekning der Netcom ikke har. (og omvendt.)

Selskapene må lære at kundene har begrenset lojalitet, og de kan ikke behandle oss som de vil.

 

Jeg byttet fra Netcom til Telenor da jeg begynte å bruke mobilt bredbånd, og Netcom ikke hadde høy nok hastighet.

Nå har begge aktørene fått 3G å hytta, og da kan jeg bytte tilbake til Netcom pga. bedre kvoter og priser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo et tidsspørsmål før Tele2 forsvinner også, pga. oppkjøpet fra Netcom.

Det er Netcom dekning som gjelder for Tele2 nå.

 

Jeg har nevt det i ulike tråder opp igjennom årene, Telenor er den mest stabile og pålitelige leverandøren, med Netcom tett inntil. Alle andre vil komme og gå, selv en såpass stor som Tele2. Jeg ble lokket bort fra Telenor pga Tele2 sin tidligere kampanjer på abb.

Vi har ikke råd til vanlig internett, og bruker derfor mobil som ruter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...