Gå til innhold

PEGIDA blir sviktet av sine egne


Anbefalte innlegg

 

Deltagelse synker og seansen preges av manglende organisering.

 

Hvor blir det av de som ellers roper høyt? Hvorfor deltar ikke f.eks.

 

,,,

 

Hvorfor deltar de ikke? Av samme grunn jeg ikke deltar i de demonstrasjonene.

 

Jeg ser ingen grunn til å delta i en demonstrasjon med et par hundre ekstremister. Ikke liker jeg budskapet deres, det handler ikke om kamp mot muslimer, det handler om å ha en ansvarlig innvandringspolitikk som ikke skader Norge.

 

 

Du mener Pegida består av ekstremister? Det er altså greit for deg å hevde denslags, men hvis media eller andre ymter om slikt, blir de brått stemplet PK og "sosialister" har jeg inntrykk av..

 

Forøvrig "krever" jeg ingen unnskyldning eller begrunnelse fra deg eller andre vanlige "mannen i gata" hvorvidt man deltar eller ei. Mitt fokus er rettet mot 3 bestemte personer som nærmest kan karakteriseres som de ideologiske oppviglerne hva gjelder "islam-kritikk" og "muslimsk innvandring" her i landet, med lang praksis.

 

I så måte burde dette trekløveret derfor vært i fronten av Pegida-marsjen og vært talerør. I stedet skygger de unna som usle svikere og lar uforberedte individer fra distriktene rundt omkring ta støyten. Fyttirakker'n :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror faktisk PEGIDA har større oppslutning enn det man ser, nesten ingen tør møte opp på grunn av konsekvensene. Hvis dere leser om denne målingen så kan man tolke det dithen at kanskje rundt 22 % av befolkningen sympatiserer med deler av det som PEGIDA står for. Betydelig reduksjon av ikke-vestlig innvandring (alle vet hva det egentlig betyr). Det at en fjøsnisse kaller Kadafi Zaman for muslim-jævel er bare tåpelig. Dere ser jo at PEGIDA vil tillate reelle asylsøkere opphold og statsborgerskap, mens de vil ha lykkejegere og terrorister dit peppern gror. Hva er ekstremt ved den bevegelsen, egentlig?

Jeg tror ingen blir overrasket over om de har ennå større oppslutning. Jeg har ennå ikke møtt et menneske som er positivt innstilt til økt islamisering her i landet. Folk er stort sett meget skeptisk til det islam står for. Men noe helt annet er det og gå til det skritt og gå i tog med mennesker man egentlig ikke tilhører. Forstår at slikt blir vanskelig og forstå for TS og andre som er for mer islamisering i samfunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

ja ser faktisk den lille kommentaren min ligger på andreplass med tanke på "likes", så tydelig at folk gjennomskuer forsøket på å stemple denne markeringen som høyreekstremisme.

 

Om man enda tror at Max Hermansen og ny-nazi`ene har noenting med hva Pegida egentlig står for så får man ta en titt på de 19 punktene som er Pegidas politiske budskap:

 

 

Han ramlet fort og brutalt, den godeste Hermansen...

 

Geir :)

 

 

Du vet godt at den første kommentaren der ble skrevet FØR Max`e mann hadde kommet ut av skapet som en mørkeblå muslim-hetser og PEGIDA enda var kjent som en ren Islam-kritisk bevegelse, slik som den fremstår i Tyskland og som jeg og alle andre burde stille seg 100% bak.

 

Synd at ett så viktig budskap, nemlig at religiøs fascisme som Islamister forfekter aldri skal få aksept eller respekt her i Norge, drukner i generell fremmedfrykt og lettbeint hobby-rasisme anført av den forskrudde norske versjonen av PEGIDA.

Lenke til kommentar

 

 

En helt standard fremmedfiendtlig sjekkliste som prøver å fremstå mer moderat enn den er.

 

Skal vi generalisere på dette viset om alle de "snille" islamistene som fremstiller seg som velintegrerte samfunnsborgere også? All muslimer er terrorister osv?

 

Har ikke generalisert, jeg har lest listen. Der står det blant annet at man skal "beskytte Tysklands jødisk-kristne kultur". Typisk xenofobisk vrøvl.

 

 

Tror både du og godeste Max ikke klarte å lese helt til punkt 10 her:

 

"10. States that Pegida oppose a misogynic and violent political ideology, but does not oppose assimilated and politically moderate Muslims."

 

Og dermed er med på å skape ett skjevt og uriktig bilde av både PEGIDA og kampen mot ett militant og fundamentalistisk Islam. Slutt å gjøre dere selv og alle oss andre sånne bjørnetjenester.

Lenke til kommentar

Skjerp deg. Jeg leste selvfølgelig hele lista, og sitter likevel igjen med inntrykk av en helt standard søppelgjeng som er redd svartinger skal ta over og gjør sitt beste for å finmale tankegodset sitt med "motstand mot vold og misogyni" og andre unødvendige programposter intet fornuftig menneske vil motsi. "Vi er snille, altså". Jadda.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det har jeg allerede snakket om. I tillegg kan vi jo se på hva PEGIDA står for:

"Patriotische Europäer gegen die Islamisierung des Abendlandes" Altså: Patriotiske europeere mot islamisering av Aftenlandet. Den som ikke synes det lukter brunt, må ha føttene godt plantet i dritten allerede.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjerp deg. Jeg leste selvfølgelig hele lista, og sitter likevel igjen med inntrykk av en helt standard søppelgjeng som er redd svartinger skal ta over

 

Muslimer kommer vel så langt jeg vet i alle farger og fra alle land. Mange etniske norske som er muslimer. Derfor undrer det meg når noen hyler rasisme over motstand av islam. Vet du hvorfor? Du er jo litt opptatt av hudfarge på mennesker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det har jeg allerede snakket om. I tillegg kan vi jo se på hva PEGIDA står for:

"Patriotische Europäer gegen die Islamisierung des Abendlandes" Altså: Patriotiske europeere mot islamisering av Aftenlandet. Den som ikke synes det lukter brunt, må ha føttene godt plantet i dritten allerede.

Er man brun om man vil beholde Europa tradisjonelt? Trodde man heller var konservativ da men. Hva er man når man vil dele og endre Europa med alle, samt legge vekk tradisjoner osv. Hva kalles dem? For det er viktig og få satt folk i bås, ikke sant? Litt som rasister og annet pakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjerp deg. Jeg leste selvfølgelig hele lista, og sitter likevel igjen med inntrykk av en helt standard søppelgjeng som er redd svartinger skal ta over og gjør sitt beste for å finmale tankegodset sitt med "motstand mot vold og misogyni" og andre unødvendige programposter intet fornuftig menneske vil motsi. "Vi er snille, altså". Jadda.

 

Det er hele poenget, ekstreme Islamister er ikke fornuftige mennesker og både motsier og handler imot nettopp dette, og derfor er det også helt legitimt å påpeke for oss andre. Vi skal aldri gjøre undertrykkende Islamske dogmer noen tjenester, og det er akkurat det man gjør om man A. Som PEGIDA Norge bruker det for noe det ikke er. B. Apologeter som enda ikke innser hva som faktisk hadde skjedd med dem selv hadde de prøvd å leve ut livet sitt som idag under ett teokratisk diktatur sydd sammen av Islamske doktriner.

Lenke til kommentar

Du vet godt at den første kommentaren der ble skrevet FØR Max`e mann hadde kommet ut av skapet som en mørkeblå muslim-hetser og PEGIDA enda var kjent som en ren Islam-kritisk bevegelse, slik som den fremstår i Tyskland og som jeg og alle andre burde stille seg 100% bak.

 

Ja, nettopp. Man tok automatisk avstand fra "forsøket på å stemple denne markeringen som høyreekstremisme", før man visste om stempelet hadde noe for seg. Og når man fikk hint om at det faktisk var slik, at høyreekstreme var aktive i showet, fortsatte fornektelsen, det var snakk om en gærning på TV 2, og han var kanskje plantet av media...

 

Heldigvis kom Blitz til unnsetning, og så kunne man snakke om snøballkasting istedet...

 

Islam-kritikk er en sunn ting, jeg er helt enig i det. Og man kunne mobilisert bredt her, eller i det minste forsøkt å mobilisere bredt. Endog bredt nok til å favne sånne som meg.

 

Men istedet henvendte man seg til et lite miljø, og fikk de man måtte forvente. Og så kunne man dyrke offerrollen noen dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du vet godt at den første kommentaren der ble skrevet FØR Max`e mann hadde kommet ut av skapet som en mørkeblå muslim-hetser og PEGIDA enda var kjent som en ren Islam-kritisk bevegelse, slik som den fremstår i Tyskland og som jeg og alle andre burde stille seg 100% bak.

 

Ja, nettopp. Man tok automatisk avstand fra "forsøket på å stemple denne markeringen som høyreekstremisme", før man visste om stempelet hadde noe for seg. Og når man fikk hint om at det faktisk var slik, at høyreekstreme var aktive i showet, fortsatte fornektelsen, det var snakk om en gærning på TV 2, og han var kanskje plantet av media...

 

Heldigvis kom Blitz til unnsetning, og så kunne man snakke om snøballkasting istedet...

 

Islam-kritikk er en sunn ting, jeg er helt enig i det. Og man kunne mobilisert bredt her, eller i det minste forsøkt å mobilisere bredt. Endog bredt nok til å favne sånne som meg.

 

Men istedet henvendte man seg til et lite miljø, og fikk de man måtte forvente. Og så kunne man dyrke offerrollen noen dager.

 

 

Hehe. Vel, det første der blir urettferdig fordi om man faktisk hadde gjort en innsats i å finne ut av hva Pegida faktisk stod for så var det naturlig å påpeke at dette ikke var noen høyreekstrem bevegelse.

 

Det siste der kan jeg vel si meg enig i :)

Lenke til kommentar

Du mener Pegida består av ekstremister? Det er altså greit for deg å hevde denslags, men hvis media eller andre ymter om slikt, blir de brått stemplet PK og "sosialister" har jeg inntrykk av..

I dette tilfellet så er det rett å stemple dem som ekstremister, men i andre tilfeller så er det ikke riktig. Det er ikke alltid media forstår forskjellen mellom ekstremister og folk som ønsker å begrense innvandringen.

 

Jeg synes uansett det er bra at media ikke rapporterer hvor ekstreme de er, la dem heller si sine budskap så kan vi som sitter og ser på nyhetene bestemme oss om de er ekstreme eller ikke.

 

 

Forøvrig "krever" jeg ingen unnskyldning eller begrunnelse fra deg eller andre vanlige "mannen i gata" hvorvidt man deltar eller ei. Mitt fokus er rettet mot 3 bestemte personer som nærmest kan karakteriseres som de ideologiske oppviglerne hva gjelder "islam-kritikk" og "muslimsk innvandring" her i landet, med lang praksis.

 

I så måte burde dette trekløveret derfor vært i fronten av Pegida-marsjen og vært talerør. I stedet skygger de unna som usle svikere og lar uforberedte individer fra distriktene rundt omkring ta støyten. Fyttirakker'n :thumbdown:

 

 

Kanskje de ikke ønsker pediga-marsjer i Norge? Selv om det kom et par tusen stykker, hva skulle det føre til?

Lenke til kommentar

Skjerp deg. Jeg leste selvfølgelig hele lista, og sitter likevel igjen med inntrykk av en helt standard søppelgjeng som er redd svartinger skal ta over og gjør sitt beste for å finmale tankegodset sitt med "motstand mot vold og misogyni" og andre unødvendige programposter intet fornuftig menneske vil motsi. "Vi er snille, altså". Jadda.

 

Da antar jeg at du tilhører søppelgjengen som stempler alt som rasisme, og misbruker begrepet til egen vinning når man egentlig sliter med å utrykke seg på mer kunnskapsrik måte.

 

"Rasist!"

"De hater svartinger!"

 

Kan godt være Pegida har en del rasister innenfor sine rekker, noe som ikke er unaturlig med tanke på at de deler noe av de samme synspunktene. Likevel skal man være forsiktig med å misbruke dette begrepet. Islam er en stor religion, spredt over flere verdensdeler, land, kulturer og etnisiteter. Å kritisere hva islam står for og ønske mindre islam i Norge er ikke rasistisk. Sekulære nordmenn som ikke ønsker KRL på skolen er heller ikke rasister mot kristne.

 

Du og dine likesinnede er med å gjøre at slike demonstrasjoner ofte blir dominert av mennesker som ikke er redd for å få et slikt stempel. De fleste andre ønsker ikke det. Hvis du spør nordmenn på tomannshold i Norge om hva de egentlig mener om islam vil flere enn en liten promille svare at de egentlig ikke er så fan av det. Selv medlemmer her inne som er for langt mer innvandring enn meg selv andre meningsfeller sier jo at islamsk idelogi i seg selv ikke er god ting.

Lenke til kommentar

 

Kanskje de ikke ønsker pediga-marsjer i Norge? Selv om det kom et par tusen stykker, hva skulle det føre til?

 

 

Nei det kan du spørre om. Kanskje det er bevisst å være diffus og snakke om "islam kritikk" som man antageligvis kan fortsette med nærmeste 100 årene (mental gevinst for den islamofobe) , fremfor å demonstrere mot makthavernes kontorer.

Lenke til kommentar

 

Skjerp deg. Jeg leste selvfølgelig hele lista, og sitter likevel igjen med inntrykk av en helt standard søppelgjeng som er redd svartinger skal ta over og gjør sitt beste for å finmale tankegodset sitt med "motstand mot vold og misogyni" og andre unødvendige programposter intet fornuftig menneske vil motsi. "Vi er snille, altså". Jadda.

 

Da antar jeg at du tilhører søppelgjengen som stempler alt som rasisme, og misbruker begrepet til egen vinning når man egentlig sliter med å utrykke seg på mer kunnskapsrik måte.

 

"Rasist!"

"De hater svartinger!"

 

Kan godt være Pegida har en del rasister innenfor sine rekker, noe som ikke er unaturlig med tanke på at de deler noe av de samme synspunktene. Likevel skal man være forsiktig med å misbruke dette begrepet. Islam er en stor religion, spredt over flere verdensdeler, land, kulturer og etnisiteter. Å kritisere hva islam står for og ønske mindre islam i Norge er ikke rasistisk. Sekulære nordmenn som ikke ønsker KRL på skolen er heller ikke rasister mot kristne.

 

Du og dine likesinnede er med å gjøre at slike demonstrasjoner ofte blir dominert av mennesker som ikke er redd for å få et slikt stempel. De fleste andre ønsker ikke det. Hvis du spør nordmenn på tomannshold i Norge om hva de egentlig mener om islam vil flere enn en liten promille svare at de egentlig ikke er så fan av det. Selv medlemmer her inne som er for langt mer innvandring enn meg selv andre meningsfeller sier jo at islamsk idelogi i seg selv ikke er god ting.

 

Sorry, men du trenger ikke å fortelle meg at man skal være forsiktig med rasistkortet. Jeg og mine likesinnede? Fælt så mye du vet om meg, da.

Lenke til kommentar

 

 

Skjerp deg. Jeg leste selvfølgelig hele lista, og sitter likevel igjen med inntrykk av en helt standard søppelgjeng som er redd svartinger skal ta over og gjør sitt beste for å finmale tankegodset sitt med "motstand mot vold og misogyni" og andre unødvendige programposter intet fornuftig menneske vil motsi. "Vi er snille, altså". Jadda.

 

Da antar jeg at du tilhører søppelgjengen som stempler alt som rasisme, og misbruker begrepet til egen vinning når man egentlig sliter med å utrykke seg på mer kunnskapsrik måte.

 

"Rasist!"

"De hater svartinger!"

 

Kan godt være Pegida har en del rasister innenfor sine rekker, noe som ikke er unaturlig med tanke på at de deler noe av de samme synspunktene. Likevel skal man være forsiktig med å misbruke dette begrepet. Islam er en stor religion, spredt over flere verdensdeler, land, kulturer og etnisiteter. Å kritisere hva islam står for og ønske mindre islam i Norge er ikke rasistisk. Sekulære nordmenn som ikke ønsker KRL på skolen er heller ikke rasister mot kristne.

 

Du og dine likesinnede er med å gjøre at slike demonstrasjoner ofte blir dominert av mennesker som ikke er redd for å få et slikt stempel. De fleste andre ønsker ikke det. Hvis du spør nordmenn på tomannshold i Norge om hva de egentlig mener om islam vil flere enn en liten promille svare at de egentlig ikke er så fan av det. Selv medlemmer her inne som er for langt mer innvandring enn meg selv andre meningsfeller sier jo at islamsk idelogi i seg selv ikke er god ting.

 

Sorry, men du trenger ikke å fortelle meg at man skal være forsiktig med rasistkortet. Jeg og mine likesinnede? Fælt så mye du vet om meg, da.

 

 

Tror det trengs, jo.

Lenke til kommentar

"Rasisme" er et begrenset begrep som innebærer at man tror sosiale skillelinjer lar seg forklare med genetikk. Det er en destruktiv innstilling til det globale fellesskap som er svært alvorlig og bør bekjempes. Dessverre vannes det ut i tide og utide, slik at det ikke smeller så hardt som det burde når det virkelig bør brukes. Man trenger for eksempel ikke være rasist bare fordi man frykter fremmedkultur.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Ja, det er pussig at de har sterke og store ord, men ser ut til å mangle troverdighet nok på det menneskelige planet, til å engasjere annet enn troll og tufser på nett

 

Det er for tidlig å avskrive Pegida. De startet med veldig få også i Tyskland, men har vokst voldsomt.

 

Problemet i Norge er at det er risikabelt å stille i slike demonstrasjoner. Man blir jaktet på av pressen og angrepet av venstreekstreme. Det krever mye av noen å stå oppreist når man utsettes for angrep fra alle kanter. De fleste gidder ikke dette, så det må være noen ildsjeler som baner vei for alle de andre først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...