Gå til innhold

PEGIDA blir sviktet av sine egne


Anbefalte innlegg

 

Mener du at alle som spiller dataspill med vold er psykopater?

 

Også, det at det er noen stygge videoer ute på nettet har da ikke noe med vår kultur å gjøre?

 

Begge deler handler om å programmere unge sinn, og de gjør det på den måten, mens vi gjør det på vår måte - hvem skal kunne avgjøre hva som er verst; 1 rabiat ung muslim som har null respekt for våre liv, eller 1 vestlig ungdom som sitter bajk drone kontrollene og dreper det han får beskjed om ..

 

Og ellers har jeg til nå ikke generalisert, men peker til en helt vanlig forståelse av læring les; programmering

 

De fleste vil nok være enig i meg om at dataspill er til for å underholde, og ikke er noe skapt av den amerikanske regjeringen for å få noen flere idioter inn i hæren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja det er ikke positivt for barn måtte overvære sånn grufulle forestillinger. Vi får håpe at deres kulturer snart blir oppgradert til vårt nivå, og da kan de uskyldige heller se på gjentatte repriser av diverse grusomheter, og etterpå kan de sitte ned i sine egne simulatorer og øve på virtuelle drap og annen psykopatisk adferd.

 

 

 

Begge deler handler om å programmere unge sinn, og de gjør det på den måten, mens vi gjør det på vår måte - hvem skal kunne avgjøre hva som er verst; 1 rabiat ung muslim som har null respekt for våre liv, eller 1 vestlig ungdom som sitter bajk drone kontrollene og dreper det han får beskjed om ..

 

Og ellers har jeg til nå ikke generalisert, men peker til en helt vanlig forståelse av læring les; programmering

 

 

Jeg har ikke sett makan til bortforklaringer jeg. Dronepiloter tar liv i krig. Uten at jeg skal forsvare det så er det fortsatt en vesentlig forskjell fra å steine nabojenta til døde fordi hun ble voldtatt.

 

Å trekke inn dataspill som sammenligning i denne debatten blir så tåpelig at jeg ikke engang gidder å kommentere det.

Endret av Apox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er denne kulturen vi i Norge kommer fra.

 

Da skarpretteren skulle gjøre sin gjerning, møtte både store og små opp.

 

Og vi snakker om hvilket århundre? I dag er det 2015 og disse primitive skapningene holder ennå på med kos som, syrekasting på kvinner som ikke lystrer, steining til stor jubel fra skjeggete mannfolk, pisking går aldri av moten, stokkeslag som få overlever, sverdslag som også er reint kos, henging, gjerne fra kraner på torget, halshugging som etter ditt syn ikke er så brutalt. Disse skapningene har sikkert andre gode metoder på lur, vil jeg tro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det sier forøvrlig litt om kulturen når muslimer tar med seg barna sine for å se på en steining/henging.

Ikke rart mange vokser opp helt fri for empati.

Ja det er ikke positivt for barn måtte overvære sånn grufulle forestillinger. Vi får håpe at deres kulturer snart blir oppgradert til vårt nivå, og da kan de uskyldige heller se på gjentatte repriser av diverse grusomheter, og etterpå kan de sitte ned i sine egne simulatorer og øve på virtuelle drap og annen psykopatisk adferd.

 

Vil gjerne se faglige fakta på at TV spill påvirker unge, på lik linje som å se mishandling i virkeligheten. Om ikke du kan det, så burde du spare deg for pisspreik. Greit nok at du og andre lider av perverse lyster til og forsvare disse folka. Men et sted for grensen gå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett makan til bortforklaringer jeg. Dronepiloter tar liv i krig. Uten at jeg skal forsvare det så er det fortsatt en vesentlig forskjell fra å steine nabojenta til døde fordi hun ble voldtatt.

 

Å trekke inn dataspill som sammenligning i denne debatten blir så tåpelig at jeg ikke engang gidder å kommentere det.

Jeg har mange års erfaring med mennesker fra alle samfunnslag. Jobb sammenheng. Menneskers galskap stopper aldri å forundre meg. Derfor studer jeg vår adferd og forsøker å se hva som opprettholder adferdstyper. Forsvaret til islam, har jeg ennå ikke funnet ut av og ingen har ennå klart å forklare hvorfor de forsvarer denne grufulle ideologien. Den er direkte menneskefiendtlig. Ja da, vi vet at religion misbrukes av mennesker, nazismen misbrukes også av mennesker. Desto viktigere er det og få stoppet disse ideologier.

Endret av Gothminister
Lenke til kommentar

Jeg har mange års erfaring med mennesker fra alle samfunnslag. Jobb sammenheng. Menneskers galskap stopper aldri å forundre meg. Derfor studer jeg vår adferd og forsøker å se hva som opprettholder adferdstyper. Forsvaret til islam, har jeg ennå ikke funnet ut av og ingen har ennå klart å forklare hvorfor de forsvarer denne grufulle ideologien. Den er direkte menneskefiendtlig. Ja da, vi vet at religion misbrukes av mennesker, nazismen misbrukes også av mennesker. Desto viktigere er det og få stoppet disse ideologier.

 

Kanskje du finner noe her: http://www.amazon.com/The-Liberal-Mind-Psychological-Political/

Endret av BrentPizzaMedBanan
Lenke til kommentar

 

Jeg har mange års erfaring med mennesker fra alle samfunnslag. Jobb sammenheng. Menneskers galskap stopper aldri å forundre meg. Derfor studer jeg vår adferd og forsøker å se hva som opprettholder adferdstyper. Forsvaret til islam, har jeg ennå ikke funnet ut av og ingen har ennå klart å forklare hvorfor de forsvarer denne grufulle ideologien. Den er direkte menneskefiendtlig. Ja da, vi vet at religion misbrukes av mennesker, nazismen misbrukes også av mennesker. Desto viktigere er det og få stoppet disse ideologier.

 

Kanskje du finner noe her: http://www.amazon.com/The-Liberal-Mind-Psychological-Political/

 

Står det om hvorfor folk forsvarer barbariske ideologier der? Jeg forstår hvorfor nazister og muslimer selv forsvarer sine ideologier. Men hvorfor vanlige mennesker i trygge Norge gjør det, er underlig. Vi snakker selvsagt om forsterkning av sitt ego her, det vet jeg. Man føler seg godt og det har med identitet å gjøre, samt gruppetilhørighet. Få av pøblene på Blitz har en ideologi. Men det er klart det er stas å gå i gatene og bråke, ingen rasister i våre gater, når de knapt vet hva rasisme faktisk er.

Lenke til kommentar

Det er rett og slett latterlig å høre de gnåle om "her er det observert kjente nynazister" uten å vite hvem, hvor eller hvordan noe henger ihop. Jeg har aldri sett en såkalt nazisti noen PEGIDA-demonstrasjon. Jeg nekter ikke på at de eksisterer, men er det ikke litt for lettvint i våres informasjonsalder å leive av seg slike uttalelser for å skape belegg for ekstreme ytringer rettet mot folk som mener noe annet enn oss selv?

 

Det fordrer vel at man kjenner dem, eller i det minste vet hvordan de ser ut. De går jo ikke akkurat rundt med hakekors på jakka...

 

Synes du media burde identifisert dem, med navn og bilde? "Her er en av nazistene, og han heter ..."

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Står det om hvorfor folk forsvarer barbariske ideologier der? Jeg forstår hvorfor nazister og muslimer selv forsvarer sine ideologier. Men hvorfor vanlige mennesker i trygge Norge gjør det, er underlig.

 

Jeg vet ikke om det er så mange utenfor disse miljøene som forsvarer dem. Men jeg har en forklaring på at folk med i utgangspunktet moderate holdninger lar seg bondefange:

 

Folks radikalisme er stort sett en skrivebordsøvelse. (Selv når ml'erne gikk i tog for væpna revolusjon, så var det ikke slik at de faktisk forventet at det skulle skje med det første.) Man ser på en verden man - eller andre - beskriver som urettferdig, og finner en "løsning" å tro på.

 

Jeg synes for eksempel selv at USAs kriger i Irak etc var en vederstyggelighet. Hadde jeg i tillegg vært ung og moderat muslim hadde jeg kanskje latt meg overbevise om at amerikanerne og alle som støttet dem fortjente grisebank. Eller om jeg var innvandringsfiendlig frepper og følte at ting går til helvete, og noen sa "vi må gjøre noe med det", og de noen var nynazister, selv om de kalte seg noe annet, ala "Norske patriotiske ungdommer for bevaring av fedrelandet".

 

Fordelen med en løsning som involverer en gud, er at man fritar seg selv for ansvaret for den på følgende ondskap. Den skjer enten fordi Gud ønsker det, eller - som moderate muslimer ofte hevder - på tross av at Gud ikke øsker det. Eller for den andre gruppen fordi "fedrelandet" krever det.

 

Så kommer et par spesielle grupper inn i bildet.

1. De intelektuelle. De bruker sitt intellekt til å få autoritet og lederstatus i gruppen. Etterhvert krever det å holde på lederstatusen at man er villig til å ty til sterkere midler. Nå har man to "ansvar" å skylde på: Ansvaret overfor Gud/fedrelandet og overfor gruppen man er utvalgt til å lede.

 

2. De utenforstående. Jeg nevnte i en annen post de som alt er havnet utenfor miljø og/eller samfunn, og som søker tilhørighet. Den finner de i slike grupper. Og ikke sjelden har de alt havnet på kant med samfunnet (Bhatti-typen), og har derfor allerede krysset terskelen for vold og lovbrudd. Nå får de et påskudd for å rettferdiggjøre sitt utenforskap.

 

Her i landet vokser folk ofte av seg sin ungdoms radikalisme. Men det er der det islamske miljøet skiller seg ut: Vi har et ujevnt men betydelig tilsig av radikale voksne imamer og andre fra de landene hvor radikalismen ennå dyrkes. Man får et stadig ideologisk påfyll, (og noen ganger økonomisk ditto.) Og dette er rettet mot de moderate, for å rekruttere nye radikale.

 

Det er som når sovjetiske påvirkningsagenter jobber i Norge på 50-60-70-tallet. De gikk ikke etter de allerede radikale, de gikk etter ungdomspolitikere i Ap og SF og lignende.

 

Og slik naturen har laget oss, så kommer det nye kull med potensielle radikale til verden hvert eneste år. Om du bare vinner 1 av 10 dette året, så vet du at det kommer 10 nye neste år. Kilden er utømmelig. Når du i tillegg kan etterfylle på lærersiden, så går det som det går...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

 

... og etterpå kan de sitte ned i sine egne simulatorer og øve på virtuelle drap og annen psykopatisk adferd.

 

Mener du at alle som spiller dataspill med vold er psykopater?

 

Også, det at det er noen stygge videoer ute på nettet har da ikke noe med vår kultur å gjøre?

 

 

Begge deler handler om å programmere unge sinn, og de gjør det på den måten, mens vi gjør det på vår måte - hvem skal kunne avgjøre hva som er verst; 1 rabiat ung muslim som har null respekt for våre liv, eller 1 vestlig ungdom som sitter bajk drone kontrollene og dreper det han får beskjed om ..

 

Og ellers har jeg til nå ikke generalisert, men peker til en helt vanlig forståelse av læring les; programmering

 

 

Må nesten ha klarhet i hva målet ditt er med sånt som dette.

 

Det er så rart å ikke straks ta hard avstand ifra offentlig henging/steining på torget, men da heller desperat prøve å få vridd det hele om til noe som skal få vår kultur til å virke som noe i nærheten av dette barbariet. Hvem er det egentlig mest synd på her i dine øyne? I mine øyne så er det nemlig de undertrykte ofrene for denne teokratiske fascismen vi burde stå opp for, ikke bøddelen og profeten som "beordrer" dette. Det er nesten som at du griper etter halmstrå for å beskytte de som tar uskyldige liv her, dvs du er så apologetisk mot de hjernevaskede at det vipper over mot (forhåpentligvis utilsiktet) ondskap.

 

Hva slags prinsipper er det du er så sykelig opptatt av å gå på akkord med at du legger ifra deg all fornuft og medmenneskelighet? Det er mange i disse Pegida tider som gjør og sier absolutt alt for å stå fram som en tydelig anti-rasist, men dette handlet ikke om mennesker men om kultur og ideologi. Du hjelper ingen med denne rosemalingen av religiøs og ideologisk styggedom selv om du sikkert tror du framstår som kjempesnill.

Endret av Thoto79
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syns det blir feil å si at PEGIDA er sviktet av sine egne. PEGIDA har en uoffesiell smørbrødliste med saker som de mener å stå for. Mye av det som står på denne listen tror jeg føles fremmed for mange nordmenn, også politikere. Dette får PEGIDA til å fremstå som litt sært og kanskje litt for "utenlandsk".

 

Ellers har jeg problemer med å forstå hva som er så skinnhellig med islam, og hvorfor man ikke skal kunne uttrykke misnøye over denne religionen. Vi er jo i dag vitne til muslimer som dreper fordi en person er homofil, eller fordi en kvinne har blitt voldtatt. Kvinner må dekke seg til, og helst omskjæres. I Norge har det flere ganger vært skrevet om homofile som har blitt banket opp av personer med utenlandsk opphav. Gutter og jenter dusjer med undertøyet på, og enkelte skoler har måttet gå over til kjønnsdelt svømmeundervisning. Vi er på vei mot gamle tider takket være eventyrbøker og dens tilhengere.

 

Kristendommen var nødvendigvis ikke noe bedre for 1000 år siden. Ville vi vært like ukritiske til 1000 år gammel kristendom? Hvis amerikanere skulle flyttet hit, og krevd at barna dems ikke skulle få lov til å lære evolusjonsteori - hadde vi ikke reagert? Skulle vi hatt separate klasserom, med evolusjonsteori i det ene, og adam og eva i det andre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Bare vær så forarget som du vil, jeg holder meg til det poenget jeg ville ha frem, som altså er "programmering" av sinnet. Og siden sinnet/bevissthet fungerer lik hos alle mennesker, finner jeg det interessant hvordan vi later til å anta at det ene er verre enn det andre.

Lenke til kommentar

 

Det er rett og slett latterlig å høre de gnåle om "her er det observert kjente nynazister" uten å vite hvem, hvor eller hvordan noe henger ihop. Jeg har aldri sett en såkalt nazisti noen PEGIDA-demonstrasjon. Jeg nekter ikke på at de eksisterer, men er det ikke litt for lettvint i våres informasjonsalder å leive av seg slike uttalelser for å skape belegg for ekstreme ytringer rettet mot folk som mener noe annet enn oss selv?

 

Det fordrer vel at man kjenner dem, eller i det minste vet hvordan de ser ut. De går jo ikke akkurat rundt med hakekors på jakka...

 

Synes du media burde identifisert dem, med navn og bilde? "Her er en av nazistene, og han heter ..."

 

Geir :)

 

Nei, selvfølgelig går ikke det. Poenget er at de kan si hva de vil, og folk flest sluker det. Media kan SI at halvparten er nazister, men hvordan vet vi at dette stemmer? Om en person som er kjent nazist møter opp, og en pakistansk reporter spør hvorfor de er nazist, så vil jeg være så tøff i trynet og tro at de ville avfeiet dette i 90% av tilfellene, og pakistaneren som spør med en agenda samtidig ikke vil klare å si de faktisk ER dette, uten å bruke hersketeknikker og villedende definisjoner som kun hører til på plaketene til SOS-Rasisme og andre lignende useriøse organisasjoner som demonstrerer mot ideologier de ikke vet hva står for.

 

Hvorfor bruke "nazist" når det i folkemunne betyr "hatere"? Har man en dyp samtale med en såkalt "nazist", så glimter det jaggu frem mye annet enn hat, der hat ikke brer seg særlig lengre enn mannen i gata. Forskjellen pleier å være at en "nazist" eller kommunist for den saks skyld vet HVORFOR de hater, eller elsker.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Det sier forøvrlig litt om kulturen når muslimer tar med seg barna sine for å se på en steining/henging.

Ikke rart mange vokser opp helt fri for empati.

Ja det er ikke positivt for barn måtte overvære sånn grufulle forestillinger. Vi får håpe at deres kulturer snart blir oppgradert til vårt nivå, og da kan de uskyldige heller se på gjentatte repriser av diverse grusomheter, og etterpå kan de sitte ned i sine egne simulatorer og øve på virtuelle drap og annen psykopatisk adferd.

 

Vil gjerne se faglige fakta på at TV spill påvirker unge, på lik linje som å se mishandling i virkeligheten. Om ikke du kan det, så burde du spare deg for pisspreik. Greit nok at du og andre lider av perverse lyster til og forsvare disse folka. Men et sted for grensen gå.

 

 

Du får hyle som du vil du - jeg sier at reklame og propaganda virker, og at vaner blir til ved å gjenta samme øvelse - kalles "spesialisering"

 

og spar meg piss og annet surr!

Lenke til kommentar

Bare vær så forarget som du vil, jeg holder meg til det poenget jeg ville ha frem, som altså er "programmering" av sinnet. Og siden sinnet/bevissthet fungerer lik hos alle mennesker, finner jeg det interessant hvordan vi later til å anta at det ene er verre enn det andre.

 

Hvilken vitenskap støtter dette? At mennesker blir "omprogrammert" av dataspill?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Ja det er ikke positivt for barn måtte overvære sånn grufulle forestillinger. Vi får håpe at deres kulturer snart blir oppgradert til vårt nivå, og da kan de uskyldige heller se på gjentatte repriser av diverse grusomheter, og etterpå kan de sitte ned i sine egne simulatorer og øve på virtuelle drap og annen psykopatisk adferd.

 

 

 

Begge deler handler om å programmere unge sinn, og de gjør det på den måten, mens vi gjør det på vår måte - hvem skal kunne avgjøre hva som er verst; 1 rabiat ung muslim som har null respekt for våre liv, eller 1 vestlig ungdom som sitter bajk drone kontrollene og dreper det han får beskjed om ..

 

Og ellers har jeg til nå ikke generalisert, men peker til en helt vanlig forståelse av læring les; programmering

 

 

Jeg har ikke sett makan til bortforklaringer jeg. Dronepiloter tar liv i krig. Uten at jeg skal forsvare det så er det fortsatt en vesentlig forskjell fra å steine nabojenta til døde fordi hun ble voldtatt.

 

Å trekke inn dataspill som sammenligning i denne debatten blir så tåpelig at jeg ikke engang gidder å kommentere det.

 

 

Prøv å få med deg tingene som skjer, hvis du gidder .. Og så gidder ikke jeg nevne at vår egen "abb" brukte dataspill for å umenneskeliggjøre seg selv nok til å slakte forsvarsløse. Han øvde seg virtuelt, og tok det ut i virkeligheten

 

 

Han er kalt en «amerikansk drapsmaskin fra det 21. århundre». Selv har han kalt seg en «avstandsmorder i zombie-modus»

 

Amerikaneren jobbet først på en base i Las Vegas, deretter i New Mexico. Da han fikk jobben synes han det var det beste som kunne skje han. Han hadde spilt videospill i barndommen, og familien hans tullet med at han hadde forberedt seg til dronekrigen hele livet.

Jo flere mennesker Bryant og hans kollegaer drepte, jo mer begynte han å tvile.

Amerikaneren forteller hvor lite menneskelig han følte seg da han satt i et kontrollsenter i USA og så folk leve ut livet sitt på andre siden av jordkloden.

 

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Bare vær så forarget som du vil, jeg holder meg til det poenget jeg ville ha frem, som altså er "programmering" av sinnet. Og siden sinnet/bevissthet fungerer lik hos alle mennesker, finner jeg det interessant hvordan vi later til å anta at det ene er verre enn det andre.

 

Hvilken vitenskap støtter dette?

 

vanlig fornuft

Lenke til kommentar

Att abb spilte dataspill, hva har det egentlig med noe som helst å gjøre? Det er jo millioner som spiller cod o.l spill daglig uten att de blir mordere av den grunn.

 

Er alle som kjører VW Crafter da potensielle massemordere, siden han brukte en slik bil til bomba? Det blir faktisk like dumt.

Endret av FiveInline
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...