Gå til innhold

PEGIDA blir sviktet av sine egne


Anbefalte innlegg

Det er feil å tro det er mulig, og det er feil å argumentere for at endring er galt. Noe man gjør hvis man har "kulturbeskyttelse" som uttalt mål i en politisk bevegelse.

 

Det er ikke feil å tro at det er mulig å begrense f.eks. islams innvirkning på Norge. Hvis man ønsker det kan man begrense innvandring av muslimer og kjempe mot ideene islam står for.

 

At kultur nødvendigvis vil endre seg over tid betyr ikke at man ikke kan påvirke endringene på ulike måter.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet godt at den første kommentaren der ble skrevet FØR Max`e mann hadde kommet ut av skapet som en mørkeblå muslim-hetser og PEGIDA enda var kjent som en ren Islam-kritisk bevegelse, slik som den fremstår i Tyskland og som jeg og alle andre burde stille seg 100% bak.

 

Kan du utdype dette? Hva slags hets er det snakk om?

Lenke til kommentar

"Rasisme" er et begrenset begrep som innebærer at man tror sosiale skillelinjer lar seg forklare med genetikk. Det er en destruktiv innstilling til det globale fellesskap som er svært alvorlig og bør bekjempes. Dessverre vannes det ut i tide og utide, slik at det ikke smeller så hardt som det burde når det virkelig bør brukes. Man trenger for eksempel ikke være rasist bare fordi man frykter fremmedkultur.

Ikke ofte jeg er enig i det du skriver, men det er jeg her. Rasisme misbrukes og mister sin betydning. Som deg mener jeg rasisme er alvorlig og må bekjempes. Derfor er jeg også sterkt i mot islam. Som også har fremmedhat, diskriminering fremtredenen i sin praktiske politikk. For meg er rasisme, islam og nazisme likestilt. Derfor undrer det meg at du og flere andre ikke tar avstand til islam som ideologi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du vet godt at den første kommentaren der ble skrevet FØR Max`e mann hadde kommet ut av skapet som en mørkeblå muslim-hetser og PEGIDA enda var kjent som en ren Islam-kritisk bevegelse, slik som den fremstår i Tyskland og som jeg og alle andre burde stille seg 100% bak.

 

Kan du utdype dette? Hva slags hets er det snakk om?

 

 

"Hets" var vel kanskje å dra det litt langt ja, men en solid avsporing i forhold til hva debatten burde handle om og Pegida står for er det ihvertfall. Hvorfor jeg blir forbanna er fordi noe så viktig som fokus på Islamisme blir søla sammen med generell fremmedfrykt og skepsis mot vanlige muslimer. Det fenger ikke folk da alle kjenner en Ali på hjørnet eller en Mohammed i klassen og ser at dette ikke stemmer og avskriver da hele prosjektet som rasisme.

 

Det er helt greit at Hermannsen står fram som han gjør, men ikke greit at han seiler under falske flagg for å oppnå målet sitt.

Lenke til kommentar

Det sagt tror jeg Breivik var et nutcase uansett, og hadde det ikke vært innvandringen så kunne han snappet for andre grunner. Så innvandringspolitikken alene er vel ikke noe grunn.

 

Det er jeg kanskje enig i, men det er jo ganske opplagt at vi ikke bryr oss med å analysere muslimske terrorister på samme måte. Var det en psykisk lidelse som lå til grunn, og fundamentalistisk religion bare det utfallet det fikk grunnet omstendigheter?

Lenke til kommentar

 

 

Kanskje de ikke ønsker pediga-marsjer i Norge? Selv om det kom et par tusen stykker, hva skulle det føre til?

 

 

Nei det kan du spørre om. Kanskje det er bevisst å være diffus og snakke om "islam kritikk" som man antageligvis kan fortsette med nærmeste 100 årene (mental gevinst for den islamofobe) , fremfor å demonstrere mot makthavernes kontorer.

 

 

Dette var trist lesning. For det første så vet du sikkert en fobi er ett resultat av en ubegrunnet og irrasjonell frykt for noe som egentlig ikke er noe farlig. Det tror jeg vi kan avskrive med en gang når det snakkes om Islamisme. Eller mener du at naiviteten har blindet deg til den grad at du ignorerer nyhetsbildet daglig? Ser ikke på Urix? Ikke hørt våre egne norske ekstremister i debatter?

 

For det andre så er det vel få ting som får mer fokus ifra politikere (og spesielt populistiske partier) enn folkebevegelser og demonstrasjoner. Og hvor mange timer TV og hvor mange debatter har ikke blitt framprovosert av dette? Tror du det hadde vært mer effektivt om de stod fram som Blitz barna og kastet tomater (snøballer) etter politikere foran stortinget?

 

Hvorfor er du og andre så redd for å si det som det er, nettopp at Islamisme er farlig nettopp fordi ekstrem religiøsitet blandes sammen med en ekstrem ideologi får som mål å få fjernet alle oss troløse hunder? Gang på gang har det blitt sagt at hovedfienden til IS og fundamentalistisk Islamisme er oss, ateister og agnostikere, ikke andre religiøse (selv om IS hadde henrettet oss alle, også kristne, hadde de fått muligheten til det). Skal vi sitte her å ikke ta en slik trussel rettet rett mot meg personlig og Norge/vesten seriøst? Det må da snart være dags å våkne opp litt ifra den komfortable dvalen, heise opp nisselua og ta seriøs avstand mot faenskapen. Og om du tror at dette egentlig er en fredelig religion som terrorister manipulerer slik at den fremstår som noe annet enn den er, så foreslår jeg at du tar deg en titt i Koranen og ser selv hva som faktisk står. Det er ikke at den er vridd over til noe annet enn den egentlig er, men heller det at den tas bokstavelig. Så det er den umoralske boka og religionen i seg selv som er farlig og ingenting noen av oss i Norge kan leve godt med, om du ser bort ifra de hjernevaskede rasshøla i Profeten Ummah som jo velter seg i dens perversiteter med din fulle velsignelse..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det sagt tror jeg Breivik var et nutcase uansett, og hadde det ikke vært innvandringen så kunne han snappet for andre grunner. Så innvandringspolitikken alene er vel ikke noe grunn.

Det er jeg kanskje enig i, men det er jo ganske opplagt at vi ikke bryr oss med å analysere muslimske terrorister på samme måte. Var det en psykisk lidelse som lå til grunn, og fundamentalistisk religion bare det utfallet det fikk grunnet omstendigheter?

 

Det er vel grunner til å anta at livet styrer en mot livsoppgaven. Det gjelder også islamister. Vi vet at en del av dem er av Bhatti-typen: Kriminelle smågangstere som via tilfeldigheter kommer i kontakt med et miljø som gir dem en måte å rettferdiggjøre sitt utenforskap. Bhatti fikk diagnosen dyssosial personlighetsforstyrrelse av rettspsykiateren. Han stakk fra sikringsdommen til Pakistan, ble troende, og resten er historie.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er vel grunner til å anta at livet styrer en mot livsoppgaven.

 

Tja. Hva er livsoppgaven vår egentlig? Formere oss er vel egentlig vår hovedoppgave, sett fra et naturvitenskapelig perspektiv. Oppgaven er i alle fall ikke å spre ideologier. Det er noe menneskeskapt som gjennom forsterkning så langt har overlevd.

Lenke til kommentar

 

Det beste er vel å gjøre som Anders....holde seg i ro i kjelleren og så slå til brutalt? Jeg er redd det kan bli konsekvensen.

 

Ja det blir nok noen angrep fra slike også i fremtiden. Men de rammer heldigvis ikke tilfeldig, slik islamister rammer. Det er bare og lene seg tilbake og følge med. For ingen har tenkt å gjøre noe med det. Her er det fritt leide for terror fra begge sider.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er ganske alvorlig at 109 personer ikke får gå fredelig i et tog imot islamisering av Norge noe som er et helt legitimt protest grunnlag.

Selvsagt er det alvorlig at folk ikke kan gå i et tog for å vise hva de mener om saker og ting. Uten og møte Profesjonelle pøbler som kaster stein, truer, hetser og ellers oppfører seg som primitive skapninger. Et alvorlig problem for demokratiet. Disse folka som støtter islamister bør da kunne gå på et annet tidspunkt. Så her bør politiet organisere og ta kontroll. Alle uansett mening skal kunne markere sitt ståsted i fred og ro.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det alvorlig at folk ikke kan gå i et tog for å vise hva de mener om saker og ting. Uten og møte Profesjonelle pøbler som kaster stein, truer, hetser og ellers oppfører seg som primitive skapninger. Et alvorlig problem for demokratiet. Disse folka som støtter islamister bør da kunne gå på et annet tidspunkt. Så her bør politiet organisere og ta kontroll. Alle uansett mening skal kunne markere sitt ståsted i fred og ro.

Min utheving.

 

Du stavet 'snø' feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Selvsagt er det alvorlig at folk ikke kan gå i et tog for å vise hva de mener om saker og ting. Uten og møte Profesjonelle pøbler som kaster stein, truer, hetser og ellers oppfører seg som primitive skapninger. Et alvorlig problem for demokratiet. Disse folka som støtter islamister bør da kunne gå på et annet tidspunkt. Så her bør politiet organisere og ta kontroll. Alle uansett mening skal kunne markere sitt ståsted i fred og ro.

Min utheving.

 

Du stavet 'snø' feil.

 

Ja nå kaster de vel muligens snø. Men til våren, da kaster de nok stein. Uansett, de har en kultur på å kaste og hyle. Primitive mennesker som ikke aksepterer ytringer i et demokrati.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til våren marsjerer nok Pediga med våpen i gatene.

 

Eller burde vi kanskje holde oss til virkeligheten inntil videre?

Uansett. Folk i Norge liker å vandre i tog. Det har nesten blitt den nye folkesporten. Hvem som går i tog til våren er ikke godt å si. Det kan bli alt fra rosetog til russetog. Det vil uansett bli gått et tog.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror de fleste som forsvarer islam burde ta seg en tur inn på usensurerte mediasider som f.eks liveleak og se hvor mye jævelskap denne religionen steller i stand i verden hver sabla dag.

Hva skal man kalle disse enorme folkemengdene som stiller opp jublende for å se en steining eller et avkappa hode? Er de ekstremister eller vanlige "fredelige" muslimer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror de fleste som forsvarer islam burde ta seg en tur inn på usensurerte mediasider som f.eks liveleak og se hvor mye jævelskap denne religionen steller i stand i verden hver sabla dag.

Hva skal man kalle disse enorme folkemengdene som stiller opp jublende for å se en steining eller et avkappa hode? Er de ekstremister eller vanlige "fredelige" muslimer?

Jeg tror at uansett hva man presenterer til forvarene av denne barbariske ideologien islam. Så vil menigheten forsvare, bortforklare eller snu seg vekk. Disse folka vil aldri innse hva slags ideologi de faktisk støtter, muligens om terroren rammer dem selv, eller en av deres nærmeste. Folk våkna ikke på 30 tallet når Hitler turet frem, folka våkner heller ikke i dag, før det er for seint. Men, de vil ikke få noen sympati fra min side den dagen hoder og noen armer blir revet av, pga. ei bombe eller to. Det har dem selv ønsket seg.

Lenke til kommentar

 

 

Du vet godt at den første kommentaren der ble skrevet FØR Max`e mann hadde kommet ut av skapet som en mørkeblå muslim-hetser og PEGIDA enda var kjent som en ren Islam-kritisk bevegelse, slik som den fremstår i Tyskland og som jeg og alle andre burde stille seg 100% bak.

 

Kan du utdype dette? Hva slags hets er det snakk om?

 

"Hets" var vel kanskje å dra det litt langt ja, men en solid avsporing i forhold til hva debatten burde handle om og Pegida står for er det ihvertfall. Hvorfor jeg blir forbanna er fordi noe så viktig som fokus på Islamisme blir søla sammen med generell fremmedfrykt og skepsis mot vanlige muslimer. Det fenger ikke folk da alle kjenner en Ali på hjørnet eller en Mohammed i klassen og ser at dette ikke stemmer og avskriver da hele prosjektet som rasisme.

 

Det er helt greit at Hermannsen står fram som han gjør, men ikke greit at han seiler under falske flagg for å oppnå målet sitt.

Ok, så det var altså ikke hets, men nå sier du at han seiler under falskt flagg. Kan du ikke prøve å være litt mer konkret? Hvordan seiler han under falskt flagg? Hva er det han sier som du reagerer på?

Lenke til kommentar

Tror de fleste som forsvarer islam burde ta seg en tur inn på usensurerte mediasider som f.eks liveleak og se hvor mye jævelskap denne religionen steller i stand i verden hver sabla dag.

 

Hvorfor kan vi ikke forholde oss til Norge? At f.eks. Boko Haram herjer i Uganda er veldig lite norske muslimer har herredømme over?

Lenke til kommentar

 

Tror de fleste som forsvarer islam burde ta seg en tur inn på usensurerte mediasider som f.eks liveleak og se hvor mye jævelskap denne religionen steller i stand i verden hver sabla dag.

 

Hvorfor kan vi ikke forholde oss til Norge? At f.eks. Boko Haram herjer i Uganda er veldig lite norske muslimer har herredømme over?

 

Det mest riktige er å forholde seg til hva ideologien står for. Tenk om man hadde samme tankegang som deg etter krigen. De fleste Norske nazistene her i landet deltok ikke i massedrap, men var stort sett rolig. Men de sto for en ideologi og da må man ta ansvar. Vet at du sikkert ikke forstår dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...