Gå til innhold

PEGIDA blir sviktet av sine egne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor et humoristisk bilde skulle gjøre at han går av. Merkelig.

 

 

Du må huske på at det er i Tyskland. Det er nok svært lite morsomt for svært mange der nede. Selv hadde jeg ikke brukt dette mot fyren. Hvem har ikke hatt shampo hanekam? Og har du ikke hatt hitlerbart i minst et par sekunder i løpet av livet så er det fordi du ikke har hårveksten til det. :p Men han har altså med dette ikke bare laget sitt eget politiske kryptonitt, han har gitt det til sin Lex Luthor i samme slengen. Det ville kanskje være ufint å bruke det mot ham, men samtidig umulig å la være.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg bare lar denne xkcd-stripa ligge her, da den virker usedvanlig relevant for diskusjonen rundt motdemonstrasjoner og lignende...

 

free_speech.png

 

Bildetekst: I can't remember where I heard this, but someone once said that defending a position by citing free speech is sort of the ultimate concession; you're saying that the most compelling thing you can say for your position is that it's not literally illegal to express.

Hvis det ble for obskurt, så kan jeg anbefale explain xkcd sin forklaring av stripa.

 

(...)

Mener man det er en direkte forbindelse mellom islam og asosial oppførsel, da er man rett og slett en fjomp. Dette er ikke et slikt tabubelagt område det er verdt å ta en nærmere titt på.

Litt avhengig av hva man legger i 'asosial', men jeg antar ut ifra diskusjonen at det handler om en blanding av kriminell og sosial upassende oppførsel.

 

Religion er, ifølge religiøse, en viktig del - kanskje den viktigste delen -

av deres liv. Det er da naturlig å anta at det påvirker handlinger man begår, ja? Deriblant kriminelle eller ikke kriminelle handlinger. Derfor er man en fjott dersom man ikke ser at det må være en viss sammenheng mellom ens religion og ens oppførsel.

 

Hvorvidt dette er en positiv eller negativ effekt er en annen sak.

 

Bare for å nevne det, så er det i tillegg godt empirisk grunnlag for å si at ens religion påvirker ens oppførsel - potensielt i begge retninger, avhengig av typen religiøs tro.

 

Ok. Så, for å oppsummere:

 

1. Breivik var et resultat av at vi ikke tar et oppgjør med innvandringen. Det er underforstått at innvandrere her betyr muslimer/afrikanere.

2. Kouachi-brødrene var et resultat av ekstrem islam.

 

Beleilig.

98f54927f2a3395cb15d786e606b48bf7264d62f

 

Det er feil å tro det er mulig, og det er feil å argumentere for at endring er galt. Noe man gjør hvis man har "kulturbeskyttelse" som uttalt mål i en politisk bevegelse.

Jeg vil tro poenget med punktet dere snakker om her (å beskytte "den judeo-kristne kulturen") dreier seg om holdninger og verdier som man ønsker å beholde som nå er utbredt i Europa. For eksempel holdninger ovenfor kvinners rolle i samfunnet, holdninger til homofile, og lignende. Holdningene til relativt mange muslimer er dessverre ganske dessverre ganske... foreldet.

 

Tja. Hva er livsoppgaven vår egentlig? Formere oss er vel egentlig vår hovedoppgave, sett fra et naturvitenskapelig perspektiv. Oppgaven er i alle fall ikke å spre ideologier. Det er noe menneskeskapt som gjennom forsterkning så langt har overlevd.

Dette blir en liten digresjon fra tråden. Bare så det er nevnt.

 

Men formuleringa di, som ikke er uvanlig, er en liten pet peeve jeg har. Grunnen til det er at det kan virke som om du impliserer at naturen har en bevisst vilje som styrer oss mot et formål. Dette er litt for nærme tankegangen til teistisk evolusjon til at jeg er helt komfortabel med den måten å tenke på.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor et humoristisk bilde skulle gjøre at han går av. Merkelig.

Andre verdenskrig er et så smått touchy emne i Tyskland. Av åpenbare grunner. Det blir litt som om noen skulle kle seg ut som Quisling og ABB.

Lenke til kommentar

 

 

 

Du vet godt at den første kommentaren der ble skrevet FØR Max`e mann hadde kommet ut av skapet som en mørkeblå muslim-hetser og PEGIDA enda var kjent som en ren Islam-kritisk bevegelse, slik som den fremstår i Tyskland og som jeg og alle andre burde stille seg 100% bak.

 

Kan du utdype dette? Hva slags hets er det snakk om?

 

"Hets" var vel kanskje å dra det litt langt ja, men en solid avsporing i forhold til hva debatten burde handle om og Pegida står for er det ihvertfall. Hvorfor jeg blir forbanna er fordi noe så viktig som fokus på Islamisme blir søla sammen med generell fremmedfrykt og skepsis mot vanlige muslimer. Det fenger ikke folk da alle kjenner en Ali på hjørnet eller en Mohammed i klassen og ser at dette ikke stemmer og avskriver da hele prosjektet som rasisme.

 

Det er helt greit at Hermannsen står fram som han gjør, men ikke greit at han seiler under falske flagg for å oppnå målet sitt.

Ok, så det var altså ikke hets, men nå sier du at han seiler under falskt flagg. Kan du ikke prøve å være litt mer konkret? Hvordan seiler han under falskt flagg? Hva er det han sier som du reagerer på?

 

 

Skrev om det her, hva Pegida står for er ikke kompatibelt med Hermannsen`s syn på muslimer.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1647348&p=22269262

Lenke til kommentar

Som en tysk politker sa deti artikkelen: "Den politikeren som poserer som Hitler er enten en idiot eller en nazist. Fornuftige mennesker følger ikke idioter og skikkelige mennesker følger ikke nazister."

 

Det triste med slike uttalelser, er at det blir enkelt å kalle personer idioter, fordi majoriteten (inkludert massemedia) har en politisk agenda som er direkte rettet MOT denne "typen" folk. Det som er enda mer trist er at "nazi" fremdeles blir misbrukt på nivå med SOS-Rasisme-hykleriet som skreik og grylte for noen år siden, og som samtidig aldri kan underbygge sine uttalelser på et dypere nivå enn "jamen han likr jo ike flerkultur". Om man skal bekjempe ideologier enten det er nazisme, kommunisme eller fascisme, så bør folk ha belegg for sine merkelapper og generelt sine enorme vinklinger. Det holder ikke å kaste ut uttalelser som de gjør når de skal snakke om PEGIDA på direktesending på TV2. Det er rett og slett latterlig å høre de gnåle om "her er det observert kjente nynazister" uten å vite hvem, hvor eller hvordan noe henger ihop. Jeg har aldri sett en såkalt nazisti noen PEGIDA-demonstrasjon. Jeg nekter ikke på at de eksisterer, men er det ikke litt for lettvint i våres informasjonsalder å leive av seg slike uttalelser for å skape belegg for ekstreme ytringer rettet mot folk som mener noe annet enn oss selv?

 

Det ble jo aldri nevnt at det var islamister, kommunister, anarkister og lignende i motdemonstrasjonen som gikk den dagen da den vesle drittungen slenge med leppa mot den midtøstlige innvandreren som rapporterte for TV2? Det er da merkelig hvordan media vinkler ting, og det så vanvittig åpenlyst.

 

 

Lenke til kommentar

 

Nå er det ikke snakk om boko haram eller ekstremister heller, men vanlige muslimer som jubler og koser seg fordi en mann blir hengt på torget.

Foretrekker du injeksjon av kjemikalier i blodbanen - og folk som jubler utenfor fengslet under henrettelsen?

 

 

Latterlig sammenligning, men jeg biter på.

Selv om jeg er imot dødstraff så vil jeg si, ja, det er helt klart foretrukket med en mer human henrettelse.

 

Disse som henrettes med injeksjoner i vestlige land som fortsatt praktiserer dødstraff; er stort sett ikke dømt for "forbrytelser" som frafallelse fra islam eller blasfemi heller.

 

Når pårørende til offeret jubler så skal jeg ikke dømme noen, men når det kommer til muslimske land så har man 2 alternativer; enten så har offeret flere tusen pårørende, ellers strømmer tilfeldige muslimer til gatene fordi de elsker å se henrettelser. Jeg velger å tro at det siste alternativet er det korrekte.

Lenke til kommentar

Det sier forøvrlig litt om kulturen når muslimer tar med seg barna sine for å se på en steining/henging.

Ikke rart mange vokser opp helt fri for empati.

Og dette skjer i store deler av den islamske verden. Her også dem vi kaller moderate som koser seg over henrettelser, utført på barbariske metoder. Empati er viktig og lære seg, noe disse unge selvfølgelig ikke gjør. Se bare på bilder fra Midtøsten, se barne TV fra Gasa. Hvordan disse terroristene lærer opp sine barn til jødehat osv. Jeg kan forstå hatet, det jeg ikke kan forstå. Er hvordan norske mennesker kan støtte disse folka.

Lenke til kommentar

Det sier forøvrlig litt om kulturen når muslimer tar med seg barna sine for å se på en steining/henging.

Ikke rart mange vokser opp helt fri for empati.

Det er denne kulturen vi i Norge kommer fra.

Da skarpretteren skulle gjøre sin gjerning, møtte både store og små opp.

 

Men vår norske kultur er vel etter hvert blitt så utvannet av innvandring og utenlandsk tankegods at dette ikke lenger er relevant for dagens Norge.

Lenke til kommentar

 

Det sier forøvrlig litt om kulturen når muslimer tar med seg barna sine for å se på en steining/henging.

Ikke rart mange vokser opp helt fri for empati.

Det er denne kulturen vi i Norge kommer fra.

Da skarpretteren skulle gjøre sin gjerning, møtte både store og små opp.

 

Men vår norske kultur er vel etter hvert blitt så utvannet av innvandring og utenlandsk tankegods at dette ikke lenger er relevant for dagens Norge.

 

 

Kretsmesterskap i å snu ting på hodet nå altså

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det sier forøvrlig litt om kulturen når muslimer tar med seg barna sine for å se på en steining/henging.

Ikke rart mange vokser opp helt fri for empati.

Ja det er ikke positivt for barn måtte overvære sånn grufulle forestillinger. Vi får håpe at deres kulturer snart blir oppgradert til vårt nivå, og da kan de uskyldige heller se på gjentatte repriser av diverse grusomheter, og etterpå kan de sitte ned i sine egne simulatorer og øve på virtuelle drap og annen psykopatisk adferd.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

... og etterpå kan de sitte ned i sine egne simulatorer og øve på virtuelle drap og annen psykopatisk adferd.

 

Mener du at alle som spiller dataspill med vold er psykopater?

 

Også, det at det er noen stygge videoer ute på nettet har da ikke noe med vår kultur å gjøre?

 

 

Begge deler handler om å programmere unge sinn, og de gjør det på den måten, mens vi gjør det på vår måte - hvem skal kunne avgjøre hva som er verst; 1 rabiat ung muslim som har null respekt for våre liv, eller 1 vestlig ungdom som sitter bajk drone kontrollene og dreper det han får beskjed om ..

 

Og ellers har jeg til nå ikke generalisert, men peker til en helt vanlig forståelse av læring les; programmering

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...