Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde eg helt glemt å sjekke...

Har Sony. Lykke :-)

 

Ellers må eg si at S6 Edge har akkurat den samme gsm/3g/4g dekningen som iPhone 6 (testet med Telenor) Batteritiden synes eg og er helt innafor.

uenig ang dekning.  jeg har hoppet mellom s6, p8, g2 og iphone 5 og har hatt iphone 6 og av alle disse hadde samsung dårligst dekning

Lenke til kommentar

 

 

Det hadde eg helt glemt å sjekke...

Har Sony. Lykke :-)

 

Ellers må eg si at S6 Edge har akkurat den samme gsm/3g/4g dekningen som iPhone 6 (testet med Telenor) Batteritiden synes eg og er helt innafor.

uenig ang dekning. jeg har hoppet mellom s6, p8, g2 og iphone 5 og har hatt iphone 6 og av alle disse hadde samsung dårligst dekning

Når du måler dekning hvordan går du fram for å sammenligne det?

Er det sånn at du har 1 strek på Samsung og 2 på Iphone 6 så mener du at Iphone 6 har best dekning?

Sånn kan man ikke måle dekning for signalskala på 2 forskjellige telefon merker trenger ikke å være bygd opp likt. Men er det sånn at du f.eks kan ringe med Iphone 6 og ikke med Samsung Galaxy S6 så er det en forskjell forutsatt at telefonene er på samme plass. Bare lurte på hvordan du sjekket forskjellen ☺

 

Galaxis.

Lenke til kommentar

For å forklare det litt bedre; S6E og iPhone 6 har tilnærmet samme OPPLEVDE dekning. Eg bor i et område med dårlig 3G og 4G dekning, begge telefonene mister av og til dekning. Men S6 Edge detter sjeldnere ut, og laster ned data raskere enn iPhone 6 (Føler at dette gjelder Wifi også)

 

Eg er ingen ekspert på dekning, men eg forstår ikke hvorfor folk klager sånn :-)

Lenke til kommentar

På s6 hadde jeg 0 til 1 streker og på iPhone 2 til 3 streker. Hadde ingen tapte samtaler og på s6 hadde jeg flere samtaler som ikke kom igjennom

Så vil da påstå dekningen er dårligere

Les innlegget mitt litt over og test med tall og post gjerne resultatet av sammenlikningen. Kan være interessant å få noen faktiske tall i tråden.

Test begge med 4G og med 3G og hold begge i et håndgrep som om man snakker (Samsung har bedre resepsjon når den holdes opp i mot hodet , ref trikset med kjøkkenglasset)

Streker mellom ulike produsenter og OS gir ingen informasjon om faktisk -dbm tall dem i mellom på RSRP (4G) eller RSSI (3G).

Lenke til kommentar

 

 

På s6 hadde jeg 0 til 1 streker og på iPhone 2 til 3 streker. Hadde ingen tapte samtaler og på s6 hadde jeg flere samtaler som ikke kom igjennom

Så vil da påstå dekningen er dårligere

Les innlegget mitt litt over og test med tall og post gjerne resultatet av sammenlikningen. Kan være interessant å få noen faktiske tall i tråden.

Test begge med 4G og med 3G og hold begge i et håndgrep som om man snakker (Samsung har bedre resepsjon når den holdes opp i mot hodet , ref trikset med kjøkkenglasset)

Streker mellom ulike produsenter og OS gir ingen informasjon om faktisk -dbm tall dem i mellom på RSRP (4G) eller RSSI (3G).

 

Hadde vært flott om folk gikk vekk fra å prate om "streker og prikker" ja, som i grunn er en dårlig måte for sammenligning. Endret av cirka
Lenke til kommentar

Det irriterer meg at jeg ikke kan se hvorfor batteriet mitt tappes. Telefonen var ferdig ladet da jeg la meg i går og jeg dro derfor ut pluggen. Sju timer senere våkner jeg og da har jeg 51 % igjen. Jeg sjekker batteribruken, hvor jeg ser "Bluetooth" øverst med kun 2 %. Nå vet jeg ikke om dette er 2 av 100, eller 2 av de brukte 49 prosentene, men det må uansett finnes noe som trekker langt mer strøm.

 

Jeg startet telefonen på nytt, og én time senere har jeg 44 % igjen. Altså opprettholdes snittet på 7 %-poeng i timen. Av alle telefonene jeg har hatt, kan dette bli den som blir byttet ut etter kortest tid...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På s6 hadde jeg 0 til 1 streker og på iPhone 2 til 3 streker. Hadde ingen tapte samtaler og på s6 hadde jeg flere samtaler som ikke kom igjennom

 

 

Så vil da påstå dekningen er dårligere

Muligens så misforstår jeg hva du skriver.

Men, 4G nettet formidler vel ikke vanlige samtaler...enda?

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Det irriterer meg at jeg ikke kan se hvorfor batteriet mitt tappes. Telefonen var ferdig ladet da jeg la meg i går og jeg dro derfor ut pluggen. Sju timer senere våkner jeg og da har jeg 51 % igjen. Jeg sjekker batteribruken, hvor jeg ser "Bluetooth" øverst med kun 2 %. Nå vet jeg ikke om dette er 2 av 100, eller 2 av de brukte 49 prosentene, men det må uansett finnes noe som trekker langt mer strøm.

 

Jeg startet telefonen på nytt, og én time senere har jeg 44 % igjen. Altså opprettholdes snittet på 7 %-poeng i timen. Av alle telefonene jeg har hatt, kan dette bli den som blir byttet ut etter kortest tid...

Prøv Gsam battery monitor. Der skal du få en del mer info.

 

Skulle for øvrig gjerne hatt bedre batteritid. Det er noe jeg savner fra min gamle Xperia Z1.

Lenke til kommentar

Vurderer å selge min S6 nå altså. Meget skuffende batteritid og laggingen i Touchwiz (generelt UI) har ikke blitt bedre etter mine erfaringer. Blir stadig minnet på hvorfor jeg i utgangspunktet byttet ut min S3 med HTC One. Herregud så mye bedre HTC var. Greit nok at kameraet er vesentlig bedre på S6, men hjelper ikke når telefonen er så ustabil i åpning og bruk av aller.

Vurderer nå å skaffe meg Nexus 5 inntil nye Nexus kommer en gang i høst...

Lenke til kommentar

. Altså opprettholdes snittet på 7 %-poeng i timen. Av alle telefonene jeg har hatt, kan dette bli den som blir byttet ut etter kortest tid...

 

Skru av alt på denne siden, da gikk jeg fra ca 3-4% i timen til under 1%.

 

Aner ikke hvorfor det har så mye å si. Må vel være noen sensorer som holder telefonen våken eller noe?

post-3895-0-08726700-1436459348_thumb.png

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Det irriterer meg at jeg ikke kan se hvorfor batteriet mitt tappes. Telefonen var ferdig ladet da jeg la meg i går og jeg dro derfor ut pluggen. Sju timer senere våkner jeg og da har jeg 51 % igjen. Jeg sjekker batteribruken, hvor jeg ser "Bluetooth" øverst med kun 2 %. Nå vet jeg ikke om dette er 2 av 100, eller 2 av de brukte 49 prosentene, men det må uansett finnes noe som trekker langt mer strøm.

 

Jeg startet telefonen på nytt, og én time senere har jeg 44 % igjen. Altså opprettholdes snittet på 7 %-poeng i timen. Av alle telefonene jeg har hatt, kan dette bli den som blir byttet ut etter kortest tid...

 

Da er det nok noe feil med telefonen/batteriet. En typisk garantisak. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...