Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snapchat bruker utrolig mye mobildata! Fra 25 mai til i dag har den brukt 840MB. Jeg streamet Viaplay i HD-kvalitet i ca 1,5t i stad, og da tok den ca 800 MB... Snapchat bruker jeg bare av og til. Det som tar mye data er vel "my story" der folk legger ut lange videoklipp? Laster applikasjonen inn video selv om jeg ikke ser på? 

 

Egentlig har det ikke så mye å si, har 6,5 GB inkludert for 49,- i mnd, bruker aldri opp datakvoten min uansett. Synes bare det var rart at det tok så mye av kvoten.

Lenke til kommentar

Kjøpte en S6 64 GB i går. Merket fort at antenneutslaget for 4G var meget lavt. Rushet på nettet for å finne ut mer, og det tok ikke lang tid før jeg leste drøssevis av innlegg om dette. Gikk inn på telefonen og sjekket signalstyrken, som lå på -113 dBm. Har ikke fått testet telefonen særlig med hensyn til eventuelle problemer med dårlig signal, men dette lover ikke godt. Det er god 4G-dekning der jeg bor.

Har lest noen tester av S6 før jeg kjøpte den, men problem med 4G-signal var ikke nevnt i noen av dem. 

 

Kan jo prøve å levere den inn som DOA, men sjansen for at en ny telefon har samme problemet, et stor. Har ingen mistanker om at det er noen feil med mobilnettet (Telenor), dette skyldes telefonen. Har til nå brukt en iPhone 6 64 GB, og den har fungert helt fint. Når jeg bytter til 3G, blir signalet naturlig nok bedre (ligger målt på samme sted på -85 dBm), men dersom telefonen har problemer med 4G, blir S6 en jævla dyr 3G-telefon.

 

Noen som har fått byttet telefon (S6/S6 Edge), eller som vet om firmwareoppdatering vil hjelpe? Den nyeste versjonen på min telefon er 5.0.2.

Lenke til kommentar

Kjøpte en S6 64 GB i går. Merket fort at antenneutslaget for 4G var meget lavt. Rushet på nettet for å finne ut mer, og det tok ikke lang tid før jeg leste drøssevis av innlegg om dette. Gikk inn på telefonen og sjekket signalstyrken, som lå på -113 dBm. Har ikke fått testet telefonen særlig med hensyn til eventuelle problemer med dårlig signal, men dette lover ikke godt. Det er god 4G-dekning der jeg bor.

 

Har lest noen tester av S6 før jeg kjøpte den, men problem med 4G-signal var ikke nevnt i noen av dem. 

 

Kan jo prøve å levere den inn som DOA, men sjansen for at en ny telefon har samme problemet, et stor. Har ingen mistanker om at det er noen feil med mobilnettet (Telenor), dette skyldes telefonen. Har til nå brukt en iPhone 6 64 GB, og den har fungert helt fint. Når jeg bytter til 3G, blir signalet naturlig nok bedre (ligger målt på samme sted på -85 dBm), men dersom telefonen har problemer med 4G, blir S6 en jævla dyr 3G-telefon.

 

Noen som har fått byttet telefon (S6/S6 Edge), eller som vet om firmwareoppdatering vil hjelpe? Den nyeste versjonen på min telefon er 5.0.2.

 

Har selv opplevd laber 4G dekning sammenlignet med LG G2en jeg brukte før. 

Lenke til kommentar

Får håpe Samsung får ut finger'n og fikser dette. Mobiltester på nettet er ikke alltid så opptatte av å kommentere hvordan telefonen takler mobilsignaler. Hadde jeg vært klar over at dette (4G) var et problem på S6, hadde jeg ikke kjøpt den. 

Mulig jeg kan få en ny på DOA-reklamasjon, men da får jeg tydeligvis en lik telefon med samme problem. Regner med at det ikke er lett å få den byttet i en annen mobil.

Dette er skikkelig surt, for det er ikke noen billig telefon, akkurat. Selv om veldig mye er bra med den, vil dårlig 4G være et irritasjonsmoment.


EDIT:

 

Da er telefonen historie. Butikken var kjempegrei, og jeg er nå fri til å velge en annen telefon. Jeg fikk ikke pengene igjen, noe jeg heller ikke ba om. Men jeg har i stedet tid på meg til å finne en annen telefon. Det blir nok ikke en S6, fordi jeg frykter å få en med samme problem.

 

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

 

Her er meldingen jeg får opp hver gang jeg ringer noen. Noen som vet hvordan jeg får den vekk uten å trykke godta?

Godta betingelsene (du har lest de)

Og trykk på avslå knappen for å ikke ta det ibruk.

 

Kommer opp igjen hver gang når jeg gjør det, dessverre. Er det noen andre som har opplevd tilsvarende melding?

Endret av MixTheMaster
Lenke til kommentar

Løsning:

http://www.techtimes.com/articles/52378/20150513/annoyed-by-samsung-popup-on-your-galaxy-s6-heres-a-possible-solution.htm

Du må jo aktivt dele noe selv for å ta det ibruk.

Med Samsung account (anbefalt for flere ting) har forresten Samsung allerede ditt mobilnummer.

Takk! Prøvde å slå av men telefonen hang seg opp. Ikke så alt for ille at Samsung får tilgang til meldinger og kontakter, men synes det er unødvendig å gi en funksjon jeg ikke bruker tilgang til slik data.

Lenke til kommentar

Fikk et merkelig problem på S6'en min. Jeg kunne surfe via 4g/3g, sende SMS'er og MMS'er uten problemer. Men hver gang noen ringte meg, så fikk jeg kun en sms med beskjed om at jeg hadde et ubesvart anrop. Jeg kunne fint ringe til andre. Så jeg byttet tilbake til Iphone 6+'en min hvor jeg aldri har opplevd det peoblemet.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg vet ikke om det bare er meg, men det er ofte at når jeg har en nettside oppe, så dekker den ikke hele skjermen fordi jeg kommer borti noe hele tiden noe som er ganske irriterende.
Finnes det en måte å deaktiver dette på?
Regner med det er fler vindu som er oppe å går? Eller kan det være noe annet?

Lenke til kommentar

Opplever dårligere 4G-dekning med S6 enn min gamle G3 her også, men jeg har i det minste fortsatt 4G-dekning i de samme områdene, så har ikke vært noe stort irritasjonsmoment enda. Forsåvidt er dårlig 4G-dekning (1-2 streker) fortsatt mer enn bra nok til nettsurfing. Likevel er det svakt av Samsung å levere dårligere dekning på deres nye toppmodell. 

Lenke til kommentar

Real-Madrid:

 

Ja, det er irriterende at 4G skal være dårligere på S6. Som jeg skrev for noen dager siden, leverte jeg min S6 tilbake i butikken. Det er synd, for det var ellers en helt konge telefon.

 

Dermed får jeg bruke min iPhone 6 videre i sommer, (den er ikke akkurat dårlig den heller) men kommer til å følge med på om Sammy klarer å forbedre S6-en ved hjelp av oppdateringer. Da kan det fort bli en ny en på meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...