Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Noen som vet hvordan clear wiev coveret egentlig fungerer? Tenker da spesifikt på at man kan berøre skjermen gjennom dekselet...?

 

Både ja og nei. Touchen reagerer gjennom dekselet og man kan besvare anrop og sånt, men det er en liten magnet (?) i dekselet som deaktiverer mesteparten av skjermen. Med mitt Clear View cover til S6 Edge, så får jeg i all hovedsak opp klokka, og når noen ringer eller får jeg opp muligheten til å besvare eller avvise anrop gjennom dekselet. Man kan ikke betjene telefonen utover dette.

 

Har coveret og vet hvordan det fungerer. Men det tekniske aspektet med at man kan berøre slkjermen gjennom dekselet skjønner jeg ikke. Dekselet er jo ganske tykkt, så skjønner ikke hvordan skjermen kan klare å registrere berøring gjennom det :)

 

 

Aah, ser det nå, haha. Var på jobb i det jeg svarte på posten din og det var ikke noe interessant som skjedde der, for å si det sånn.. Var nok litt sløv. :p Men når vi er inne på Clear View Cover.. mitt ser ikke ut. Det er så oppskrapt og ripete av helt dagligdags bruk at jeg har sluttet å bruke det. I tillegg virker det som om det samler seg en del rusk mellom dekselet og skjermen på telefonen, så jeg har også fått en del rare merker på skjermen til Edgen min som ikke går bort. :(

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Jeg oppdaget noe spesielt på telefonen nå... Eller det er ikke spesielt for akkurat denne telefonen, men for alle de som har Android 5.0 (Lollipop). Hvis man går inn på "Innstillinger" + "Om enheten" og trykker fort gjentatte ganger på "Android-versjon", dukker en lollipop opp på hjemskjermen. Hvis man så fortsetter å trykke på den og så fører fingeren litt rundt den, starter plutselig et spill basert på lollipop og android roboten...

 

Mulig dette er kjent for mange nerder her inne, men sikkert ukjent for andre.

 

For meg som egentlig bruker telefonen til alt annet spill, ble dette i vanskeligste laget. Jeg klarte bare 1 poeng iløpet av den tiden jeg forsøkte. Men nå er ikke jeg akkurat noen målestokk, så lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg oppdaget noe spesielt på telefonen nå... Eller det er ikke spesielt for akkurat denne telefonen, men for alle de som har Android 5.0 (Lollipop). Hvis man går inn på "Innstillinger" + "Om enheten" og trykker fort gjentatte ganger på "Android-versjon", dukker en lollipop opp på hjemskjermen. Hvis man så fortsetter å trykke på den og så fører fingeren litt rundt den, starter plutselig et spill basert på lollipop og android roboten...

 

Mulig dette er kjent for mange nerder her inne, men sikkert ukjent for andre.

 

For meg som egentlig bruker telefonen til alt annet spill, ble dette i vanskeligste laget. Jeg klarte bare 1 poeng iløpet av den tiden jeg forsøkte. Men nå er ikke jeg akkurat noen målestokk, så lykke til!

 

Hahaha, en helt grusomt vanskelig Flappy Bird-klone. Klarte 2! 

Lenke til kommentar

Bare meg eller er nettleseren treg av og til? Merker og dekningen er noe dårlig samt telefonen blir varm spess under ladding

 

 

Nettleseren er treig, og mobilen blir glovarm, men dekningen er bra hos meg.

 

Jeg kan bekrefte at S6 har dårlig dekning (som alle andre Samsung jeg har hatt)

 

På min Nexus 6 har jeg full 4G dekning i stua, på S6 Edge vipper det mellom 2-3 streker. Selv når jeg står klisteret til vinduet mangler det 1 strek

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er normalt men plutselig tar feks vg.no evighet å laste inn og mange andre sider

 

Edit: sett ut som jeg må ta en ska. Blir varm etter et par min surfing og flere ganger slutter nettet å respondere og blir ultratreg gjelder og Facebook og spredte. Bummer... kanskje jeg er heldig og får ny telefon med Sony kamera

Endret av Christoffero89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er signalkvalitet ein produksjonssvakhet ved telefonen og ikkje noko dei kan gjere noko med?

Antenne design er faktisk en stor del av planleggingen og design av nye mobiler.

Interne antenner er noe drit og vanskelig å få bra resepsjon på. Og det er kompromiss på kompromiss med utvendig design,materiale,utforming osv.

Det har vært et aspekt at Samsung har brukt pvc/polymer i housing og baklokket også for antenne/reception.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er normalt men plutselig tar feks vg.no evighet å laste inn og mange andre sider

 

Edit: sett ut som jeg må ta en ska. Blir varm etter et par min surfing og flere ganger slutter nettet å respondere og blir ultratreg gjelder og Facebook og spredte. Bummer... kanskje jeg er heldig og får ny telefon med Sony kamera

Har samme problem. Når dette skjer kan jeg heller ikke ringe ut. Har fortsatt -87db i dekning. Sendte den inn på service etter 14dager. Moobi repratøren brukte 13min på å teste den og si at feilen ikke var mulig å gjenskape. Ingen feil funnet. Den er på vei tilbake i posten til meg nå!

 

Det blir en ny runde med kundeservice skjønner jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...