Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

 

 

Varme, dårlg dekning og kort vatteritid virker som normalen på denne telefonen

 

 

Heldigvis gjør skjermen opp for det

Hvordan kan en skjerm gjøre opp for dårlig dekning?
God skjerm gjør opp for mye av det negative

 

Det er det jeg ikke skjønner. Hvordan kan en god skjerm hjelpe for at man ikke kan fullføre samtaler? (Dårlig dekning).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synest telefonen vart tappa veldig fort i går. Er dette normalt? Brukte den litt her og der, men langt frå heile tida.

Min Edge tappet seg selv veldig fort en dag. Det har skjedd på alle telefoner jeg har hatt, at innimellom henger de seg opp og bare tapper batteriet. En reboot løser problemet (inntil neste gang det skjer).

Lenke til kommentar

 

Under -90 er bra.

-100 til -110 osv er dårlig. Til -120 er drit dårlig , såpass at å gjennomføre samtale er vanskelig.

 

Har lest at signalstyrke på 4G er litt annerledes enn 3G.

 

http://blog.industrialnetworking.com/2014/04/making-sense-of-signal-strengthsignal.html

Signal (meteret/bars) er signal målt i styrke og kommer fra samme tårn der basene er plassert (om på samme sted)

RSCP/RSRP (UMTS/LTE).

 

Signaler (meteret) referer til styrken mellom node b(tower) og vår enhet over the air interface i celle

Air interface er inntil nå WCDMA/3G i 3G nettet eller E-UTRA i LTE nettverk .

Over the air kommunikasjonen mellom vår enhet og masten (whatever der de plasseres) blir å skulle transporteres den samme veien uansett hvilket radiobånd data eller voice går i .

Men noen frekvensbånd er mere gunstig enn andre såklart og sammen med styrke påvirker vår radio enhete effektbruk.

 

For våre data derfra og videre enten det er 3G eller 4G mot mobil enheten vår er det dataservice fra operatørene , delay , kapasitet , latency uavhengig av sende styrken.

 

Edit:

Tallene jeg oppga er gjeldende for UMTS /RSCP verdi.

På LTE RSRP er skalaen annerledes , til -106 er alright ,videre blir kategorisert som dårlig til -120 (hvor det blir svart)

 

Studere om handover kriterier og cell selection/reselection LTE <-> WDCMA .

Damn.. spent på hvordan det blir utover. Noe sier meg at kort batteritid blir det minste av problemene fremover.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Halla gutta!

 

Noen av dere som har tips til hvor i Oslo man får tak i billige deksler/covere til S6'en i en fei?

 

Jeg tenker prisklassen 100-150ish kroner...

 

Har vært rundtomkring i Oslo (Teknikmagasinet, MyTrendyPhone og diverse små mobilsjapper), men ikke funnet annet enn de (imo) stygge offisielle dekslene som koster rundt 300-500 kroner.

Endret av Melior
Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med lydnivået ut fra hodetelefonutgang?

Jeg benytter Bose IE2. Denne har vel ikke så ille med motstand slik jeg forstår det så S6 burde ikke ha problem med å drive disse. Men lydstyrken er utrolig lav. 
Forsøkte nå å bytte tilbake til min gamle HTC one M7. Lydnivået var her enormt mye høyere enn ved min S6.
Har forsøkt ulike innstillinger ved SoundAlive uten å lykkes. Tenkte å prøve med en EQ app, men det virker ikke som det er mulig å deaktivere SoundAlive?

Noen som kan komme med råd? Er lydnivået virkelig så lavt på S6 eller burde jeg levere den inn til service?

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med lydnivået ut fra hodetelefonutgang?

 

Jeg benytter Bose IE2. Denne har vel ikke så ille med motstand slik jeg forstår det så S6 burde ikke ha problem med å drive disse. Men lydstyrken er utrolig lav. 

Forsøkte nå å bytte tilbake til min gamle HTC one M7. Lydnivået var her enormt mye høyere enn ved min S6.

Har forsøkt ulike innstillinger ved SoundAlive uten å lykkes. Tenkte å prøve med en EQ app, men det virker ikke som det er mulig å deaktivere SoundAlive?

 

Noen som kan komme med råd? Er lydnivået virkelig så lavt på S6 eller burde jeg levere den inn til service?

 

Forsøkt PowerAmp? 

Jeg har kun gode skussmål med de hodetelefonene jeg har; Bose QC25, B&W P5, Motorheadphones ++

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med lydnivået ut fra hodetelefonutgang?

Jeg benytter Bose IE2. Denne har vel ikke så ille med motstand slik jeg forstår det så S6 burde ikke ha problem med å drive disse. Men lydstyrken er utrolig lav. 

Forsøkte nå å bytte tilbake til min gamle HTC one M7. Lydnivået var her enormt mye høyere enn ved min S6.

Har forsøkt ulike innstillinger ved SoundAlive uten å lykkes. Tenkte å prøve med en EQ app, men det virker ikke som det er mulig å deaktivere SoundAlive?

Noen som kan komme med råd? Er lydnivået virkelig så lavt på S6 eller burde jeg levere den inn til service?

Du finner noen tips her.

Kjør adapt sound testen.

Sett opp equlizer og adapt sound i Google Play music.

M.m

 

http://www.head-fi.org/t/759025/samsung-galaxy-s6-s6-edge-sound-quality/30

Lenke til kommentar

Hvilken farge på telefonen er det folk har valgt, da? Og er dere fornøyde med valget? (Er vel forøvrig ikke så mange farger å velge mellom foreløpig..?)

 

Blir nok en S6 (Edge?) på meg i løpet av sommeren, og jeg synes at den blå S6 virker ganske kul. Har i grunn bare hatt svarte smarttelefoner og tenker nå at det kanskje er på tide med en forandring :) Noen som har sett den blå "live"?

Endret av fla92
Lenke til kommentar

 

Noen andre som har problemer med lydnivået ut fra hodetelefonutgang?

 

Jeg benytter Bose IE2. Denne har vel ikke så ille med motstand slik jeg forstår det så S6 burde ikke ha problem med å drive disse. Men lydstyrken er utrolig lav. 

Forsøkte nå å bytte tilbake til min gamle HTC one M7. Lydnivået var her enormt mye høyere enn ved min S6.

Har forsøkt ulike innstillinger ved SoundAlive uten å lykkes. Tenkte å prøve med en EQ app, men det virker ikke som det er mulig å deaktivere SoundAlive?

 

Noen som kan komme med råd? Er lydnivået virkelig så lavt på S6 eller burde jeg levere den inn til service?

 

Forsøkt PowerAmp? 

Jeg har kun gode skussmål med de hodetelefonene jeg har; Bose QC25, B&W P5, Motorheadphones ++

 

Ser ikke ut som at det er mulig å kjøre Power Amp. Får ikke stoppet Sound Alive som default EQ.

Lenke til kommentar

 

Noen andre som har problemer med lydnivået ut fra hodetelefonutgang?

Jeg benytter Bose IE2. Denne har vel ikke så ille med motstand slik jeg forstår det så S6 burde ikke ha problem med å drive disse. Men lydstyrken er utrolig lav. 

Forsøkte nå å bytte tilbake til min gamle HTC one M7. Lydnivået var her enormt mye høyere enn ved min S6.

Har forsøkt ulike innstillinger ved SoundAlive uten å lykkes. Tenkte å prøve med en EQ app, men det virker ikke som det er mulig å deaktivere SoundAlive?

Noen som kan komme med råd? Er lydnivået virkelig så lavt på S6 eller burde jeg levere den inn til service?

Du finner noen tips her.

Kjør adapt sound testen.

Sett opp equlizer og adapt sound i Google Play music.

M.m

 

http://www.head-fi.org/t/759025/samsung-galaxy-s6-s6-edge-sound-quality/30

 

Har nå kjørt denne testen og det ble litt høyere lydnivå men ikke mye. 

Jeg benytter Spotify, men jeg forsøkte nå med Google Play Music og det ble en del bedre.

Men Google Play Music er vel en dårligere streamingtjeneste enn Spotify..eller?

 

Men det er såutrolig stor forskjell på lydnivå vs HTC One M7.  Styrke 5-6 (av 10) hos HTC tilsvarer 10 hos S6.

 

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Noen andre som har problemer med lydnivået ut fra hodetelefonutgang?

Jeg benytter Bose IE2. Denne har vel ikke så ille med motstand slik jeg forstår det så S6 burde ikke ha problem med å drive disse. Men lydstyrken er utrolig lav. 

Forsøkte nå å bytte tilbake til min gamle HTC one M7. Lydnivået var her enormt mye høyere enn ved min S6.

Har forsøkt ulike innstillinger ved SoundAlive uten å lykkes. Tenkte å prøve med en EQ app, men det virker ikke som det er mulig å deaktivere SoundAlive?

Noen som kan komme med råd? Er lydnivået virkelig så lavt på S6 eller burde jeg levere den inn til service?

Du finner noen tips her.

Kjør adapt sound testen.

Sett opp equlizer og adapt sound i Google Play music.

M.m

 

http://www.head-fi.org/t/759025/samsung-galaxy-s6-s6-edge-sound-quality/30

 

Har nå kjørt denne testen og det ble litt høyere lydnivå men ikke mye. 

Jeg benytter Spotify, men jeg forsøkte nå med Google Play Music og det ble en del bedre.

Men Google Play Music er vel en dårligere streamingtjeneste enn Spotify..eller?

 

Men det er såutrolig stor forskjell på lydnivå vs HTC One M7.  Styrke 5-6 (av 10) hos HTC tilsvarer 10 hos S6.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med lydnivået ut fra hodetelefonutgang?

Jeg benytter Bose IE2. Denne har vel ikke så ille med motstand slik jeg forstår det så S6 burde ikke ha problem med å drive disse. Men lydstyrken er utrolig lav. 

Forsøkte nå å bytte tilbake til min gamle HTC one M7. Lydnivået var her enormt mye høyere enn ved min S6.

Har forsøkt ulike innstillinger ved SoundAlive uten å lykkes. Tenkte å prøve med en EQ app, men det virker ikke som det er mulig å deaktivere SoundAlive?

Noen som kan komme med råd? Er lydnivået virkelig så lavt på S6 eller burde jeg levere den inn til service?

Jeg har Bose SIE2 Sport og har ingen problemer med lydnivået, bruker Deezer som S6 eiere får 3 mnd gratis prøveperiode på.

Lenke til kommentar

Hvilken farge på telefonen er det folk har valgt, da? Og er dere fornøyde med valget? (Er vel forøvrig ikke så mange farger å velge mellom foreløpig..?)

 

Blir nok en S6 (Edge?) på meg i løpet av sommeren, og jeg synes at den blå S6 virker ganske kul. Har i grunn bare hatt svarte smarttelefoner og tenker nå at det kanskje er på tide med en forandring :) Noen som har sett den blå "live"?

Har den blå/sorte Edge selv. Den ser sort ut inne og blå ute i dagslys, kuuuuult ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Keyless !

Jeg mener at innstillingene man gjør på adaptsound customize som en kommer til via Google Play music er globale.

Er det ikke det ?

Jo jeg tror at den er Global ja.

Ser at S6 i en fersk test i Lyd og Bilde får kritikk for svak lyd. Spesielt fra høytalere men også fra hodetelefonutgang.

Lenke til kommentar

 

Keyless !

Jeg mener at innstillingene man gjør på adaptsound customize som en kommer til via Google Play music er globale.

Er det ikke det ?

Jo jeg tror at den er Global ja.

Ser at S6 i en fersk test i Lyd og Bilde får kritikk for svak lyd. Spesielt fra høytalere men også fra hodetelefonutgang.

 

Ja den kan ikke måle seg mot HTC M7/8 angående lyd, å da spesielt hvis man har et headsett som er vanskelig å drive. Jeg har Denon D7000 og HTC M8 hadde overhodet ikke problem med å drive dette....S6 derimot. Men så skal det sies at D7000 er stue tlf og ikke regnet med å bruke med en smart tlf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...