Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Det er alltid vært min store skrekk, at telefonen henger seg opp i løpet av natten. Dog har ikke dette skjedd med meg enda, verken med S6en eller S4en.

Nei, det har aldri skjedd med meg før heller, i alle de årene jeg har brukt mobiler som vekkerklokke. Derfor bekymrer det meg at det skjer med S6'en etter bare en uke... Tror S5'en får bli backup-vekkerklokke framover...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter snart 5 dager med mobilen må jeg si meg fornøyd. Edge-funksjonaliteten er i mine øyne bare en gimik, og ikke noe av praktisk betydning. Håper det kommer apper som kan nyttegjøre seg av dette etterhvert. Designet derimot er vakkert :)

Batteritiden er svak, men ikke så svak som jeg hadde trodd. Klarer meg foreløpig ikke gjennom dagen, men bruken av mobilen er jo langt over normalen, så regner med jeg skal klare meg sån høvelig etterhvert.

Elsker hurtigladingen, noe som eleminerer noe av problemet med svak batteritid, om man er i nærheten av en stikkontakt da.

 

Noen spørsmål...

 

Andre plasser enn Samsung´s Theme-butikk man kan finne Themes? Mildt sagt ikke imponert over de som finnes der. Betaler gjerne om det er noe bra :)

 

Opplever skurr i høyttaleren når jeg bruker høyttalerfunksjon under samtale, og også ved avspilling av musikk/filmer. Dette når volumet bikker ca 50%. Andre med denne erfaringen?

Lenke til kommentar

Etter snart 5 dager med mobilen må jeg si meg fornøyd. Edge-funksjonaliteten er i mine øyne bare en gimik, og ikke noe av praktisk betydning. Håper det kommer apper som kan nyttegjøre seg av dette etterhvert. Designet derimot er vakkert :)

Batteritiden er svak, men ikke så svak som jeg hadde trodd. Klarer meg foreløpig ikke gjennom dagen, men bruken av mobilen er jo langt over normalen, så regner med jeg skal klare meg sån høvelig etterhvert.

Elsker hurtigladingen, noe som eleminerer noe av problemet med svak batteritid, om man er i nærheten av en stikkontakt da.

 

Noen spørsmål...

 

Andre plasser enn Samsung´s Theme-butikk man kan finne Themes? Mildt sagt ikke imponert over de som finnes der. Betaler gjerne om det er noe bra :)

 

Opplever skurr i høyttaleren når jeg bruker høyttalerfunksjon under samtale, og også ved avspilling av musikk/filmer. Dette når volumet bikker ca 50%. Andre med denne erfaringen?

Jeg opplever ikke skurr i høytaler med wimp på 100 % lyd engang. Da kan det være høytaleren din. Men før du eventuelt sender ikk ta en factory reset og se om det hjelper. så du ved om det er hardware eller SW som er feil

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det noen som vet hvordan jeg kan skru av den daglige vær oppdateringen som kommer fra Accuweather?

Skjønner ikke hvorfor du vil ha den av :S

 

Men fragangsmåten er dette: Trykk på vær ikonet ved klokka., klikk på mer, innstilling og auto oppdatering. Sett den på ingen. Da må du manuelt oppdatere fra nå av :)

 

Jeg satt den på hver 3 time med fast plassering uten gps.

Lenke til kommentar

 

 

Hei!
 
Er det noen som vet hvordan jeg kan skru av den daglige vær oppdateringen som kommer fra Accuweather?


Skjønner ikke hvorfor du vil ha den av :S

Men fragangsmåten er dette: Trykk på vær ikonet ved klokka., klikk på mer, innstilling og auto oppdatering. Sett den på ingen. Da må du manuelt oppdatere fra nå av :)

Jeg satt den på hver 3 time med fast plassering uten gps.

 

 

Det er ikke autooppdateringen jeg vil ha av, men push varsel jeg får hver morgen om dagens vær.

Endret av R_pp
Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det noen som vet hvordan jeg kan skru av den daglige vær oppdateringen som kommer fra Accuweather?

Skulle til å spørre om det samme. Denne irriterer vettet av meg da den kommer inn med lyd og greier. Om man åpner applikasjonen i applisten så er boksen for å skru av notifikasjoner gjennomsiktig og kan ikke velges bort. Latterlig lite brukervennlig av samsung å dytte denne på folk uten valgfrihet.

Lenke til kommentar

 

Hei!

 

Er det noen som vet hvordan jeg kan skru av den daglige vær oppdateringen som kommer fra Accuweather?

Skulle til å spørre om det samme. Denne irriterer vettet av meg da den kommer inn med lyd og greier. Om man åpner applikasjonen i applisten så er boksen for å skru av notifikasjoner gjennomsiktig og kan ikke velges bort. Latterlig lite brukervennlig av samsung å dytte denne på folk uten valgfrihet.

 

 

Ja veldig unødvendig av Samsung. Har googlet det og ser at flere irriterer seg over det samme, men ser ikke ut til at noen finner en løsning. Gi meg en lyd om du finner utav noe :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt S-view-cover i går, men jeg tror kanskje ikke jeg kommer til å bruke det veldig lenge. Det er første gang jeg har brukt et cover på en telefon, og jeg synes det er litt i veien når jeg skal skrive eller ta bilder. Det er heller ikke ideelt at jeg ikke lenger kan se LED-en. Vinduet til coveret blir også forferdelig stygt siden man ser fingeravtrykkene på oversiden, på undersiden og på selve skjermen.

Lenke til kommentar

Da har jeg brukt Samsung S6 128 gb jeg fikk av jobben i rett oppunder to uker og jeg er egentlig ganske skuffet. Kommer fra en iPhone 6 og før det igjen en Sony Xperia Z3 Compact. Har ellers hatt Note 3, Galaxy S3 med flere før så jeg har grei erfaring med Android. 

 

For å ta det positive først så gir mobilen en topp kvalitetsfølelse, den har en kjempebra skjerm, bra kamera og den er stort sett kjapp å bruke. Det som skuffer mest er batterikapasitet som er den dårligste jeg har opplevd på flere år med en Android-telefon. I tillegg sviktet klokkealarmen to morgener, ene gangen ved at mobilen var slått seg av til tross for at den lå på lading med full batteri og den andre ved at alarmen rett og slett ikke ringte. Ser at dette har skjedd med andre også ut i fra tidligere poster i denne tråden. Dette anser jeg som en kritisk funksjonalitet som ikke bør svikte da jeg reiser en del og ikke har lyst å ta med en ekstra vekkerklokke eller stole på at hotellets telefon faktisk klarer å vekke meg om jeg bestiller oppvåkning hos dem. 

 

Har kun installert 12 apps så langt siden dette ikke er "hovedmobilen" min og jeg regner med den får enda verre batteri om jeg legger inn de ca 80-100 applikasjonene og spill jeg pleier å installere på telefonene mine. Tror hovedskuffelsen ligger i at jeg forventet at den ihvertfall ikke ville være verre en iPhonen når det kom til battertid. Mulig dette vil forbedres med oppgraderinger dog. Så inntil videre blir iPhone 6'en den jeg bruker til daglig inntil det skjer forbedringer med S6'en. Kan heller ikke root'e den siden om det oppdages vil arbeidsgiver fakturere meg fullpris for mobilen da de ikke vil kunne ta den tilbake. Om ikke det kommer forbedringer i form av oppdateringer som gir litt bedre strømstyring og mer stabilitet på ting som alarmen innen en måned eller to så leverer jeg den tilbake på jobben tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...