Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Kastrup skrev (45 minutter siden):

Kristne, ja. Hinduister, ja. Jøder, ja. Ateister, ja. Frafalne muslimer, ja.

Troende muslimer, nei.


Sier DU at muslimer som tror på Allah, og at han er en god gud, ikke er ekte troende muslimer..?

...det er ingen som bestemmer hva andres religiøse sin tro innebærer -- eller kan snakke for alle fra en religiøs gruppe.
Ikke fall for høyreekstreme muslimer som forsøker å tegne en sirkel rundt andre muslimer for å inkludere dem i sin egne gruppe, som holder dem borte fra aksept i vesten, når disse muslimene åpenbart er godt innenfor vestlige verdier.

Ikke hør på vestlige konservative som ønsker å tegne inn alle muslimer i en gruppe og skille dem fra samfunnet de lever i -- og som også forsøker å male deg inn i deres gruppe, og skille deg fra samfunnet andre ikke-vestlige også er en del av.


195852471_Ikkefallforgruppetenking.thumb.png.7f0e956805cddcf762461bdf41978d12.png

 

...sosialt, så er høyreekstremisme det å isolere en gruppe, ekrlære den overlegen og andre underlegne, og ikke tolerere andre som avviker fra idealet -- med strengere og strengere krav til de som inkluderes i fellesskapet desto lengre i konservative retning du går.

Kristne.
Dypt troende kristne.
Dypt troende kristne som bekjenner seg en bestemt retning av kristendommen.
Dypt troende hvite kristne.
Dypt troende hvite heterofile kristne.
Dypt troende hvite heterofile kristne som er villig til å underkaste seg "guds vilje" og arbeide for å angripe guds fiender, som erklært av kongen / paven.

...bare...


Ikke fall for det å tro at muslimer defineres av dypt konservative heterofile eller hemmelig homofile muslimer som krever at andre underkaster seg deres guds vilje og ønsker å kjempe mot vestlige verdier.

 

  

Tåkefyrste skrev (16 minutter siden):

Hvor er alle disse høyreekstreme dere er så redde for? Man ser knapt noe til dem, og når man gjør det så er det de som får juling av folk som ikke tåler at de har ufine meninger.

Og disse håpløse forsøkene på å prøve å få islamsk terrorisme under høyreekstremisme blir bare for tåpelige. Hva er det neste? At venstreekstreme er høyreekstreme også?

Vi kan definiere høyreekstreme dem som dømmer andre mennesker på bakgrunn av deres religion, etnisitet eller opphav -- og som lager tråder på internettforum dedikert til å spre frykt og separere minoriteter og religiøse grupper fra fellesskapet vårt, i den hensikt å fremme sin gruppe sin dominans og overlegenhet, og generelt arbeider for å bruke enkelteksempler på å spre hat og mistillit mot hele grupper som, per bildet jeg tegnet over, er en del av et samfunn mer enn de er en del av den religiøse gruppen og kulturen de blir definert inn i av høyreekstreme på alle sider.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DaniNichi skrev (9 minutter siden):

Du har tydeligvis ikke vært borti mange "moderate" muslimer skjønner jeg, er selv oppvokst et sted som kan anses som mer multikulturelt en Holmlia.

Sett deg i en gruppe med såkalte moderate muslimer da mener jeg de som går i moske og ikke drikker osv, nevn så par triggere, så håp at det bare blir et sykehus besøk.

 

Hva slags trigger? Nå ville jeg aldri gått bort til verken en muslim eller en kristen og gnidd ett stygt bilde av profeten dems opp i trynet på dem uansett. Men jeg kan godt tenke meg at det ville vært større sjans for å få seg en på trynet i en moske på Holmlia, enn i kirken på Holmenkollen. 

De fleste muslimer jeg kjenner, er helt normale mennesker, og jeg opplever ikke de som farlige selvom de ikke spiser bacon, men ja, det er en stygg utvikling nå, hvor det tilsynelatende ikke skal være greit å kritisere eller gjøre narr av islam, blant troende muslimer, ekstremistiske muslimer, sekulære muslimer, og Ola Nordmann, det er en utvikling jeg ikke liker, og som bør snus. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (2 timer siden):

Islamistene har vunnet. Man sier at de ikke skal vinne, men de har allerede det. Ingen som tør risikere å skrive/si noe negativt om denne galskapens religion i offentligheten nå.

Så gratulerer til alle nyttige idioter som ville ha det slik.

Dette er jeg faktisk litt enig i. Islamistene har vunnet i den forstand at da den "dannede offentligheten" under den opprinnelige karikaturstriden i stor grad tok avstand fra publisering av slike karikaturer og dette i stor grad ble isolert til mindre medier og enkeltpersoner gjorde man det ekstremt mye lettere for islamistene å true folk til stillhet. En kunne stått stødig for ytringsfriheten, og samlet publisert til det ble vanskelig å peke ut enkeltpersoner eller publiseringer, men sitter i stede igjen med at en så langt det lar seg gjøre unngår å assosieres med akkurat disse karikaturene og således gjør islamistenes jobb mye, mye enklere. 

 

edit. forøvrig ikke noen stor fan av eller deltager i denne tråden, mest på grunn av hele konseptet, men det var nå en gang her diskusjonen kom opp i denne omgang. 

Endret av herzeleid
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men samtidig så burde man vist at det ikke er den religiøse minoriteten i vesten man angriper -- men fundamentalisme, gjennom å gjenta tegninger av jehove, jesus og andre religiøse figurer.

Det er en vesentlig forskjell mellom kampen mot kristenfundamentalismen, som kom fra en sekulær minoritet mot den kristne stat og en kristen majoritet -- og det at hele samfunnet mobber en minoritet, i egne land, sin religiøse tro, mens 'vi' -- Norge, Frankrike, Storbritannia, Tyskland, USA og så videre -- bomber sivile i deres land gjennom deres og våre egne religiøse høytider.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (8 minutter siden):

Ja finnes jo alltid en bortforklaring fra ytterste venstre på alt fra halshugginger til bomber mot uskyldige mennesker i Islams navn.

Hvis du ser innad i Europa så er folk møkka lei at vi skal godta en religion som fortsatt ligger i år 1450.

...så.

Om et land invaderte Norge, og drepte hundretusener av nordmenn -- for så å okkupere landet vårt -- så tror du at det bare er høyreekstremister kristne nordmenn som ville kunne funnet på å utføre angrep på folk i et land de eller foreldrene deres flyktet til -- et land som deltar i krigen mot Norge på fiendens side -- om de ble tilstrekkelig provosert og følte de levde blant fiender..?

...dere er så sykt virkelighetsfjerne inni de rosenrøde vakuumboblene deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, DaniNichi said:

Ja finnes jo alltid en bortforklaring fra ytterste venstre på alt fra halshugginger til bomber mot uskyldige mennesker i Islams navn.

Hvis du ser innad i Europa så er folk møkka lei at vi skal godta en religion som fortsatt ligger i år 1450 og bare så det er sagt så er de fleste også imot både krigen i Irak, Libya samt andre steder som proxie krigen i Syria.

Ingen prøver å bortforklare noe som helst. Gjerningsmennene er arrestert, kommer sikkert til å få sin dom og ingen vil felle tårer over det.

Og hvem er folk? Det er en minoritet også i Europa som vil ødelegge demokratiet, men de fleste av oss godtar muslimer på lik linje som vi godtar kristne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (3 timer siden):

Ingen som tør risikere å skrive/si noe negativt om denne galskapens religion i offentligheten nå.

det er fult mulig å diskutere islam eller ha negative synspunkter på deler av islam (og andre religioner) på en anstendig måte vel?

Men hele karikatur-tilnærmingen er jo det stikk motsatte. Bare vulgær-fremstillinger som overhodet ikke har noe oppbyggende eller aktverdig formål.

Det er bare motbydelig når franske politikere fremstiller det som:

"Denne læreren ble drept på grunn av det han representerte: Republikken. Han ble drept på grunn av det han legemliggjorde: Kunnskap og kritisk tenkning, altså i oppbygningen av frie og opplyste borgere."

Hva er oppbyggende, og hva slags "kunnskap" får man av slikt? (en av karikaturene den omtalte læreren skal ha vist 13-åringene i klassen)

RU2L1iO.png

Kanskje han fikk som fortjent? Enkelte lærere kan være drittsekker og mobbere.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (56 minutter siden):

...så.

Om et land invaderte Norge, og drepte hundretusener av nordmenn -- for så å okkupere landet vårt -- så tror du at det bare er høyreekstremister kristne nordmenn som ville kunne funnet på å utføre angrep på folk i et land de eller foreldrene deres flyktet til -- et land som deltar i krigen mot Norge på fiendens side -- om de ble tilstrekkelig provosert og følte de levde blant fiender..?

...dere er så sykt virkelighetsfjerne inni de rosenrøde vakuumboblene deres.

Som vanlig klarer du begrense svaret til det du selv ønsker kritisere.

Legg merke til at jeg skrev "og bare så det er sagt så er de fleste også imot både krigen i Irak, Libya samt andre steder som proxie krigen i Syria."

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det fortjent med halsugging på åpen gate som straff, uten noen form for mulighet til å forsvare hvorfor han valgte å vise bildene? Ja, han fikk jo trusler tidligere, så han burde kanskje stoppet. Jeg tror det tryggeste er at ingen viser noen slike bilder, det burde bli forbudt ved lov. Mr:M, fortjener du nå halshugging og trusler, for å ha vist frem dette bildet?

Og dersom islamistene da blir sinte av annen type kritikk, bør dette også kanskje straffes med trusler og halshugging først og deretter bli ulovlig. 

Det kan godt tenkes at lærerens motiv, var å vise elever hva som sårer og hvorfor, og at han i det henseende valgte å vise bildene. Altså, for å få unge barn til å forstå hva og hvorfor slikt er sårende: 


 

– Ifølge min sønn var Paty supersnill, supervennlig og supergrei, sier Nordine Chauadi til nyhetsbyrået AFP.

En annen forelder forteller at Paty skal ha rådet de muslimske elevene i klassen til å forlate klasserommet før han viste karikaturene.

– Min sønn fortalte meg at han sa: «Gå ut, jeg har ikke lyst til å såre følelsene deres.», sier forelderen til nyhetsbyrået

 

 

Endret av Baranladion
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (4 minutter siden):

Se der ja. Venta på noe sånt. Skam deg.

 

Edit: Eller la oss leve i din verden et sekund da. La oss skylde på offeret og si at han mobbet muslimske elever. Fortjener man av den grunn å få kappet av hodet?

den som burde skamme seg er de som nyter av å ydmyke å krenke andre. uansett hva det gjelder.

er man ussel og et rasshøl, må man regne med å betale en pris.

får samme følelse med denne saken, som en jeg så på youtube, som plaget løver innesperret i et bur. Slo med stokker og kastet stein på dem. Helt til ene sideveggen falt ut, og de stormet ut å tok ham.

som man reder ligger man.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Mr.M said:

den som burde skamme seg er de som nyter av å ydmyke å krenke andre. uansett hva det gjelder.

er man ussel og et rasshøl, må man regne med å betale en pris.

får samme følelse med denne saken, som en jeg så på youtube, som plaget løver innesperret i et bur. Slo med stokker og kastet stein på dem. Helt til ene sideveggen falt ut, og de stormet ut å tok ham.

som man reder ligger man.

Leser masse sjukt på diskusjon.no men dette tar kaka. Det er altså greit i din verden å hugge hodet av en lærer fordi han viser en tegning som i verste fall kan såre noens følelser.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (Akkurat nå):

Leser masse sjukt på diskusjon.no men dette tar kaka. Det er altså greit i din verden å hugge hodet av en lærer fordi han viser en tegning. 

Uansett grunn til å vise tegningen attpåtil, hvilket betyr at det for Mr M bør være greit at han nå blir utsatt for trusler og halshugging for å ha vist frem bildet på diskusjon.no

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Baranladion said:

Uansett grunn til å vise tegningen attpåtil, hvilket betyr at det for Mr M bør være greit at han nå blir utsatt for trusler og halshugging for å ha vist frem bildet på diskusjon.no

 

Det ble både av Mr.M og læreren brukt for å få frem et poeng. Så jeg ser iallefall ikke noe forskjell, men jeg synes selvfølgelig ikke trusler osv. er greit i noen av tilfellene.

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 minutt siden):

Det ble både av Mr.M og læreren brukt for å få frem et poeng. Så jeg ser iallefall ikke noe forskjell, men jeg synes selvfølgelig ikke trusler osv. er greit i noen av tilfellene.

Helt enig, det er absurd at man er kommet dit at det skjer, selvom jeg selvfølgelig er enig med Mr.M i at måten man kritiserer religion på, kan fint gjøres på andre måter enn å publisere "avskyelige" bilder av gudene og profetene.  Det er mer enn nok av ting å ta av for å si det sånn, og bilder som dette har ingen annen effekt enn å provosere

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er godtatt på verdensbasis å lage humor og vitse med alt av religioner og folkeslag fordi folk har faktisk humor og tar ikke alt så jævla seriøst. 

Men Islam er den eneste religionen som klikker fullstendig og tåler ingenting, man kan kødde med alt men ikke med muslimer. De tar seg selv mer høytidelig enn amerikanere og deretter skjer syke ting som i Frankrike nå. Helt patetisk, en tankegang fra år 23 på den religionen. Tenk å drepe noen pga en tegning? Og han tegnet det ikke engang, bare viste det i forbindelse med det han formidlet som lærer. 

Du ser ingen andre religioner med samme reaksjoner som muslimer, desverre. Du ser ikke kristne folk drepe folk som kødder med Jesus på korset f.eks.

Jeg er imot all religion, roten til alt vondt. Men islam er den desiderte verstingen med utagerende oppførsel og ett tankesett fra steinalderen. 

Endret av ChopperReid
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...