Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

fortvilt over kjærligheten, hjelp


Anbefalte innlegg

hei :)

 

sitter nå i skrivende stund og filosoferer litt om kjærlighetslivet mitt...

dere som er aktive brukere her på forum ser sikkert slike tråder som det er hele tiden, men ihvertfall håper jeg på noen svar :)

 

jeg er en gutt på 19 år, går ikke for tida på skole, men har en fulltids jobb.

 

helt siden åttende klasse (6 år siden, gikk ut av tredje året på videregående i våres), så har kjærlighetslivet mitt bestått av fiaskoer, nedturer og hjerteknusende situasjoner.

 

Saken er at jeg har lyst på en kjæreste. Har aldri hatt kjæreste får, så kan ikke si konkret hva jeg har lyst på. For tida, så har jeg fulltidsjobb som jeg trives med og tjener bra med penger. Har fått tak i drømmebilen. Samtid så har jeg en håndfull med gode venner. Så har egentlig har jeg kunne ønske meg, men ingen å "dele" det med....

 

I våres, så møtte jeg en fantastisk jente. Smart, hyggelig og pen. Vi var veldig gode venner, var sammen nesten hver dag og kunne snakke sammen om det meste. fikk da følelser for jenta, men sa ingen ting. Så dro hun på ferie i en måned. Når hun kom tilbake, så tok det 6 dager før vi møttes igjen. så tok det litt over en uke til neste gang og så to uker til neste gang der igjen får jeg møtte henne på nytt. Fortalte henne at jeg hadde følelser for henne og at jeg hadde hatt det veldig lenge. Hun følte ikke det samme for meg og hadde alltid sett på meg som en god venn. Den kvelden er siste gang jeg har sett henne. Har ikke sett henne på tre måneder.

Fem dager etter at jeg fortalte henne om følelse mine, så ble hun sammen med en venn av meg....

 

Møte en annen jente, ikke så lenge etter at jeg fortalte hu andre om følelsene min. Ihvertfall denne jenta var veldig lik som hun første. Møtte henne gjennom en venninne av meg. Det var hos tre en fredags kveld, hjemme hos venninna mi.

Dagen etter, så la jeg til denne jenta på face. Chattet litt frem og tilbake før jeg spurte om hun hadde lyst til å møtes igjen. Og det hadde hun lyst til. Men hver gang jeg spurte henne, så fikk jeg slike svar tilbake "passer dårlig i dag :(", "kan ikke :(". Men så spurte hun om jeg hadde lyst å finne på noe. Det jeg hadde da lyst til og vi avtalte en dag som passa for oss begge.

Den dagen kom og jeg gledet meg som en liten unge på julaften. Men gleden ble fort tid sorgen da jeg fikk meldingen "passa visst dårlige i dag likevell". Har ikke hatt kontakt med henne siden.

 

Begynner å bli lang tekst her nå :p

Hvis en jente ikke har lyst til å møte meg eller finne på noe, så hvorfor bare ikke si det slik det er? istedenfor å bare komme med unnskyldninger.

Dette var bare to eksempler på nedturene jeg har hatt. Har så vidt snakket med jenter etter dette.. unntatt mine tidligere arbeidskolleger da.

 

Er ikke noe særlig festmenneske, så er ikke mye på fest. Har vært på fest tre ganger på halvt år. Tida mi går til jobb, jobber vanligvis 8 timer om dagen, men noen dager blir det overtid og da er det snakk om tretten timer dagen. De dagene jeg er ferdig til vanlig tid, så går tida til gaming eller er med venner. Når jeg ikke er gamer eller er med venner, så er jeg i garasjen og skruer på et banebil- prosjekt.

 

Ser på meg selv som en hyggelig og grei gutt. Har ikke problemer med å få nye venner. Utseende er gjennomsnittlig tenker jeg. 197cm høy, blå øyne og mørkt hår. er det ikke det jenter liker da? :p er sjenert når det kommer til jenter og tør ikke helt å ta kontakt.

Utenom dette så har jeg trener jeg ikke og har en lett synlig tatovering på armen (hvis det har noe å si :p )

så jeg er ikke akkurat "bad-boy" typen :p

 

prøve å avslutte her da :p

Forslag til hvordan møte og bli kjent med jenter?

prøver å være meg selv, men virker ikke som det hjelper...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du er veldig ung!, så jeg ville ikke stresset med det. Men jeg har selv vært på den alderen og når man ikke har hatt dame før i sitt liv virker det tungt når mange rundt en har dame. Men det er ikke så viktig som du kanskje føler nå.

Nå er jeg endel eldre og noen ganger synes jeg det hadde vært deilig å vært singel. Du tenker kanskje ikke slik nå, men det kommer sikkert en dag det også. Du har fulltidsjobb som du trives i og du tjener bra med penger, og jeg vil si det er noe du bør være takknemlig for. Men det sier du jo at du er også :)

 

Ja jeg har også erfart at jeg spør jenter ut via sms e.l og får et entusiastisk svar og så 1 time før vi skal møtes så har hun vondt i magen eller vondt i hodet eller noe i den duren. Frustrerende og sikkert helt vanlig. Og jeg er enig at de burde si nei med en gang og ikke slikt "lureri".

 

Nå har jeg ikke så veldig mye erfaring med jenter selv, men som regel tror jeg det å fortelle om følelsene sine for en jente ofte ikke er det smarteste. Har en følelse at det kan skremme vekk endel. Gjorde det til en jente jeg hadde et forhold til og hun sa senere at det var en klønete måte å gjøre det på ;) Men for meg virket det bare logisk. hehe

 

En gang det gikk bedre var da jeg inviterte en jente hjem til meg for å "se film". Hun takket ja, og jeg tror at hvis hun takker ja til dette er det et tegn på at hun interessert (hvis ikke hun vanligvis er hjemme hos deg som en venn som ser på filmer da)

Da var det bare å sitte nærme henne og litt nærmere utover filmen, og en hånd rundt henne når det ble litt skummelt, og videre til klining og til slutt (ja du vet) Her fortalte jeg ikke noe om følelsene mine, men mine kroppslige handlinger gjorde det :)

Som sagt bare mine erfaringer og kanskje også dette var klønete måte å gjøre det på, men det funket.
Sikkert andre her som har mange bedre tips en meg.

Lenke til kommentar

Som andre her sier: du er veldig ung og har hele livet foran deg. Du trenger ikke å ha hastverk med å få deg kjæreste, selv om det selvsagt er lov til å ha lyst på noen å dele hverdagen med.

 

Det høres jo ut som om du ellers har det veldig bra, og det er jo det beste utgangspunktet. Har du noen interesser du kunne investert litt tid i sånn utenom jobb? Å bli med i klubber, foreninger og slike ting er en god måte å bli kjent med flere mennesker på, og med mindre interessene dine er veldig mannsdominerte så er sjansene gode for at du kommer i kontakt med flere jenter.

 

Er du ikke et festmenneske så er du ikke det. Ikke tving sånne greier frem, det blir bare sorgen. Festing, drikking, sjekking og den typen ting passer bare for en bestemt type mennesker.

 

Og ikke minst: ta tiden til hjelp. Vær tålmodig. Prøv å fokusere på det positive ved det å ha kjent et menneske i stedet for det negative ved at det ikke gikk i den retningen en ønsket.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Syntes selv at jeg ikke stresser, men klarer ikke å forstå hvorfor hun ikke vil møtes. Kan ikke tvinge noen til å like meg. Men er det noe jeg sier, noe jeg gjør eller noe med utseende som gjør at jenter ikke syntes at jeg er interessant. Forteller ikke jenta at jeg liker å game og er bil-interessert. Min oppfatning er at når jenter vet at gutten som er bil-interessert, så blir han stempla som "bilnerd" eller råner. Og rånere er sært i jenters øyne.

 

Både jobben og interessene mine er ganske manns dominerende. Jobben er fysisk arbeid med treverk, stål og steinull. Og interessene min er da gaming, bil, og paintball om sommeren. Man treffer ikke akkurat drømmedama på en paintballbane eller utenfor lokale bensinstasjonen en sen lørdagskveld.

 

Ei god venninne av meg, sier at jeg burde prøve å dra på fest når utestedene er åpne for personer som er under 21 år gamle og at jeg da kanskje møter drømmedama. Hun er litt i samme posisjon som meg, sliter å møte noen.

 

Har noen få krav til jenta og de er:

- Smart og ikke dum som en stein

- beina planet godt på jorda

- godt humør og god humor

- ikke løs, og har hatt sex med mange gutter. Høres kanskje litt sært ut.

- og hun må la meg ha tid til mine interesser

 

gaming kan jeg ofre, for å være sammen med ei jente, men være med kamerater og mekke bil kan ikke ofres.

Gjør det muligens litt vanskelig for meg selv med slike krav?

Lenke til kommentar

Du vil ikke fortelle at du Gamer eller liker å mekke bil med gutta, men du vil heller ikke ofre det.....?

Da tenker jeg på mekking og være med gutta.....

 

I et forhold så handler det veldig mye om å kunne tilpasse seg den en er sammen med, ellers så ender en fort opp med å være alene igjen......

 

Se f.eks. hva som kan skje når den ene parten kun prioriterer sine interesser og kun er sammen med partneren sin når det er litt ledig tid i mellom sine venner og egne interesser,

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1640145

 

Sier ikke at det er der du vil ende, men å være så bastant på at du ikke vil fire noe på den interessen gjør nok ikke at damene vil "stå i kø".

Skal du fortsette å prioritere den interessen, så vær i hvert fall så ærlig og direkte at du sier det til den damen du ønsker å ha et forhold til.

 

Snu det rundt og tenk at den damen du får interesse og faller for og blir sammen med, ikke vil slippe sine interesser og/eller venner for å være sammen med deg i det hele tatt.

 

Hvor lenge ville du ha vært interessert i bli behandlet på den måten?

 

I et forhold så handler det først og fremst om å respektere hverandre om forholdet skal være trygt og stabilt, det er sunt med egne interesser og hobbyer, men de kan ikke komme først.

Da ender en som regel opp alene fortere enn en tror, og starter en tråd her om hvorfor forholdet ikke holdt lenger enn det det gjorde.......

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

selvfølgelig så kan jeg tilpasse meg ønskene hennes og gjøre slik at vi får tid sammen, men vil jo ha tid til mine interesser også.

 

Å fortelle at jeg pleier å være med kamerater er ikke noe problem. Fått høre at hvis man er råner, så greit å holde det for seg selv den første daten. Om dette faktisk stemmer er noe annet.

 

Hvis jeg hadde møtt en jente og vi begge ville fått forholde til å fungere, så ville jeg strekt meg langt for å få det til.

 

Doge: selvtilliten min er ikke på topp, nei. Men har ikke sett på meg selv som en kjedelig person.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Okei, hvis du får jenter du snakker med til å le så er du ikke kjedelig. Men å legge ut om følelser er kjedelig. Jenter liker heller litt spenning, naturlig eskalering osv..

Lenke til kommentar

Forteller ikke jenta at jeg liker å game og er bil-interessert. Min oppfatning er at når jenter vet at gutten som er bil-interessert, så blir han stempla som "bilnerd" eller råner. Og rånere er sært i jenters øyne.

Du skal være stolt av dine interesser. Det er også attraktivt hos det motsatte kjønn.

 

- og hun må la meg ha tid til mine interesser

Hvordan kan hun la deg få tid til dine interesser når hun ikke vet hva de er?

 

gaming kan jeg ofre

Du skal ikke ofre noen ting! Liker du å game, så gjør det.

 

For meg virker det som du er veldig opptatt av hvordan andre oppfatter deg. Du må jobbe mer med å akseptere deg selv, en hobbymekaniker som liker å game. For det er det du er. Tenk så deilig det hadde vært å funnet seg ei jente som liker deg for akkurat det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Forteller ikke jenta at jeg liker å game og er bil-interessert. Min oppfatning er at når jenter vet at gutten som er bil-interessert, så blir han stempla som "bilnerd" eller råner. Og rånere er sært i jenters øyne.

Du skal være stolt av dine interesser. Det er også attraktivt hos det motsatte kjønn.

 

- og hun må la meg ha tid til mine interesser

Hvordan kan hun la deg få tid til dine interesser når hun ikke vet hva de er?

 

gaming kan jeg ofre

Du skal ikke ofre noen ting! Liker du å game, så gjør det.

 

For meg virker det som du er veldig opptatt av hvordan andre oppfatter deg. Du må jobbe mer med å akseptere deg selv, en hobbymekaniker som liker å game. For det er det du er. Tenk så deilig det hadde vært å funnet seg ei jente som liker deg for akkurat det.

 

 

"Saken er at jeg har lyst på en kjæreste." - TS

 

Du finner ikke drømmedama på en dag. Kanskje iløpet av 10 år... Eller så kan man skaffe seg fete interesser og du er attraktiv for 1000 ganger så mange, da får du deg kjæreste, men naturligvis vil du ha en kone ihvertfall som elsker deg for den du er.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Forteller ikke jenta at jeg liker å game og er bil-interessert. Min oppfatning er at når jenter vet at gutten som er bil-interessert, så blir han stempla som "bilnerd" eller råner. Og rånere er sært i jenters øyne.

 

Ei god venninne av meg, sier at jeg burde prøve å dra på fest når utestedene er åpne for personer som er under 21 år gamle og at jeg da kanskje møter drømmedama. Hun er litt i samme posisjon som meg, sliter å møte noen.

 

Gaming kan jeg ofre, for å være sammen med ei jente, men være med kamerater og mekke bil kan ikke ofres. Gjør det muligens litt vanskelig for meg selv med slike krav?

 

Jeg er enig i at man ikke trenger å avsløre livshistorien og alt om seg selv på første date, men heller introdusere det etter hvert. Det er uansett ikke fritidssyslene dine kvinner faller for, det er deg. Jeg har noen få venner som er/var i rånemiljøet og kjenner til en del fler via dem og selv der så vet jeg at man finner alt fra de stereotypiske rånerne til helt normale folk som man aldri ville trodd drev med slikt hvis man møtte dem tilfeldig på gata. Hvor enkelt det aksepteres har ikke med hva du driver med å gjøre, men hvordan du forholder deg til det.

 

Drit i byen. Du finner kanskje noen for tilfeldig sex eller kortere romanser, men det er uhyre sjelden at det blir noe mer. Ingen jeg kjenner har funnet dama/kona si på byen hvertfall.

 

Du trenger ikke ofre noe som helst, men du bør være forsiktig med hvor sta du er ovenfor dine egne interesser. Nå sier du ingenting om hvor mye tid du bruker på disse tingene, men du kan ikke fremme krav om at sånn og sånn. En kjæreste er en du skal dele livet med, det er ikke en frynsegode som er kjekk å ha. Du må gi skal du få. Men, tro meg, møter du den rette vil du ha null problem med å fire på tiden du bruker med venner/på interesser eller å inkludere de i det du driver med. Og om det ikke føles verdt å ofre litt - nei da var det ingen dame for deg alikevel.

 

Selv om det høres teit ut for deg så er du fortsatt 19 og har ingenting å stresse med. Det er kun én person jeg kjenner som fortsatt er sammen med ungdomskjæresten nå ti år senere ;)

Lenke til kommentar

hei :)

 

prøve å avslutte her da :p

Forslag til hvordan møte og bli kjent med jenter?

prøver å være meg selv, men virker ikke som det hjelper...

 

 

Du er kanskje litt for frempå? Virker litt for interessert? Bestemmer deg litt for fort at dama er ei du vil satse på?

Eller kanskje du setter damen opp på en pidestall, vil behandle henne så godt som mulig og vise hvor snill eller gavmild du er/kan være?

 

Tror du skal ta det litt mer med ro, men tror og du vil ha godt av å endre interesser eller møte flere likesinnede. Du skriver at du spiller mye dataspill, kanskje du skal oppsøke steder hvor jenter med interesser innenfor data/internett samles? Går du på en cosplay-messe så myldrer det med nerdete jenter der, jeg vet ikke om de er noe å samle på men du må jo begynne en plass:)

Lenke til kommentar

Synes heller ikke du skal ofre hobbyene dine for en jente. Tror ikke hun vil like det heller. Det er attraktivt at du har hobbyer og lidenskaper i livet. Men som sagt i et seriøst forhold så må man tilpasse seg litt, men som regel går det helt bra. Hvis ikke dama kan akseptere hobbyene dine så er hun heller ikke en som passer til deg.

Som sagt oppsøk steder der du tror du kan finne jenter som oppfyller kravene dine. Noen forslag: bibliotek, treningstudio, klubber, foreninger etc..

Det kan føles som om man ikke er god nok med damer i perioder. Men jeg kan love deg at det er potensielt tusenvis om ikke mer på norgesbasis og mange flere på verdensbasis som ville mer enn gjerne vært sammen med deg. Det er vanlig at man føler seg mindre attraktiv enn man egentlig er.
Og hvis du ønsker et fast forhold så enig at man bør droppe byen!

Dette ordner seg med tiden. Instinktene dine vil føre deg i mål før eller siden :)

Du kan jo prøve å flørte litt med en jente du finner interessant? Og kanskje litt forsiktig fysisk kontakt i begynnelsen. Responderer hun positivt på dette er det bare å eskalere videre.

Endret av ltdata
Lenke til kommentar

Når man er ung og synes det er på tide med kjæreste så er det mange som vil ofre hobbier osv. for å finne en kjæreste, det synes jeg er helt feil. Jeg har selv vært der, og etterhvert som man ser at forholdene ikke fungerer så vil man heller ha en kjæreste som finner seg i hobbiene eller har samme hobbiene.

 

Ikke ofre noe for å finne deg kjæreste, SÅ desperat må du ikke være :) Finn deg ei jente som liker gaming og skru bil, da vel! Om det så tar lenger tid, du trenger ikke å ta det første som viser interesse. Hobbier er fint å ha, og det er viktig å ha tid til hobbiene og seg selv også. Du skal være deg selv i et forhold, ikke tilpasse deg henne for mye :)



Anonymous poster hash: e4315...c35
Lenke til kommentar

Liker du gaming, så liker du gaming. Liker du biler så liker du biler.

 

Første krav for å få seg varige forhold er å være selvsikker og tilfreds med seg selv og sine interesser. Hvis du føler at du må gjemme bort deler av deg selv så har du allerede der et dårlig utgangspunkt. Fokuser heller på å jobbe med deg selv, så kommer damene når tiden er moden.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å ofre hobbyene sine, men finne hobbyer som gjør mer godt for deg.

Er hobbyene dine World of Warcraft, spise sjokolade og drikke cola, røyke og eksperimentere med rus kan det være fordelaktig å bruke mer tid på andre ting, for å sette det helt på spissen.


Med ideer om å ikke forandre seg selv fordi man da "ofrer" noe så plasserer en ikke seg selv på øverste hylle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...