NoTrace Skrevet 14. august 2015 Skrevet 14. august 2015 (endret) Han sitter vel og jobber med å få fjernet teksten ang. purregebyret på nettsiden. Later til å ta tid. Endret 14. august 2015 av TheHaughom 1
stigfjel Skrevet 14. august 2015 Skrevet 14. august 2015 Han sitter vel og jobber med å få fjernet teksten ang. purregebyret på nettsiden. Later til å ta tid. Ja, kjempelang tid. Nei, er nok andre ting han bruker tid på, gitt. Hva nå enn det måtte være... 1
krikkert Skrevet 14. august 2015 Skrevet 14. august 2015 Hvordan stiller det seg i forhold til ulovlig innkrevd purregebyr. Kan kunder som har betalt dette, og blir oppmerksom på at Oslo VIP har krevd for mye i purregebyr, kreve pengene tilbakebetalt? Ja. Men det forutsetter at purregebyret er ulovlig. Å kreve høyere purregebyr enn 65,- kr er ikke nødvendigvis ulovlig. Purregebyret oppstilt i inkassoforskriften § 1-2 er et standardgebyr, det vil si et gebyr man kan kreve uten å dokumentere at man har hatt kostnader til inkassotiltak. Kan man dokumentere slike kostnader gjelder i stedet maksimalsatsene i § 2-2, jfr. §§ 1-1 og 2-1, med de begrensninger som følger av inkassoloven § 17. Her vil imidlertid begrensningen i inkassoloven § 17 fjerde ledd være relevant - man plikter ikke å erstatte inkassokostnader når kreditor har brutt god inkassoskikk. 1
Densken Skrevet 16. august 2015 Skrevet 16. august 2015 Støtter oslovip her. Dere har bestilt en tjeneste, og da er man uansett pliktig til å sørge for at dere betaler dette. At han velger å droppe gebyrer i noen tilfeller er jo strålende gjort, for tenk så mye ekstra arbeid dere har påført han!
Herr Brun Skrevet 16. august 2015 Skrevet 16. august 2015 Støtter oslovip her. Dere har bestilt en tjeneste, og da er man uansett pliktig til å sørge for at dere betaler dette. At han velger å droppe gebyrer i noen tilfeller er jo strålende gjort, for tenk så mye ekstra arbeid dere har påført han!Tenk så mye ekstraarbeid han har påført andre ved å selge den fullstendig ubrukelige tjenesten sin med drittvilkår og så bryte inkassoloven. 7
Populært innlegg H. Specter Skrevet 16. august 2015 Populært innlegg Skrevet 16. august 2015 Tenk så beleilig det er at Densken ble medlem i dag og har to innlegg. 11
Densken Skrevet 16. august 2015 Skrevet 16. august 2015 Støtter oslovip her. Dere har bestilt en tjeneste, og da er man uansett pliktig til å sørge for at dere betaler dette. At han velger å droppe gebyrer i noen tilfeller er jo strålende gjort, for tenk så mye ekstra arbeid dere har påført han!Tenk så mye ekstraarbeid han har påført andre ved å selge den fullstendig ubrukelige tjenesten sin med drittvilkår og så bryte inkassoloven. Det er jo dere som har inngått avtalen! Om det er en bra avtale eller ikke, aner jeg ikke. Men da burde man jo i det minste si opp?
H. Specter Skrevet 16. august 2015 Skrevet 16. august 2015 Støtter oslovip her. Dere har bestilt en tjeneste, og da er man uansett pliktig til å sørge for at dere betaler dette. At han velger å droppe gebyrer i noen tilfeller er jo strålende gjort, for tenk så mye ekstra arbeid dere har påført han!Tenk så mye ekstraarbeid han har påført andre ved å selge den fullstendig ubrukelige tjenesten sin med drittvilkår og så bryte inkassoloven. Det er jo dere som har inngått avtalen! Om det er en bra avtale eller ikke, aner jeg ikke. Men da burde man jo i det minste si opp? Så hvis vi avtaler at jeg kjøper deg er det en gyldig avtale? Selvsagt ikke. 3
Densken Skrevet 16. august 2015 Skrevet 16. august 2015 Har han sendt faktura til noen som ikke har inngått denne avtalen specter?
Mr. A Skrevet 16. august 2015 Skrevet 16. august 2015 Har han sendt faktura til noen som ikke har inngått denne avtalen specter? Er vel akkurat det han ikke gjør. Han tar seg betalt ved at du sender han betalingsinfo over email, så truer han om inkasso over email som strider mot god inkassoskikk. 1
Populært innlegg Herr Brun Skrevet 16. august 2015 Populært innlegg Skrevet 16. august 2015 (endret) Støtter oslovip her. Dere har bestilt en tjeneste, og da er man uansett pliktig til å sørge for at dere betaler dette. At han velger å droppe gebyrer i noen tilfeller er jo strålende gjort, for tenk så mye ekstra arbeid dere har påført han!Tenk så mye ekstraarbeid han har påført andre ved å selge den fullstendig ubrukelige tjenesten sin med drittvilkår og så bryte inkassoloven. Det er jo dere som har inngått avtalen! Om det er en bra avtale eller ikke, aner jeg ikke. Men da burde man jo i det minste si opp? Du skjønner meg ikke helt, *fjernet navn*. At det er drittvilkår og lureri gjør at jeg ikke har noen etiske problemer med å påføre deg så mye kostnader og merarbeid jeg får til. Da er det overhodet ikke spesielt "snilt" av deg å kutte gebyrer som du stort sett ikke har lov til å ta uansett. Endret 1. oktober 2017 av Quote *fjernet navn* 14
martinmartinmartin Skrevet 17. august 2015 Skrevet 17. august 2015 Det hadde vært flott hvis en moderator/administrator på denne siden kunne bekreftet/avkreftet om Densken og #fjernet# er samme person. Hvis det er tilfellet er det isåfall meningsløst å ha føre en diskusjon med Densken på denne saken. 1
Herr Brun Skrevet 17. august 2015 Skrevet 17. august 2015 De kan vanskelig avkrefte det. De kan la være å bekrefte det, men det går fint an å være samme person men skrive fra forskjellig ip (som er det verktøyet mods har enkelt tilgjengelig). Samme ip gjør at man kan bekrefte relativt sikkert (med familiemedlemmer, kolleger og klassekamerater som praktiske eksempler på unntak), men forskjellig ip gir ingen avkreftelse. 2
nomore Skrevet 17. august 2015 Skrevet 17. august 2015 Fortsatt står det 99 kr i gebyr ved avvist trekk, pr trekk, på FAQ-siden til oslovip.no. Merkelig hvor vanskelig det kan være. Tipper det er viljen det står på. Det har gått lang tid nå. 6
h2233 Skrevet 26. august 2015 Skrevet 26. august 2015 Facebook-siden til OsloVip eksisterer plutselig ikke lenger. Hva kan det bety? 1
Dapp47 Skrevet 26. august 2015 Skrevet 26. august 2015 Facebook-siden til OsloVip eksisterer plutselig ikke lenger. Hva kan det bety? At den hadde så mye dårlige kommentarer at den var mer negativ PR enn positiv. 8
IntelAmdAti Skrevet 27. august 2015 Skrevet 27. august 2015 Hele greien er bare svindel, ment å lure penger fra folk over flere år uten deres viten. 2
h2233 Skrevet 27. august 2015 Skrevet 27. august 2015 Jeg vet ikke om det er best å la være å betale og la det ligge, eller å snakke med en advokat. Kanskje jussbuss kan være behjelpelig?
nomore Skrevet 27. august 2015 Skrevet 27. august 2015 Eg tror det er særdeles dumt å gi han kortinformasjonen din, inkludert sikkerhetskoden, før han har ett skikkelig kundesystem hvor du kan legge inn dette selv på en trygg måte. Å sende dette pr e-post eller oppgi det over telefon er _ikke anbefalt på noen som helst måte_. Banken din vil være særdeles lite happy om det blir gjort. Så, dette er ett råd til både deg og alle eksisterende kunder av OsloVip: IKKE oppgi kortinformasjon til vedkommende pr e-post eller pr telefon! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå