Gå til innhold

Overwatch-tråden


Anbefalte innlegg

Mercy har jeg spilt litt, men syns faktisk hun er vanskeligere enn Lucio. Dels fordi motstanderlaget kanskje har lettere for å targete mercy fremfor lucio, noe som gjør overlevelse litt utfordrende. 

 

I tillegg føler jeg meg hjelpeløs om jeg kommer utfor noen 1v1 med mercy, mens Lucio har mulighet til å kunne forsvare seg litt bedre. Men her er det vel smak og behag som med så mye annet. 

 

Soldier har jeg spilt litt, og han er jo veldig enkel og grei (kanskje litt FOR generisk etter min smak) + at han har en rå ulti i mine øyne.

 

Widowmaker har jeg spilt litt, veldig gøy! For et utrolig spill det er, smått hektet allerede :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Herlighet så mange sinna folk det er på EU serverene.

 

Jeg er til tider helt sjokkert over språket til folk

 

Ikkje så rart når minst halvparten av spillerene kommer fra CS :p

 

I Bf kan man skru av chatten, så da slipper man å se hva folk skriver. Savner dette i OW avogtil. Det står jo aldri noe fornuftig i en chatt uansett :p

 

 

Er jo veldig lett å skru av chatten i OW, trykker man P ingame så får man opp muligheten til å mute teammates og enemies. Da kommer det ikke opp noe i chatten og om jeg ikke husker feil er det også mulig kun å mute voice chat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nylig begynt med overwatch etter siste gratishelg (PC). Så langt har jeg spilt litt av alt for å prøve å finne noen favoritt-heroes. Hvor mange heroes bør man egentlig ha i "arsenalet" sitt? Jeg ser jo ofte at det er mangel på healer eller tank (ikke ulikt i mmo-er feks).

 

Personlig har jeg fått litt sansen for Lucio, med auto-heal og decent damage virker han som et ålreit alternativ. Mercy er også ålreit, men føler det kanskje krever litt mer skills for å overleve. Tank synes jeg er vanskeligere å vite hvordan man skal spille, men har da prøvd meg litt rundt med reinhardt med variererende hell.

 

Tanker rundt heroes for nybegynnere? Trives best i de bakre rekker som support eller defence.

 

Du har rett i at det ofte er mangel på folk som vil spille healer, så det er et bra sted å starte dersom du liker det. Jeg opplevde det også på akkurat samme måte som deg, at Lucio føles litt lettere å mestre, og du får litt mer følelsen av at du kan forsvare deg enn om du er Mercy og havner 1v1 med noen. Men igjen er det bare trening. Men du har nok rett i at som Mercy er du litt mer vandrende blink enn du er som Lucio. 

Men Lucio var den første i spillet jeg følte at jeg ble god med, og han er fortsatt min main #1. :)

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale alle som kanskje har vært litt dårlige med å utforske klassene ordentlig til å spille Mystery Heroes på Arcade Mode. Det er ganske artig å skifte rundt hver gang man dør, uten å kunne påvirke hva man skal spille som. Jeg hadde knapt nok rørt Symmetra, Tracer, Zarya og Mercy før jeg begynte å spille denne moden. Det er gøy at det er også mange som ikke er så gode med alle klasser heller, slik at overtaket fort skifter i kampen når noen dør, og det blir mer spennende.

Lenke til kommentar

Helt enig der, mystery heroes er en flott måte å få testet ut forskjellige heroes. Jeg hadde knapt prøvd Zenyatta og Tracer før dette, for å nevne noen, og fant ut at jeg likte de veldig godt. 

At ingen styrer hvem de skal spille som, gjør også at forståelsen for at folk kanskje spiller litt dårlig er større, føler jeg. Det blir ikke noe klaging på at folk har valgt feil hero eller lignende. :)

Lenke til kommentar

Har folket fullført placement matchene sine?

 

Selv tok jeg alle ti på rappen i går kveld, utelukkende solo queue, og endte opp på nøyaktig samme rank som jeg avsluttet Season 2 på: skuffende 2434 SR (merk: spilte lite ranked i S2). Jeg skjønner tankegangen til Blizzard bak det "nye" systemet, men føler det er litt kjipt siden jeg vet at jeg spiller mange hakk bedre nå enn da jeg spilte de fleste S2-kampene mine for to-tre måneder siden. Spilte som en gud i placementsene mine, sju seire, to tap, sto bak sju eller åtte POTGs, 50-60 elis i flere matcher og flere gullmedaljer enn jeg har plass til...  :grin2: Det gikk for det meste i Zarya, Soldier og Ana, men ble også litt ufrivillig Reinhardt som jeg gjorde det ganske så godt med. Regelrett nedtramping av det meste av motstand, og likevel endte jeg opp der jeg gjorde.

 

Jaja, det går greit. Etter placement matchene mine startet jeg sesongen med et tap, deretter har det blitt så og si bare seire, og nå er jeg på 2700 blank som er career high. Klarte til og med det kunststykket å få en Ana POTG, to double kills etter hverandre samtidig som jeg holdt laget i live som eneste healer mens vi pushet payloaden inn de siste meterne på Dorado. Skulle ønske jeg hadde denne kampen i opptak, fyyy faen.

 

Denne sesongens meta er veldig interessant, jeg må si det er forfriskende å se så varierte team comps! Hadde et langt avsnitt om diverse heroes her men det ble litt uoversiktlig, så her kommer ei liste over heroes jeg personlig synes har endret seg/blitt bedre eller dårligere siden S2:

 

Soldier: Svært kraftig, i stand til å forvolde mye skade. Like squishy som før, men trives godt på high ground med self-heal eller bak et skjold. Passer perfekt med Nano-boost. Funker relativt bra mot D.Va på litt avstand, smelter Reinhardt-skjold. Ikke alltid like god i angrep, men i forsvar er han svært god da han enklere kan utnytte høyder.

Reaper: Sliter veldig mot alle D.Va-ene som tramper rundt og spiser ultimaten hans, nano-boosted eller ei.

Sombra: Nesten helt ubrukelig. De få gode jeg har møtt har vært i QP og har hatt SR på 3500+, på Plat så sliter folk med å skjønne dette med team fights og timing. For tidlig å si noe om Sombra er underpowered, for de fleste spiller henne feil.

Widowmaker: Jeg har ikke møtt på noen nevneverdige Widows hittil i S3, men jeg har møtt mange med høy SR i QP så jeg vet hva som venter dersom jeg klatrer noe mer... Farlig.

Junkrat: Faktisk ikke så dum å ha på laget (spesielt forsvar 2CP), i alle fall dersom man også har en Soldier eller en annen hitscan hero). Gjør latterlig mye damage, men risikerer å bare feede support ults på andre laget dersom ingen klarer å følge opp skaden.

 

D.Va: Veldig god, kanskje til og med et lite hakk for god, men det er litt for tidlig å si siden mange tydeligvis ikke vet hvordan hun skal stoppes og når hun må prioriteres. Stopper henne greit med Zarya, og Roadhogs ser også ut til å takle henne greit. Smelter Reinhardt-skjold med mindre man selv har en D.Va på laget.

Reinhardt: Siden D.Va fortsatt ikke er god nok til å være en ren main tank, er Reinhardt nesten viktigere enn før for å beskytte laget mot fiendtlige Soldiers og Roadhogs. Også kjekt å ha egen DPS bak skjoldet.

Roadhog: Passer nå inn i alt unntatt rene dive comps. Trenger du litt damage og en tank nummer to? Roadhog.

Zarya: Ugh, vanskeligere å få charge nå som man maks kan få 40 charge per boble (mot 50 før). Mindre charge = mindre damage = lengre tid for å få ult. Ser færre Zaryaer nå, men dette kan endre seg med tiden, for Zarya er en svært god counter til både D.Va og Roadhog. Jeg merker også at jeg sparer mer på boblene mine nå enn før, og bruker de stort sett til å berge mitt og andres liv, og har ikke fokus på charge i det hele tatt. Dette har reddet mange team fights og dermed også mange kamper. Roadhog hook instakill? DENIED. Reinhardt charge instakill? DENIED!!! MWUHAHA.

 

Ana: Nå som ulten har blitt nerfet er det mye mindre nyttig å nano-booste Reinhardt, nesten nytteløst uten en Lúcio speed boost i tillegg. Samme gjelder Reaper. Soldier og D.Va derimot, er ypperlige å booste; Soldier mens han ulter og D.Va dersom Tactical Visor ikke er tilgjengelig. Pharah er også morsom å booste rett før hun ulter. Anas store minus er at hun er veldig vanskelig å spille, kanskje den aller vanskeligste...

Lúcio: Nesten ubrukelig nå som amped heals har blitt redusert 10% og Sombra ødelegger ulten... Knis. Et must-pick i attack, et absolutt must-pick i KotH, funker også svært godt i defense. Kort sagt: En Lúcio er aldri feil.

Zenyatta: Tilbake i full kraft. Nå som Ana og Zarya er litt svakere, skinner Zenyatta. Discord orb fungerer svært bra mot D.Va og Roadhog, og det er færre Zarya-bobler ute og går (som fjerner Discord). Jeg synes han fungerer ganske bra på KotH, samt i forsvar dersom laget ikke har en skikkelig main tank.

Mercy: Har fått en liten buff og funker bra selv om hun ikke blir brukt på proffnivå (ta meta reports med en klype salt). Pharah ser ut til å være veldig populær (i alle fall på 2000-3000 SR), til tross for en kraftig Soldier-buff, og Mercy+Pharah=sant.

 

Dette er da bare mine observasjoner etter skarve to dagers spilling. Hva synes resten om Season 3?

Lenke til kommentar

Blizzard måtte gjøre en endring fra S2 siden de aller fleste spillerene var konsentrert rundt Gold/Platinum, og alt for mange hadde for høy SR i forhold til hvor gode de faktisk var. De fleste på low Diamond og nedover har fått lavere SR nå i S3. Tror spesielt de aller dårligste spillerene merker det nå, har lest om folk ende på ~700 SR!

 

Kanskje jeg bare skal være glad for min uendrede ranking. :p

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg misliker meg på gold. Opplever mye mer klaging og syting. Mange som ber om karakterbytte og forventer at personen gjør det, hvis ikke blir det personangrep og flaming.

 

Faktisk måtte jeg bare quitte nå etter en slik episode mot meg, det var ikke noe morsomt og jeg merket dette både på prestasjonen min i spillet og humøret.

 

Fyren påstod han var platinum før og er gold nå.. Løgn ifølge profilen.

 

Blir snart muting av både chat og voice fra min side skal det holde på slik..

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg misliker meg på gold. Opplever mye mer klaging og syting. Mange som ber om karakterbytte og forventer at personen gjør det, hvis ikke blir det personangrep og flaming.

 

Faktisk måtte jeg bare quitte nå etter en slik episode mot meg, det var ikke noe morsomt og jeg merket dette både på prestasjonen min i spillet og humøret.

 

Fyren påstod han var platinum før og er gold nå.. Løgn ifølge profilen.

 

Blir snart muting av både chat og voice fra min side skal det holde på slik..

Ikkje bry deg om gva som skjer i chatten. Er en grunn for at jeg nesten aldri spiller alene. Spillet er ikkje laget for å spille solo, med mindre man heter Iddqd eller.no ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...