Gå til innhold

Overwatch-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen forklare meg hvorfor det finnes draw i dette spillet? Draw hører overhodet ikke hjemme i ranked.

Det er noe av det dummeste og mest antiklimatiske du finner i dette spillet.

Draw er ufattelig mye bedre enn coin flip mechanicen de hadde i S1. Da var det jo bokstavelig talt 50/50 når det kom til sudden death. Det var et forferdelig system. Draw skjer ikke enormt ofte heller. På de 50 siste matchene mine i S2 så hadde jeg bare 1 draw. Uavgjort finnes i mer eller mindre alle sporter, jeg ser ikke helt hvorfor du mener det ikke hører hjemme i ranked. Har du et forslag til en bedre løsning?

Lenke til kommentar

Etter 9 tap og 1 win i placement gikk jeg ned en rank fra platinum til gold og jeg skjønner ikke hvorfor det kan skje. Er det en normal trend at man går ned 500-1000 poeng etter ny placement runde?

Det er normalt etter denne spesifikke runden med placements. Blizzard har sagt at spillere som avslutter rundt gold/plat kan forvente å havne mye lavere etter placements til S3. Det er fordi veldig mange havnet høyere enn de burde etter S2 placements, og endte opp med å bare falle etter placements. Blizzard ønsker heller at storparten skal klatre, istedet for at de skal falle. Det er jo mye mer tilfredsstillende for spillere å kunne klatre, istedet for å bare falle fordi man ble plassert altfor høyt etter placements. Og de ønsker ikke at gjennomsnittet skal være platinum, de ønsker det lavere. Eller mer spesifikt, så ønsker de det mer spredt. Jeg tror noe sånt som godt over 50% av alle spillere lå mellom 2200-2800 i S2, og hva skal man med 0-5000 ranking da? i S3 er det mye mer spredt utover, og forhåpentligvis er det en mer riktig ranking på spillere, selv om mange har falt. Det ser ut til at om man avsluttet ca 3000+, så er den nye rankingen omtrent lik som den man avsluttet S2 med, de er ikke veldig berørt av endringen. 

 

Hvis man faller noen hundre i SR rundt  gold-plat så er man sannsynligvis i samme percentile allikevel, dvs det er ca like mange foran og bak deg på rankingen. Den relative skillen din i forhold til andre spillere er omtrent den samme, selv om ratingen har gått noe ned. Det var en annen her som fikk akkurat lik rank etter S3 placements som han avsluttet S2 med, det betyr at ratingen relativt til andre spillere faktisk har gått opp, selv om selve tallet er det samme. 

Endret av Blodappelsin
Lenke til kommentar

Bare jeg som syns placements var i overkant strenge denne sesongen?

Forrige sesong var jeg low Gold rundt 2100SR. Og i Gold havnet jeg etter 5 wins, 1 draw og 4 tap. Ganske average, så jeg syns ikke low Gold var så ille. Kunne kanskje vært high Silver i stedet.

 

Så leste jeg at de skulle gjøre om litt fordi de syns det var for mange i Plat og Gold.

 

Season 3 kommer, jeg spiller placements. Denne gangen 6 wins, 1 draw og 3 tap. Burde vært 7 wins, men det ene gamet tapet vi på grunn av dc, selv om vi prøvde vårt beste 5v6.

Og hvor havner jeg nå? Jo mid Bronze! Mid Bronze!? Er det en spøk eller? Hadde forventet mid eller top Silver med bedre placements enn forrige sesong og medberegnet denne justeringen.

 

Så nå må jeg altså spille med disse som disconnecter annenhver game, som ikke klarer å sette sammen en ordentlig teamcomp, osv.

Nei, jeg hadde heller tapt 10-20 games på rad etter å havnet i Gold eller Plat enn det her altså.

Blir en tøff og lang vei å klatre kjenner jeg. :/

 

Og nei, jeg orker ikke fortelle folk hva de skal gjøre. Det surner bare stemningen og øker sjansen for tap ytterligere.

Så får jeg bare prøve å gjøre mitt beste selv om enkelte velger fullstendig feil heroes i forhold til resten og i forhold til hva slags brett en spiller.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

jaja jaja jaja dette er morsomt, prøve å få en rank på comp, 2/3 matcher har det vært 0 kommunikasjon what so fucking ever, prøvd å snakke men ingen respons, merkelig nok så har vi klart å vinne på hengende håret. og som man sier så skjer det alltid morsomme ting på 3/3 halve laget bestående av lv 20 som ikke kan spille, fiende laget evar 200+ i rank så det er jo bra det da... tapte som det suste men hvem søren har sagt at en lv 60 kan matche med lv20 selv på pre-comp? altså det var jo rene blodbadet av skuffelse.

Lenke til kommentar

Bare jeg som syns placements var i overkant strenge denne sesongen?

Forrige sesong var jeg low Gold rundt 2100SR. Og i Gold havnet jeg etter 5 wins, 1 draw og 4 tap. Ganske average, så jeg syns ikke low Gold var så ille. Kunne kanskje vært high Silver i stedet.

 

Så leste jeg at de skulle gjøre om litt fordi de syns det var for mange i Plat og Gold.

 

Season 3 kommer, jeg spiller placements. Denne gangen 6 wins, 1 draw og 3 tap. Burde vært 7 wins, men det ene gamet tapet vi på grunn av dc, selv om vi prøvde vårt beste 5v6.

Og hvor havner jeg nå? Jo mid Bronze! Mid Bronze!? Er det en spøk eller? Hadde forventet mid eller top Silver med bedre placements enn forrige sesong og medberegnet denne justeringen.

 

Så nå må jeg altså spille med disse som disconnecter annenhver game, som ikke klarer å sette sammen en ordentlig teamcomp, osv.

Nei, jeg hadde heller tapt 10-20 games på rad etter å havnet i Gold eller Plat enn det her altså.

Blir en tøff og lang vei å klatre kjenner jeg. :/

 

Og nei, jeg orker ikke fortelle folk hva de skal gjøre. Det surner bare stemningen og øker sjansen for tap ytterligere.

Så får jeg bare prøve å gjøre mitt beste selv om enkelte velger fullstendig feil heroes i forhold til resten og i forhold til hva slags brett en spiller.

S3 placement rank er "rigget"

Du havner litt lavere enn det du endte S2 på.

Lenke til kommentar

Næh.. Etter 15-20 games i Bronze så har jeg akseptert at jeg sikkert var alt for høyt plassert forrige sesong selv om jeg gjorde det bra der.

Er ikke mulig for meg å carry teamet i Bronze og har vel egentlig gitt opp å klatre ut av Bronze.

For hver game jeg vinner så taper jeg minst 3.

 

Men, men... Nå kan jeg i det minste heller bare spille det jeg vil og bare chille i Bronze. :)

Får jo tross alt en masse exp av å gjøre det bra selv om en taper. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Om noen er gira på å spille litt sammen innimellom er det bare til å legge meg til på Battle.net - TheHaughom#2202.

Spiller bare casually på kveldstid nå og da, men har som regel ikke mulighet for voice chat da jeg ikke bor alene :p

 

Ligger rundt 2400 i rank nå i sesong 3 (startet på 2100 elns etter placement matches, så på vei oppover).

 

Mains: Mei, Pharah, Roadhog, Zenyatta

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Owwyeahhh, nesten level 400 men nå fikk jeg endelig min første "SEXTUPLE KILL" i Overwatch! Fikk hele det andre laget i en Graviton Surge, drepte to-tre stykker, og så hoppa en Reaper nedi og ulta de siste før min ult i var rukket å bli ferdig engang. Sweet POTG, synd det bare var QP.
 
Hvordan går det med Sesong 3 hos resten av dere? Selv har jeg klatra drøyt 700 poeng siden sesongstart, 41 wins på 65 kamper, og er nå rundt 3200. Går relativt enkelt opp, men sliter med lagg på linja som selvsagt begynte rett før S3 starta...¯\_(ツ)_/¯ Spiller bare ranked når linja er stabil, så det har blitt litt få kamper. Har spilt mest Ana denne sesongen, har vært veldig enkelt å ranke opp... Godt hun får en nerf snart. Håper metaen i fremtiden vil være at både triple tank, triple DPS og 2-2-2 alle vil være fullgode taktikker å kjøre, det er litt kjedelig at triple/quad tank er så sterkt som det er. Og det sier jeg selv om den nåværende metaen passer meg veldig godt, da jeg stort sett spiller tank og support.  :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Elsker når Mercy damagebooster. Spille D.Va og ha en god Mercy i ryggen som både healer og booster, er helt knall. 

Så ja til mer av det, men det er selvsagt helt avhengig av at vedkommende likevel er klar over at hun primært er healer. Har hatt kamper der laget bare dør og dør fordi Mercy er opptatt med å løpe rundt med pistol. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...