Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Mennesker er ikke dyr. Et menneske kan bare bli til et menneske, ikke noe annet.

Rike: Animalia

Flercellede organismer; celler med en kjerne, med cellemembraner, men mangler cellevegger

 

Filum: Chordata

Dyr med ryggmarg

 

Klasse: Mammalia

Varmblodige akkordater som føder; hunner har brystkjertler som skiller ut melk for å gi næring til de unge

 

Ordre: Primater

Pattedyr med kragebein; øynene vender fremover; griper hendene med fingrene; to typer tenner (fortenner og jeksler)

 

Familie: Hominidae

Primater med oppreist holdning, stor hjerne, stereoskopisk syn, flatt ansikt, forskjellig bruk av hender og føtter

 

Slekt: Homo

Hominider med S-buet ryggrad, gjenkjennelig som menneske

 

Arter: Homo sapiens

Mennesker med høyt panne, godt utviklet hake, tynne hodeskalle

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis disse tallene er riktig, ja

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Canis_ferox

 

Evolusjonsteorien, en teori.

 

Korreksjon: En vitenskapelig teori.

 

Det finnes ingen høyere forklaringsmodell innen vitenskapen enn en vitenskapelig teori.

Som ikke er det samme som en hverdagslig teori, noe du helt sikkert prøver å insinuere her.

 

Nok en eldgammel stråmann som er brent og oppbygget 1000-vis av ganger fra før av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For å være "en av de" så er ikke dette noe vits. IHS er en stagubbe som ikke vil lære. Det er egentlig ikke helt rett å si at han ikke vil, fordi han mener at det ikke er noe å lære ettersom alt som ikke faller innenfor hans religiøse bilde er usant og rett og slett feil - ferdig snakket. Morsomt å se at tråden ruller rundt fortsatt og ironien i at han i det hele tatt er på et diskusjonsforum, men sånn utover det gjør det litt vondt at barn på barneskolen vet mer om temaet.

 

Vet ikke helt hvor jeg skal hen med det her, men svaret man kan copy/paste til IHS på absolutt alle innlegg han har her i tråden er "Hvorfor?" og man vil aldri få noe svar. Man får en avfeining og så en ny påstand. Repeat. 

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvor jeg skal hen med det her, men svaret man kan copy/paste til IHS på absolutt alle innlegg han har her i tråden er "Hvorfor?" og man vil aldri få noe svar. Man får en avfeining og så en ny påstand. Repeat. 

 

.... eller den samme påstanden.  :shrug:

Endret av JTHammer
Lenke til kommentar

Homo sapiens ER en art om også inkludere neandrtalerene.

Det er også bevist at både menneskene og neandrtalerene hadde samme stamfar om sjimpanser uten at du bryr deg om det.

Nonsense, det er ingen forbindelse mellom mennesker (homo) og aper (pithecus)

 

og

 
Homo heidelbergensis
Homo habilis
Homo ergaster
Homo floresiensis
Homo erectus
Homo neanderthalensis
Homo rhodesiensis
Homo sapiens
Homo antecessor
Homo rudolfensis
Homo soloensis
 
er det samme som
 
Dog-Breeds-affecting-home-insurance-poli
Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Homo sapiens ER en art om også inkludere neandrtalerene.

Det er også bevist at både menneskene og neandrtalerene hadde samme stamfar om sjimpanser uten at du bryr deg om det.

Nonsense, det er ingen forbindelse mellom mennesker (homo) og aper (pithecus)

 

Aper er ikke "pithecus". Australopithecus er én type ape. Hele genuset Homo, som vi er en del av, slekter derfra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aper er ikke "pithecus". Australopithecus er én type ape. Hele genuset Homo, som vi er en del av, slekter derfra.

Nonsense,
 
Greek pithēkos, ape.
 
 
Australopithecus
Gigantopithecus
Ramapithecus
Dryopithecus
Kenyapithecus
Hispanopithecus
Lufengpithecus
Rudapithecus
Samburupithecus
Hadropithecus
Ardipithecus
Hesperopithecus
 
er aper, mens 
 
Homo heidelbergensis
Homo habilis
Homo ergaster
Homo floresiensis
Homo erectus
Homo neanderthalensis
Homo rhodesiensis
Homo sapiens
Homo antecessor
Homo rudolfensis
Homo soloensis
 
er mennesker
Endret av IHS
Lenke til kommentar

1. Jeg gjemmer meg ikke bak noe. Jeg står på et åpent jorde og avslører din uredelighet og kunnskapsløshet. Sitatet jeg henviste til beviser at du ikke forstår en vitenskapelig teori (ikke bare evo.t, men ALLE vitenskapelige teorier). At du ikke SER det, og ikke en gang ikke gidder å undersøke det sier alt.

 

2. Så da løy du med påstanden "Disse gruppene har senere blit revidert for å passe med Charles Darwins prinsipp." Takk for å av du avslører deg selv som løgner. 

 

3. Klassifisering gjøres ikke med synsing. Men siden synsing e alt du støtter det på er sikkert dette vanskelig.

 

1. Når du kun kan bable om uredelighet uten å forklare hva som er uredelig og kunnskapsløst, så vil jeg absolutt si at du "gjemmer" deg ja.

2. Hva snakker du om? Når har jeg sagt noe er revidert til å passe med Darwins prinsipp?

3. Klassifisering er en menneskeskapt ting. Og en slik klassifisering beviser ikke annet en det du har lyst den skal bevise. Så jo, klassifisering er synsing fra den som klassifiserer etter hvilke kriterier han/hun har valgt. 

Lenke til kommentar

Merkelig at forfedrene til R.Geisha  ikke hadde svømmevifter,mens denne arten som har "svømmevifter" fikk  det ved duplikasjon og mutasjon av det duplikerte genet.

Det viser jo tydelig at duplikasjon og mutasjon kan føre til nye egenskaper.

 

Er det ikke litt merkelig at du ser samme type hår på resten av bena som det du kaller vifter? En duplikasjon fører ikke til NY informasjon, som evolusjonen er avhengig av. Vi har eksempler på negativ eller som i dette tilfellet nøytral mutasjon. Disse hårene som du kaller vifte er i beste fall nøytral informasjon ettersom det ikke er kommet ny informasjon til. 

Nye egenskaper er ikke det som driver evolusjonen. Også negativ mutasjoner kan i noen tilfeller føre til nye egenskaper (bakterier). Men en kan ikke få evolusjon av det heller. Det kreves som sagt NY informasjon for å drive evolusjonen.

Lenke til kommentar

Nei, du har ikke det.

Alt du har gitt er noen navn på noen dyr og dyregrupper, men du har til gode å definere kriteriene for hvorfor disse dyrene er like eller ulike .... med mindre kriteriet ditt er hva vi kaller dyrene???

 

I såfall er det et veldig dårlig kriterie.

 

Les hva jeg skrev. Du fikk forklart hva som er forskjellige dyr. Evolusjonsteorien sier jo at vi kom opp av havet. Fra det til der vi er i dag, så må det ha vært en masse forskjellige dyr. (lurer litt på hvor mange millioner år  de første fiskene pustet på land med gjeller?)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...