Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor liker dere bilder på fb når dere har dame?


Anbefalte innlegg

Nå har dette rett og slett snudd seg til å handle om at dere fornekter faktumet jeg har avdekket, fordi dere er irriterte på meg fordi jeg "krisemaksimerer" og "generaliserer" og sier ting dere ikke vil være enig i, men kanskje egentlig bør være enige i. I steden burde dere, spesielt du rett over meg her, tenke litt over hva jeg faktisk prøver å få frem og kanskje vedkjenne at det ER lett for at en ting fører til en annen. Alt begynner jo ett sted! De som finner hverandre på sukker.no f eks, der begynner jo alt med et tastetrykk. Et tastetrykk som plutselig har eskalert til å bli et møte, som igjen har blitt et overnattingsbesøk, som igjen har blitt sex. Som igjen enten er utroskap eller et nytt forhold, eller bare ren morro. Kjernen er at ting skjer, og gjerne skal det ikke mer enn en fuckings like til for å utløse en hendelse, om så den hendelsen er et utroskap !

Derfor sier jeg at jeg virkelig misliker å se at gutter jeg er involvert med igjen og igjen liker bilder av skløtter på FB som tydelig ønsker å hanke inn likes med profilbildene sine, fremfor å bare tenke "whatever" og ikke ense bildet som kommer opp på newsfeeden deres i det hele tatt. Det at en gutt jeg holder på med, som er forbeholdt meg, kommer borti tanken på å like en jentes fb-publikasjon er ikke greit liksom. Når han har meg, skal det være godt nok.

Kan han like rundt omkring, så kan han vel også ligge rundt omkring..



Anonymous poster hash: 480a2...812
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå har dette rett og slett snudd seg til å handle om at dere fornekter faktumet jeg har avdekket, fordi dere er irriterte på meg fordi jeg "krisemaksimerer" og "generaliserer" og sier ting dere ikke vil være enig i, men kanskje egentlig bør være enige i. I steden burde dere, spesielt du rett over meg her, tenke litt over hva jeg faktisk prøver å få frem og kanskje vedkjenne at det ER lett for at en ting fører til en annen. Alt begynner jo ett sted! De som finner hverandre på sukker.no f eks, der begynner jo alt med et tastetrykk. Et tastetrykk som plutselig har eskalert til å bli et møte, som igjen har blitt et overnattingsbesøk, som igjen har blitt sex. Som igjen enten er utroskap eller et nytt forhold, eller bare ren morro. Kjernen er at ting skjer, og gjerne skal det ikke mer enn en fuckings like til for å utløse en hendelse, om så den hendelsen er et utroskap !

 

Derfor sier jeg at jeg virkelig misliker å se at gutter jeg er involvert med igjen og igjen liker bilder av skløtter på FB som tydelig ønsker å hanke inn likes med profilbildene sine, fremfor å bare tenke "whatever" og ikke ense bildet som kommer opp på newsfeeden deres i det hele tatt. Det at en gutt jeg holder på med, som er forbeholdt meg, kommer borti tanken på å like en jentes fb-publikasjon er ikke greit liksom. Når han har meg, skal det være godt nok.

 

Kan han like rundt omkring, så kan han vel også ligge rundt omkring..

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

 

 

Selv om det er vanskelig, skal jeg prøve å komme med et nyansert svar. Jeg er enig i at det meste begynner i det små. Når en mann bestemmer seg for å være utro løper han ikke med pikken ute i sidegatene til Karl Johan for å finne afrikanske horer. Det begynner liksom ikke der. Men uansett hva du sier, så krisemaksimerer du når du innbiller deg at hver minste lille ting leder til utroskap. At du har hatt noen dårlige opplevelser er selvsagt utrolig synd - det unner jeg ikke noen, men å generalisere dine erfaringer til at det gjelder for alle er helt enkelt feil. En like ≠ utroskap.

 

Å tenke i slike baner er vanvittig selvdestruktivt. Hvis du tror noe så banalt kan føre til utroskap, hva med de utallige situasjonene der det også er alkohol innblandet og du ikke er tilstede? Bytur med kompiser, julebord med jobben etc. etc. Hvis en like, i din bok, kan føre til utroskap bør jo disse tingene være tilnærmet garantert utroskap. Men du kan ikke akkurat nekte han å dra på slike ting heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Nå har dette rett og slett snudd seg til å handle om at dere fornekter faktumet jeg har avdekket, fordi dere er irriterte på meg fordi jeg "krisemaksimerer" og "generaliserer" og sier ting dere ikke vil være enig i, men kanskje egentlig bør være enige i. I steden burde dere, spesielt du rett over meg her, tenke litt over hva jeg faktisk prøver å få frem og kanskje vedkjenne at det ER lett for at en ting fører til en annen. Alt begynner jo ett sted! De som finner hverandre på sukker.no f eks, der begynner jo alt med et tastetrykk. Et tastetrykk som plutselig har eskalert til å bli et møte, som igjen har blitt et overnattingsbesøk, som igjen har blitt sex. Som igjen enten er utroskap eller et nytt forhold, eller bare ren morro. Kjernen er at ting skjer, og gjerne skal det ikke mer enn en fuckings like til for å utløse en hendelse, om så den hendelsen er et utroskap !

 

Derfor sier jeg at jeg virkelig misliker å se at gutter jeg er involvert med igjen og igjen liker bilder av skløtter på FB som tydelig ønsker å hanke inn likes med profilbildene sine, fremfor å bare tenke "whatever" og ikke ense bildet som kommer opp på newsfeeden deres i det hele tatt. Det at en gutt jeg holder på med, som er forbeholdt meg, kommer borti tanken på å like en jentes fb-publikasjon er ikke greit liksom. Når han har meg, skal det være godt nok.

 

Kan han like rundt omkring, så kan han vel også ligge rundt omkring..

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

 

Jeg er helt enig, gutter som er aktive på sosiale medier er flaut.... høres ikke ut som rett type for deg. Guttevalp, ingen mann

Lenke til kommentar

 

Nå har dette rett og slett snudd seg til å handle om at dere fornekter faktumet jeg har avdekket, fordi dere er irriterte på meg fordi jeg "krisemaksimerer" og "generaliserer" og sier ting dere ikke vil være enig i, men kanskje egentlig bør være enige i. I steden burde dere, spesielt du rett over meg her, tenke litt over hva jeg faktisk prøver å få frem og kanskje vedkjenne at det ER lett for at en ting fører til en annen. Alt begynner jo ett sted! De som finner hverandre på sukker.no f eks, der begynner jo alt med et tastetrykk. Et tastetrykk som plutselig har eskalert til å bli et møte, som igjen har blitt et overnattingsbesøk, som igjen har blitt sex. Som igjen enten er utroskap eller et nytt forhold, eller bare ren morro. Kjernen er at ting skjer, og gjerne skal det ikke mer enn en fuckings like til for å utløse en hendelse, om så den hendelsen er et utroskap !

 

Derfor sier jeg at jeg virkelig misliker å se at gutter jeg er involvert med igjen og igjen liker bilder av skløtter på FB som tydelig ønsker å hanke inn likes med profilbildene sine, fremfor å bare tenke "whatever" og ikke ense bildet som kommer opp på newsfeeden deres i det hele tatt. Det at en gutt jeg holder på med, som er forbeholdt meg, kommer borti tanken på å like en jentes fb-publikasjon er ikke greit liksom. Når han har meg, skal det være godt nok.

 

Kan han like rundt omkring, så kan han vel også ligge rundt omkring..

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

Kjære gud, snakk om å fremstå som en paranoid bridezilla.

 

Har du tenkt på at han kanskje ikke har noen annen interesse i deg enn sex?

 

Fordi om det er så løssluppent å trykke "liker" på et bilde av det motsatte kjønn så høres ikke denne typen ut som "the settle down kinda guy" og da trekker jeg automatisk dette samt det faktum at du fremstår som en paranoid gærning til konklusjonen at han kun vil nedi buksa på deg.

 

Det kan jo også være at han synes et bilde var morsomt eller fint og trykte "liker" derfor.

 

Jeg tror ikke du vil få svaret du ønsker i dette forumet, mest på grunn av en veldig ujevn demografi kjønnsmessig.

 

Det er et tilsvarende forum for kvinner jeg ville prøvd om det svaret du leter etter er det du spør etter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nå har dette rett og slett snudd seg til å handle om at dere fornekter faktumet jeg har avdekket, fordi dere er irriterte på meg fordi jeg "krisemaksimerer" og "generaliserer" og sier ting dere ikke vil være enig i, men kanskje egentlig bør være enige i. I steden burde dere, spesielt du rett over meg her, tenke litt over hva jeg faktisk prøver å få frem og kanskje vedkjenne at det ER lett for at en ting fører til en annen. Alt begynner jo ett sted! De som finner hverandre på sukker.no f eks, der begynner jo alt med et tastetrykk. Et tastetrykk som plutselig har eskalert til å bli et møte, som igjen har blitt et overnattingsbesøk, som igjen har blitt sex. Som igjen enten er utroskap eller et nytt forhold, eller bare ren morro. Kjernen er at ting skjer, og gjerne skal det ikke mer enn en fuckings like til for å utløse en hendelse, om så den hendelsen er et utroskap !

 

Derfor sier jeg at jeg virkelig misliker å se at gutter jeg er involvert med igjen og igjen liker bilder av skløtter på FB som tydelig ønsker å hanke inn likes med profilbildene sine, fremfor å bare tenke "whatever" og ikke ense bildet som kommer opp på newsfeeden deres i det hele tatt. Det at en gutt jeg holder på med, som er forbeholdt meg, kommer borti tanken på å like en jentes fb-publikasjon er ikke greit liksom. Når han har meg, skal det være godt nok.

 

Kan han like rundt omkring, så kan han vel også ligge rundt omkring..

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

 

 

Ærlig talt, om en ikke skal få lov til å like at venner eller venninder legger ut nye profilbilder eller bilder de har tatt av sine venner (uavhengig om det er av jenter/gutter), eller noe annet de gjør i livet sitt.

 

Hvorfor skal en da i det hele tatt ha en Facebook profil etter din mening?

 

Ikke skal en få ha kontakt med venner, for det kan lede til noe......

Ikke skal en få lov til å like bilder, for det kan lede til noe......

Ikke skal en gi oppmerksomhet til noe(n), for det kan lede til noe.....

 

Mer paranoid enn dette tror jeg det skal letes lenge etter å være.

 

 

Jeg kan sitte ved siden av min kone i sofaen og like mine venners profilbilder eller andre bilder/happenings....., uten at hun bryr seg om det.

Og slik er det selvfølgelig den andre veien også.

 

 

Og det er en stor forskjell på å "like rundt omkring" for å vise venner at en har sett bildene de har lagt ut, uten å ha tid til å skrive noe.

 

Det er ikke det samme som å "ligge rundt omkring", det ene leder ikke automatisk til det andre.

 

Og slik er det også tydeligvis for de fleste her som har svart deg, uten å at det ser ut til at du vil hverken godta eller forstå det.

Har ingen problemer med å forstå at du er såret og fortvilet over hva du har vært igjennom med din tidligere "flamme", men hva du har opplevet her, er ikke fasiten for hvorfor gutter liker bilder av våre kvinnelige venner.

Det er hva vi forsøker å få deg til å se, men det ser ikke ut til at du vil se dette fra flere sider enn den du har opplevet.

 

Men helt ærlig, du har opplevet et sjeldent unntak, alle vi andre beskriver hvorfor vi liker bilder som våre venner legger ut, uansett om det er fra eller av jente -eller guttevenner......

Jeg legger aldri mer i det enn at jeg enten liker bildets kvaliteter, bildets komposisjon eller rett og slett selve motivet, men det betyr ikke at jeg har noen intensjon om å enten møte eller ha en affære med motivet (om det er av en dame) av den grunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Selv om det er vanskelig, skal jeg prøve å komme med et nyansert svar. Jeg er enig i at det meste begynner i det små. Når en mann bestemmer seg for å være utro løper han ikke med pikken ute i sidegatene til Karl Johan for å finne afrikanske horer. Det begynner liksom ikke der. Men uansett hva du sier, så krisemaksimerer du når du innbiller deg at hver minste lille ting leder til utroskap. At du har hatt noen dårlige opplevelser er selvsagt utrolig synd - det unner jeg ikke noen, men å generalisere dine erfaringer til at det gjelder for alle er helt enkelt feil. En like ≠ utroskap.

 

Å tenke i slike baner er vanvittig selvdestruktivt. Hvis du tror noe så banalt kan føre til utroskap, hva med de utallige situasjonene der det også er alkohol innblandet og du ikke er tilstede? Bytur med kompiser, julebord med jobben etc. etc. Hvis en like, i din bok, kan føre til utroskap bør jo disse tingene være tilnærmet garantert utroskap. Men du kan ikke akkurat nekte han å dra på slike ting heller.

 

 

Det stemmer så absolutt, sjansene er enda større ved slike tilfeller. Men forskjellen er at når han er ute på byn med kompiser eller i andre tilstelninger, så ser ikke jeg hva som skjer, jeg kan bare tenke meg diverse hendelser, mens en like på facebook kommer direkte opp foran ansiktet mitt på min egen newsfeed og direkte planter de mulige scenario som følge av denne liken inn i hodet mitt (mye mer realistisk når jeg har det "svart på hvitt"). Det at jeg ikke ser hva som foregår ute når jeg ikke er med, gjør at jeg delvis kan distansere meg litt, men det er selvsagt muligheter der også.

 

Ja, forresten, enda noe som underbygger faktumet er jo at en fyr en bekjent av meg var sammen med, likte bildet til en jente han tidligere hadde rotet med, et bilde av hun som hadde fått en unge. Dette likte han mens han var sammen med min bekjente. Så blir det slutt mellom dem og 2 måneder etterpå er han sammen med den tøyta han likte bildet av (1,5 år etter han likte bildet). Så da har jo tydeligvis den jenta lagt å fristet han i bakhodet hele den tiden og liken indikerte at han kunne tenke seg henne, og så tok det litt tid før det inntraff noe. Den liken, om ikke den direkte førte de sammen, så var hvert fall selve liken en bekreftelse på at han ønsket noe med henne. På den måten kunne jo hun han da først var sammen med, gjennomskue han via den liken når den poppa opp på siden hennes. Hadde hun festet seg mere ved det, så kunne hun droppa han først som sist.

 

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

Lenke til kommentar

Jeg tror at om man krangler og kjefter på kjæresten for den minste ting, så kommer han/hun snart til å begynne å snakke med andre, fordi de ikke får noen forståelse fra deg. Du har noe å jobbe med om du ikke tåler at typen trykker like på andres bilder! Det er noe helt uskyldig! Typen min kommenterer på bilder av andre jenter (nå er han fotograf og det kommer med jobben). Ett par ganger har jeg ment at kommentarene var for drøye og bedt han om å ro seg litt. Men noen likes og noen kommentarer til andre jenter om at de er pene er da overhode ikke noe å bry seg om!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

I rest my case, dere forstår jo overhodet ikke hva jeg forteller dere.

 

ts

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

 

 

Nå er jeg litt treg på debatten men vil utrykke hva jeg syntes om denne saken her.

 

Jeg kan også si at jeg er som henne. Jeg takler ikke at damen min "like" andre bilder av gutter på FB. Vi har gjort det slik at verken meg eller hun får lov å "like" bilde av det motsatte skjønn, men det var jeg som kom med regelen da.

 

Men som hva de fleste sier, så kan jeg forstå meningen deres. En like betyr ingenting for de fleste, og det er jeg bevisst på selv. Men jeg vet ikke hva jeg skal kalle det, fordi det kan tolkes som om meg og OP har et problem, men det kan også være noe annet. Og jeg syntes at vi ikke skal bedømmes som sinnsyke, sprøe, har problemer, burde oppsøke psykolog osv.

 

Alle er forskjellige, og dersom jeg eller OP treffer på en annen motsatt skjønn med samme tankegang = NO PROBLEM.

 

Men sånn er det, kanskje det er bare en fase. Det forsvinner etterhvert som livet går. Kanskje en dag så vil jeg og OP syntes at det er greit at vår partner kan "like" et bilde av det motsatte skjønn uten at vi skal tro at det bli seriøst en dag.

 

Så for nå, så har OP min støtte angående saken her

Endret av Tarim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jesus Kristus. Nettopp fordi det finnes drøssevis av eiesyke kvinner der ute er jeg glad jeg er singel.

 

 

AMEN! Har slitt/sliter med ei sånn ei om dagen. Likte bildet av ei god venninne for en stund tilbake. Da ble jeg nærmest tolket som utro og en følelsesløs, kald jævel. Dama kunne ikke forstå hva godt en slik like kunne gjøre. Skulle jeg like noen måtte det jo være ho kan skjønne.

 

Om TS kjenner seg ørlite igjen i dette støtter jeg en samtale med psykolog. Slike tanker og utbrudd er hverken norm eller normalt. Folk som reagerer så sterkt på at kjæresten liker et bilde av ei anna på facebook er ikke annet enn egosentriske ("åh, nei. Nå liker han ikke meg mer. Hva har jeg gjort galt?") Det er meg, meg, meg holdning hele veien.

 

Dama er forøvrig nå ex, men fortsatt eiesyk og på grensa til gal. TS: ikke bli slik, for din egen del.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvorfor dreier denne tråden seg plutselig om at jeg trenger "profesjonell hjelp"? Trenger jeg å gå i terapi fordi jeg meddeler dere andre hvordan ståa faktisk er blant mange - og stiller spørsmål ved det? At det er et faktum at likes på facebook når du har en partner, kan ødelegge relasjonen. Jeg har jo erfart dette selv at det er sånn. Ja, jeg skulle ønske jeg kunne stole mer på andre og slappe av med de bekreftelsene jeg får, men en slik like er ofte i mitt hodet en større bekreftelse enn at han gjentatte ganger sier det er meg han vil ha.

 

Når man er inne på psykologer, forresten, så skjønner jeg heller ikke hvordan dere mener det skulle hjelpe noe. Hjelper det virkelig å sitte 3 kvarter en gang i uka med en villt fremmed person, som sitter og svarer ja og ha mens den titter på klokken og plutselig har tjent 500kr på å "høre" om problemene dine? Psykologpraksis er som med forsikringsselskap, lovlig svindel..

 

ts

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

 

 

Ikke for å være frekk, men det finnes hjelp å få. Jeg vet at du står bak flere tråder med samme problemstilling som denne, og jeg tror du kan ha godt av litt profesjonell veiledning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...