Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor liker dere bilder på fb når dere har dame?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke bæret, men så er jeg jo nærmere pensjonen en konfirmasjonen.

Er TS sin holdning om "bildelajking", noe som er gjengs for tenåringer i dag? Svarene i tråden tyder jo ikke på det, med det sagt at diskusjon.no neppe representerer hele normalfordelingsprinsippet.

 

Jeg hørte på P3 forleden dag at bilder på snap/insta av hele ansiktet tydet på at man var homo. Skulle du først legge ut bilder, og var hetero, da er det halve ansiktet som gjelder, ellers kunne du risikerer å få homostempel. Siden var det visst en forskjell mellom kjønnene også... Jeg er for gammel for å se logikken i slike normer.

 

Så før jeg kommenterer TS, skulle jeg gjerne ha visst om det faktisk er et brudd på uskrevne, men stadfestede moralske normer, når man liker de omtalte bildene på FB.

Lenke til kommentar

snip

 

Jeg hørte på P3 forleden dag at bilder på snap/insta av hele ansiktet tydet på at man var homo. Skulle du først legge ut bilder, og var hetero, da er det halve ansiktet som gjelder, ellers kunne du risikerer å få homostempel. Siden var det visst en forskjell mellom kjønnene også... Jeg er for gammel for å se logikken i slike normer.

 

Det der er jo direkte latterlig! sykt!

Lenke til kommentar

TS: Jeg er ganske sjenerøs med likes på bildene til kompiser også, og ifølge logikken din så burde vel det bety at jeg er skaphomse og ville forlatt deg for en to meter høy stengel av en nordlending, med vikende hårfeste og en humor så ramsalt at Dødehavet ville blitt misunnelig.

 

Eller kanskje jeg hadde forlatt deg for mora mi, siden jeg liker en del av det hun legger ut også ... Eller George Takei, siden jeg faktisk dele en haug av det han legger ut. Eller hva med en engelsk homofil sminkør som lager fantastiske kreasjoner ved hjelp av trynet sitt, lateks og fine farger, til tross for at han har vært opptatt de siste fem årene ...?

 

Og hvis dette høres urimelig ut, hva i alle dager har da gitt deg den vrangforestillingen at en "like" på facebook på merkmystisk vis vil lede til flørting og at de til slutt kommer til å knulle som kaniner bak ryggen din?

 

For å si det sånn, hvis vi hadde vært sammen og du hadde luftet slike holdninger så hadde neste handling på facebook ikke vært en like, men en oppdatering av status fra forhold til singel. Geez ...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

"Å like bilder av jenter på Facebook er en kjempebra måte å komme i buksa på dem," sa ingen fyr noensinne.

 

Hvis han liker et bilde på Facebook så betyr det at han liker bildet.

 

Det betyr ikke at han egentlig heller vil ha ho enn deg og det betyr ikke at ho kommer til å plutselig ville ta ham fra deg.

 

Jeg er enig med andre i tråden; du kunne hatt godt av å prate med noen om denne hemmende usikkerheten din.

 

Jasså, hvordan da "prate om"? Hva får jeg ut av det? Er jo som å snakke til en vegg når jeg tar opp temaet, fordi ingen går inn i problemet men velger å slenge meg full i dritt i stedet, slik dere gjør.

 

Jeg forventer at den jeg holder på med eller er sammen med ikke under noen omstendigheter ser på andre hunkjønn som aktuelle kandidater, altså at jeg aldri blir satt i konkurranse. Han kan godt snakke til andre jenter, men innenfor tydelige grenser så klart.

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange likes får disse damene? De som har mange venner, får gjerne et tresifret antall av dem og da er nok kjæresten din langt bak i køen. Ellers kan jeg fortelle deg at jeg aldri har oppnådd noe som helst med jenter ved å trykke "like". Jeg visste ikke at likes kan bli sett som et problem. Det gjør kanskje ikke kjæresten din heller. Og hvis han vil dra andre damer, og har en reell mulighet til dette, trenger han sikkert ikke å like bildene deres først.

 

Da har du nok bare ikke kommet dithen i livet ditt enda, at du har opplevd dét. Husker at noen få uker før en eks dumpet meg, så la jeg merke til at det kom opp i newsfeeden at han hadde likt bilde av en kjerring. Var et normalt bilde, men jeg reagerte på det. 2 uker etter han hadde dumpet meg så var han mellom beina på hun. Så det skjer. Det skjer, dessverre..

 

ts

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

Lenke til kommentar

Jeg forventer at den jeg holder på med eller er sammen med ikke under noen omstendigheter ser på andre hunkjønn som aktuelle kandidater, altså at jeg aldri blir satt i konkurranse. Han kan godt snakke til andre jenter, men innenfor tydelige grenser så klart.

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

 

 

Det at noen liker et bilde på Facebook betyr ikke at den er "en aktuell kandidat". Forventningen din er rett og slett ikke realistisk.

 

Når vi sier "prate om det" så mener vi med en profesjonell terapeut, som kan hjelpe deg med å ta tak i den grunnleggende usikkerheten som gjør at du føler du må kontrollere partneren din så ekstremt som det du gjør.

 

Intet voksent menneske med integritet og respekt for seg selv vil finne seg i å bli lagt bånd på på denne måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor mange likes får disse damene? De som har mange venner, får gjerne et tresifret antall av dem og da er nok kjæresten din langt bak i køen. Ellers kan jeg fortelle deg at jeg aldri har oppnådd noe som helst med jenter ved å trykke "like". Jeg visste ikke at likes kan bli sett som et problem. Det gjør kanskje ikke kjæresten din heller. Og hvis han vil dra andre damer, og har en reell mulighet til dette, trenger han sikkert ikke å like bildene deres først.

 

Da har du nok bare ikke kommet dithen i livet ditt enda, at du har opplevd dét. Husker at noen få uker før en eks dumpet meg, så la jeg merke til at det kom opp i newsfeeden at han hadde likt bilde av en kjerring. Var et normalt bilde, men jeg reagerte på det. 2 uker etter han hadde dumpet meg så var han mellom beina på hun. Så det skjer. Det skjer, dessverre..

 

ts

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

 

 

Jeg er ikke kommet til det punktet der jeg opplever å få napp fordi jeg har trykket på "like", mener du? Er det trolig at jeg noen gang kommer dit? Du har kanskje opplevd at folk har likt dine bilder før. Har du fått lyst til å ligge med dem på grunn av det?

 

Det er trist at ekskjæresten din slo opp og lå med ei annen dame, men det hadde han nok gjort selv om han ikke hadde likt det bildet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har du nok bare ikke kommet dithen i livet ditt enda, at du har opplevd dét. Husker at noen få uker før en eks dumpet meg, så la jeg merke til at det kom opp i newsfeeden at han hadde likt bilde av en kjerring. Var et normalt bilde, men jeg reagerte på det. 2 uker etter han hadde dumpet meg så var han mellom beina på hun. Så det skjer. Det skjer, dessverre..

 

ts

 

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

Hvis det er grunnlaget ditt for å mene at det å like noens bilder på fjesboka betyr utroskap (eller lignende), så begår du en liten logisk svikt.

 

For eksempel så kan det selvfølgelig hende at fyren likte bildet fordi hun likte jenta. Det er en mulig grunn til at noen liker bilder på fjesboka. Men det er også utallige andre grunner til å like noen sitt bilde!

 

Kapeesh?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går kanskje an å tenke litt motsatt også da, for min del når jeg trykker liker på bilder, så er det nettopp pga av bildet!

 

Valg av bildevinkel, god komposisjon, riktig kameravinkel/standpunkt, vellykket redigering og en sjelden gang selve motivet. Men ikke nødvendigvis at det er at h*n er lekker, eller den neste tenklige/ønsklige partneren, det kan være så mye mer enn akkurat det.

 

Høres ut som det er litt sjalusi å spore her, og det er vel ikke nødvendig å tenke det værste hver gang.

Likes kan også rett og slett være en liten hilsen til den som tok bildet, det er ikke alltid en har tid eller føler at det er nødvendig å kommentere bildet til fotografen, og da rett og slett bare Liker bildet i stedet.

 

Ikke tro det værste hele tiden, det kan hende at det hele har en meget god forklaring. Svært ofte så kan også en samtale med partneren være både oppklarende og smart

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner egentlig TS litt. Hun har opplevd noe ikke så hyggelig, og er livredd innerst inne for at det skal skje igjen.

 

Selv tror jeg ikke at et "like" fikk han ned i buksene hennes. Du bør oppsøke hjelp, som noen nevner her. Så får du fått bort disse "traumene".

 

Hilsen en som har veldig mye tillitt med kjæresten sin! :fun:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke kommet til det punktet der jeg opplever å få napp fordi jeg har trykket på "like", mener du? Er det trolig at jeg noen gang kommer dit? Du har kanskje opplevd at folk har likt dine bilder før. Har du fått lyst til å ligge med dem på grunn av det?

 

Det er trist at ekskjæresten din slo opp og lå med ei annen dame, men det hadde han nok gjort selv om han ikke hadde likt det bildet.

 

 

 

et hender gjerne at en som liker gjentatte bilder av meg etterhvert starter en samtale, og så er kontakten i gang. Finner jeg han da attraktiv og er singel så har han meg kanskje på gli etterhvert, da er jo den kontakten et direkte resultat av at han likte bildet mitt?

 

En annen dude jeg holdt på med tok jo plutselig opp kontakten med en han hadde kjent til/hatt sporadisk kontakt med i 4 år ved at hun sendte han en snap hvor det viste seg at hun tilfeldigvis var på samme sted som han til samme tid. Og sa hun kjedet seg, hvilket gjorde at han sa hun kunne treffe ham. Og det var dessverre en jente av den løsslupne typen, så bare uker etter hadde hun hodet mellom beina hans, som jo førte til at de plutselig var et par. Så ergo, hadde det ikke vært for snapchat og at hun sendte han den snappen akkurat da, og med det innholdet, så hadde gjerne hele greia vært unngått. Deres affære var med andre ord et direkte resultat av at han svarte på snappen hennes...

 

ts

 

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

Lenke til kommentar

Om ikke i alle tilfeller selve like'n direkte fører til en affære eller at partneren skifter beite, så fungerer i hvert fall liken som en direkte konsekvens av at det er noe i luften, altså er liken en bekreftelse på at han er "ute å farter" eller planlegger så.. Altså, liker gutten du holder på med et bilde av en jente, så kunne han like sagt direkte til deg "hun her tenker jeg er neste jeg knuller", skjønner dere ?

Hvorfor oppfordrer dere meg til å snakke med psykolog om dette, jeg er jo ikke syk i hodet bare fordi jeg har avslørt et faktum mange står overfor og lurer på hvorfor det er sånn?



Anonymous poster hash: 480a2...812
Lenke til kommentar

Husker at noen få uker før en eks dumpet meg, så la jeg merke til at det kom opp i newsfeeden at han hadde likt bilde av en kjerring. Var et normalt bilde, men jeg reagerte på det. 2 uker etter han hadde dumpet meg så var han mellom beina på hun. Så det skjer. Det skjer, dessverre..

Dette forklarer et stykke på vei sjalusiproblemene dine, men som Zarac sier hadde det nok skjedd uavhengig av om han hadde trykket "like" på bildet eller ikke. Så er spørsmålet om fyren som valgte å hoppe rett videre på neste tjej egentlig var noe særlig å spare på i utgangspunktet. Du kan ikke styre tankesettet hans selv om du prøver, og om likes på diverse bilder på facebook er et uttrykk for at han er misfornøyd med forholdet han er i ville han vel vært nøyaktig like misfornøyd selv om han ikke valgte (eller ble nektet?) å uttrykke dette på noen måte, med samme konsekvens.

 

Om han faktisk vil ut av forholdet kan du ikke holde ham fast (uten håndjern!), og ikke ser jeg hvorfor du skulle ville gidde å bruke tid og krefter på å prøve heller. Hvis dette derimot er så uskyldig som det ser ut til å være, nemlig en like på facebook og ikke dirty-flirt og tafsing på fulle jenter på byn, har du nok lite annet å frykte annet enn problemene din egen sjalusi kan lage om du lar denne usikkerheten din ta overhånd.

 

Fyren som dumpet deg er ikke drittsekk fordi han dumpet deg, han er drittsekk fordi han sannsynligvis i lang tid hadde planlagt å gjøre det uansett etter de få ukene før neste jente å dømme, istedenfor å være "straight up", forklare hva han (ikke?) føler, og dumpe deg tidlig for å skåne deg og unngå å kaste bort tiden din. Men ikke la slike dårlige erfaringer ødelegge kjærlighetslivet ditt verken nå eller i fremtiden!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om ikke i alle tilfeller selve like'n direkte fører til en affære eller at partneren skifter beite, så fungerer i hvert fall liken som en direkte konsekvens av at det er noe i luften, altså er liken en bekreftelse på at han er "ute å farter" eller planlegger så.. Altså, liker gutten du holder på med et bilde av en jente, så kunne han like sagt direkte til deg "hun her tenker jeg er neste jeg knuller", skjønner dere ?

 

Hvorfor oppfordrer dere meg til å snakke med psykolog om dette, jeg er jo ikke syk i hodet bare fordi jeg har avslørt et faktum mange står overfor og lurer på hvorfor det er sånn?

 

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

Vi skjønner hva du mener, men du tar allikevel feil. Som srbz sier, dine opplevelser handler om at du har kommet borti umodne gutter. Du kan ikke forhindre det ved å nekte partneren din å like bilder på Facebook.

 

Grunnen til at det foreslås å snakke med psykolog er fordi det virker som om dette er noe som plager deg en del. Og siden det som nevnt ikke vil være noen voksne, oppegående mennesker med integritet og selvrespekt som vil finne seg i å bli detaljstyrt på den måten du ønsker vil dine eneste alternativer være å enten snakke med en psykolog for å få bukt med den sykelige sjalusien, eller å være dømt til å leve med partnere som er umodne/uinteresserte og som snakker deg etter munnen og går bak ryggen din så fort sjansen byr seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er jo såre enkelt, TS. For å unngå det same problemet i framtida, so er det berre å låse inn fyren i eit rom fritt for internett og andre kommunikasjonsmidlar. Då vil han ikkje ha moglegheit til å snappe eller like nokonting.

Dersom han av ein eller annan sær grunn skulle protestere på dette, so er det openbart at han ikkje er glad i deg, og då får han kniven.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg innser at jeg har enorme tillitsproblemer, men jeg er ikke en pscyho som trenger psykolog for det.

 

Man har ingen garantier i livet for noe som helst, og dEt gjør at frykten for å miste noe blir jævla stor

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

 

 

Det er ikke snakk om å være psycho. Hvis dine tillitsproblemer lager problemer for deg så er det ikke noe galt i å gå og få hjelp til å håndtere det. Brekker du beinet så går du til legen, sliter du med tanker eller slike ting går du til psykolog.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...