Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor liker dere bilder på fb når dere har dame?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oki.

 

Eneste svaret jeg har på ditt opprinnelige spørsmål angående hvorfor jeg liker bilder på Facebook av jenter når jeg er i forhold er at om bilde viser KUN jenta som et profil bilde eller hvor det ganske tydelig viser at jenta prøver å få likes for kroppen sin eller et "sexy" uttrykk så blir det ingen likes fra meg - totalt uavhengig om jeg er i forhold eller ikke. Er det et bilde av ei jeg kjenner som ligger i blue lagoon på Island i varmekilden kan det få en like men da er det settingen jeg liker. Skjønner du hva jeg mener?

 

Tar du opp denne problemstillingen med dine kjærester/ekser å spør dem?

Lenke til kommentar

Oki.

 

Eneste svaret jeg har på ditt opprinnelige spørsmål angående hvorfor jeg liker bilder på Facebook av jenter når jeg er i forhold er at om bilde viser KUN jenta som et profil bilde eller hvor det ganske tydelig viser at jenta prøver å få likes for kroppen sin eller et "sexy" uttrykk så blir det ingen likes fra meg - totalt uavhengig om jeg er i forhold eller ikke. Er det et bilde av ei jeg kjenner som ligger i blue lagoon på Island i varmekilden kan det få en like men da er det settingen jeg liker. Skjønner du hva jeg mener?

 

Tar du opp denne problemstillingen med dine kjærester/ekser å spør dem?

 

Det ligger ikke mer bak en like enn dét for deg? Hvor sannsynlig tror du det er at det gjelder for en majoritet?

 

Nei, jeg har aldri tatt det opp. Det kverner og surrer heller konstant rundt i bakhodet, som gjør at det lett eskalerer til å også omhandle andre ting (som f eks, når jeg hører han får en melding, hvem den er fra osv)

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

Lenke til kommentar

 

 

Oki.

 

Eneste svaret jeg har på ditt opprinnelige spørsmål angående hvorfor jeg liker bilder på Facebook av jenter når jeg er i forhold er at om bilde viser KUN jenta som et profil bilde eller hvor det ganske tydelig viser at jenta prøver å få likes for kroppen sin eller et "sexy" uttrykk så blir det ingen likes fra meg - totalt uavhengig om jeg er i forhold eller ikke. Er det et bilde av ei jeg kjenner som ligger i blue lagoon på Island i varmekilden kan det få en like men da er det settingen jeg liker. Skjønner du hva jeg mener?

 

Tar du opp denne problemstillingen med dine kjærester/ekser å spør dem?

Det ligger ikke mer bak en like enn dét for deg? Hvor sannsynlig tror du det er at det gjelder for en majoritet?

 

Nei, jeg har aldri tatt det opp. Det kverner og surrer heller konstant rundt i bakhodet, som gjør at det lett eskalerer til å også omhandle andre ting (som f eks, når jeg hører han får en melding, hvem den er fra osv)

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

Hvor sannsynlig er det at majoriteten liker et bilde på face fordi de er hypp/keen/flørter med personen?

 

Greit nok at du er nysgjerrig på hvem han for melding av men hvis du mistenker at han får melding av ei "kjærring" som han likte et bilde av på face så vil jeg tro du har egentlig litt sykelig sjalusi. Har han derimot vært utro mot det med den nevnte "kjærringa" så skjønner jeg at du reagerer men han burde da i utgangspunktet ikke hatt hu på face og dere burde kanskje ikke være sammen om det er tilfelle?

 

Den dagen min fremtidige kjæreste/samboer reagerer på hva slags bilder jeg liker på face - når jeg har den innstillinga son jeg har - så varer ikke det forholde lenge. Har vært i et slikt forhold før - og den sykelige sjalusien/usikkerheten hun hadde gikk det seriøst ikke an å leve med.

 

Jeg sier ikke at du er henne - men forklarer bare mitt syn på det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det ligger ikke mer bak en like enn dét for deg? Hvor sannsynlig tror du det er at det gjelder for en majoritet?

 

Nei, jeg har aldri tatt det opp. Det kverner og surrer heller konstant rundt i bakhodet, som gjør at det lett eskalerer til å også omhandle andre ting (som f eks, når jeg hører han får en melding, hvem den er fra osv)

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

 

 

Jeg tør påstå at sannsynligheten for det er rimelig høy. Hvor sannsynlig tror du det er at det bare gjelder for en minoritet, slik det ser ut til at du antyder her?

 

Bare for å forsøke å stille det litt i perspektiv - av verdens anslagsvis 3,6 milliarder mannfolk har du ifølge det du skriver her truffet hele to hankjønn hvor en "like" ifølge deg har ført til utroskap. Det er hva fagfolk kaller statistisk ubetydelig. Det er tilsvarende en myggfis i en gymsal, et musepiss i havet og stort sett alle andre analogier for "ufattelig lite" som du kan komme på. Likevel virker du rimelig klar for å dra en enorm generalisering og parkere alle mannfolk i samme bås som de to du har hatt dårlige erfaringer med.

 

Bare for å fortsette i samme gate - jeg var ute på byen i går og stamstedet var pakka som en sardinboks, noe som førte til nærkontakt med diverse kvinnemennesker som sto rundt meg. Hvis man skal følge logikken din blir det nærmest som å påstå at alle damene som gnidde rumpa mot meg egentlig hadde lyst på sex med meg, basert på at et par damer har gjort det tidligere og tydelig ble skuffet når de ikke fikk den ønskede responsen. Jeg vil tro at du også finner den antagelsen urimelig, så hvorfor lar du da to dårlige erfaringer diktere synet ditt på en ganske stor og variert gruppe?

  • Liker 9
Lenke til kommentar

jeg har også opplevd utroskap - da personen som var utro mot meg var det med to kollegaer. Skal jeg si at alle som jobber med henne er noen hun kan være utro mot ?

 

Jeg holder heller ikke det imot andre personer - eller antar at andre er det.

 

Tør jeg spørre hvor gammel du er TS?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Oki.

 

Eneste svaret jeg har på ditt opprinnelige spørsmål angående hvorfor jeg liker bilder på Facebook av jenter når jeg er i forhold er at om bilde viser KUN jenta som et profil bilde eller hvor det ganske tydelig viser at jenta prøver å få likes for kroppen sin eller et "sexy" uttrykk så blir det ingen likes fra meg - totalt uavhengig om jeg er i forhold eller ikke. Er det et bilde av ei jeg kjenner som ligger i blue lagoon på Island i varmekilden kan det få en like men da er det settingen jeg liker. Skjønner du hva jeg mener?

 

Tar du opp denne problemstillingen med dine kjærester/ekser å spør dem?

 

Det ligger ikke mer bak en like enn dét for deg? Hvor sannsynlig tror du det er at det gjelder for en majoritet?

 

Nei, jeg har aldri tatt det opp. Det kverner og surrer heller konstant rundt i bakhodet, som gjør at det lett eskalerer til å også omhandle andre ting (som f eks, når jeg hører han får en melding, hvem den er fra osv)

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

 

Jeg liker bilder TOTALT uavhengig av min sivile status. Om ei venninne av meg legger ut et pent bilde av seg selv, eller kanskje en morsom setting, liker jeg det enten for at jeg liker bildet, eller som en høflighetsgest. Spesielt om det er noen med litt lav selvtillitt, da synes jeg det er en fin ting å like bilder, og kanskje slenge på en koselig kommentar. Om jeg hadde hatt en kjæreste som la seg borti sånne ting tror jeg vi måtte hatt en alvorlig prat om forholdet, våre privatliv i forholdet og tilliten oss i mellom. Underforstått, jeg kommer A L D R I til å akseptere at noen skal legge en annen mening i slike trivielle handlinger enn det som er realiteten, det vil uten tvil resultere i brudd. I min verden har dette noe med å være voksen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg liker bilder TOTALT uavhengig av min sivile status. Om ei venninne av meg legger ut et pent bilde av seg selv, eller kanskje en morsom setting, liker jeg det enten for at jeg liker bildet, eller som en høflighetsgest. Spesielt om det er noen med litt lav selvtillitt, da synes jeg det er en fin ting å like bilder, og kanskje slenge på en koselig kommentar. Om jeg hadde hatt en kjæreste som la seg borti sånne ting tror jeg vi måtte hatt en alvorlig prat om forholdet, våre privatliv i forholdet og tilliten oss i mellom. Underforstått, jeg kommer A L D R I til å akseptere at noen skal legge en annen mening i slike trivielle handlinger enn det som er realiteten, det vil uten tvil resultere i brudd. I min verden har dette noe med å være voksen.

 

 

 

Helt enig med deg, jeg klarer ikke å forstå hvordan det skal kunne være mulig å legge noe mer i en "Like" på FB enn det du skriver her Leo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forstår ikke helt vitsen med å starte en tråd når du ikke er det minste interessert i å ta til deg de signalene som blir gitt her.

 

En Like er kun en Like, og det er en "oppmerksomhet" til den som har lagt ut bildet i første omgang, uavhengig av hva motivet er.

Flere av mine venner/venninder tar meget gode bilder av flotte modeller og mer "vanlige" personer, og det er både velkledde, bikinikledde, ikke (på)kledde (uten å vise detaljer) etc.

Her spør ikke jeg min bedre halvdel om jeg får lov til å like de bildene, jeg liker de jeg vil og ferdig med det.

 

 

Men jeg har da heller aldri likt et bilde for å kunne få kontakt med den personen det er bilde av, uansett om det er et selvportrett eller et bilde av "verdens vakreste". Det tror jeg heller ikke de fleste andre gjør heller, det er jo bare å se på restene av svarene som du har fått i tråden din her......

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Den dagen min fremtidige kjæreste/samboer reagerer på hva slags bilder jeg liker på face - når jeg har den innstillinga son jeg har - så varer ikke det forholde lenge. Har vært i et slikt forhold før - og den sykelige sjalusien/usikkerheten hun hadde gikk det seriøst ikke an å leve med.

 

Jeg sier ikke at du er henne - men forklarer bare mitt syn på det.

 

 

Kan du si noen eksempler på hennes "sjalusi/usikkerhet" som du nevner? Hvordan det utartet seg, og snakka dere om det?

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

Lenke til kommentar

 

Kan du si noen eksempler på hennes "sjalusi/usikkerhet" som du nevner? Hvordan det utartet seg, og snakka dere om det?

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

 

 

Eksempel 1: Hun gikk gjennom hver eneste person som jeg hadde som venn på Facebook og kryssforhørte meg om hvem det var, hvordan vi traff hverandre, om vi hadde klemmet, kyssa eller hatt noen form for kontakt. Og så la hun til at dersom jeg ikke pratet med denne personen jevnlig så var det ingen poeng i at jeg var venner med henne. Dette gjaldt alt fra folk jeg gikk på skolen med til folk vi begge to traff.

 

Eks2: Dersom hun mente at en jente så på meg på et utested eller et annet sted så gikk hun bort til denne jenta for å bitche. En ting er at du skal vise at det er din kjæreste men du kan da i det minste oppføre deg voksent uansett. Og samtidig så driver hun da og danser relativt tett opp mot 2-3 gutter hver gang vi var ute. Og ble sur om jeg reagerte på det og mente at jeg ikke stolte på henne.

 

Eks 3: Fikk jeg melding/telefon fra en kollega om noe jobb relatert etter arbeids tid ble hun sjalu og sur fordi jeg da holdt kontakten med kollegaene forbi et profesjonelt nivå tydeligvis. Det kunne for øvrig være at kollegaen min ringte og trengte hjelp med oppgjøret eller noe annet.

 

Eks 4: Om en venninnde eller kollega likte et innlegg på Facebook eller kommenterte noe så ble det en krangel fordi hun mente at den personen ikke hadde noe med å kommentere hva jeg la ut eller like det.

 

Eks 5: Jeg kunne ikke reise på guttetur eller ut med gutta uten å bli nedringt og fikk typ 10 meldinger og hun kjeftet på meg dersom hun mente jeg hadde drukket for mye eller om hun syns jeg var for lenge ute. Hun kunne reise på jenteturer og ut med jentene og ble regelrett sur om jeg ringte henne mer enn 1 gang og sendte meldinger. Da svarte hun ikke og unnskyldte seg med at hun var for full til å huske at jeg ringte eller sendte melding.

 

Eks 6: Hun leste meldingene på mobilen min i smug og lagde sine egne historier av hva de betydde.

 

Eks 7: Hun ble sur på hva jeg skrev her inne.

 

Eks 8: Hun mente at jeg og kollegaene mine hadde et hemmelig forhold og at vi var forelsket.

 

Oppsummering: Vi pratet om det og hun mente hun ikke hadde et problem og at dette var helt normalt. Ble jo krangel hver bidige gang og tilslutt så dreit jeg i å ta det opp. Vi er ikke sammen nå lenger for en grunn. Og som et siste lille innslag: HUN var utro mot MEG med to av sine kollegaer. Two-faced bitch.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men nå som jeg har lest hva du nevner, så skjønner jeg jo at den eksen din ikke helt var A4. Du kan dog ikke sammenligne dette med meg, det er to HELT forskjellige nivåer.

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

Satser på at du ikke drar alle under en kam når det gjelder Likes fremover også da?

Endret av g@bb@
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er så evig glad for at jeg lever i sølibat når jeg ser tråder som denne.

 

Ei venninne av mamma er helt psykopat sjalu på typen sin. De har det bra så lenge de ikke er ute og drikker sammen.

I bryllupet til lillesøster lagde hun sånt drama på slutten av festen fordi typen hadde danset med en random dame, da skulle hun ta livet av seg og fløy ut i vinternatta i kjole og kjørte avgårde på snøscootern langt ut på vidda (det var på svalbard) så det ble leteaksjon kl 05 på morgenen. Hun hadde bare kjørt hjem heldigvis, da.

 

En annen gang i jula satt de og kranglet på facebook og underholdt alle facebook-vennene sine, fordi han visstnok hadde flørtet med en thaidame en dag.

Da satt hun visstnok med kniv og spilte Michael Bolton på max volum i to dager så naboene ringte til politiet og de brøt seg inn i leiligheten, og hu fløy på betjenten.

 

En historie jeg hørte i går var at hun hadde begynt å slåss med ei dame som hadde snakket til typen hennes på en uteplass de var på sammen i helga. Dama var bare en turist som hadde spurt om noe, som sto sammen med forloveden sin. Men hun ville ikke høre og skulle slåss. Så det ble en natt i arresten.

 

Kvinnfolk er gale.

Endret av Bytex
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kvinnfolk er gale.

 

Skal også sies at Svalbard er et meget spesielt sted, sosialt sett :p

 

 

Jeg skjønner hun faktisk. Hun får jo disse reaksjonene fordi hun vet at disse tingene kan føre til mer. Alt begynner jo et sted, og menn er ikke like enkel å stole på som kvinner, det er naturlige reaksjoner på unaturlige situasjoner.

 

Anonymous poster hash: 480a2...812

 

 

Nei, det er unaturlige reaksjoner på naturlige situasjoner. Den facebook-episoden var kanskje ikke naturlig, men reaksjonen var fortsatt langt utenfor normalen.

 

Jeg vet ikke hvilket nøtteskall du bor i, men makan til krisemaksimering har jeg ikke sett på lenge. Det eneste du leste ut fra innlegget til Bytex var at mannen var på vei til å være utro. Du feilet dog i å se at ingen av de nevnte situasjonene, spesielt ikke den siste, er i nærheten av det en gang. Og å påstå at kvinner er mer tillitsfulle enn menn? Vær så snill...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...