Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Du kjenner definisjonen på galskap?

"Når man gjør det samme om og om igjen og forventer et annet resultat."

 

 

Det er en definisjon på galskap, og ikke en du får forståelse for i verdenseliten i sport og idrett der man terper for å bli bedre. Heller ikke blant stortippere, tenker jeg. Nå blir det jo riktig nok brukt uttrykkene spillegal og sportsgal, men jeg tror ikke disse uttrykkene er medisinske definisjoner. :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig jeg har oversett spørsmålet mitt i en laaang tråd.

 

Har beskjeden "Alt er klart" og knappen reserver. Forstår det slik at nedlasting da starter i bakgrunn. Kan man se progresjon på nedlastingen og eventuelt pause den?

Har mobilt bredbånd, og kan ta med den bærbare til vanlig nett for noen timer. Trenger å unngå at nedlasting fortsetter på mobilt nett, så ikke datapakken spises opp, da jeg har få GB i måneden..

Lenke til kommentar

Det er mulig jeg har oversett spørsmålet mitt i en laaang tråd.

 

Har beskjeden "Alt er klart" og knappen reserver. Forstår det slik at nedlasting da starter i bakgrunn. Kan man se progresjon på nedlastingen og eventuelt pause den?

Har mobilt bredbånd, og kan ta med den bærbare til vanlig nett for noen timer. Trenger å unngå at nedlasting fortsetter på mobilt nett, så ikke datapakken spises opp, da jeg har få GB i måneden..

Se i førsteposten i denne tråden.

Bruk Media Creation tool, og så bestemmer du selv når du laster ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom en "Redistributable Visual C++ 2008"-oppdatering nå for Win10.

 

Hallo, hvor gammelt er det til bruk i et splitter nytt OS !? Er til å bli sjokkert av.

 

Det er en oppdatering til et bibliotek for programvare som ble utviklet i Visual C++ 2008. Vil du heller at programvare utviklet med Visual C++ 2008 ikke var støttet? Eller at det ikke kom sikkerhetsfikser eller andre oppdateringer til eldre bibliotek? 

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om maskinen min med windows 10 kræsjer fullstendig, hvordan kjører man restore? Må jeg da først legge inn windows 8 med recovery-isoen som fulgte med maskinen, for så å oppgradere på nytt til 10?

 

Lurer på om det er nødvendig med noe form for image backup. Bruker crashplan i dag, men den tar bare filene (ikke systemet).

Lenke til kommentar

 

Kom en "Redistributable Visual C++ 2008"-oppdatering nå for Win10.

 

Hallo, hvor gammelt er det til bruk i et splitter nytt OS !? Er til å bli sjokkert av.

 

Det er en oppdatering til et bibliotek for programvare som ble utviklet i Visual C++ 2008. Vil du heller at programvare utviklet med Visual C++ 2008 ikke var støttet? Eller at det ikke kom sikkerhetsfikser eller andre oppdateringer til eldre bibliotek? 

 

 

Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har oversikt over hvor langt C# har kommet, som vel har innbakt alle slags programmeringsspråk. Men, jeg har ikke god nok kunnskap rett og slett om hvilke programmeringsverktøy som brukes i dag til MS-plattformen.

 

Kan hende for C++ sitt vedkommende at 2008 er siste variant, men jeg er litt i tvil om det. Og til spørsmålet ditt. Det der er et vanskelig veiskille. Men, ja om de hadde turt, så ville man sluppet å vedlikeholde gammelt gods på annet enn til de eldre OS. Da hadde utviklerne sikkert hylt og jamret seg litt, men de hadde vel vært nødt å porte koden til et mer moderne OS, eller kanskje det hadde gått an å kompilere koden på nytt uten for mye stress. Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Om maskinen min med windows 10 kræsjer fullstendig, hvordan kjører man restore? Må jeg da først legge inn windows 8 med recovery-isoen som fulgte med maskinen, for så å oppgradere på nytt til 10?

 

Lurer på om det er nødvendig med noe form for image backup. Bruker crashplan i dag, men den tar bare filene (ikke systemet).

 

Du holder shift nede og tar en restart.

Kommer jo helt an på hva du mener med fullstendig krash...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

Kom en "Redistributable Visual C++ 2008"-oppdatering nå for Win10.

 

Hallo, hvor gammelt er det til bruk i et splitter nytt OS !? Er til å bli sjokkert av.

 

Det er en oppdatering til et bibliotek for programvare som ble utviklet i Visual C++ 2008. Vil du heller at programvare utviklet med Visual C++ 2008 ikke var støttet? Eller at det ikke kom sikkerhetsfikser eller andre oppdateringer til eldre bibliotek? 

 

 

Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har oversikt over hvor langt C# har kommet, som vel har innbakt alle slags programmeringsspråk. Men, jeg har ikke god nok kunnskap rett og slett om hvilke programmeringsverktøy som brukes i dag til MS-plattformen.

 

Kan hende for C++ sitt vedkommende at 2008 er siste variant, men jeg er litt i tvil om det. Og til spørsmålet ditt. Det der er et vanskelig veiskille. Men, ja om de hadde turt, så ville man sluppet å vedlikeholde gammelt gods på annet enn til de eldre OS. Da hadde utviklerne sikkert hylt og jamret seg litt, men de hadde vel vært nødt å porte koden til et mer moderne OS, eller kanskje det hadde gått an å kompilere koden på nytt uten for mye stress. Ikke vet jeg.

 

 

Er ikke oppdatering for OS'et, men for programmer som skal kjøre på det OS'et.

 

Om du ikke har god nok kunnskap, som du selv sier, så slutt å uttal deg som om du har god nok kunnskap.

Det er klart at et nytt OS må støtte mest mulig av programvare som er skrevet til den plattformen tidligere. Alternativet med at alt skal begynne på scratch, kommer aldri til å skje med Windows og Microsoft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om maskinen min med windows 10 kræsjer fullstendig, hvordan kjører man restore? Må jeg da først legge inn windows 8 med recovery-isoen som fulgte med maskinen, for så å oppgradere på nytt til 10?

 

Lurer på om det er nødvendig med noe form for image backup. Bruker crashplan i dag, men den tar bare filene (ikke systemet).

Last ned ISO av din Windows 10 versjon og brenn ut på DVD eller lag en bootbar USB http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Jeg ville også ha laget image med jevne mellomrom, slik at du får med alle programmer og drivere på maskinen din.

Du bør også lese post #1 i denne tråden.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kom en "Redistributable Visual C++ 2008"-oppdatering nå for Win10.

 

Hallo, hvor gammelt er det til bruk i et splitter nytt OS !? Er til å bli sjokkert av.

 

Det er en oppdatering til et bibliotek for programvare som ble utviklet i Visual C++ 2008. Vil du heller at programvare utviklet med Visual C++ 2008 ikke var støttet? Eller at det ikke kom sikkerhetsfikser eller andre oppdateringer til eldre bibliotek? 

 

________________________

Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har oversikt over hvor langt C# har kommet, som vel har innbakt alle slags programmeringsspråk. Men, jeg har ikke god nok kunnskap rett og slett om hvilke programmeringsverktøy som brukes i dag til MS-plattformen.

 

Kan hende for C++ sitt vedkommende at 2008 er siste variant, men jeg er litt i tvil om det. Og til spørsmålet ditt. Det der er et vanskelig veiskille. Men, ja om de hadde turt, så ville man sluppet å vedlikeholde gammelt gods på annet enn til de eldre OS. Da hadde utviklerne sikkert hylt og jamret seg litt, men de hadde vel vært nødt å porte koden til et mer moderne OS, eller kanskje det hadde gått an å kompilere koden på nytt uten for mye stress. Ikke vet jeg.

________________________

 

Er ikke oppdatering for OS'et, men for programmer som skal kjøre på det OS'et.

 

Om du ikke har god nok kunnskap, som du selv sier, så slutt å uttal deg som om du har god nok kunnskap.

Det er klart at et nytt OS må støtte mest mulig av programvare som er skrevet til den plattformen tidligere. Alternativet med at alt skal begynne på scratch, kommer aldri til å skje med Windows og Microsoft.

 

 

Det synes jeg er en dum idé. Jeg skriver nemlig spesifikkt at jeg ikke har all kunnskap. Hvordan skal man lære noe da, om man ikke tør spørre?

 

Ok, ser det mangler spørsmålstegn på innlegget mitt mellom de blå linjene.

 

Jeg synes det er en idé å tvinge bort litt gammelt slagg jeg. Også synes jeg det er svært viktig å poengtere at på denne Windows 10 innstallasjonen så har jeg ikke rørt en eneste ting. Jeg har ikke innstallert så mye som et program der. Også kommer denne oppdateringen likevel. Det må bety at dette er noe som er innbakt i Windows 10  fra før av som krever dette 2008-programmeringsbibliotekene (eller hva det kalles).

 

Jeg reflekterer litt om IT, og det synes jeg er en fin egenskap. Kom til å dele refleksjonen med dere i denne tråden. Noe jeg tror er sunt og fine greier.

Endret av G
Lenke til kommentar

Lurer litt på om det går an å få en ferdig slipstream'et Installasjonsmedium senere i fra Microsoft, eller om man må etterinnstallere et hav av oppdateringer.

 

Hadde det ikke vært en idé at man fikk tilgang til slike nedlastninger? Kunne til og med betalt en ørliten slump fra kr 10,- til maks kr 50,- for det noen ganger inn i framtiden. Kanskje MS kunne laget et minimarked for noe slikt?

Lenke til kommentar

Lurer litt på om det går an å få en ferdig slipstream'et Installasjonsmedium senere i fra Microsoft, eller om man må etterinnstallere et hav av oppdateringer.

 

Hadde det ikke vært en idé at man fikk tilgang til slike nedlastninger? Kunne til og med betalt en ørliten slump fra kr 10,- til maks kr 50,- for det noen ganger inn i framtiden. Kanskje MS kunne laget et minimarked for noe slikt?

Dette har man torrentsider til :)
Lenke til kommentar

Er det bare meg , eller har Nvidia fullstendig rævkjørt driverne sine til Windows 10? , ser at mange brukere har problemer med ting som ikke fungerer og de har som regel et Nvidia skjermkort i systemet sitt.

 

Har nå nylig hjulpet et par brukere med problemet og de måtte fjerne driveren og re-installere programvaren ordentlig.

Lenke til kommentar

Hadde likevel vært greit om MS fra offisiellt hold kunne satt av noen timer pr. måned for å vedlikeholde noe sånt noe.

 

Ellers oppdaget jeg en rar oppdatering for Windows 10. Siden jeg allerede har Win10, hvorfor skulle jeg gjøre den klar til å oppgradere til Win10 da? Sjekk selv ordlyden på den. Dette var en oppdatering jeg fikk inne i Win10 dersom dette var uklart:

 

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3081441

 

 

post-30484-0-79760400-1440584627_thumb.jpg

 

 

Microsoft Answers:

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_update/windows-update-error-0x8024a206-and-0x80080008/b09f5438-42bf-4300-90f5-efc957be1f43?auth=1

 

Google-søk:

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=error%200x8024a206

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hadde likevel vært greit om MS fra offisiellt hold kunne satt av noen timer pr. måned for å vedlikeholde noe sånt noe.

 

Ellers oppdaget jeg en rar oppdatering for Windows 10. Siden jeg allerede har Win10, hvorfor skulle jeg gjøre den klar til å oppgradere til Win10 da? Sjekk selv ordlyden på den. Dette var en oppdatering jeg fikk inne i Win10 dersom dette var uklart:

 

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3081441

 

 

attachicon.gifWin10__KB3081441__Error 0x8024a206.jpg

 

 

Microsoft Answers:

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_update/windows-update-error-0x8024a206-and-0x80080008/b09f5438-42bf-4300-90f5-efc957be1f43?auth=1

 

Google-søk:

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=error%200x8024a206

 

Den andre tirsdagen i hver måned kommer det oppdateringer fra Microsoft til alle deres produkter. Det er mye bedre å laste ned de så oppdateringene enn å skulle laste ned et slipstreamet ISO image på 3-4 GB hver måned.

Det er ikke bare Operativsystem Microsoft holder på med.

 

Dette er opplysninger en person som har vært her inne siden 2003 burde fått med seg en gang for alle.

Lenke til kommentar

 

Hadde likevel vært greit om MS fra offisiellt hold kunne satt av noen timer pr. måned for å vedlikeholde noe sånt noe.

 

Ellers oppdaget jeg en rar oppdatering for Windows 10. Siden jeg allerede har Win10, hvorfor skulle jeg gjøre den klar til å oppgradere til Win10 da? Sjekk selv ordlyden på den. Dette var en oppdatering jeg fikk inne i Win10 dersom dette var uklart:

 

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3081441

 

 

attachicon.gifWin10__KB3081441__Error 0x8024a206.jpg

 

 

Microsoft Answers:

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_update/windows-update-error-0x8024a206-and-0x80080008/b09f5438-42bf-4300-90f5-efc957be1f43?auth=1

 

Google-søk:

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=error%200x8024a206

 

Den andre tirsdagen i hver måned kommer det oppdateringer fra Microsoft til alle deres produkter. Det er mye bedre å laste ned de så oppdateringene enn å skulle laste ned et slipstreamet ISO image på 3-4 GB hver måned.

Det er ikke bare Operativsystem Microsoft holder på med.

 

Dette er opplysninger en person som har vært her inne siden 2003 burde fått med seg en gang for alle.

 

 

 

Tror ikke å vente til neste Microsoft-tirsdag hjelper med feilmeldingen.

 

Ellers om ferdig slipstream'ede .ISO vs. å laste ned alt fra WindowsUpdate: Vel jeg hadde likt at man fikk oppdateringer på hele "DVD'er" slik man får med Linux.

 

 

EDIT:

 

Etter å ha oppdatert VMware Tools og gjort en reboot, så får jeg ingen nye oppdateringer. Kanskje det er ordnet, eller ikke var noen alvorlig feil med det da likevel:

 

post-30484-0-46259800-1440585767_thumb.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...