Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg installerte en pirat kopiert win 8.1 så brukte jeg kms for å aktivere den. Så oppdaterte jeg de oppdateringene jeg trengte, så kjørte jeg et custom script og forca win 10 reserveinga. Og så installerte jeg win 10 idag som "fresh" install med å å ikke beholde filene, og voila en pirat kopiert 8.1 er nå win 10 og aktivert :p

 

 

Stikk inn på command promt og skriv slmgr /xpr og se om lisensen din er permanent aktivert eller bare "kms" aktivert.

 

Vet det står permanent aktivert, om man oppgraderer fra Windows 7 med DAZ.

Men usikker på hvordan det er med 8.1 og KMS aktivering.

 

Men testet clean windows 10 med kms.. og den aktiverte til slutt, men kun for 180 dager ;)

 

Har ihvertfall lovlig Windows 10 Pro på laptopen :) Oppgradert fra Windows 7 Pro COA lisensen som fulgte med :)

Lenke til kommentar

Er det nødvendig å oppgradere først, og deretter kjøre en ren installasjon, eller kan jeg ta en ren installasjon rett fra W7?

 

Edit: I forhold til aktivering altså. Fikk inntrykk av at det ikke var mulig å få W10 aktivert uten å først oppgradere.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg installerte en pirat kopiert win 8.1 så brukte jeg kms for å aktivere den. Så oppdaterte jeg de oppdateringene jeg trengte, så kjørte jeg et custom script og forca win 10 reserveinga. Og så installerte jeg win 10 idag som "fresh" install med å å ikke beholde filene, og voila en pirat kopiert 8.1 er nå win 10 og aktivert :p

 

 

Stikk inn på command promt og skriv slmgr /xpr og se om lisensen din er permanent aktivert eller bare "kms" aktivert.

 

Vet det står permanent aktivert, om man oppgraderer fra Windows 7 med DAZ.

Men usikker på hvordan det er med 8.1 og KMS aktivering.

 

Men testet clean windows 10 med kms.. og den aktiverte til slutt, men kun for 180 dager ;)

 

Har ihvertfall lovlig Windows 10 Pro på laptopen :) Oppgradert fra Windows 7 Pro COA lisensen som fulgte med :)

 

http://i.imgur.com/w21mq2k.png

 

Besvarer det spm ditt ;)?

Lenke til kommentar

Er det nødvendig å oppgradere først, og deretter kjøre en ren installasjon, eller kan jeg ta en ren installasjon rett fra W7?

 

Edit: I forhold til aktivering altså. Fikk inntrykk av at det ikke var mulig å få W10 aktivert uten å først oppgradere.

 

Det spørsmålet er besvart sikkert 20 ganger i denne tråden, bare å begynne å bla deg bakover...

Grenser for hvor mange ganger man må svare på det samme.

 

Edit: Du må oppgradere fra den gamle Windows versjonen ja, men der kan du også velge å gjøre en clean install. Så ikke noe poeng i å kjøre Win10 installasjonen to ganger. Du får en clean install ved å velge "ikke behold noe"

Endret av myhken
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg installerte en pirat kopiert win 8.1 så brukte jeg kms for å aktivere den. Så oppdaterte jeg de oppdateringene jeg trengte, så kjørte jeg et custom script og forca win 10 reserveinga. Og så installerte jeg win 10 idag som "fresh" install med å å ikke beholde filene, og voila en pirat kopiert 8.1 er nå win 10 og aktivert :p

 

 

Stikk inn på command promt og skriv slmgr /xpr og se om lisensen din er permanent aktivert eller bare "kms" aktivert.

 

Vet det står permanent aktivert, om man oppgraderer fra Windows 7 med DAZ.

Men usikker på hvordan det er med 8.1 og KMS aktivering.

 

Men testet clean windows 10 med kms.. og den aktiverte til slutt, men kun for 180 dager ;)

 

Har ihvertfall lovlig Windows 10 Pro på laptopen :) Oppgradert fra Windows 7 Pro COA lisensen som fulgte med :)

 

http://i.imgur.com/w21mq2k.png

 

Besvarer det spm ditt ;)?

 

Jupp ;)

Kjekt å vite for et par kamerater av meg :p hehe

Lenke til kommentar

Heisan,

 

Prøver nå å oppgradere min win7 stasjonær pc til win 10. Men den siste halvtimen har jeg vært stuck på copying files 89% og 26% av hele innstalasjonen. Har kun ssd disker, ingen i raid.

 

Noen som har noen ideer om hva jeg skal gjøre/prøve? har ikke prøvd omstart av pcen enda, litt usikker på hvordan det vil påvirke systemet mitt.

 

Sjekket microsoft forum, og der sto det at det kunne ta opptil 12 timer.

 

Men når jeg sitter på en 50/50 linje, 3,2ghz i5, 16gb ram, Samsung 850 pro ssd disk. Så burde jo det her gå unna ?

Endret av ShadowWalker
Lenke til kommentar

 

Er det nødvendig å oppgradere først, og deretter kjøre en ren installasjon, eller kan jeg ta en ren installasjon rett fra W7?

 

Edit: I forhold til aktivering altså. Fikk inntrykk av at det ikke var mulig å få W10 aktivert uten å først oppgradere.

 

Det spørsmålet er besvart sikkert 20 ganger i denne tråden, bare å begynne å bla deg bakover...

Grenser for hvor mange ganger man må svare på det samme.

 

Edit: Du må oppgradere fra den gamle Windows versjonen ja, men der kan du også velge å gjøre en clean install. Så ikke noe poeng i å kjøre Win10 installasjonen to ganger. Du får en clean install ved å velge "ikke behold noe"

 

Jeg burde jo lest denne tråden først, men grunnet sommerferie, gjøremål i huset, en kald pils så har jeg ikke gjort det. Men hadde det ikke vært en ide dersom tek.no kunne hatt en forsideoppslag disse dager hvor de fleste spørsmål og svar angående W10 og instalasjonen fremgikk? Ihvertfall fra i dag og et par dager fremover. Kan jo umulig skade. Da slipper jo også denne tråden å fylles på spm. som har vært stilt og besvart mange ganger før. Bare et forslag.

Endret av firberblad
  • Liker 2
Lenke til kommentar

og du husket å aktivere Windows 8.1 først? Før du startet Win10 installasjonen?

Og du har ekte nøkler osv?

 

Hvordan? I mitt tilfelle var Windows ferdig installert i en helt ny laptop, og jeg har brukt den i noen måneder. Jeg har aldri aktivt gjort noe for å aktivere den, det jeg kan huske?

Oppgradering til Win10 forløp utmerket via det programmet du anbefalte :-)

Lenke til kommentar

Har en Insider-konto og har lastet ned Windows 10 med Media Creation Tool. Men får spørsmål om produktnøkkel når jeg starter installasjonen fra Windows 8.1? Kan ikke oppgradere på vanlig måte da Windows 8 keyen jeg kjøpte i 2012 ikke fungerer lenger etter for mange reinstallasjoner. 

 

Trodde Insidere fikk Windows 10 gratis, så hvorfor får jeg spørsmål om produktnøkkel? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

og du husket å aktivere Windows 8.1 først? Før du startet Win10 installasjonen?

Og du har ekte nøkler osv?

 

Hvordan? I mitt tilfelle var Windows ferdig installert i en helt ny laptop, og jeg har brukt den i noen måneder. Jeg har aldri aktivt gjort noe for å aktivere den, det jeg kan huske?

Oppgradering til Win10 forløp utmerket via det programmet du anbefalte :-)

 

 

Da hørtes det litt rart ut ja, du skulle blitt aktivert der.

Lenke til kommentar

Flere som opplever at nettleseren Edge ikke liker dette forumet?

 

Først hadde jeg store innloggingsproblemer. Jeg måtte trykke på en tilfeldig tråd, og deretter "Logg inn for å svare". Å bare trykke på "Logg inn" oppe til høyre frembringer ikke boksen med felt for brukernavn og passord.

 

Når jeg endelig er pålogget, fungerer det heller ikke optimalt.

Om jeg trykker på Svar, kommer ikke det ønskede sitatet i tekstfeltet under tråden.

Faktisk kan jeg ikke skrive der i det hele tatt. I over et minutt er det umulig å plante markøren der for å skrive.

 

Om dere leser dette, har jeg i det minste klart å poste dette innlegget i Edge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg svarer på eget spørsmål:
--- Nå har jeg installert Windows 10 på min Asus X200 mini laptop. Det fungerer.
--- Men jeg får ikke to-finger-scrolling. Må jeg laste ned drivere fra Asus?
 
Kort etter at Windows 10 var installert og tatt i bruk, kom det en liten popup som sa at den installerer touchpad-drivere i bakgrunnen.
Etter reboot virket det.
Eneste kjipe nå er at scrollingen er motsatt vei av hva jeg foretrekker. Retning kan velges på Mac, men jeg finner ikke den innstillingen i Windows.

Lenke til kommentar

Har en Insider-konto og har lastet ned Windows 10 med Media Creation Tool. Men får spørsmål om produktnøkkel når jeg starter installasjonen fra Windows 8.1? Kan ikke oppgradere på vanlig måte da Windows 8 keyen jeg kjøpte i 2012 ikke fungerer lenger etter for mange reinstallasjoner. 

 

Trodde Insidere fikk Windows 10 gratis, så hvorfor får jeg spørsmål om produktnøkkel? 

 

Så lenge du kjører en aktivert Windows 8 / 8.1 installasjon så skal du ikke få vinduet hvor du må skrive inn lisensnøkkel, da har du i så fall lastet ned feil utgave (Pro når du har Windows 8 / 8.1 Home, eller Home når du har Windows 8 / 8.1 Pro, eller 32bit når du har 64bit eller andre veien) ellers så er ikke maskinen din skikkelig aktivert i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...