Gå til innhold

Anmeldt for hets mot AUF


Anbefalte innlegg

En mann ble av AP anmeldt for hets mot AUF fordi han mente at nominasjonskomiteen burde bli skutt fordi de valgte ut Mani Hussaini som ny leder i AUF. Denne nye AUF-lederen uttalte på radio for noen dager siden at han fryktet IS-krigerne som måtte komme "hjem" med posttraumatisk stress mer enn de som måtte reise "hjem" for å begå terror. Jeg har ikke lest at han har blitt konfrontert av jounalister om denne uttalelsen. Det er veldig typisk av AP å tenke på terroristenes mentale helse enn terrortrussel i landet vårt. Hvis dette var grunnen til denne hetsen, så forstår jeg den anmeldte personen utmerket. Det er en stor krenkelse mot oss nordmenn at AUF-lederen er mer opptatt av terroristers mentale helse enn rikets sikkerhet. AP har ikke forstått at en sak har to sider og burde dratt denne AUF-lederen inn på teppet og tatt ham en skrape. Det er klart folk reagerer kraftig over denne AUF-lederens uttalelser som ikke henger på greip.

Endret av oab-1966
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjenner jeg hverken mannen eller uttalelsene, men "de skulle vært skutt" er ett uttrykk jeg selv bruker til vanlig, dog i muntlig form og selvfølgelig ikke oppriktig ment. Det er uansett klønete å bruke den slags uttrykk skriftlig, men om det ikke var ment som en trussel eller oppfordring til drap så synes jeg igrunn at man får tåle såpass.

 

Alt er liksom netthets og troll om dagen, og jeg opplever denne bølgen som en unnskyldning mange bruker for å avskrive all kritikk de ikke liker som netthets og trolling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg hverken mannen eller uttalelsene, men "de skulle vært skutt" er ett uttrykk jeg selv bruker til vanlig, dog i muntlig form og selvfølgelig ikke oppriktig ment.

Da bør du kanskje ikke si så mye om saken... Det som ble skrevet på SIAN sine facebooksider var "Valgkomiteen bør henrettes". Det kan godt hende du har et poeng i at mye "avskrives" som netthets for tiden fordi det er en enkel måte å "ta" de man ikke liker (jeg tror ikke jeg er enig, riktignok), men det er fullstendig irrelevant i denne saken.

 

TS: Tittelen tilsier at denne tråden skulle handle om anmeldelse av denne fjompen som mente valgkomiteen burde henrettes, men du skriver jo ikke så mye om det... Du skriver mest om helt andre ting. Samtidig som du bagatelliserer det som ble skrevet, ved å bruke et uttrykk som er vesentlig mindre alvorlig enn det som faktisk ble brutt. Hvorfor må ting blandes sammen på denne måten? Hva er det egentlig du prøver å si? Mener du det er greit å skrive at valgkomiteen bør henrettes fordi den de innstilte på har sagt dette om "syriafarerne"?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

I Heimdal-saken fant politiet ei "huskeliste" hjemme hos tiltalte, men bl.a. følgende punkter:

 

* drepe muslimer om sjansen byr seg

* brenne ned moskeer og muslimske bygg

 

og på et nettforum gjentok han "at han skulle drepe muslimer"

 

Vedkommende rakk dessverre å utføre det første punktet, drapet på seksbarnfaren Mahmed Jamal Shirwac

 

Både AP og muslimer generelt virker å være utsatt for hat-ytringer og trusler fra disse forkvaklede miljøene og på visse nettsteder, og ikke mer en få uker siden KRIPOS startet etterforskning av lignende

 

http://www.vepsen.no/2014/09/3289/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da enda godt at han ikke var syvbarnsfar - da hadde det vært helt krise. (skjønner ikke helt at antallet avkom er noe man kommer trekkende med hele tiden, selv om det er kjipt med flere etterlatte).

Kan være interessant om dette medfører noe mer enn en henlagt sak. Denslags er da helt vanlig på nettet, og det går jo lenge mellom hver gang noen får en smekk på fingrene for det. Skulle tatt seg ut at det plutselig ble ille om man fornærmet noen litt lenger oppe i systemet... noe Thailand vil vi ikke ha her.

Lenke til kommentar

Det var da enda godt at han ikke var syvbarnsfar - da hadde det vært helt krise. (skjønner ikke helt at antallet avkom er noe man kommer trekkende med hele tiden, selv om det er kjipt med flere etterlatte).

 

Kan være interessant om dette medfører noe mer enn en henlagt sak. Denslags er da helt vanlig på nettet, og det går jo lenge mellom hver gang noen får en smekk på fingrene for det. Skulle tatt seg ut at det plutselig ble ille om man fornærmet noen litt lenger oppe i systemet... noe Thailand vil vi ikke ha her.

 

Vell, media har en viss interesse av å kunne gi folk en viss formening om hvem vedkommende er. Uten å benytte navn.

 

Så vet du det også.

Lenke til kommentar

 

Nå kjenner jeg hverken mannen eller uttalelsene, men "de skulle vært skutt" er ett uttrykk jeg selv bruker til vanlig, dog i muntlig form og selvfølgelig ikke oppriktig ment.

Da bør du kanskje ikke si så mye om saken... Det som ble skrevet på SIAN sine facebooksider var "Valgkomiteen bør henrettes". Det kan godt hende du har et poeng i at mye "avskrives" som netthets for tiden fordi det er en enkel måte å "ta" de man ikke liker (jeg tror ikke jeg er enig, riktignok), men det er fullstendig irrelevant i denne saken.

 

TS: Tittelen tilsier at denne tråden skulle handle om anmeldelse av denne fjompen som mente valgkomiteen burde henrettes, men du skriver jo ikke så mye om det... Du skriver mest om helt andre ting. Samtidig som du bagatelliserer det som ble skrevet, ved å bruke et uttrykk som er vesentlig mindre alvorlig enn det som faktisk ble brutt. Hvorfor må ting blandes sammen på denne måten? Hva er det egentlig du prøver å si? Mener du det er greit å skrive at valgkomiteen bør henrettes fordi den de innstilte på har sagt dette om "syriafarerne"?

 

Alt henger sammen sier samene.

 

Ser du lufta?

 

Nei, men greier du deg uten?

 

Nei.

Lenke til kommentar

I Heimdal-saken fant politiet ei "huskeliste" hjemme hos tiltalte, men bl.a. følgende punkter:

 

* drepe muslimer om sjansen byr seg

* brenne ned moskeer og muslimske bygg

 

og på et nettforum gjentok han "at han skulle drepe muslimer"

 

Vedkommende rakk dessverre å utføre det første punktet, drapet på seksbarnfaren Mahmed Jamal Shirwac

 

Både AP og muslimer generelt virker å være utsatt for hat-ytringer og trusler fra disse forkvaklede miljøene og på visse nettsteder, og ikke mer en få uker siden KRIPOS startet etterforskning av lignende

 

http://www.vepsen.no/2014/09/3289/

 

I2010moslashttefamiliefarenfraHaldenstat

Endret av V?rbris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...