Gå til innhold

Bekreftet: Apple låser ned betalingsbrikken sin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke betalingssystemer er åpne da? Det er jo ikke slik at MasterCard-brukere bare kan forvente at kortbrukere skal kunne benytte Visa-tjenester der det mangler MC-markedsføring og hvor det kun er Visa og noen andre tilbydere tilgjengelig.

 

Det ligger betydelige inntekstgrunnlag i å kunne tilby betalingstjenester. Ikke rart at Apple forsøker å holde det i tøylene. Det er tross alt snakk om business.

Endret av G
Lenke til kommentar

Takk for denne artikkelen!

 

Jeg har i lang tid vært fast bestemt på å skaffe meg iPhone 6, men etter annonseringen ble jeg usikker. Jeg har endelig nesten bestemt meg for å gå for Android og eventuelt Nexus 6, men litt tvil er enda i meg. Eller rettere sagt var* i meg. Nå er det ganske klart at jeg skal gå for Android for første gang. Er synd at Apple låser så mye. Jeg tror de gjør seg en bjørnetjeneste. Hvertfall i dette tilfellet.

 

 

Når "NFC bitcoins" kommer så blir det gode greier. Men, en slik app vil vel aldri slippe igjennom nåløyet til f.eks. Apple

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Nå har jo bankene sien egen NFC betaling kalt valyou og da må Apple støtte dette

Det er langt i fra alle bankene som har dette. Valyou krever også at du har Telenor.

 

ja, men det gjør ikke Apple sin løsning bedre

Men det er også snakk om 4 viktige aktører som driver med penger og betalingssystemer

( de burde vite mere en bl.a. Apple )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

ja ja , blir det noe bedre av den grunn når "alle" bare lager sin egen løsning og vil ikke være med på hva de andre gjør.

Nå har jo bankene sien egen NFC betaling kalt valyou og da må Apple støtte dette

Hvorfor det?

ValYou krever SIM fra Telenor (via 3dje-part) *og* konto i DnB.

Dersom ikke det er "Lock-in" så er ikke noe det.

:)

Lenke til kommentar

Jaja, selv om Apple låser alt annet enn betaling, så står jeg fremdeles igjen med en ting jeg kan bruke Apple NFC til, men fremdeles ingenting jeg kan bruke Android NFC til;)

 

(Ser jo bort i fra idiotiske gimmick apper som bare brukes til å skryte av NFC på nerdefester)

 

Øhh., Så man kan ikke betale via NFC med Android ?

Det har man kunnet gjort i flere måneder!

Lenke til kommentar

 

Jaja, selv om Apple låser alt annet enn betaling, så står jeg fremdeles igjen med en ting jeg kan bruke Apple NFC til, men fremdeles ingenting jeg kan bruke Android NFC til;)

 

(Ser jo bort i fra idiotiske gimmick apper som bare brukes til å skryte av NFC på nerdefester)

 

Øhh., Så man kan ikke betale via NFC med Android ?

Det har man kunnet gjort i flere måneder!

Hvor?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg tipper de låser NFC-brikken for å unngå at Apple Pay får konkurranse fra andre liknende tjenester og/eller Bitcoin. Ikke det spor overraskende trekk fra Apple.

Tipper at det åpnes opp i neste versjon av iOS (iOS 9). De ønsker nok å bruke mer tid til å lage et sikkelig API. Det samme var tilfellet for TouchID når det ble lansert i fjord, da var det kun for kjøp i iTunes og låse opp telefonen. i iOS 8 kan alle bruke det.

 

 

Kan være, og jeg som har hørt så mange ganger at apple venter til noe er modent før de slipper det på markedet.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, selv om Apple låser alt annet enn betaling, så står jeg fremdeles igjen med en ting jeg kan bruke Apple NFC til, men fremdeles ingenting jeg kan bruke Android NFC til;)

 

(Ser jo bort i fra idiotiske gimmick apper som bare brukes til å skryte av NFC på nerdefester)

"Kontaktløs betaling med iPhone 6 eller 6 Plus, samt etter hvert også Apple Watch, vil i første omgang kun være tilgjengelig i USA, hvor løsningen kommer til dekket bord. Ifølge Apple er det over 200 000 butikker og andre brukersteder som allerede i dag tilbyr kontaktfri betaling med eksisterende smartmobiler eller betalingskort med innebygd NFC-støtte."

 

Kilde: http://www.digi.no/930468/kun-apple-pay-faar-bruke-nfc-brikken

 

Den ene tingen du kan bruke Apples NFC til befinner seg ifølge dem (i første omgang) over dammen, til det samme som andre smartmobiler ifølge Apple allerede bruker det til både der og andre steder. Men... godt forsøk? :nei:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for denne artikkelen!

 

Jeg har i lang tid vært fast bestemt på å skaffe meg iPhone 6, men etter annonseringen ble jeg usikker. Jeg har endelig nesten bestemt meg for å gå for Android og eventuelt Nexus 6, men litt tvil er enda i meg. Eller rettere sagt var* i meg. Nå er det ganske klart at jeg skal gå for Android for første gang. Er synd at Apple låser så mye. Jeg tror de gjør seg en bjørnetjeneste. Hvertfall i dette tilfellet.

 

Har hatt iphone 5S før jeg gikk over til Nexus 5, kan glatt anbefale å vente til nexus 6 kommer.
Lenke til kommentar

 

 

Jaja, selv om Apple låser alt annet enn betaling, så står jeg fremdeles igjen med en ting jeg kan bruke Apple NFC til, men fremdeles ingenting jeg kan bruke Android NFC til;)

 

(Ser jo bort i fra idiotiske gimmick apper som bare brukes til å skryte av NFC på nerdefester)

Øhh., Så man kan ikke betale via NFC med Android ?

Det har man kunnet gjort i flere måneder!

Hvor?

 

Uansett hvor du bruker Apple sin NFC-brikke så vil Android-modellene sin også fungere der. Men ikke omvendt.

Har vært mulig å betale med NFC i flere land i lang tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...