Gå til innhold

Bekreftet: Apple låser ned betalingsbrikken sin


Anbefalte innlegg

Du har nok misforstått meg lit , for jeg sikter til at man i dag kan bruke mobilen til å betale for brusen i automaten . men det koster lit ekstra

Det er altså en helt annen måte å gjøre det på

 

Det samme sier jeg om parkeringsbetalingen

 

Det er altså ikke snakk om 1 med 3 måter å betale på

 

Hvis brusen i automaten er for dyr når du betaler via mobil, så betal med mynt, eller med kort, eller kjøp den i en kiosk.

Hvis parkeringen er for dyr når du betaler med mobil, så betal på en annen måte, eller parker et annet sted. Det er jo ingen som tvinger oss til å bruke tjenester vi ikke ønsker å bruke. Dit er vi da vel ikke kommet ennå? Jeg skjønner ikke hvorfor dette er et problem.

 

Jeg velger å se på muligheter, ikke alle hindringene som i fremtiden kanskje kan ligge i veien for mulighetene. Foretrekker å være løsningsorientert, for å fokusere på vanskene (og det er naturlig for mange å gjøre det) gir meg bare stress, og helt uten at det er nødvendig. Skulle det dukke opp et problem, så krysser vi den broen når vi kommer frem til den.

 

Og bare for å ta den biten: bekymringer. Dette har det vært forsket endel på, og man har funnet ut hva som bekymrer mennesker mer enn noe annet. Det er faktisk alle tingene vi tenker på som kan skje. I realiteten skjer de fleste av disse tingene ikke når det kommer til stykket, og derfor bekymrer de fleste av oss seg iblant uten noen god grunn. Dette er noe ihvertfall jeg prøver å ta konsekvensen av i mitt liv, og prøver å bekymre meg for ting bare når det er grunn til det. Jeg ser ikke på mulig fremtidig mobilbetalings-relatert problematikk som en slik ting.

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg spør hva er poenget med slike tjenester når de bare blir lønnsomme hvis det koster mere å bruke dem en den man normal bruker ?

Tja, si det. Kanskje fordi man slipper å drasse på mange kort, eller evt. både kort og mobil. Da trenger man til slutt kanskje ikke ha med lommeboken overhodet. Poenget er kanskje å gjøre det litt mer lettvint, men før det skjer må systemet bli innarbeidet. Utover det, aner ikke. Fremskrittets pris kanskje, your guess is as good as mine.

 

når det gjelder det med brusautomaten og parkeringen så burde man være kommet dithen at det ikke koster noe ekstra å bruke dem

Jepp, men dit er vi altså ikke kommet ennå, og vi vet ikke ennå om det blir slik. Rom ble ikke bygget på en dag. Om det skjer, og evt. når det skjer: your guess... ;)

 

Her blir det kanskje, kanskje og mer kanskje, og siden vi ikke vet, så venter jeg heller til vi vet.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

 

Ikke bombe at Apple har mer begrensninger enn normen... synd.

Uansett, skal ett hav til av flere slike begrensninger før produktet ender opp med noe dårligere enn Samsung Galaxy S5

Fy faan for en drittmobil.... HATER DEN!!!

 

jeg har kanskje misforstått deg , men var det Iphon-en du hatet så mye eller var de galaxy-en ?

Kommer vel Ganske tydelig frem i innlegget at det er Galaxy'n som er dritt, trolig Samsung mobiler generelt da dette tross alt er toppmodellen.

 

Enda tydeligere blir det når du prøver produktet... kan ikke skjønne noen er fornøyd med Samsung.

Lenke til kommentar

Nei, du har nok rett. Trolig finnes det millioner av brukere der ute som ikke aner sitt eget beste. Flere av utgavene (sort, gull osv) er fortsatt utsolgt mange steder, så hvis virkeligheten stemmer med din oppfatning så er det ikke mangel på idioter. Om den gjør det, vel det er ikke helt godt å si basert på en off-topic anekdote. ;)

Endret av xRun
Lenke til kommentar

kan ikke skjønne noen er fornøyd med Samsung.

Og hvorfor kan du ikke skjønne det? Jeg er storfornøyd med min Galaxy Note 3. Aldri hatt noen problemer.

Note-serien har alltid vært størst og Note 1 var en av de aller første (om ikke den første) med så stor skjerm. Selv Apple som sverget til "perfekt tommel-forhold" størrelsen har begynt å følge etter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

 

Ikke bombe at Apple har mer begrensninger enn normen... synd.

Uansett, skal ett hav til av flere slike begrensninger før produktet ender opp med noe dårligere enn Samsung Galaxy S5

Fy faan for en drittmobil.... HATER DEN!!!

jeg har kanskje misforstått deg , men var det Iphon-en du hatet så mye eller var de galaxy-en ?

Kommer vel Ganske tydelig frem i innlegget at det er Galaxy'n som er dritt, trolig Samsung mobiler generelt da dette tross alt er toppmodellen.

 

Enda tydeligere blir det når du prøver produktet... kan ikke skjønne noen er fornøyd med Samsung.

 

 

Hva er du misfornøyd med?

Brukergrensesnitt? Stabilitet(sw-issues)?

 

Har en "utdatert" S3, samt iPhone 5S (i skrivende stund) og synes begge er bra på hver sin måte.

Sikler litt på en WP igjen (Lumia 930), men det var litt unødvendig med tre mobiler sist jeg hadde det (litt dyrt også) :)

 

Men ikke lenge før ett (eller flere familiemedlemmer/døtre) får en "utrangert" mobil tenker jeg.

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når iPhone 6 blir lansert i slutten av september så blir det ikke automatisk mulig å betale med NFC overalt fordi iPhone 6 har noe så "revolusjonerende" som Apple Pay. Bankterminalene må også støtte det.

 

Og hvor har du det fra? Så vidt jeg ser fra erfaringer så fungerer til og med Apple Pay utenfor USA så lenge man legger til kredittkort fra amerikanske banker som har støtte.

Lenke til kommentar

 

Når iPhone 6 blir lansert i slutten av september så blir det ikke automatisk mulig å betale med NFC overalt fordi iPhone 6 har noe så "revolusjonerende" som Apple Pay. Bankterminalene må også støtte det.

Og hvor har du det fra? Så vidt jeg ser fra erfaringer så fungerer til og med Apple Pay utenfor USA så lenge man legger til kredittkort fra amerikanske banker som har støtte.

 

Hva er det du skal betale til da? Som jeg skriver så må jo terminalen også støtte NFC.

At Apple Pay funker med kort utstedt av amerikanske banker har jo null og niks å si for de aller fleste utenfor USA. Det er jo det samme med Google Wallet.

Med andre ord, du kan ha så mange amerikanske kort du vil, men så lenge terminalen du skal betale til ikke har støtte for dette så er NFC på iPhone like mye funksjonell som en murstein her i Norge.

Lenke til kommentar

Hva er det du skal betale til da? Som jeg skriver så må jo terminalen også støtte NFC.

At Apple Pay funker med kort utstedt av amerikanske banker har jo null og niks å si for de aller fleste utenfor USA. Det er jo det samme med Google Wallet.

Med andre ord, du kan ha så mange amerikanske kort du vil, men så lenge terminalen du skal betale til ikke har støtte for dette så er NFC på iPhone like mye funksjonell som en murstein her i Norge.

Så lenge bankterminalen støtter NFC så virker det til å gå greit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...