Gå til innhold

Bekreftet: Apple låser ned betalingsbrikken sin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Jeg antar jo det fordi de skal sikre egen forretningsmodell. Sansynligheten er vel tilstede at hvis dette Apple Pay ikke innfrir, så blir vel NFC-brikken «opplåst» eller i verstefall fjernet.

 

Jeg synes at dette konseptet virker til å være lovende, men er noe skeptisk, uansett. Jeg tror man skal vente å se hvordan dette økosystemet virker, før man skriker om at NFC-brikken er låst til Apple sin modell. Det kan være en god ting, og det kan være et uheldig valg i fra Apple sin side.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Innlegg har allerede blitt slettet. Man trenger ikke så starte en tråd med innlegg som oppfordrer til flamewar/flamebait. Vennligst heretter hold dere til temaet i tråden! Reaksjoner på moderatorhandlinger tas på PM med undertegnede, eller i vårt tilbakemeldingsforum. Og ikke i denne tråden

Endret av Slettet+3124
Typo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg antar uten å vite, at Apple velger en safe løsning. Noe de er trygge på, det ser vel man også på hvilke aktører de har alliert seg med når det kommer til Apple Pay. Jeg tror de velger sikkerhet fremfor «brukervennlighet». Det er min antagelse. Nå har jo jeg iPhone selv, og jeg bryr meg en døyt om denne brikken forblir låst eller ei.

Lenke til kommentar

Jeg antar uten å vite, at Apple velger en safe løsning. Noe de er trygge på, det ser vel man også på hvilke aktører de har alliert seg med når det kommer til Apple Pay. Jeg tror de velger sikkerhet fremfor «brukervennlighet». Det er min antagelse. Nå har jo jeg iPhone selv, og jeg bryr meg en døyt om denne brikken forblir låst eller ei.

 

Jeg tror apple helt fint har kompetansen til å lage en sikker løsning selv om man kan bruke NFC til noe annet. Det burde de ha.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Må være morsomt å eie en iPhone.

 

Og poenget ditt er hva?

 

At selv om de heter Apple og enheten er en iPhone som er kjent for å være svært lukket så synes jeg at det er rart at de begrenser NFC så mye at det bare funker med en eneste app som er Apple Pay.

NFC-teknologien har drøssevis av muligheter, men det skal Apple selvfølgelig ikke ha noe av. Det betyr vel at selv ikke Bluetooth-paring vil bli mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for denne artikkelen!

 

Jeg har i lang tid vært fast bestemt på å skaffe meg iPhone 6, men etter annonseringen ble jeg usikker. Jeg har endelig nesten bestemt meg for å gå for Android og eventuelt Nexus 6, men litt tvil er enda i meg. Eller rettere sagt var* i meg. Nå er det ganske klart at jeg skal gå for Android for første gang. Er synd at Apple låser så mye. Jeg tror de gjør seg en bjørnetjeneste. Hvertfall i dette tilfellet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Takk for denne artikkelen!

 

Jeg har i lang tid vært fast bestemt på å skaffe meg iPhone 6, men etter annonseringen ble jeg usikker. Jeg har endelig nesten bestemt meg for å gå for Android og eventuelt Nexus 6, men litt tvil er enda i meg. Eller rettere sagt var* i meg. Nå er det ganske klart at jeg skal gå for Android for første gang. Er synd at Apple låser så mye. Jeg tror de gjør seg en bjørnetjeneste. Hvertfall i dette tilfellet.

 

Da vil jeg gjerne anbefale en Sony mobil, og da en Sony Xperia Z3 :) har selvfølgelig ikke prøvd den, men visst den er ca. samme som Z1 og Z2, så er dette en knallmobil :D Z1 og Z2 er forresten veldig bra og har sunket ganske mye i pris i det siste, så det er to gode kjøp ;)

Lenke til kommentar

Jeg tipper de låser NFC-brikken for å unngå at Apple Pay får konkurranse fra andre liknende tjenester og/eller Bitcoin. Ikke det spor overraskende trekk fra Apple.

 

Det høres jo ut som det samme som Microsoft drev på med på 90 tallet angående nettlesere.

Bare synd at så mange følger Apple og ikke lar Apple følge vanlige standarder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tipper de låser NFC-brikken for å unngå at Apple Pay får konkurranse fra andre liknende tjenester og/eller Bitcoin. Ikke det spor overraskende trekk fra Apple.

Tipper at det åpnes opp i neste versjon av iOS (iOS 9). De ønsker nok å bruke mer tid til å lage et sikkelig API. Det samme var tilfellet for TouchID når det ble lansert i fjord, da var det kun for kjøp i iTunes og låse opp telefonen. i iOS 8 kan alle bruke det.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...