Gå til innhold

- Fem millioner Gmail-brukernavn og passord er lekket på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To av mine velbrukte gmail kontoer ligger der, samt ett som tilhører en slektning av meg.

Er jeg bekymret? ~Nei.

  1. Det er veldig sjeldent at jeg gjenbruker samme passord til flere tjenester.
  2. Det er ~4000 kontoer i listen som ikke kan være fra Google da de har "+" i brukernavnet. Se under.
  3. Jeg vet at slektningen min ikke er like paranoid som meg når det kommer til passord, og denne personen er ikke forsøkt hacket så vidt jeg vet.
$ grep -e "\+.*@" google_5000000.txt | wc -l
3968 
Endret av rockPaperScissors()
Lenke til kommentar

 

Nei, jeg har også valgt ett passord som ligger på maks grensa for hva Google tillater.

Ett 100 tegn langt passord vil ta litt tid å bruteforce.

Når du avslører antall tegn gjør du det betyrlig lettere.

 

 

Tja, men du må fortsatt prøve en skikkelig kombinasjon som vil ta tid da mulighetene er ganske store :p

 

Lenke til kommentar

 

Nei, jeg har også valgt ett passord som ligger på maks grensa for hva Google tillater.

Ett 100 tegn langt passord vil ta litt tid å bruteforce.

Når du avslører antall tegn gjør du det betyrlig lettere.

 

Tja, å brutforce alle mulige passord 1-99 tegn tar fremdeles mindre tid enn å bruteforce alle passord på 100 tegn. Så det eneste vedkommende har avslørt er at entropien for bruteforcing er ~2^660 hvilket tilsvarer cirka 4.78 * 10^198. Til sammenligning er universet estimert til ~10^80 atomer, som er et lite tall i forhold.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

After it was reported that a list containing as many as 5 million usernames and passwords from Google's Gmail users was leaked online, Google is responding by saying that its servers would have blocked suspicious log-in attempts. Noting that only 2 percent of the password and username combos would work, Google says it has protected affected accounts.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...