Gå til innhold

- Fem millioner Gmail-brukernavn og passord er lekket på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten passordet til lekket konto har denne informasjonen null verdi for meg. Jeg bruker allerede unike passord og har gjort det noen år. Med passordet kan jeg med stor sikkerhet si hvem som er kilden.

 

Noen raske søk har gitt meg den komplette listen over brukernavn, men ikke passord. Noen som evt kan sende meg hele greia? Eller finne mitt passord siden jeg ikke trenger resten egentlig...

Lenke til kommentar

Det er flere av oss som vet hvor den skaffes. Det er viktig å sjekke opp for å finne ut hvilke tjenester som trenger nytt passord.

 

Det vil være interessant å høre mer om hvilke typer tjenester som har lekket dette. De aller fleste passord i listen er korte, og bare noen ytterst få ser ut til å være uknekte MD5-summer. Det er en interessant observasjon at selv lange passord er der i klarttekst, som bevitner at de enten har vært lagret slik eller at de har vært bruteforcet med ordbok, som viser hvorfor denne XKCD-stripen er feil.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Det er flere av oss som vet hvor den skaffes, og det er viktig å sjekke opp for å finne ut hvilke tjenester som trenger nytt passord.

Jamen, så hjelp oss da! Jeg kan sende deg mail fra adressen min så du vet at jeg er meg.

Til gjengjeld skal jeg la deg vite hvilken tjeneste passordet kommer fra (hvis jeg husker det).

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Det vil være interessant å høre mer om hvilke typer tjenester som har lekket dette. De aller fleste passord i listen er korte, og bare noen ytterst få ser ut til å være uknekte MD5-summer. Det er en interessant observasjon at selv lange passord er der i klarttekst, som bevitner at de enten har vært lagret slik eller at de har vært bruteforcet med ordbok, som viser hvorfor denne XKCD-stripen er feil.

 

Hm? Passordene med kjent opprinnelse stammer fra innbrudd der hackere har klart å få med seg store mengder dårlig sikrede passord. Bruteforcing er ikke involvert.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...