Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Here we go again... Ikke ta det ille opp, men har vanskelig for å bry meg. Sånt dritt skjer jo hele tiden, og det har ingenting med Call of Duty å gjøre. Eller spill generelt. Det kunne like gjerne vært en boksekamp vi snakket om, eller et myntkast. En tulling tapte et veddemål, klikket, og vips er en uskyldig person død. Tragisk, men ikke uvanlig, og har ingenting i Spill-kategorien å gjøre. Du burde kanskje poste det Samfunn eller noe.

Glemt de positive tablettene i dag ? Neida, men jeg har bare hørt om dette fenomenet i forbindelse med spilling jeg da :) Eg er uenig i at dette ikke er relevant.

Lenke til kommentar

Ikke jeg heller... Kun i spilling... Men ja. Tragisk. Og ja. Absolutt spill-relatert da swatting er noe som har oppstått under online spilling.

 

Tror du bør lese deg litt opp på fakta før du uttaler deg. Vi hører mest om swatting i forbindelse med spill, men det er fordi dette er en spillside. Alt det andre hører vi lite om, men det er så absolutt ikke bare spillrelatert.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Swatting

Lenke til kommentar

Glemt de positive tablettene i dag ? Neida, men jeg har bare hørt om dette fenomenet i forbindelse med spilling jeg da :) Eg er uenig i at dette ikke er relevant.

Swatting skjer dessverre hele tiden. Mange kjendiser er blitt swattet, for eksempel. Noen er blitt swattet fordi de er homofile (seriøst), eller for å true et vitne i en eller annen sak. Selv en og annen skole har blitt swattet. Kjip sak, men ikke spillrelatert, som sagt. Sier bare at man bør flytte denne diskusjonen over i et mer passende sted, for ikke å skape enda mer bråk rundt hvor ille dataspill er. Har vi ikke hatt nok av det opp gjennom årene? :)

Lenke til kommentar

Ferdig med siste campaign i Duke Nukem 3D 20th Anniversary Edition, og det rett før nyttårsaften. Et herlig gjensyn med et spill som har tålt tidens tann langt bedre enn jeg forventet. Sannsynligvis mitt favorittspill innen FPS-sjangeren fortsatt den dag i dag.

Enig, jeg tror ikke det er noe FPS jeg liker bedre enn Duke 3D.

Doom 1&2 er høyt oppe også. Samme er originale shadow warrior.

Men Duke er favoritten.

 

Selv beit jeg the bullet, og lasta ned 1212 moden til Attila. Viste seg at kampanjen ikke er fra 1212 men en egen mod som bruker delvis assets fra 1212. Og den moden heter 1295.

Så etter å laste ned en hau med filer fikk jeg moden i gang og klar til å prøve på å tirsdag. Og da skal også noe HYW infanteri grunnes.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Som fan av de gamle Resident Evil-titlene tenkte jeg at The Evil Within skulle være midt i blinken, men jeg liker så og si ingen aspekter av spillet. Rent bortsett fra at gameplay og interface er utrolig knotete og irriterer vettet av meg så synes jeg den lovpriste atmosfæren i dette spillet er sterkt oppskrytt. Atmosfære skapes ikke av å pøse på med mest mulig blod, hengende lik og galninger med motorsag. Spillet prøver liksom altfor hardt å få til en horror-atmosfære uten å være subtilt i det hele tatt. Politistasjonen i RE2 hadde langt mer skremmende atmosfære enn dette, og det helt uten at det hang lik overalt.

 

Jeg gir det noen timer til før jeg konkluderer med at dette var et bomkjøp. Alltid litt surt, men uten bomkjøp finner man heller ikke spillene man liker.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Steam-salget, ja? Jeg betalte også bare noen tiere heldigvis. Jeg skal gi det noen timer til før jeg bestemmer meg.

 

Gleder meg forøvrig stort til RE2-remaken. Jeg likte alltid 2 bedre enn 1, så hvis remaken holder samme høye kvalitet som den av RE1 så kan det nesten ikke gå galt. Den remaken hadde en helt fantastisk bruk av lys, skygge, lyder, musikk og kameravinkler for å skape den rette stemningen og det er akkurat hva jeg savner i The Evil Within.

Lenke til kommentar

Steam-salget, ja? Jeg betalte også bare noen tiere heldigvis. Jeg skal gi det noen timer til før jeg bestemmer meg.

 

Gleder meg forøvrig stort til RE2-remaken. Jeg likte alltid 2 bedre enn 1, så hvis remaken holder samme høye kvalitet som den av RE1 så kan det nesten ikke gå galt. Den remaken hadde en helt fantastisk bruk av lys, skygge, lyder, musikk og kameravinkler for å skape den rette stemningen og det er akkurat hva jeg savner i The Evil Within.

Jeg oxo. sikle https://www.spillforumet.no/traad/resident-evil-2-remake.2367/

Lenke til kommentar

Steam-salget, ja? Jeg betalte også bare noen tiere heldigvis. Jeg skal gi det noen timer til før jeg bestemmer meg.

 

Handlet en steamkode i fra allkeyshop for en bitteliten stund siden :p Rundt lanseringen av etterfølgeren var det vel.Du får si i fra om du ser lyset og positiv progresjon underveis. Er veldig spent på hvordan de går frem med RE2 nyversjonen ja, mektig spill i sin originale innpakning det der. Klart en av de store opplevelsene på konsoll i barndommen! Endret av Mala
Lenke til kommentar

Chapter 1 og 2 synes jeg var helt ok, men de minnet litt for mye om Outlast. Ikke at det er noe galt med Outlast, men jeg forventer nesten at en storhet som Shinji Mikami har sine egne visjoner. Chapter 3, som jeg har stått fast på et par timer, har bare vært forvirrende og rotete. Jeg løper rundt med masse zombier i hælene mens jeg prøver å finne ut hva jeg skal gjøre, men alt er den samme gråbrune smørja så jeg blir helt desorientert om hvor jeg skal gå og hvor jeg har vært før. Måten checkpoint-systemet fungerer på gjør at man fort maler seg opp i et hjørne der man får et checkpoint rett etter at man har kastet bort masse ammo. Jeg tror jeg rett og slett blir nødt til å restarte Chapter 3, selv om det frister utrolig lite å gjøre alt fra begynnelsen av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...