Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lastet ned Portal Knights til Switch i går, og herregud så bra det er! Vi snakker type Minecraft, men med bra grafikk, litt RPG-elementer (tre klasser, alle med egne skills, levels osv), og til og med en liten historie. Minner faktisk ganske mye om Dragon Quest Builders, men er langt mindre irriterende. Vi får fortsatt sterke fiender om natten, men de er ikke så påtrengende som i DQB. Der spawnet de jo hvert femte sekund rett ved siden av meg. I Portal Knights dukker de opp ett eller annet sted på kartet, og er enkle nok å unngå. Ble en del timer i går, og hoppet rett tilbake i dag. Kan nok bli en del timer med dette, for å si det sånn. :D Koster heller ikke mer enn kr 250,- på eShop. Er verdt hver krone for min del. Det er også på Steam, og sannsynligvis PS4 og/eller XBone. Anbefaler å ta en titt, i alle fall. :)

Lenke til kommentar

Dead Space er fantastisk - rundet alle 3 spillene for ikke lenge siden, de holder seg godt enda!

 

Bra for deg, mate. Personlig synes jeg Dead Space var drittkjedelig. Ufattelig treg og dårlig storytelling og mislykket horror som bruker alt for mye skvettscener. DS3 var jo et rent generisk action-spill

Endret av Mark22
Lenke til kommentar

 

Dead Space er fantastisk - rundet alle 3 spillene for ikke lenge siden, de holder seg godt enda!

 

Bra for deg, mate. Personlig synes jeg Dead Space var drittkjedelig. Ufattelig treg og dårlig storytelling og mislykket horror som bruker alt for mye skvettscener. DS3 var jo et rent generisk action-spill

 

 

Det var jo kjedelig for deg, håper du har noen andre spillfavoritter som du setter pris på.

 

For meg består Dead Space serien av flere faktorer som samlet gjør spillene til en nesten perfekt spillopplevelse. Ble litt overrasket når jeg rundet de igjen i sommer, at jeg fremdeles satte slik pris på spillene. Det tyder på skikkelig kvalitet. Ser frem til neste runde om en stund!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg hvilt til Fallout 4  i VR, da selv om ha ha jeg har spillet til xbox one ps4 + pc å nå Htc vive da, lurer på åsen myggen der er i vr da å særlig deadclaw åsen er den i vr tru, etter 14 des da får jeg vite det da kommer htc vive gleder meg nå. Fallout 4 vr.  :dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble: 

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar

Gjort ferdig første mission i Doom VFR nå, og kan trygt si dette er et must for alle med PSVR. Var litt skeptisk da jeg så traileren, fordi de bare teleporter rundt, uten å "gå selv". Men ta det med ro, dette er tvers gjennom Doom. Har faktisk ikke brukt den teleporteringen noe særlig, annet en for å telefragge demoner for ekstra helse. Er absurd høyt tempo her også, spesielt i bosskamper. Så likte du Doom 2016 er Doom VFR absolutt å anbefale på det sterkeste. :D :D :D

 

(får bare håpe det varer en stund...)

Lenke til kommentar

Har ommøblert litt på loftstua nå, og har flyttet TV-benken slik at jeg har litt mer plass rundt meg, så nå er det kanskje litt lettere å dra frem PSVR ja. Har en del der som har blitt liggende nesten rurørt :)  Men er dritt travelt de neste ukene så da er det liksom det lettvente som frister når en først får tid til å spille :p

 

Skal i hvertfall ble deilig å kunne spille Superhot uten å bekrymre meg for å knuse nevene i dører og diverse, for det gjorde vondt.

 

Nye PC-oppgraderinger til en Coffe Lake-rigg kommer inn dørene neste uke også... Blir storstas!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Kjøpte PS4 Pro brukt, i hovedsak for å få større harddisk og ekstra plass til PSVR bak konsollen. Da kan jeg ha PSVR headsettet koblet i hele tiden, og likevel ha plass til kabel til Dualshock og fight stick. Er ganske enket å bruke PSVR da. ;) Er ikke spesielt glad i å bruke PSMove kontrollere, men i Doom VFR kan man fint sitte i ro og bruke Dualshock. Å snu seg med den høyre stikken går fint, og man trenger bare å trykke å trekanten for å snu oss 180 grader. Sammen med L2 for rask teleport tar det ikke lang tid før man surrer avgårde i en sinnssvakt tempo. Kontrollene høres kanskje rare ut, men jeg storkoser meg med dette.

 

Det samme gjelder for øvrig Resident Evil 7. Er ikke noe problem å sitte og spille det med Dualshock i VR. Man trenger strengt tatt ikke så stor plass til de beste spillene. :) Faktisk frister det å kjøpe Fallout 4 VR etterhvert også, og kanskje til og med Skyrim VR. PSVR er og blir elsk.  :love:

Lenke til kommentar

Jada den PSVR boksen er koblet opp hele vein, er bare å plugge i headsettet.Men måten jeg satt før gjorde det litt begrenser å veive rundt seg med move kontrollene :p Man blir jo litt...ivrig i kampens hete :p

 

RE7 er faktisk malen for hvordan man skal legge ett spill til rette for VR og vanlig spillestil, det er så jævla bra med innstillinger slik at man kan spille det som man vil. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Så NieR:Automata på tilbud i helgen, så smatt til og kjøpte det bare for å prøve. Må vel si at det er lenge siden jeg har blitt såpass positivt overrasket over et spill, rett og slett dritgøy selv om det kan være litt frustrerende til tider på høyere vanskelighetsgrader (Blir 1-2 shottet av det aller meste). Historien var noe veldig utenom det vanlige også, samt at det er ganske heftig med gjenspillbarhet på grunn av noen veldig interessante løsninger :) Absolutt anbefalt til dere som er ute etter Hack 'n Slash spill, eller generelt bare spill med en interessant story og friske spillelementer.

Lenke til kommentar

Regner med de har fikset PC versjonen nå da? Vet den var rimelig dårlig tilpasset da det kom til PC.

 

Koster det virkelig 639,- fullpris digitalt? Forstår virkelig ikke den digitale prissettingen til tider. Latterlig.

Rimelig unormalt høy pris det der ja, men i dette tilfellet vil i alle fall jeg mene det er verdt det. Betalte jo vesentlig mer for CE selv, da spillet kom ut. En fantastisk spillopplevelse som ikke kunne ha blitt servert på noen annen måte.

 

Slår både Horizon, Zelda, Mario, og Persona 5 langt ut av banen i kampen om å bli mitt Game of the Year. Til og med Nioh, som jeg har storkost meg med i over 400 timer, må se seg slått.

 

Dette året her har vært helt utrolig vanskelig å velge bare én Game of the Year. Så veldig mange gode spill som kom ut. I tillegg til de jeg nevnte har jeg også kost meg med Yakuza, RE7, Tales of Berseria, Kingdom Hearts, Yooka-Laylee, Gravity Rush 2, Tekken 7, Danganronpa og Crash Bandicoot. Og enda er det mange spill jeg ikke har startet på ennå.

 

Flere her som har hatt vanskeligheter med dette valget? Noen som har valgt allerede?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...