Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Tatt frem thrones of Britannia igjen.

Som alle total war spill en grei grunnmur, som trenger mods, tester nå Shield wall moden, som er den største moden når det kommer til forandringer.

 

Liker spesielt at skirmish enheter er små, bare 24 krigere vs 100+ for vanlige enheter. Noe som er tematisk riktig da buer ikke var et stort krigsvåpen for vikinger og saschere. Disse små enhetene kan også i denne modden kan disse små enhetene plasseres utenfor vanlig deployment zones i starten av slaget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg skjønner hvorfor folk kaller fredag 13de en ulykkesdag. Da jeg åpnet postkassen i dag fant jeg Gears 5, Borderlands 3 og Daemon x Machina. Og samtlige må patches. FFS... :( Har ikke noe imot en Day One patch i seg selv, men trenger de være så store? Gear 5 patchen alene er på over 13GB.

 

Men på den annen side blir det jo knall i helga. Eneste av de tre jeg var litt usikker på var Daemon X Machina, men har spilt demoen en god del, og liker den svært bra. Det kommer garantert ikke til å være et spill gamer.no liker, og neppe et spill folk her på forumet snakker varmt om i lengre tid. Men for oss som liker det er det svært bra. :)

Har glemt litt dette med "patching" da bredbåndet der vi bor er 100/100, noe som er mer enn nok for å laste ned ganske så kjapt.

Har du ADSL som gjør at det går litt tregt?

Lenke til kommentar

Ikke alle bor i en storby, vet du. Noen av oss bor i distriktene. Eneste måten jeg i det hele tatt kan få internett er via mobilen. Men er 4G og 1.000GB datagrense pr måned, så går bra. Tar bare tid å laste ned ting.

 

Hvor i alle dager får du 1000 GB? Jeg er i samme båt som deg. Har 4G fra telia 200 gb i mnd, men bunnet meg for ett år så har da 280 GB i mnd. I ukedagene har jeg kanskje 20 mbs hastighet, i ferier og helger er det kanskje nede i 3-5.

 

Har funnet ut at dette både er bra nok hastighet og nok GB til å streame omtrent så mye film og serier som vi ønsker. Derimot må jeg begrense meg litt når det gjelder nedlasting av spill og patching kan noen ganger være uaktuelt om de er for store.

 

Det aller verste er at det går fiber i hagen min, som Telenor nekter noen å bruke, pga at det er en nød linje ved brudd andre steder....

Lenke til kommentar

Hvor i alle dager får du 1000 GB? Jeg er i samme båt som deg. Har 4G fra telia 200 gb i mnd, men bunnet meg for ett år så har da 280 GB i mnd. I ukedagene har jeg kanskje 20 mbs hastighet, i ferier og helger er det kanskje nede i 3-5.

 

ICE. :) Basispakken min er på bare 6GB, men det gjør at jeg kan kjøpe Data Frihet for en hundrelapp i måneden, og få 1.000GB ekstra i måneden. Koster kr 398 til sammen. Til sammenligning hadde jeg mobil fra Telenor før, og betalte kr 299 i måneden. I tillegg kom internett fra Nextgentel (vanlig telefonlinje) på det samme, så sparer faktisk en del i måneden på denne løsningen. Er litt usikker på selve hastigheten, men nedlasting på XBone ligger rundt 8Mb/s. Internettet fra Nextgentel lå på ca 4Mb/s i nedlasting. :) Vet 8Mb/s ikke høres all verden ut, men kjører youtubefilmer i 720p uten problemer, og har klart 1080p en og annen gang. Spiller spill som Elder Scrolls Online og Anthem i 4K uten problem.

 

Eneste ulempen er at jeg kun får Data Frihet når mobilen er koblet opp mot ICE+, et "spesialnett" fra dem. Er koblet opp mot det 99% av tiden, men det har hendt en gang i blant at det ramlet ut. Da er jeg koblet opp mot vanlig Telia, og mister de ekstra 1.000GBene i måneden. Satt og lastet ned en diger patch tidlig i forrige måned om natten, og fikk melding på mobilen at datamengden snart var oppbrukt, og hastigheten dermed ville bli kraftig redusert. Ooops... :p Men den koblet seg opp mot ICE+ igjen etter noen timer, og holdt seg der resten av måneden. Hadde null datamengde igjen av det vanlige, men trengte det ikke pga Data Frihet, og hastigheten ble ikke nedsatt.

 

Ekstra morsomt er det jo at jeg vokste opp på 1980stallet, og husker svært godt da jeg fikk min aller første mobil i 1997. Var rimelig stolt da. Enda bedre ble da det jeg fikk en mobil med fargeskjerm. :p

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ICE. :) Basispakken min er på bare 6GB, men det gjør at jeg kan kjøpe Data Frihet for en hundrelapp i måneden, og få 1.000GB ekstra i måneden. Koster kr 398 til sammen. Til sammenligning hadde jeg mobil fra Telenor før, og betalte kr 299 i måneden. I tillegg kom internett fra Nextgentel (vanlig telefonlinje) på det samme, så sparer faktisk en del i måneden på denne løsningen. Er litt usikker på selve hastigheten, men nedlasting på XBone ligger rundt 8Mb/s. Internettet fra Nextgentel lå på ca 4Mb/s i nedlasting. :) Vet 8Mb/s ikke høres all verden ut, men kjører youtubefilmer i 720p uten problemer, og har klart 1080p en og annen gang. Spiller spill som Elder Scrolls Online og Anthem i 4K uten problem.

 

Eneste ulempen er at jeg kun får Data Frihet når mobilen er koblet opp mot ICE+, et "spesialnett" fra dem. Er koblet opp mot det 99% av tiden, men det har hendt en gang i blant at det ramlet ut. Da er jeg koblet opp mot vanlig Telia, og mister de ekstra 1.000GBene i måneden. Satt og lastet ned en diger patch tidlig i forrige måned om natten, og fikk melding på mobilen at datamengden snart var oppbrukt, og hastigheten dermed ville bli kraftig redusert. Ooops... :p Men den koblet seg opp mot ICE+ igjen etter noen timer, og holdt seg der resten av måneden. Hadde null datamengde igjen av det vanlige, men trengte det ikke pga Data Frihet, og hastigheten ble ikke nedsatt.

 

Ekstra morsomt er det jo at jeg vokste opp på 1980stallet, og husker svært godt da jeg fikk min aller første mobil i 1997. Var rimelig stolt da. Enda bedre ble da det jeg fikk en mobil med fargeskjerm. :p

Hvorfor ikke flytte? :p 

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke flytte? :p

 

Jeg flyttet faktisk fra bygda til byen bare for å få bedre internett da det ikke så ut til å være noe håp om at det noen sinne skulle bli noen utbedring der. Ustabilt internett via radiolinkantenne med maxhastighet på 5Mb samt ping som varierte noe ekstremt fra 50-800ms på en god dag eller opp mot 32 000ms(!) de dagene når det virkelig var noe faen på gang var nok til å ofte skli inn i psykotisk raseri når man prøvde å spille litt competive multiplayers. Heldigvis hadde jeg ikke jobb eller andre forpliktelser som tvang meg til å bli værende i det jævla hølet, en luksus jeg regner med de fleste ikke har :p

Lenke til kommentar

Det ble brå slutt på Blasphemous-playthroughen min forresten. 65% inn i spillet så skulle jeg ta en teleporter til hovedbyen, men ingenting skjedde. Jeg gikk ut av mappet å characteren min var fortsatt i teleporter-rommet men var plutselig helt usynlig utenom at jeg så skyggen hans på gulvet, så jeg prøvde gå ut av rommet tilbake til det forrige men det rommet ville ikke loade lengre å jeg ble jeg bare totalt stuck i en svartskjerm å måtte bare altf4 ut av spillet for å restarte. Til min overraskelse når jeg var inne i menyen igjen så var hele gamesaven borte å det var heller ikke mulig å starte nytt spill på noen av saveslottene da det ikke skjer noe når man trykker på de.

 

Det er første gang jeg har opplevd at ett spill fucker seg så jævlig kun ved normalt gameplay.

Lenke til kommentar

Dette er miniatyr spill.

Men en kickstarter jeg har venta på, som slipper miniatyrer for Baron's War, hoved målet på £6000 ble nådd på 37 minutter.

Og nå litt over en time har den nådd andre stretch goal på £10k pund.

Neste stretch goal er 12k som låser opp trebuchet med mannskap.

 

Selv skal jeg backe med £130 som gir med 24 spydmenn, 24 riddere til fots og 12 riddere på hest. Får med William Marshal gratis.

Lenke til kommentar

Det er første gang jeg har opplevd at ett spill fucker seg så jævlig kun ved normalt gameplay.

 

Kjipt å høre. :( Om det er en trøst har jeg opplevd noe lignende med Need for speed: Payback. Gadd ikke oppgradere bilen noe særlig i starten, og havnet i et løp jeg måtte vinne. Andreplass teller ikke. Vinn eller prøv igjen. Men bilen er så svak at jeg ikke har sjanse, og taper med solid margin hver eneste gang. Kan heller ikke starte spillet på nytt, av en eller annen grunn. Til slutt gav jeg opp og avinstallerte hele greia. Noen dager senere installerte jeg det på nytt, og tenkte jeg da kunne starte en new game. Men neida, den lastet ned saven fra cloud automatisk, så her satt jeg i løpet jeg ikke kunne vinne. Igjen. Hvorfor kan jeg ikke bare avbryte løpet som i alle andre spill?

Lenke til kommentar

Kickstarteren har snart nådd £25 000 av målet på 6000.

https://www.kickstarter.com/projects/hobbers/the-barons-war-28mm-medieval-miniatures/description

 

Og div strech goals har blir nådd, og enda et blir nådd når den faktisk treffer 25.

 

Nå må jeg finne en god biografi om William Marshal.

En doktorgrad venn prøver å lære meg opp lm det komplekse sosiale systemet i England på 11-1200 tallet.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Spør her..

 

Er det mulig å laste ned og lagre "game updates" til en ekstern harddisk? Og så senere, installere fra gitt HDD-en?

 

Her er problemstillingen: Når jeg om X år har lyst til å mimre litt og ta opp mine gamle PS3/PS4/Xbox360/One-konsoller og spill, etc., og vil spille et spill, og Sony/Microsoft ikke lenger støtter slik ting/nedlasting fungerer per i dag, så ønsker jeg å sette inn mine fysiske plater, men så installere nødvendige updates som spillet har fått opp igjennom, slik at det er "komplett".

 

 

Takker! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...