Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det gledes!

 

Og det er så nydelig å se den den ene tittelen etter den andre tryne så jævlig. Battlefield V, Anthem, Fallout 76, The Division 2 og Breakpoint for å nevne noen. Det må snart ringe noen bjeller i topplokket til folk over de stakkars utviklerne. Kanskje det er på tide å skifte fokus, og kanskje la utviklerne få litt mer tid og kontroll,frihet til å få lage gode og gjennomtenkte spill?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ok, skjønner ingen ting, jeg skaffa meg Xbox gamepass for å prøve outterworld, jeg går på gamepass og trykker install, da sender den meg til microsoft store, og der er install grået ut, jeg prøve å tvinge den til å installere men den sier jeg ikke har noen enheter tilkoblet kontoen, noe som er rart siden pcen er bokstavligtalt logget in på microsoft store.

Jeg prøvde så å installere xbox app til pc, da det skulle være lettere, men får ikke lastet ned denne gratis appen en gang, fordi den igjen påstår jeg ikke har noe enheter tilkoblet. 

Lenke til kommentar

Ja det gledes!

 

Og det er så nydelig å se den den ene tittelen etter den andre tryne så jævlig. Battlefield V, Anthem, Fallout 76, The Division 2 og Breakpoint for å nevne noen. Det må snart ringe noen bjeller i topplokket til folk over de stakkars utviklerne. Kanskje det er på tide å skifte fokus, og kanskje la utviklerne få litt mer tid og kontroll,frihet til å få lage gode og gjennomtenkte spill?

Enig der. Anthem har jeg ikke rørt mer enn den ene timen jeg prøvde det.
Lenke til kommentar

Kjenner det i halsen i dag at man har vært innom ett Call of Duty spill ja :p Helt unik forbannelse man oppnår i disse spillene. Modern Warfare er det første COD spillet jeg har spilt på PC siden det originale Call of Duty + United Offensive, så dette er jo en prøvelse uten like for en som knapt har spilt online i denne serien siden World at War på Xbox 360, det beste COD spillet selvsagt  :wee:

Det er COD på godt og vondt, ingen tvil. Det er smooth og raskt, litt for raskt enda dessverre. Tiden det tar før man ligger stiv er så intenst kort at man knapt rekker å reagere. Litt synd siden jeg har fått inntrykk av at spillet prøver å være mer taktisk og slow paced denne gangen. Får se om jeg greier å tilpasse meg dette kaoset. 

Ground War er høydepunktet her siden jeg virkelig sliter med disse knøttsmå kartene i de andre modusene. Og det var som forventet langt mer morro enn standard COD, selv om jeg føler folk springer rundt som hodeløse høns. Virker å være blottet for taktikk og folk i COD miljøet ser ikke helt ut til å ha skjønt gameplayet her. Sammenligner man det med Battlefield V så er det enda veldig,veldig langt i fra å levere storslagne kamper, men jeg syns det var morro. Blir nok det moduset jeg spiller mest, så håper man ser en håndfull nye kart her i fremtiden.

Ellers så syns jeg grafikken var skuffende online. Det ser rett og slett litt flatt og kjedelig ut sammenlignet med konkurrenten. Og det får meg egentlig til å sette enda mer pris på den overlegne Frostbite motoren til DICE mtp. hvor mye mer avansert BF er.

 

COD fremstår som veldig lite dynamisk, statisk og stivt i forhold.

Men fy flate meg så elendig jeg er i dette spillet. Her snakker man rundspilt av auto-aim gjengen på konsoll elendig. har det ikke i verken fingrene eller hodet :p Helt forferdelig å gå fra topp 3 på listene i BF til bunn i COD. Grusomt.

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Spilt en del timer nå, det er ok, jeg syns virkelig Fallout 3/vegas/4 gameplayet trekker ned. Kunne ønske de gikk mer sin egen vei, 

Nå føles spillet som en blanding av KOTOR/2/Dragon age og Fallout og jeg liker KOTOR delen, men fallout delen trekker ned,

Nå som man ikke en gang har pip boyen, og bare slowdown, blir det enda mer looter shooter gameplay. 

Dette spillet hadde gjort seg bedre som en 3rd person action RPG ala KOTOR og første dragon age, de skulle droppet hele Fallout delen.

Jeg vet ikke hvilken motor de bruker men de har fått den til å virke veldig som bethesda sin motor, det er du loader når du går inn i en by er jo helt likt Oblivion/skyrim/fallout. Jeg skjønner ikke hvorfor de har gjort spillet så likt de spillene, i stede for mer som KOTOR.

Etter Biowere fucka opp Mass Effect og dragon age, har vi ikke hatt et skikkelig KOTOR type rollespill. 

 

Så nei er veldig blandet, når man går rundt å drepe ting føles det ut som en Fallout spin off, og da er spillet liksom helt greit, som som fallout er, er helt greit å dra rundt å drepe ting. Men når man snakker med companions, når man fyller skipet med de. Så føler jeg KOTOR 2 i tæra og da koser jeg meg. De selger sikkert mye mer som en fallout klone enn som en KOTOR klone, men jeg ville ha en KOTOR klone. 

 

Jeg er heller ikke noe super fan av stilen så langt, den nesten men ikke helt cell shadingen, og igjen er alt så nedkjørt og rottent, i spillet jeg skjønner det er noe av greia, men hva med å vise at man faktisk er i fremtiden. De snakket om Firefly som inspirasjon, i firefly var det store flotte sci fi byer, der de som godtok loven var. Hadde likt å se noe slikt. 
Men spillet skal ha for at noen hus er rene og pene da, noe ingen hus i fall out var, de har hadde 200+ på å rydde opp etter krigen, men ingen har en gang giddet i plukke opp det bordet som falt ned. så folk bare lever i skit. 

Lenke til kommentar

Outer Worlds begynner å komme seg.

Syns fremdles fallout feelen ødelegger, de bruker jo UE og ikke Bethesda sin motor, likevel har de prøvd å få den til å virke så Bethesdaete som mulig.

Ansiktene feks ligner veldig på det du ser i fallout(bare bedre)

 

Men nå som jeg har fått bedre våpen, er de aller fleste fiender mindre bullet spongey som hjelper til å fjerne noe av looter shooter feelen på combat.

 

Har ikke funnet noe grunn til å ikke oppgradere våpen man har til plamsa.

Plasma gjør mye skade på nesten alt.

Lenke til kommentar

Rundet Call of Cthulhu (2018) i går. Til tross for noe utdatert grafikk og et par krøkkete gameplay-segmenter så er dette vel verdt å spille gjennom. Utgangspunktet er at du er en privatdetektiv som skal etterforske en husbrann på en øy utenfor Boston, men siden dette er et Lovecraft-inspirert spill så avdekker du selvfølgelig mørke hemmeligheter og før du vet ordet av det så snakker du i tunger og påkaller "the old ones".

 

Gameplay-messig så minnet det meg mye om LA Noire, der du går rundt og samler spor som i neste omgang trigger nye valg når du snakker med folk. Det beste med spillet er at du har et rollespillelement der du levler forskjellige egenskaper hos hovedpersonen, og spillopplevelsen formes av hvilke egenskaper du har valgt å satse på. Velger du f.eks. "spot hidden" så kan du se fysiske spor som du ellers ville gått glipp av, men velger du "psychology" blir du flinkere til å finne ut hva folk tenker helt uavhengig av fysiske spor. Det er veldig bra at du aldri får nok poeng til å makse mer enn noen få av disse egenskapene, så du må virkelig gjøre en prioritering. Det er også flere forskjellige slutter og hvilke som blir tilgjengelige er avhengig av egenskapene dine. Det er et kort spill som fint kan spilles gjennom flere ganger for å teste de forskjellige mulighetene.

 

Det som ikke er så bra er at de har klemt inn et par action- og stealth-segmenter som ikke er på langtnær like gjennomførte som detektiv-gameplayet. Disse koker ned til ren trial og error og er litt irriterende.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Da har jeg rundet Main question i Outer Worlds, tok under 14 timer, men jeg gjorde ikke alt av side quests osv. men ble alikavel level 28. (30 er max) 

Main Question er ganske så kort og selv om jeg ikke var max level var siste mission ikke spesielt vanskelig. 

Det er sikkert mye mer å gjøre. 

 

Hei. Hva syntes du om spillmekanikken? Var det variert? Bedre eller verre enn Fallout? Er det mye customization?

Endret av Cyberfictional
Lenke til kommentar

Hei. Hva syntes du om spillmekanikken? Var det variert? Bedre eller verre enn Fallout? Er det mye customization?

 

Som jeg har skrevet flere steder er spillet på sitt beste når det er mer som KOTOR 2 og er på sitt dårligte når det oppfører seg som Fallout.

 

De bruker en annen motor enn Bethesda, men har likevel gjort spillet så likt fallout de kan gjøre i grafikk, menyer, interface osv. 

Kunne ønske de gikk mer sin egen vei. 

Skytinga er okish, på samme måte som fallout sin skyting er.

Det er veldig lite customization.

Det finnes bare noen få rustinger, og rusting består bare av 2 deler, hode og kropp. Så det er lite variasjon, Jeg tror jeg bare brukte 3 forskjellige rustinger på de 14 timene.

Det er noen dusin våpen, du kan installere noen enkle upgrades, hovedsaklig forandre damage type, sette på sikter osv.

igjen det er ikke mye å velge mellom og alt er simplelt.

Du kan "Tinker"  på våpen de koster penger og alt det gjør er å øke skade. så igjen veldig enkle greier.

Det beste er historien og karakterne, selve gameplay er veldig likt fallout og personlig trekker det ned for meg, men elsker du fallout skyting og kamper, så er det det du får, og mange ser ut til å like det.

 

Har du nok speech skill kan du snakke deg ut av nesten hva som helst, bortsett fra monstere da, du kan liksom ikke snakke med de.

Du har fraksjoner, og de vil hjelpe seg om du er på god tone med de. 

Du hopper mellom forskjellige planter som i KOTOR og det liker jeg, men du er hovedsaklig bare 2 planter, de andre stedene du drar er små stasjoner eller baser, med noen få quests. Så bortsett fra de 2 hoved plantene, er er det ikke så mye å utforske. 

Litt skuffet over hvor fort ting går, du går veldig fort opp i level(som sagt 28 av 30 på under 14 timer) Det hele føles litt kort og hektisk ut. Du kan sikkert få 10 timer mer ut av spillet om du gjør alt av side quests. Men du blir aldri liksom dyttet til å gjøre det. I KOTOR 1 og 2, følte jeg at man virkelig ville gjøre alt på hver planet. og man måtte det for å komme høyt nok opp i level. Men her bare flyr du av gårde, alt føles litt trangt og klaustofobisk ut. Den første planenten du er på, er liksom alt bare et par hundre "meter" unna byen, En av dine kompanions sier "jeg har aldri hvert så langt unna" når det er boksavligtalt 230meter unna der jeg møtte henne første gang, så på 20+ år har hun aldri beveget deg 230 meter unna der jeg fant hun. 

 

Som sagt spillet er på sitt beste når du må ta valg, valg som påvirker hva som skjer videre, valg du tar tatt tidligere påvirker valg du kan gjøre senere, du får allierte og du får fiender, det er dette Obsidian er best på og de gjør det veldig bra. Jeg syns bare de skulle gått sin egen vei, gått mer mot KOTOR mindre mot fallout. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da har jeg rundet Main question i Outer Worlds, tok under 14 timer, men jeg gjorde ikke alt av side quests osv. men ble alikavel level 28. (30 er max) 

Main Question er ganske så kort og selv om jeg ikke var max level var siste mission ikke spesielt vanskelig. 

Det er sikkert mye mer å gjøre. 

 

Oi, da har vi ganske så forskjellig spillestil  :D

 

Jeg har spilt i 31 timer, er level 23 og er på Main Quest 4/13  :omg:  :lol:

 

Jeg tar meg tid da, tester ut og modifiserer våpen, armour og ting å helle i meg, gjør de fleste quests som dukker opp. Tar også gjerne en tur tilbake til ting å "dirke" opp når jeg er kommet høyere i level osv.

 

Koser meg i den fine Scifi settingen & atmosfæren. Men det er veldig lite rom for å røre rundt på egenhånd, som er synd. 

Lenke til kommentar

Oi, da har vi ganske så forskjellig spillestil  :D

 

Jeg har spilt i 31 timer, er level 23 og er på Main Quest 4/13  :omg:  :lol:

 

Jeg tar meg tid da, tester ut og modifiserer våpen, armour og ting å helle i meg, gjør de fleste quests som dukker opp. Tar også gjerne en tur tilbake til ting å "dirke" opp når jeg er kommet høyere i level osv.

 

Koser meg i den fine Scifi settingen & atmosfæren. Men det er veldig lite rom for å røre rundt på egenhånd, som er synd. 

 

En ting er at du bruker lengre tid, noe jeg ikke har noe problem med å skjønne, men at du ikke går opp i level fortere skjønner jeg ikke, selv om du ikke dreper ting, får du masse XP av å gjøre quests.

Hvilken vanskelighets grad spiller du på? Kanskje man levler saktere da?

Jeg skal uansett ta meg en ny runde, nå, var litt vel mye jack of all trades, skall nå gå for pistol/hack/speech og ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...