Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har kjøpt meg spill nå. Har derfor gått amok og bestilt Red Dead Redemption 2, Link's Awakening, Nier Automata, Call of Cthulhu, Kingdom Come: Deliverance og Medievil-remaken. Utelukkende kvalitetsspill som bør holde meg ut året om ikke lenger.

Har kjøpt førstnevnte på PC enda jeg har det på PS4. 60 FPS og aiming med musen blir sykt Nice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne heller fått kjøpt min versjon av RDR på PS4 for en billig penge hadde du ikke allerede bestilt :p

 

Ja, jeg burde nok sjekke spillegruppene mine på Facebook generelt sett før jeg kjøper noe nytt, men tenkte ikke så langt i går. Nå skal det sies at jeg har ventet en stund på at flere av disse spillene skal gå ned i pris, og spesielt Nier Automata og Call of Cthulhu fikk jeg veldig billig.

Lenke til kommentar

Nier: Automata kan jeg 100% garantere deg at du vil få alvorlig mye underholdning ut av for pengene, men det tror jeg du er klar over selv :p Solid bunke med kvalitet du ordnet deg der!

 

Jeg rundet Dino Crisis 2 på PS1 i går, samt tok motet til meg å satte i gang med Resident Evil 5, PS4 utgaven, ettersom jeg aldri orket å fullføre det på Xbox 360 tilbake i 2009. Merker det tærer litt på tålmodigheten igjen, men denne gangen skal jeg i hvert fall igjennom :p Litt mere behagelig denne gangen med 60 fps og bedre FOV så det er i hvert fall noe!

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nier: Automata kan jeg 100% garantere deg at du vil få alvorlig mye underholdning ut av for pengene, men det tror jeg du er klar over selv :p Solid bunke med kvalitet du ordnet deg der!

 

Jeg rundet Dino Crisis 2 på PS1 i går, samt tok motet til meg å satte i gang med Resident Evil 5, PS4 utgaven, ettersom jeg aldri orket å fullføre det på Xbox 360 tilbake i 2009. Merker det tærer litt på tålmodigheten igjen, men denne gangen skal jeg i hvert fall igjennom :p Litt mere behagelig denne gangen med 60 fps og bedre FOV så det er i hvert fall noe!

 

En jeg kjenner let's playet Nier: Automata, men jeg tror det er et spill det er morsommere å spille selv enn å se på. Jeg holder nå på med originale Nier på PS3, som er helt ok men ikke noe spesielt.

 

RE5 tenker jeg du egentlig trygt kan stå over. Jeg rundet det selv, men det var ingen stor opplevelse. Folk sier det skal være langt mer gøy med co-op.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke behov for noen coop opplevelse i RE i grunn. Men det er jo akkurat dette som ødelegger spillopplevelsen. Dette er bunnivå for serien, kun overgått av det makkverketnsom kom etterpå :p

 

Men har lyst å få dette unna backloggen min nå som jeg er så godt i gang!

 

Husker jeg spilte Nier:Automata demoen når den kom, men ble aldri frelst der i grunn. Likevel..en stund etter at de kom så gikk jeg hele tiden med en liten følelse på at man burde gi det en sjangse. Det kom på tilbud til en 250,- eller noe og da ble det bestilt. Endte pokker ta meg med å bli den sykeste oppturen og overraskelsen for min del :D Spilte vel igjennom alle hovedavslutningene i spillet innen relativ kort tid til meg å være!

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere noen tips til spillrelaterte stash (pynt, statuer, bilder, juggel etc) fra ebay som er kult å ha i gaming-rommet?

 

Fristen løper snart ut for å bestille ting så man ikke blir rævpult av disse nye tollreglene, så har startet en skikkelig shopping-spree der for å få det i god tid før Januar  :p

 

Det eneste gaming-relaterte jeg har bestilt så langt er ett 200x150cm stort Dark Souls tapestry man skal ha på veggen. Bestilte én for å sjekke kvaliteten først, og skulle det være bra så blir det nok flere.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Husker jeg spilte Nier:Automata demoen når den kom, men ble aldri frelst der i grunn. Likevel..en stund etter at de kom så gikk jeg hele tiden med en liten følelse på at man burde gi det en sjangse. Det kom på tilbud til en 250,- eller noe og da ble det bestilt. Endte pokker ta meg med å bli den sykeste oppturen og overraskelsen for min del :D Spilte vel igjennom alle hovedavslutningene i spillet innen relativ kort tid til meg å være!

 

Det var de derre nettingstrømpene som solgte meg på konseptet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg husker NieR som et av de beste spillene jeg har spilt noensinne. Men jeg er usikker på om en gjennomgang til av det vil ødelegge denne illusjonen.

 

Slik er det nok med mange spill.

 

 

Er Morrowind bra den dag i dag? Super Mario Sunshine osv. Ved noen spill har jo "tiden gått" og spillene er ikke lenger gode lenger rett og slett.

Endret av DKC
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Våknet 0415 i natt. Var bare å stå opp, koke kaffe og sette i gang med RE5 dritet. Og riktig nok så er det jo det, noe forbanna søppel :p Ingen høydepunkter bare samme monotone pisset fra start til slutt. Er på siste bossen nå, men måtte bare slå av etter så mange timer med selvpining. Fytte i helvete, dette er faktisk det verste spillet jeg har satt meg ned med på ganske så lenge.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg husker NieR som et av de beste spillene jeg har spilt noensinne. Men jeg er usikker på om en gjennomgang til av det vil ødelegge denne illusjonen.

 

Det er ikke et spesielt godt spill. Historien, verdenen og musikken er helt topp, men gameplay-messig er det et utrolig lite kreativt hack'n slash med verdens kjedeligste fetch quests som utgjør mesteparten av spilletiden.

 

Våknet 0415 i natt. Var bare å stå opp, koke kaffe og sette i gang med RE5 dritet. Og riktig nok så er det jo det, noe forbanna søppel :p Ingen høydepunkter bare samme monotone pisset fra start til slutt. Er på siste bossen nå, men måtte bare slå av etter så mange timer med selvpining. Fytte i helvete, dette er faktisk det verste spillet jeg har satt meg ned med på ganske så lenge.

 

:lol:

Lenke til kommentar

Devil May Cry 5 var en fantastisk spillopplevelse. Fikk mange minner tilbake fra når jeg spilte Devil May Cry 3 for nesten 15 år siden. Det er noe helt spesielt når det blir så mange følelser involvert i en spillsesjon på grunn av gode minner fra fortiden og på grunn av at spillet i seg selv har mange fantastiske historiemomenter. Kan også nevne at Devil May Cry 5 har den beste spillmekanikken som jeg noensinne har sett i et spill. Mesterlig gjennomført. RE Engine er en fantastisk spillmotor som det ser ut til at Capcom bruker på alle deres nyere spill. Det blir spennende å se hva de lager fremover.

Endret av Cyberfictional
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...