Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det til dags dato noensinne vært et reelt problem? Eller er det bare noe folk finner på for å ha noe å klage over?

 

Jepp. Har hørt folk spørre akkurat det samme som du gjør i mange år, men har til dags dato aldri hørt at noen har opplevd det som et faktisk problem. Tror neppe det noensinne kommer til å bli det heller. Spillservere legges ned når ingen spiller online lengre, men patcher osv er noe helt annet.

 

Okei. Selv har jeg aldri sett noen har spurt om det. Har du sett svar? Er det mulig?

 

Jeg antar at det ikke er et problem per nå, men i tilfellet det kommer til å bli, så kunne jeg gjerne ha tenkt å ha hatt noen "oppdateringer og patcher liggende", slik for sikkerhets skyld. Kunne ikke skade, tenkte jeg.

 

 

Var usikker på om det var meg du snakket til, siden du kommenterte at jeg angivelig skulle "ha noe å klage over". Kan du opplyse for meg hvor nøyaktig det er jeg skulle ha klaget?

 

 

 

 

--

 

Forøvrig koser jeg meg litt med Assassin's Creed: Odyssey om dagen. Må snart prøve å få avsluttet, da jeg er over 130 timer inn i spillet. Skjønner at jeg må kutte ut å "gjøre alt" i dette spillet, skal jeg få spilt noe annet. :)

Lenke til kommentar

Half Life 2 rundet igjen! Er på kjøret nå, så like greit å sette igang med Episode 1!

 

Downsampling + CRT monitor er GULL  :ph34r:  Ser og føles MEGET ballefett ut!

 

Kanskje ikke fullt så ballefett, men din entusiasme fikk meg til å tenke på å finne frem min gamle The Orange Box og stappe i Xbox X - ser den hører til enhanced spillene fra 360  :)

Lenke til kommentar

Okei. Selv har jeg aldri sett noen har spurt om det. Har du sett svar? Er det mulig?

 

Jeg antar at det ikke er et problem per nå, men i tilfellet det kommer til å bli, så kunne jeg gjerne ha tenkt å ha hatt noen "oppdateringer og patcher liggende", slik for sikkerhets skyld. Kunne ikke skade, tenkte jeg.

 

Var usikker på om det var meg du snakket til, siden du kommenterte at jeg angivelig skulle "ha noe å klage over". Kan du opplyse for meg hvor nøyaktig det er jeg skulle ha klaget?

 

Jeg har ingen intensjoner om å krangle bare for å krangle. Alt jeg pekte ut er at folk har klaget på akkurat det samme som du i årevis, men det har til dags dato aldri vært et problem. Ta Steam, for eksempel. Det kom så tidlig som i 2003, og krever at vi logger på serverne for å aktivere spill. Det var hele 16 år siden, og folk har hundreviss av spill i bibliotekene sine der. Første gang jeg installerte Steam var da jeg kjøpte Half-Life 2, men måtte vente seks måneder for å spille det fordi jeg ikke hadde tilgang til internett på det tidspunktet. Dette var en fysisk kopi av HL2. Leser du den EULAen til Steam står det sort på hvitt at Valve kan slette hele kontoen din og alle spillene dine, og de trenger ikke gi deg en grunn til det engang. Dette kommer jo neppe til å skje, men de har muligheten til det, hvis de vil.

 

Hvorfor er det ingen som innser at dette kan bli et problem? Steam har endelig fått bra konkurranse, og enkelte spill har allerede blitt fjernet derfra. Med mer konkurranse må de levere mer for å holde det gående, så det er slettes ikke utenkelig at konkurransen blir for hard for dem etterhvert. Valve lager jo strengt tatt ikke spill lengre engang. Hvis de ryker eller blir kjøpt opp, kan Steam også ryke. Hva gjør du da? Skal du ta backup av samtlige av spillene du har der, og håpe du slipper å aktivere dem noen måneder etter at Steam er nede?

 

Men som jeg sa kom Steam for 16 år siden. Oppegående folk har vært skeptiske til dette helt siden da, men ingenting har skjedd i løpet av årene. I realiteten kan Valve fort bli kjøpt opp eller bli nedlagt, men de vil nok sørge for å holde Steam gående på ett eller annet vis likevel, som f.eks å bare selge det til noen andre. Så i teorien kan hele kontoen din være slettet i morra, men i praksis lever den nok trygt så lenge du gjør det. Folk kan si hva de vil om patcher osv, men jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor så mange insisterer på at Sony, MS, Nintendo osv ikke har tenkt over problemet. Selvsagt har de det, og de har hatt løsningen klar i årevis.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen intensjoner om å krangle bare for å krangle. Alt jeg pekte ut er at folk har klaget på akkurat det samme som du i årevis, men det har til dags dato aldri vært et problem. Ta Steam, for eksempel. Det kom så tidlig som i 2003, og krever at vi logger på serverne for å aktivere spill. Det var hele 16 år siden, og folk har hundreviss av spill i bibliotekene sine der. Første gang jeg installerte Steam var da jeg kjøpte Half-Life 2, men måtte vente seks måneder for å spille det fordi jeg ikke hadde tilgang til internett på det tidspunktet. Dette var en fysisk kopi av HL2. Leser du den EULAen til Steam står det sort på hvitt at Valve kan slette hele kontoen din og alle spillene dine, og de trenger ikke gi deg en grunn til det engang. Dette kommer jo neppe til å skje, men de har muligheten til det, hvis de vil.

 

Hvorfor er det ingen som innser at dette kan bli et problem? Steam har endelig fått bra konkurranse, og enkelte spill har allerede blitt fjernet derfra. Med mer konkurranse må de levere mer for å holde det gående, så det er slettes ikke utenkelig at konkurransen blir for hard for dem etterhvert. Valve lager jo strengt tatt ikke spill lengre engang. Hvis de ryker eller blir kjøpt opp, kan Steam også ryke. Hva gjør du da? Skal du ta backup av samtlige av spillene du har der, og håpe du slipper å aktivere dem noen måneder etter at Steam er nede?

 

Men som jeg sa kom Steam for 16 år siden. Oppegående folk har vært skeptiske til dette helt siden da, men ingenting har skjedd i løpet av årene. I realiteten kan Valve fort bli kjøpt opp eller bli nedlagt, men de vil nok sørge for å holde Steam gående på ett eller annet vis likevel, som f.eks å bare selge det til noen andre. Så i teorien kan hele kontoen din være slettet i morra, men i praksis lever den nok trygt så lenge du gjør det. Folk kan si hva de vil om patcher osv, men jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor så mange insisterer på at Sony, MS, Nintendo osv ikke har tenkt over problemet. Selvsagt har de det, og de har hatt løsningen klar i årevis.

 

Mulig du ikke har intensjon om å krangle, det har absolutt ikke jeg heller. Men, du påstår fortsatt at jeg "klager", noe jeg fortsatt ikke kan se at jeg har gjort -og ba deg påpeke hvor det skulle komme frem at jeg hadde klaget på noe som helst. Alt jeg har spurt om, er hvorvidt det er mulig å laste ned og ta backup av patcher/updates av konsollspill jeg har fysisk kopi av. Er det virkelig noe du anser som klaging?

 

 

Når det gjelder Steam, så vurderer jeg å gjøre noen innkjøp av spill på GoG (gå over til), og slikt sett være "fri for Steam", i hvert fall når det gjelder de mest viktige spillene. Selv er jeg ikke 100 % sikker på at Steam vil vare for evig og alltid, og da hadde det vært fint å noen viktige spill som "backup", som jeg selv eier 100 %. Mitt spørsmål gjaldt derimot konsollspill (stort sett der jeg spiller om dagen).

 

 

Jeg har aldri sett en diskusjon som går ut på at Sony, MS og Nintendo osv. har, eller ikke har tenkt over det eventuelle problemet. Jeg er altså ikke en av de som insisterer på noe slikt. Det er først nå at jeg har luftet temaet, hvor jeg hadde et spørsmål. Mulig de har en plan, men siden du dro opp temaet; Hva er så løsningen de har hatt i årevis? Kunne vært greit å vite, slik at jeg har en garanti på at PS4-spillene mine er spillbare på lik linje som mine NES-kassetter i all min fremtid. 

Lenke til kommentar

Jeg har testet demoen til remaken av PS1-klassikeren MediEvil i helga.

 

Hvis du lurer på om remaken er tro mot originalen så anbefaler jeg å spille gjennom denne demoen og få fjernet alle tvil. Dette er en ren grafisk overhaling med det eksakt samme gameplayet, musikken, leveldesignet og selvfølgelig det fantastiske stemmeskuespillet.

 

Demoen tar under en time å spille gjennom og du får en unik bonusgjenstand (en hjelm til Dan) som du kun kan skaffes i demoen og som du får med deg inn i det fulle spillet når det kommer. NB: Tidsbegrenset til 7. oktober.

Lenke til kommentar

Kunne trengt litt hjelp her. Prøvde med på Friday 13th på Switch i helgen, og storkosr meg som councelor. Men som Jason... hva er det egentlig jeg skal gjøre? Prøvde noen runder på Easy mot bots, men klarer bare å kverke en eller to av dem. I en match tok det ca 30 sekunder før noen ringte politiet (igjen, på Easy...), og dermed stakk hele gjengen av. Å slå noen med spydet har null effekt. Klarer av og til å gripe tak i noen, men da bare stikker de meg i halsen, Jason blir stunna en liten stund, og borte var dem. Dette skjer HELE tiden. Jeg har skjønt det er noe jeg har gått fullstendig glipp av her, men hva? Klarte å se en hytte lyse rødt, noe som viser at det er folk der inne. Men lette og lette uten å finne noe som helst. Til slutt klarte jeg av en eller annen grunn å stikke spydet inn i et klesskap, og der døde siste fyren. (Alle de andre hadde for lengst stukket av til politiet.) Men selv når jeg sto rett utenfor skapet hadde jeg ingen anelse om at det var noen der. Bruke Search, uten at det hjalp noe.

 

Har veldig lyst til å like dette, og storkoser meg som councelor. Men det er kun online. Offline kan man kun spille som Jason. Hadde vært interessant å få spille som councelor der også, for å trene til de "ekte" matchene.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Meget! Doom 64 er ett veldig godt spill :D

 

Har fullført The Last of Us remastered og Left Behind igjen i natt, så da er jeg klar for neste kapittel i hvert fall :)

Nice. Har ikke spilt last of us på flere år. Blir ikke å gjøre det heller før toeren kommer ut. På det viset blir en mer "immersed" :p Lang tid har gått irl og in game. Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

Haha, ser den :p 

Syns det var svært deilig med ett gjensyn på nyeste oppsettet, var faktisk litt ting her og der man hadde glemt med tiden! Skulle egentlig spare LeftB til i ettermiddag..da det var litt sent i natt når rulleteksen til TLOU gikk over skjermen...men så begynte man jo likevel da og lot seg ikke slippe før det var over :p

Alldeles fantastiske spill!

Lenke til kommentar

Fant en "ny" mod til Empire Total War, Eller Total War Empire som det nå liksom heter, jaja heter i hvertfall ikke Vy Total War. 

 

Modden er egentlig fra 2014 med en update i 2016, Det finens en nesten helt ny version fra 2019 men den er satt spesifikt til oppløpet til Franske revolusjonen, mens denne eldre starter i 1700 som vanilla.

Har bare spilt en times tid, men de har gjort noe store forandringer, merker det mest i at soldater nå både er dyrt og kjøpe å behold, 3 enheter koster liksom 7000.

 

Ellers har de forandret på uniformene så de er mye mer korrekte(for noen land) 

Som kjent hadde alle soldater i vanilla Empire samme fantasi uniformen, en slags dårlig kopi av den britiske Warrent 1768, alle hadde denne og bare fargene på uniformen var anderledes. Denne uniformen ville være feil for de fleste land i 1768, men for å gjøre det verre hadde alle land gått gjennom minst 2 større uniforms forandringer innen den tiden i forhold til 1700. 

 

Nesten korrekt Engelsk uniform fra ca. 1700, kledd i det vi på godt norsk kaller en våpenkjole, det er opplagt hvorfor den type uniform ble kalt det. I motsetting til vanilla ser vi uniformen mangler både turnbacks og lappeller. ingen krager heller. 

Etter hva jeg har forstått skal uniformene i spillet forandre seg i løpet av kampanjen, noe jeg ba om når Empire kom ut, og noe CA greide å få til i Rome 2. Og I Medieval 2 greide de også og oppgradere utstyret. 

 

Jeg har i mange år bare brukt Darth Mod, men hadde jeg vist om denne, ville jeg heller brukt den, da Darth Mod, ikke fikser på noen uniformer, bortsett fra for Sverige av alle ting.

post-34516-0-55680700-1570717023_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...