Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Wow er ikke noe "live service"

Jeg er konstant overasket over hvor villige forbrukere er til å forsvare de som utnytter dem.

 

Nei, live service er et kode ord for store tomme spill laget for å lopppe brukerne over en lengre tid.

 

For å bruke dine egne ord er games as a service, eller live service om du vil, spill som ment å loppe brukerne over en lengre tid. WoW har holdt det gående i hele 13 år, og krever at du betaler en viss sum pr måned for å få lov til å spille. Det er jo selve definisjonen på live service - igjen, med dine egne ord.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å bruke dine egne ord er games as a service, eller live service om du vil, spill som ment å loppe brukerne over en lengre tid. WoW har holdt det gående i hele 13 år, og krever at du betaler en viss sum pr måned for å få lov til å spille. Det er jo selve definisjonen på live service - igjen, med dine egne ord.

Når ble den frasen brukt for første gang?

2015? 2014?

 

Wow er et mmo, ikke har det hatt microtransaksjoner (som er hvofor man har live services eksisterer, uten microtransaksjoner ingen live services.

 

Trengte Battlefield 5 å være et live service? Ble det bedre av det.

Ser det ut som young blood ble bedre av å være en live service?

Ble AC odyssey bedre enn black sails fordi det var en live service?

 

Ingen spill har noen gang blitt bedre av å være en live service. Live service er for utgivere ikke forbrukeren.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Når ble den frasen brukt for første gang?

2015? 2014?

 

Wow er et mmo, ikke har det hatt microtransaksjoner (som er hvofor man har live services eksisterer, uten microtransaksjoner ingen live services.

 

Trengte Battlefield 5 å være et live service? Ble det bedre av det.

Ser det ut som young blood ble bedre av å være en live service?

Ble AC odyssey bedre enn black sails fordi det var en live service?

 

Ingen spill har noen gang blitt bedre av å være en live service. Live service er for utgivere ikke forbrukeren.

 

Jeg forstår du ikke har noen interesse av å prøve å skjønne hva jeg sier, så jeg tror vi dropper denne diskusjonen her. Som du selv sier er live service at man holder liv i spill i årevis for å loppe brukerne for penger. Det er selve definisjonen på et MMORPG. At man ikke kalte det live service før har ingenting å si.

 

Og ja, spill som Ghost Recon: Wildlands, Rainbos Six: Siege, og AC: Odyssey ble bedre fordi det var en live service. GR: Wildlands fikk nytt content senest for noen uker siden, hele to år etter launch, nettopp på grunn av det. AC: Odyssey har fått mer content, økt level cap og så videre, nettopp fordi det er live service. Men du kommer nok aldri til å skjønne dette, så vi setter en stopper her.

Endret av Schreiber
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å ta den diskusjonen i en litt annen retning, er det egentlig nødvendig at spill er en live service for å få mer innhold? Utvidelser er blitt laget helt siden jeg begynte med PC-gaming på 90-tallet. Disse kom gjerne lenge etter at spillet var utgitt og hadde masse innhold. I dag selger man gjerne utvidelsene stykkvis ved å selge ett og ett våpen eller kostyme, og de er ofte laget før spillet utgis. Jeg ser ikke at dette bidrar med noe positivt til hobbyen. 

 

Jeg ville heller foretrukket en høyere utsalgspris fremfor å betale faste avdrag eller via mikrotransaksjoner. Det virker for meg ærligere og enklere å forholde seg til. De finurlige inntjeningsmodellene i dag gir meg en ubehagelig følelse av at noen prøver å lure meg, og når jeg skal kjøpe et nytt spill må jeg hele tiden gjøre grundig research både om dette og DRM-helvete for å forsikre meg om hva det er jeg begir meg ut på.

Lenke til kommentar

CDPR viste hva DLC virkelig er med utvidelsene til The Witcher 3. Man kunne kjøpe de for en fair pris, og man fikk i tillegg et titals gratis utvidelser. Disse hadde kostet $5 hos hvilket som helst andre studioer.

 

Alt annet en slike utvidelser som HoS og B&W er totalt uinteressant å betale for i singleplayer-spill.

Lenke til kommentar

Duck Tales Remastered fjernes fra alle digitale butikker fra og med 8. og 9. august avhengig av plattform. Spillet er nå 75% redusert på Steam, så hvis du ønsker å prøve denne etter min mening gode remasteren av en klassiker så er nå absolutt tidspunktet.

 

http://www.capcom-unity.com/capkel/blog/2019/08/06/pick-up-ducktales-remastered-on-sale-now-before-it-leaves-digital-storefronts-starting-august-8th

 

Capcom har ikke oppgitt noen grunn, men som vanlig er det nok lisenshelvete som skaper problemer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er det noen som kan få dette til å fungere er det vel Google, men det krever ekstremt tighte looper og en kjapp lav-latency fiberlinje. Selv SteamLink på gigabit kablet lokalnett synes jeg er for tregt. Forsinkelsen ligger jo mest i video encoding og decoding, så Google må kjøre en superoptimalisert og kraftig video-encoder og krysse fingere for at spillerene har en kjapp video-avspiller. De har ikke mange millisekundene på seg før ting ikke føles responsivt nok. Tenker at de at de bommer litt med konseptet fordi dem som har kjappe nok linjer som egner seg sannsynligvis også har en relativt kraftig maskin slik at streaming av spill velges bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...