Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig er jeg nesten litt glad til..

 

Har mislikt sterkt deres bruktkjøp-politikk, at de priser brukte spill nesten like høyt som nye.

 

De har også dyrere priser enn f.eks Platekompaniet, eller andre, så siden jeg bestemmer hvor jeg skal brukene pengene mine, går jeg alltid til andre siden av gata. Kun unntaksvis benyttet meg av GameStop.

Lenke til kommentar

Jeg trodde det bare var jeg og noen få andre særinger som ikke gadd å bruke Gamestop.

 

Mitt største håp er at Gamestop går dukken og at vi får flere uavhengige butikker eller mindre kjeder igjen, med sitt eget særpreg. Retrospill, vintage collectibles og japansk import kunne være noen stikkord. Hvis ikke ser jeg ikke helt poenget med dedikerte spillbutikker.

Lenke til kommentar

Gamestop har også helt idiotiske "salg". Kjøp to brukte spill for 400, men gjelder kun spill under 299,-

 

Lykke til med å spare mye på det.

 

Eneste jeg ser når jeg er der er slike klubb-zombier som tror det lønner seg å bytte inn relativt nye spill, og barnefamilier som blir regelrett lurt av betjeningen.

 

Håper noen andre tar over markedet når det ryker.

Lenke til kommentar

Spilt mer Odessey.

Og spilelt bryter en av mine store RPG lover, og det er at rusting ikke er logisk.

 

Når noen bandasjer på beina gir mer armor enn bronsje later er det noe feil med spillet.

Hele spillet virker egentlig litt billig og fast food.

Det er jo ikke noe som egentlig driver deg frem, du får nye våpen og rustninger hele jævla tiden du får nesten ikke tid til å bruke et våpen eller en en legging før du får noe nytt, blir rett og slett masete å gå inn og bytte ut hele tiden, spesielt siden mye av det du får som er bedre enn det du har ser drit treit ut. 

Jeg nekter å bruke 3 lær stiper over brystet mitt uansett hvor mye spillet påstår det gir bedre besykttelse enn en full bronsje plate.

Lenke til kommentar

Gamestop har også helt idiotiske "salg". Kjøp to brukte spill for 400, men gjelder kun spill under 299,-

 

Lykke til med å spare mye på det.

 

Eneste jeg ser når jeg er der er slike klubb-zombier som tror det lønner seg å bytte inn relativt nye spill, og barnefamilier som blir regelrett lurt av betjeningen.

 

Håper noen andre tar over markedet når det ryker.

 

Folk er forskjellige. For slike som meg, og sikkert mange i denne tråden som faktisk samler på spill. Så er åpenbart Gamestop en ganske ubrukelig butikk. Men for de som ikke er like "sentimentale", så er det jo ofte Gamestop har "199 Kr" for helt nye spill dersom du bytter inn et annet så og si helt nytt spill. For noen er jo det genialt, de er jo ferdig med det forrige spillet de kjøpte uansett, og kommer aldri til å spille det igjen. For dem blir det som å betale full pris kun på det første spillet de kjøper, og deretter bare 199 Kr for hvert nye spill etter det, så lenge de bytter inn det forrige de kjøpte. Så billig slipper ikke jeg unna! :p

 

Ellers tenker jeg det på en måte vil være litt trist om Gamestop forsvinner. Det vil nok på en måte bli enden på en "Era". Jeg tror nemlig ikke noen andre vil klare å etablere/drive butikk i dag med et så ensidig fokus. Og disse butikkene er jo gjerne samlingsplass for litt ensomme sjeler. Vel, det er ihvertfall litt inntrykket mitt når jeg en sjelden gang er innom, og ser det kommer noen kunder samtidig som er på fornavn med betjeningen. Jeg tror ikke disse vil få det samme utbyttet av å skulle prøve å diskutere hvor mye bedre Morrowind er enn Skyrim, med betjeningen på Elkjøp... :p

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der traff du spikeren på hodet.

 

Ubisoft er spillbransjens svar på fast food.

 

Jo da, men det er veldig tydelig i dette spillet, nå har ikke jeg spilt noen andre AC spill siden uinty, men de føltes fremdeles bedre ut, vet ikke om det er fordi de har laget et halvferdig RPG som gjør at det virker så "lett/simpelt/barnslig" Er litt sånn som om spillet er laget for 10 åringer.

De har også tatt med ting de bare ikke burde, de har ship combat, men det er så så antiklimatisk og kjedelig i forhold til Black sales. 

kanoner er bytta ut med piler og spyd liksom. Det virker som det er tatt med bare for å ha det med og det virker så teit og dårlig. 

animajsoner er mye dårligere.

Selv om jeg sammenligner med andre UBI spill, så virker det liksom ENDA mer billig og standard.

For alle mangler i Division og i Wildlands hadde de i hvertfall en følelse av en viss kvalitet.

Her virker alt så ekstremt billig og kjipt. 

Pluss at det er helt uakeptablet å ha et spill satt i antikkens hellas og ikke la deg bruke skjold. 

Er som å lage et spill om Navy seasls og ikke ha med amoo til våpen. 

Lenke til kommentar

Spilt mer Odessey.

Og spilelt bryter en av mine store RPG lover, og det er at rusting ikke er logisk.

 

Hvor mange spill bryter vel ikke denne loven? Det vanlige er at rustningen øker hvor mye skade du kan ta, men du tar fortsatt skade på samme måte, som om rustningen ikke forhindrer at du blir truffet men bare gjør så kroppen din tåler mer juling. Man smeller til en fyr i full platerustning og i stedet for at sverdet ditt blir slått tilbake av metallet så spruter det blod, selv om skaden kan være minimal.

Lenke til kommentar

Hvor mange spill bryter vel ikke denne loven? Det vanlige er at rustningen øker hvor mye skade du kan ta, men du tar fortsatt skade på samme måte, som om rustningen ikke forhindrer at du blir truffet men bare gjør så kroppen din tåler mer juling. Man smeller til en fyr i full platerustning og i stedet for at sverdet ditt blir slått tilbake av metallet så spruter det blod, selv om skaden kan være minimal.

 

Den del bryter den, men selv der er det enn viss logikk, Ja en tøy hette level 50 i WOW gir mer armor enn en hjem av stål level 20 i WOW.

Men i wow gir ikke en tøy hette level 22 mer rusting enn en stål hjelm level 20. Fordi brynje og plate osv gir mer rusting. En Warroir i mail level 20 tåler jævlig mye mer enn en warlock level 20. 

Så det er på en måte en logikk i det. Det er tydelig at stål er bedre enn tøy.

I dette spillet er det enorme mengder teite eksempler.

 

En tøy sandal level 8 ga mer armor enn bronsje greaves level 7. 

Selv ikke tøyseste WOW ville gjort noe slikt. 

Det var en lær "rustning" (egentlig bare noen remser lær som kanskje dekkert 5% av overkroppen) som gå 15 mer armor enn min bronsje bryst armor, og den var også bare 1 level høyere.

 

Så dette viser at de enten ikke vet hvordan mang lager et RPG, eller ikke var interesert i å lage et RPG. 

Du taper ingen ting på å gå assassin, fordi det er totalt tilfeldldig hvor mye rusting du får fra sakene. Du kan gå kladd som en mumie i bare bandajser og ha mer rusting enn enn med massee bronjse.

Lenke til kommentar

Personlig elsker jeg Assassin's Creed Odyssey! :w00t:

 

Men, jeg har kost meg gløgg med samtlige AC-spill også. Synes de er herlige! :)

 

 

Ikke en spoiler i grunnen, men eneste jeg ikke helt liker med Odyssey, er at hovedpersonen er en "misthios", en dusørjeger, etc. Det strider egentlig en del i mot min spillestil, som er super-duper-good! Jeg sliter litt med å drepe spartanere eller athenere kun fordi noen ber meg om det, og jeg mottar penger/gaver for jobben. Jeg liker en karakter som har sine mer hederlige motiv for sine handlinger. Når det er sagt, så synes det er forfriskende å spille som Kassandra!

 

For meg er ikke dette et rollespill, men det har rollespill-elementer. Akkurat det med rustninger og slikt tenker jeg ikke så mye på. Slik var det vel i spill som Baldur's Gate osv også.. At noen cloth/leather gir bedre armour osv enn low level metal armour, osv.. 

 

Men, igjen, ikke noe banebrytende feil hos meg i dette spillet. Jeg koser meg! :love:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei spillfolk!

 

Vet dere om vanlige trådløse headset med mikrofon kan kobles til ps4, eller om jeg må kjøpe noe lisensierte greier?

Eller er det egentlig like greit å få folk på discord via laptop mens vi spiller på playstationen...

 

øh. Borderlands kommer og jeg vil være klar, er vel essensen av spørsmålet.

 

 

Anbefaler dette. Har brukt det nå i ca et år og er meget fornøyd :)

https://www.komplett.no/product/975853/gaming/gaming-headset/traadloese-headset/hyperx-cloud-flight-traadloes-headset?noredirect=true?noredirect=true#

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

'Støtter opp om dette. Handlet det på black friday til 999,- , og angrer ikke. Dette er ett no bullshit headsett uten noe fake surround lyd og sånt fjas. Logoen som lyser kan man slå av for ett minimun av tjall. Det er faktisk veldig gode drivere i dette settet, og for min del er ergonomien mer enn godkjent. Har ikke fått klager på mikrofonen heller når jeg har spillt online :) Super fornøyd!

 

Battertiden er også veldig veldig bra.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

8eucblf.jpg

 

xQfPHEF.jpg

 

Det ble visst ett lite spontankjøp av en Xbox One S Gears 4 Limited Edition :D Har jo vært umulig å oppdrive siden 2016 og jeg angret litt i ettertid på at jeg ikke kjøpte den på den tiden siden den ser jævla kul ut, og siden jeg plutselig fant det nytt i nettbutikken til GameStop nå så var det vanskelig å si nei selv om det ikke er en X :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grgratulerer med ny kul boks.

 

Jeg fortsetter min odyssé med odessey.

Fremdles langt fra overbevist, liker egentlig best å bare reise å se miniatyr Hellas.

 

Men det har gitt meg mersmak på antikken Hellas, så lasta ned Rome 2 og kjøpte wrath of Sparta.

Fant også frem noen reste hoplites som jeg har hatt liggende, så har limt på spydene og grunnet de, de er egentlig for succsessor grekere/Makedonere spesifikt for Pyrrhus, så gode 150 år senere.

Men nærmeste jeg har og egentlig en mer interessant periode i følge meg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...