Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Takler ikke fitte vanskelige spill rett og slett :p Jeg satte meg faktisk ned med Bloodborne, skulle mekke meg en karakter..men sovnet Sletta det da jeg merka at det der var ikke noe jeg orket der og da.

 

Tenker muligens å bestille den samleboksen billig. Har jeg det stående i hylla så er det så mye lettere for meg å faktisk føle trangen til å spille det. Gnager mer da enn å ha noen digitalt liggende i biblioteket :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri synes at Soulsborne-spillene er fryktelig vanskelige. Jeg synes dette aspektet er veldig overdrevet kun fordi noen har laget et spill der det ikke er meningen at man skal klare alt på første forsøk.

 

Når jeg ser folk som sliter med disse spillene er det fordi de angriper dem helt feil. De turer frem, er ikke forsiktige eller nøye med å lete gjennom områdene og setter seg ikke inn i hvordan de burde bygge karakterene sine.

 

Står man fast på en boss er det bare å kjøre co-op - spillene er ikke laget for at du skal kjøre gjennom alt solo. Kjører du co-op kan du vinne bosskampene selv om du spiller helt ræva. Det er en video på Youtube av en fyr som vinner en bosskamp i Dark Souls 3 mens han ligger rett ut i et hjørne av boss-arenaen mens to andre spillere gjør hele fighten.

 

Det var en litt hidden ":p" der :D

 

Jeg blir pult hardere enn Riley Reid i soulsborne spillene på lik linje med de fleste. Noen få bosser har jeg sikkert 100+ tries på også.

 

Du har god smak.  :thumbup:

Lenke til kommentar

De er ikke ekstremt vanskelige stort sett, men første gang man går igjennom de å ikke aner hva som skjer så er det rimelig brutalt visse steder å man angriper garantert ikke bossene på riktig måte første gangen heller. Men jeg har drept overraskende mange bosser på første forsøk første gangen jeg møtte de inkludert noen jeg vet folk flest har slitt med sånn som Manus, Father of the Abyss og Ancient Dragon. Light armor er også desidert best 95% av tilfellene i spillet som egentlig bare er litt trist.

 

Det er ikke alltid bossene er det vanskeligste med en zone heller. Husker jeg sleit noe jææævlig i Shrine of Amana på release før meganerfen, og selvsagt Blighttown - men det var mest fordi den møkkaplassen hadde single digit FPS.

Lenke til kommentar

Hvordan er vanskelighetsgraden i forhold til...si første Devil May Cry ? Kan vel ikke direkte sammenlignes..men føler kanskje boss kampene her bærer litt preg av samme formelen med å lese fienden og bevegelsesmønsteret før man går bananas ? :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk Devil May Cry-spillene er vanskeligere enn Dark Souls hvis du spiller dem på Hard. Ganske enkelt fordi jeg synes kampsystemet der er såpass kaotisk at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal unngå fiendens angrep, mens i Dark Souls er det mer metodisk og stort sett åpenbart hva du gjør feil når du blir truffet.

Lenke til kommentar

Hehehe, nesten litt overraskende hvor mange som ikke har spilt og/eller ikke er fan av Soulsborne-spill. Via media får man jo litt inntrykk av at disse spillene er blandt de eneste som er universalt elsket, og som ingen kan hate.

 

Er veldig glad i dem selv, men vil absolutt ikke kalle meg noen stor fan. Liker for eksempel Nioh bedre enn Soulsborne spillene, og Bloodborne klarer jeg bare ikke å utstå settingen i, men at de alle er knallgode spill, det kan jeg ikke si meg uenig i. Kanskje liker jeg også spillene på en litt uvanlig måte (eller så har jeg bare fått feil inntrykk av fanbasen), for dette med vanskelighetsgraden appellerer ikke til meg i det hele tatt. Som Mala så liker jeg ikke vanskelige spill, og vil heller ha det litt for lett, enn litt for vanskelig.

 

Derimot så ligger appellen for meg i gameplay-loopen, med samling av souls som gradvis gjør deg sterkere, og hvordan dette i så merkbar grad påvirker utstyret ditt, og hvordan du spiller. Ingen andre spill (med unntak av kloner) har hatt dette på samme måten. Er også enig med Spartapus i at vanskelighetsgraden I Soulsborne-spill blir malt i et litt feil bilde, og får for mye fokus i omtalen. Som han nevner er det mest en annerledes måte å spille på som gjør det vanskelig. Der andre spill pøser på med horder av fiender, eller fiender som tåler  mer enn en atombunker, i et forsøk på å overmanne spilleren med rå kraft, så benytter Soulsborne seg heller av godt design, både i verdenen og fiendene. Alt virker mer satt med mål og mening, fra posisjon, til adferd og angrepsmønster, for å lure spilleren, og holde deg oppmerksom på situasjonen. Dette er en annen ting jeg liker med Soulsborne, det er en veldig rettferdig vanskelighetsgrad, og det meste i spillet virker gjennomtenkt.

 

En tredje ting jeg liker er kanskje litt mer kontroversielt, i det at jeg liker måten spillet er satt opp for co-op. Elsker måten man kan spille co-op i disse spillene, og synes ofte det er mer gøy å spille sammen med en god venn, mens vi prater og diskuterer spillet. Litt sånn følelse av eventyr, og å overkomme prøvelser sammen. :p

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk Devil May Cry-spillene er vanskeligere enn Dark Souls hvis du spiller dem på Hard. Ganske enkelt fordi jeg synes kampsystemet der er såpass kaotisk at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal unngå fiendens angrep, mens i Dark Souls er det mer metodisk og stort sett åpenbart hva du gjør feil når du blir truffet.

 

 

Haha, nei kommer aldri til å spille igjennom serien på hard for og si det sånn :wee: Kaotisk er det nok som det er på normal :p

Lenke til kommentar

Er veldig glad i dem selv, men vil absolutt ikke kalle meg noen stor fan. Liker for eksempel Nioh bedre enn Soulsborne spillene, og Bloodborne klarer jeg bare ikke å utstå settingen i

 

Hæ? Settingen er jo det beste med hele spillet. Har ikke spilt noe annet som har klart å fange en såkalt Lovecraftian horror-atmosfære så bra.

 

For de som måtte lure på hva jeg snakker om:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Lovecraftian_horror

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hæ? Settingen er jo det beste med hele spillet. Har ikke spilt noe annet som har klart å fange en såkalt Lovecraftian horror-atmosfære så bra.

 

For de som måtte lure på hva jeg snakker om:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Lovecraftian_horror

Ja, det tviler jeg ikke på at den klarer. Er nok nettopp derfor jeg ikke liker den. Ikke særlig glad i horror generelt, ei heller Lovecraftian-horror. Estetikken og de ufyselige monstrene faller heller ikke i smak.

Lenke til kommentar

Ryktes at Walmart også skal entre markedet med en spillstreaming-tjeneste nå  :blink:

 

Så neste generasjon vil Microsoft, Google, Sony, Amazon, (kanskje) Walmart, Nintendo, Valve og Epic sloss om pengene våre.

 

Om Madbox viser seg å ikke bare være oppspinn så kan de også legges inn i listen, å må selvsagt ikke glemme Atari sin kommende Ataribox/VCS konsoll, hva nå enn den faktisk blir til :p

 

Clusterfuck til de grader

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...