Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Ikke glem at Anthem har en åpen demo denne helgen, så alle kan prøve. :) Har fått testet det to siste javelinene, og som forventet falt Colossus ikke spesielt i smak. Blir for tung treg. Interceptor var mye mer interssant, og likte Ultimate, for så vidt. Men tror jeg holder meg til Ranger eller Storm. Begge skal grundig testes i fullversjonen. :)

 

Ikke helt uventet var det også rimelig lett å komme inn i demoen i dag. Var faktisk bare å starte demoen fra forrige helg, og fortsette der jeg slapp. Kjipt nok betyr det jo at jeg allerede har fullført den, så tok et Stronghold to ganger. Er ikke noe annet å gjøre, annet enn freeplay. Men er jo bare en demo. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tvert imot for min del. Om de har fjernet FF-elementene er det noe jeg vil vite før jeg vurderer å kjøpe dette til full pris, da møtet mellom Disney og Final Fantasy er mye av moroa for mange.

 

Final fantasy karakterer eller ikke, magien er her fortsatt for meg. Når jeg spilte de 1 og 2 for første gang var jeg 14 år gammel og siden den gang har serien hatt en helt spesiell plass i hjertet mitt  (pun intended),  jeg har og de siste årene hatt en liten tradisjon med å spilt gjennom samlingene som kom ut til PS3 og nå i senere tid PS4 så har klart å holdt serien noenlunde fresh i minnet på den måten. Jeg har nytt hvert minutt av de 16 timene jeg har sunket inn i kingdom hearts så langt denne helgen, etter å ha ventet så lenge på ett spill og faktisk ikke bli skuffet av det er absolutt et forfriskende pust :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

YEEEESSS!!! Etter mye slit fikk jeg ENDELIG tatt Pauline i World of Light i Smash Bros. Hadde faktisk gitt opp å få "Wn all fight" trophien pga denne kampen. Kort sagt er det Peach, Mario og Donkey Kong i en arena basert på gamle Donkey Kong. Vi snakker en drøss små plattformer, og mange steder å ramle ned. Mario og Donkey Kong er sterke og raske, og henger seg på som noen jævla mygg. Peach bruker hele kampen på å stikke av, og det er selvsagt kun henne som gjelder her. At det er kort tidsfrist hjelper jo heller ikke. :p Sykt mye slit, men Peach ramlet ut av skjermen av seg selv og døde. Faen så lettet nå. :) Bare en boss igjen, så er hele greia endelig over. Har bare tatt 40 timer 15 minutter så langt. :p 

Lenke til kommentar

Moro når det kommer et spill som en gleder seg skikkelig til å spille. Demo helgene med Anthem har vært frustrerende men også kjempe gøy. Gleder meg til å forhåpentligvis bruke lang tid i det spillet her.

 

En veldig kul video en fyr har laget av klipp ifra disse helgene.

 

 

Her er jeg i kamp med en av disse titane som kom nå på slutten.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var tidenes gaming helg rundet av for denne gang, lenge siden sist jeg har isolert meg selv inne med ett spill en hel helg, men etter 30 timer på siste save på  2 og en halv dag har jeg vært noenlunde effektiv. Har vært helt fantastisk å få spille ett nytt kingdom hearts spill igjen, og gler meg til å fortsette :D

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

YEEEESSS!!! Etter mye slit fikk jeg ENDELIG tatt Pauline i World of Light i Smash Bros. Hadde faktisk gitt opp å få "Wn all fight" trophien pga denne kampen. Kort sagt er det Peach, Mario og Donkey Kong i en arena basert på gamle Donkey Kong. Vi snakker en drøss små plattformer, og mange steder å ramle ned. Mario og Donkey Kong er sterke og raske, og henger seg på som noen jævla mygg. Peach bruker hele kampen på å stikke av, og det er selvsagt kun henne som gjelder her. At det er kort tidsfrist hjelper jo heller ikke. :p Sykt mye slit, men Peach ramlet ut av skjermen av seg selv og døde. Faen så lettet nå. :) Bare en boss igjen, så er hele greia endelig over. Har bare tatt 40 timer 15 minutter så langt. :p

Grattis! Gruer meg til den kampen selv. Men hvor langt er det mellom karakterene man låser opp egentlig? Tar jo en evighet. Har spilt en del WoL men kun låst opp 4-5 stykk der. I hovedspillet har jeg låst opp alle og det tok 5 timer.

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å si hvor lang tid det vil ta mellom hver karakter du åpner i WoL, da det er så mye annet å gjøre her. Men det er 74 folk å åpne, og du får nok ikke de siste før helt på slutten. Du blir nok sittende en stund, med andre ord. Alle åpnes med jevne mellomrom hele veien, men igjen, det avhenger en del av hvor mye annet du gjør i tillegg. Det er enkelte spirits du må ha for å komme videre, og minst en karakter kan kun åpnes hvis du fullfører en bestemt dungeon 100%. En annen er skjult i en minigame. Ikke en spesielt vanskelig minigame, og du skjønner nok fort hvem og hvor det er. Men skulle jeg gjettet, tar det de fleste mellom 25 - 35 timer å fullføre WoL. Jeg brukte nok litt mer tid, men er enkelte kamper jeg slet mye med.

Lenke til kommentar

Nå snakker vi glad nyheter. Kan se ut som spill utviklere/utgivere må starte å selge spill som fungerer som dem skal....

 

https://www.tek.no/artikler/nar-far-vi-bedre-rettigheter-pa-digitale-kjop/457191?utm_term=df-86-abad7669%3Adf-86-b87437b8

 

Nja, tror ikke det har noe å si i praksis.

 

I tillegg settes det nye minimumskrav til garantiperioder. For dataprogrammer, inkludert spill, kan denne ikke være kortere enn to år, mens den for strømmetjenester skal gjelde så lenge du er abonnent.

 

Haugseth greier ut at garantiordningen for spill vil bety at du har rett på refusjon om et spill slutter å fungere av tekniske årsaker eller ikke oppfører seg som tiltenkt så lenge det ikke har gått mer enn to år fra kjøpet er utført.

 

Sånn jeg tolker det kan du kjøpe Anthem eller Division 2 på release, men selv om ingenting fungerer har de to år på seg til å rette opp i serverproblemene og bugs. Men garantien på din side funker bare i løpet av de to første årene etter at du kjøpte spillet. Ser ikke helt hvordan det der skal fungere, da du har rett på refusjon, og de har fortsatt frist på seg til å rette feilene. Men i praksis tror jeg det skal mye til for at spillet "slutter å fungere av tekniske årsaker ikke oppfører seg som tiltenkt". Snakker vi rent offline har de to år på seg til å patche spillet. Selv No Man's Sky klarte det uten problemer.

Lenke til kommentar

Jeg koser meg med å se på World First løpet i World of Warcraft. Er morsomt at det for andre gang blir strømmet fra Red Bull Gaming Sphere i London. :D

Også fikk jeg "raidet" i 3 timer i går også. Er morsomt å være i et casual guild, og jeg blir bare med på "fun runs" uansett. :)

 

Også venter jeg på nest siste episode av The Walking Dead: Final Season. Blir spennende. Også må jeg spille ferdig Assassin's Creed Origins og Odyssey snart. :p

 

Også har jeg fortsatt Dragon Age Origins, Dragon Age 2, Dragon Age Inqusition i bakhånd jeg må bli ferdig med snart. ^^

Lenke til kommentar

Ble ferdig med RDR2 i går. Og som jeg regnet med epilogene var super anti klimaks. Jeg var helt ferdig med spillet etter historien til Arthur var ferdig.

Jeg brukte en uke på hoved spillet og så to uker på å tvinge meg gjennom epilogene.

 

Kjøpte Nathan Drake collection, 178kr for 3 veldig gode spill kan man ikke klage på.

 

Fikk også laget meg en ny Warframe i Warframe.

Lenke til kommentar

Sånn jeg tolker det kan du kjøpe Anthem eller Division 2 på release, men selv om ingenting fungerer har de to år på seg til å rette opp i serverproblemene og bugs. 

 

Nei, jeg tror det betyr at det er i 2 år dette gjelder. Altså ifra du kjøper et spil og i 2år. Eller lengre, noe det er opp til hvert land å avgjøre. Så fks, hos meg nå så har jeg plutselig fått FPS problemer med The Division. Det har fungert som det skal helt siden lansering. Men nå får jeg fps fall ifra 60 og helt ned til 30-25fps med jevne mellomrom. 

 

Og det kan da kanskje gå under at det ikke virker som det skal. Og en kan få avslag eller refundert spillet. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Rundet RE2 med Claire A-run i går, så da tar jeg ett lite avbrekk der. Rett på Dead Space 2 i dag :D

 

Jeg har fullført Leon A og Claire B, og nå ble jeg akkurat ferdig med Leon B etter å ha tatt Claire A.

 

Fantastisk spill, men nå legger jeg det på hylla. Har ikke gjort annet enn å game RE2 siden det kom ut.  :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...