Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe Anthem eller Division 2.

I Anthem, har man mulighet til å gjøre "alt" i enspiller evt 2 spiller samarbeid? Eller blir det vanskeligere da?

Og har man også mulighet til det i Division 2? :)

 

Historien i Anthem kan spilles 100% solo, mens Strongholds kun er for grupper på fire. Starter man freeplay får man løpe rundt som man selv vil, men også her vil det være andre spillere. Men man er ikke nødvendigvis i samme gruppe som dem, og man kan spille det helt alene hvis man vil. Sånn jeg har forstått det er grunnen at man får "world events" og "world bosses", og sånne ting, som dukker opp fra tid til annen. Dette er f.eks en boss man ikke kan ta alene, så da er det viktig at alle sammen samler seg om den for å ta den ned. Men når det er gjort er det bare å fortsette som før. Eller gi blaffen i den, og leke et annet sted til den forsvinner. Vi hadde mye av dette i Guild Wars 2 da jeg spilte det, og jeg likte at en drøss spillere samlet seg når en boss dukket opp. Alle som hjalp til å sloss mot den fikk loot, uten at vi trengte å være i en gruppe.

 

Så kort sagt må du være i en gruppe på fire for å ta Strongholds (tenk dungeons), men ellers er det solo hele veien, hvis du vil. En annen morsom ting er at hvis flere folk slår seg sammen i en gruppe, vil fiendene bli farligere. Tror loot blir bedre da også, men skal ikke si det sikkert. Dette gjør at du (så vidt jeg vet) kan slå seg sammen med noen venner og spille gjennom historien, men den vil ikke bli ren plankekjøring av den grunn. I tillegg kan du slå deg sammen med en spiller som er mye lavere level enn deg, og du vil da skaleres ned til hans level, for å unngå at du bare leker bulldoser og brøyter deg vei gjennom fiendene uten å ta skade. Men loot vil ikke skaleres ned, men holder seg på ditt nivå. Dermed kan du slå deg sammen med en på lavt nivå, og likevel få både en utfordring og loot og XP.

 

Som om ikke det var nok er maks level bare 30, akkurat som i Division 2, men du vil fortsatt få XP etter dette. Du vil ikke gå opp i level lengre, logisk nok, men du vil derimot få ting når du når neste level. Aner ikke hva, men kan være alt fra kosmetiske loot boxes til "paragon level" som i f.eks Diablo. Vi får se. :)

 

 

Hadde lett valgt Division 2 over Anthem. Division 2 har mer interessant lootsystem, mer å gjøre (raids, assignment etc), og spillet kommer ikke til å dø like fort ut som det Anthem kommer til å gjøre ;) De har også sagt at Division 2 skal være mer solovennlig enn det 1'ern var, så du kan fint kose deg med det alene hvis du vil. 

 

Mer å gjøre? Aner du hvor mye man faktisk kan gjøre i Anthem i endgame? Kort sagt kan du bli sittende i månedsvis bare med content fra launch, og de har lovet mer content i flere år fremover - helt gratis, til og med.

 

https://www.vg247.com/2019/02/07/anthem-endgame-content-video-gameplay/

 

Angående "å dø like fort" tror jeg du skal være litt forsiktig her, gutt. De aller fleste som har spilt Anthem likte det de så, så jeg tror neppe det kommer til å dø ut med det første. Det vil vel heller dø ut like fort som Star Wars: The Old Republic. Eller vent, det er jo fortsatt aktivt... men det visste du vel? :p

 

Er sjeleglad for at Anthem er dømt til å bli en flopp allerede før launch, akkurat som Fallout 76. På tide at både EA og Bethesda får en lærepenge for latskapen sin.

 

Nå er det vel BioWare som lager Anthem, ikke EA eller Bethesda...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, jeg mente pve-noobs som bare vil spille pve og kille npc-er.

 

Jeg skjønte selvsagt det, jeg synes bare det var en unødvendig kjip ting å si, for folk finner glede i spill på hver sin måte. Og akkurat som RPG ikke er for alle, er heller ikke PvP det. Det gjør ikke folk som ikke liker PvP til n00bs. Jeg har spilt dataspill i snart 40 år, så jeg ser vel ikke på meg selv som "n00b" akkurat. Og jeg har spilt masse PvP i løpet av en del av disse årene. Men til slutt ble jeg bare lei av alle drittsekkene i PvP. Min erfaring med PvP de siste 10 år eller så, har vært at man så og si alltid på et eller annet tidspunkt ender opp med å bli holdt som "gissel" av rasshøl som enten jukser, camper, eller på annet vis er toxic. Det tar fra meg gleden med å spille, altså hele vitsen med å spille i utgangspunktet. Jeg vet det finnes incels som har aggresjon de trenger å få ut, men de har faktisk ikke rett til å ødelegge for alle andre, slik de har ødelagt PvP for meg. De må gjerne se på seg selv som leet, og folk som ikke orker å spille med dem som n00bs. Det betyr ikke at de ha rett...

 

Jeg vet også at det finnes folk som klarer å finne glede i PvP fremdeles til tross for disse råtne elementene. Og all ære til dem for det, jeg ville for eksempel aldri finne på å kalle dem for n00bs som enda ikke har skjønt hvor kjipt PvP egentlig er...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg vet også at det finnes folk som klarer å finne glede i PvP fremdeles til tross for disse råtne elementene. Og all ære til dem for det, jeg ville for eksempel aldri finne på å kalle dem for n00bs som enda ikke har skjønt hvor kjipt PvP egentlig er...

PvP kjipt? Jeg spiller utelukkende PvP spill fordi jeg liker en utfordring. Fikk min første seier i Apex Legends i kveld å følelsen over å vinne over 57 andre spillere er ganske god. Spilte endel SP før, men går ikke lang tid før jeg går lei av NPCer som ikke gir noe utfordring. Er vel eneste Dark Souls som byr på en utfordring, men det er dessverre ikke min type spill.

Lenke til kommentar

PvP kjipt? Jeg spiller utelukkende PvP spill fordi jeg liker en utfordring. Fikk min første seier i Apex Legends i kveld å følelsen over å vinne over 57 andre spillere er ganske god. Spilte endel SP før, men går ikke lang tid før jeg går lei av NPCer som ikke gir noe utfordring. Er vel eneste Dark Souls som byr på en utfordring, men det er dessverre ikke min type spill.

 

Hva er det du sier?! Hvordan våger du å like noe som jeg ikke liker?! ;)

 

Men seriøst, som jeg prøvde å få frem; jeg unner dere som liker PvP den gleden det gir dere. Og da mener jeg også at det ikke er for mye forlangt å forvente det samme tilbake for oss som foretrekker PvE eller SP...

 

On a sidenote, så stammer jeg altså fra en tid da NPC'er var en vesentlig større utfordringer enn andre mennesker. ;) Det er nok de siste generasjoner med konsoll og PC spillere som har sutret seg frem til at spill skal være så enkle at hvem som helst kan runde dem. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Begynner å glede meg til Division 2 kommer. Da kan folk kanskje endelig slutte å mase om hvilket som er best, og heller spille det de selv vil. Verken Anthem eller Division 2 kommer til å dø ut med det første. Om tre, fire år sitter fortsatt veldig mange og spiller begge to. Neppe så mange som ved launch, men spillerbasen vil nok holde seg rimelig stabil i årevis etter at de første faler av lasset. Noen slutter, noen begynner. Men alt i alt har verken Anthem eller Division 2 noe å frykte. Eller Fallout 76, for den saks skyld. Selv Crackdown 3 kommer nok til å ha et rimelig solid antall spillere i lang tid.

Lenke til kommentar

Selv skal jeg spille begge så folk får "krangle" om hvilke som er best så mye dem vil  :closedeyes:

 

Hadde egentlig tenkt å ikke stresse med å kjøpe The Division 2 pga Anthem. Men etter å ha spilt litt nå i helgen så kommer jeg nok til å ikke klare å vente lenge. Så her blir det å holde på med Anthem,The Division 2 og Sea of Thieves. Disse service baserte spillene spiser opp all tid til andre spill....men det viktigste er at en spiller noe en synes er gøy. Ikke at en spiller x antall spill iløpet av året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...