Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

De burde satt ned prisen fort som fy, dette taper garantert mye salg på.

 

Jeg bestilte iPhone 6 Plus 64 gb Space Grey med Smart Mini (abbonementet koster 199, samme som djuice/Talkmore). Totalprisen blir da 8989,- for et år.

Da sparer jeg nesten 1000 kr å kjøpe gjennom NetCom i forhold til å kjøpe mobil og abonnement hver for seg.

 

La også på Spotify-avtale, siden jeg likevel betaler for Spotify Premium hver måned. Da får jeg 500 mb ekstra, totalt 1,5 gb hver mnd.

 

Litt for sjenerøs av netcom å selge det så billig. Men det kan hende de hadde bestilt så få antall at de klarer å selge det så billig. Da vil dette ihvertfall tiltrekke flere kunder! Og siden de ikke har nok, så får de ikke gitt til alle med en gang, og ergo sier de "ubekreftet leveringstid". Men da har netcom ihvertfall sikret seg flere bestillinger enn telenor/djuice. Et smart trekk av netcom eller er de bare så sjenerøse?

 

 

Hvis de bare har bestilt et lite antall, så må de jo fortsatt levere telefoner til alle andre som har bestilt - til samme pris.

 

Som oftest pleier det å være omvendt, at de setter ned prisen når de får tak i et stort parti (noe som ofte betyr bedre priser) med en god pris.

 

Jeg tror det er to alternativer:

 

Alternativ 1, de andre er griske og setter opp prisene, fordi de vet at folket "må" ha iPhone samme hva det koster.

 

Alternativ 2, Netcom selger de såpass billig at de nesten ikke tjener noe på telefonsalget (kanskje de taper på det?), men på den andre siden vil de få inn mange nye kunder, noe de vil tjene på i lengden.

 

Netcom kjører også på med "første måned gratis" nå i september, tilfeldigvis samme måned iPhone lanserers (hehe), for å tiltrekke seg nye kunder. Det ser ut til at Netcom har gjort en god jobb den siste måneden, og har tatt konkurrentene "på senga".

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar

De siste årene så har det vel normalt vært Netcom som har hatt høye priser iforhold til Djuice, men har da justert seg innen folk faktisk la sine bestillinger. Skal ikke se bort ifra at Telenor fort ender opp med å gjøre det samme, de må jo miste en hel haug av potensielle kunder (abonnenter) og forhåndsbestillinger når de har slike priser iforhold til Netcom.

Lenke til kommentar

Da er det bekrefta at min iPhone fra spaceworld kommer på Fredag!

Sinnsykt spent på hvordan dette blir. Så også noen benchmarks der iPhone 6 knuser de fleste telefoner på sunspider, geekbench, så håper at det blir en smooth opplevelse.

 

Har du snakket med dem? Jeg bestilte to selv. En 16gb silver, og en 16gb space grey. Må egentlig ha 64gb, så litt usikker hva jeg skal med dem, hehe. Kunne ikke la sjansen gå fra meg.

Lenke til kommentar

 

Da er det bekrefta at min iPhone fra spaceworld kommer på Fredag!

Sinnsykt spent på hvordan dette blir. Så også noen benchmarks der iPhone 6 knuser de fleste telefoner på sunspider, geekbench, så håper at det blir en smooth opplevelse.

 

Har du snakket med dem? Jeg bestilte to selv. En 16gb silver, og en 16gb space grey. Må egentlig ha 64gb, så litt usikker hva jeg skal med dem, hehe. Kunne ikke la sjansen gå fra meg.

 

Har snakket med dem ja, de sender på Onsdag/Torsdag.

Lenke til kommentar

De siste årene så har det vel normalt vært Netcom som har hatt høye priser iforhold til Djuice, men har da justert seg innen folk faktisk la sine bestillinger. Skal ikke se bort ifra at Telenor fort ender opp med å gjøre det samme, de må jo miste en hel haug av potensielle kunder (abonnenter) og forhåndsbestillinger når de har slike priser iforhold til Netcom.

 

Skal de justere prisen må de vel gjøre det før folk bestiller, og ikke etter? Hvis du allerede har betalt for en telefon, og de så setter ned prisen når naboen din skal bestille to dager etterpå vil det bli kaos.. Med mindre man ikke betaler når man bestiller? Har aldri forhåndsbestilt slik før, så jeg vet ikke.

 

Det er jo uansett snakk om et ganske stort prishopp. Enkelte kombinasjoner av abo + tlf så var Netcom nesten 2000,- billigere, det er en drastisk endring i pris om Telenor, eller noen av de andre, skal matche det.

Lenke til kommentar

Nå har jo ikke Telenor / Djuice tatt i mot bestillinger enda, så de kan jo fint justere prisene. Tidligere år så tok vel heller ikke Netcom direkte bestillinger som de gjorde i år, men opererte med samme "reservasjonsliste" hvor de da sender det en epost med unik link for bestilling et par dager før lansering og da kunne man jo fint justere prisene etter konkurrentene før man tok imot bestillinger.

 

Blir litt overrasket om spesielt Djuice som er "lavpris" abonnementene og løsningene til Telenor skal ha så dårlige priser iforhold til hovedkonkurrenten Netcom.. Nå som Telia (Netcom) etter all sannsynlighet kjøper opp Tele 2 (Network Norway) så blir jo konkurransen mellom Telenor og Netcom større enn noengang, kan ikke helt se for meg hvordan Telenor kan forsvare slike priser da.

Lenke til kommentar

Nå har jo ikke Telenor / Djuice tatt i mot bestillinger enda, så de kan jo fint justere prisene. Tidligere år så tok vel heller ikke Netcom direkte bestillinger som de gjorde i år, men opererte med samme "reservasjonsliste" hvor de da sender det en epost med unik link for bestilling et par dager før lansering og da kunne man jo fint justere prisene etter konkurrentene før man tok imot bestillinger.

 

Blir litt overrasket om spesielt Djuice som er "lavpris" abonnementene og løsningene til Telenor skal ha så dårlige priser iforhold til hovedkonkurrenten Netcom.. Nå som Telia (Netcom) etter all sannsynlighet kjøper opp Tele 2 (Network Norway) så blir jo konkurransen mellom Telenor og Netcom større enn noengang, kan ikke helt se for meg hvordan Telenor kan forsvare slike priser da.

 

Skjønner! Da har de mulighet til å justere prisene sine. Spørsmålet er om de klarer å matche Netcom likevel. Tviler på at Telenor/Djuice setter ned prisene med over 1000,- .. ?

Lenke til kommentar

 

Noen her som kan svare om Netcom fremdeles fjerner operatørlåsen kostnadsfritt under avtaletiden? Telenor vet jeg fremdeles gjør det.

 

Hvis du har operatør lås - så ja.

Det vet jeg ikke enda, siden har kjøpt nyeste iPhone fra Telenor de siste gangene og da har dem fjernet låsen kostnadsfritt, så det er ikke sikkert Netcom sine iPhone 6/Plus kommer med operatørlås?

Lenke til kommentar

At Telenor/djuice må sette ned prisen med 7-800kr er ikke utenkelig, særlig når konkurrenten så tydelig har lagt seg under dem i pris.

 

Er jo en grunn til at dette står under prisene for 6+:

"Se våre priser og abonnement på djuice.no.Vær oppmerksom på at det kan komme endringer i prisene på iPhone 6 Plus."

 

De håpet vel på at Netcom skulle legge seg høyere så de selv kunne øke prisene, men nå som Netcom har lagt seg lavere, må de endre prisene.

Lenke til kommentar

Fikk også bekreftelse kl:00:01, brukte antakelig under 5sek på å fullføre bestillingen. Men jeg venter heller to-tre uker lengre på telefonen fra Netcom med den prisforskjellen. Edit: Så jeg har nå lagt inn en bestilling fra Netcom. Men om det viser seg at Djuice setter ned prisene kraftig, så har jeg vel mulighet til en ubegrunnet angrerett (gjelder vel varer kjøpt over nett, via telefon, på auksjon osv).

Endret av blured
Lenke til kommentar

 

 

Noen her som kan svare om Netcom fremdeles fjerner operatørlåsen kostnadsfritt under avtaletiden? Telenor vet jeg fremdeles gjør det.

Hvis du har operatør lås - så ja.

Det vet jeg ikke enda, siden har kjøpt nyeste iPhone fra Telenor de siste gangene og da har dem fjernet låsen kostnadsfritt, så det er ikke sikkert Netcom sine iPhone 6/Plus kommer med operatørlås?

 

 

Usikker på om iPhone fra Netcom har operatørlås. De selger den jo f.eks uten binding i deres butikker. Men om du har operatørlås, så koster det ikke noe å få den fjernet under bindingstiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...