Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Droptester tar jeg ca like seriøst som tarotkort.

Joda, betingelsene endres alltids litt fra drop-test til drop-test, men det var imponerende å se at Plus-en var uskadet etter et såpass rent treff flatt på skjermen, skjermflaten og vekten tatt i betraktning. Note 3 drop-test fra samme fyren: http://youtu.be/PCX3qNtzGzI. Knust i tusen knas. Så blir spennende å se om andre drop-tester viser like imponerende resultater.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Vurderer å bestille 64 gb fra Tele2 da de var helt klart billigst. Men er det slik at Tele2 fortsatt har de svenske simkortene som gjør at det blir problemer med nummervisningen? Noen med Tele2 her som kan bekrefte/avkrefte?

Ja, svenske SIM-kort fortsatt.. Roaming i Norge men ikke i Sverige. :nei:

Men er det slik at man fortsatt må lagre +47 foran numrene? Husker når jeg hadde Tele2 for noen år siden, så ble det masse tull med numrene når jeg fik samtaler/meldinger.

Som sagt med iphone er det ingen problem.

Lenke til kommentar
Kryptering blir standard på mobilen
Aktiveres automatisk i både iOS 8 og Android L.
Fredag 19. september 2014 kl. 13:14
Av Harald Brombach
En av nyhetene i Apples iOS 8, som ble gjort tilgjengelig denne uken, er at kryptering av brukerdata på enhetsnivå nå er aktivert som standard. Dette sikrer brukerne mot at uvedkommende kan lese dataene dersom smartmobilen mistes. En annen konsekvens er at dataene heller ikke vil kunne låses opp av Apple, dersom selskapet blir beordret til å hjelpe politi- eller sikkerhetsmyndigheter med å få tilgang.
– Til forskjell fra våre konkurrenter, kan ikke Apple omgå sikkerhetskoden din og kan dermed ikke få tilgang til disse dataene, skriver Apple på denne siden.

http://www.digi.no/930525/kryptering-blir-standard-paa-mobilen

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

SMS/iMessage problemet kom tilbake igjen.

 

Per nå ser det ut til å kunne være et par ting.

1. et buffer som går fult etter en liten stund og skaper problemer

2. når man holder telefonen horisontalt og taster med begge tomler og powerknappen ligger i venstre hånd så virker det som en sensor sperrer skriving med venstre tommel. For samme bokstav kan skrives med høyre tommel.

Veldig merkelig dog og det skjer ikke hver gang.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvorfor gidd folk å droppe mobilen slik. ...

Antagelig fordi det fortsatt finnes folk som ikke vet hva som skjer når man slipper glass ned på en hard overflate.

 

De som vet, gidder ikke teste sånt.

 

 

...

Anyways, tenker å plukke med en 6 ved lansering hos Humac/Eplehuset. Tanker om dette?

Nei. Egentlig ikke. Bare å kjøpe, helt sikkert et strålende produkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om et sted det går an å reservere, for å så hente fysisk i butikk den 26.? Type Collect@store, slik elkjøp har (men som jeg mener de ikke har for iphone 6-lanseringen..).

Jeg har bestilt på komplett.no. Jeg valgte pickup-point Oslo, og da kan jeg hente telefon der dagen etter lansering. Det er vel nærmeste jeg har sett som ligner på ditt spørsmål.

Lenke til kommentar

Spennende å se arrogansen til Djuice påfb-sidene deres. På ett av svarene så presterte de å si at differansen ikke var så stor, da man fikk noen gb mere av deres produkt. Sjekket opp dette, og at man skulle feks ha 2 gb mere i mnd kostet ca 2000 på ett år. Utrolig!

Endte opp med at jeg kjøpte på 64 gig på Tele 2, for under den summen som djuice skulle ha for 16 gig. Utrolig!

 

Håper mange går vekk fra djuice med de prisene.

Lenke til kommentar

Djuice har ikke svart noen på Facebook vedrørende pris differansen mellom dem og konkurrentene.

Lurer fælt på om jeg skal gå over til Netcom....

 

Skal det skje noe med prisene så skjer det ikke før over helgen, tipper jeg. Dette er ikke noe Facebook-folkene kan gjøre noe med. Dette må ledelsen for den slags i Telenor mobil/djuice avgjøre.

 

Jeg er ikke sikker på om de gjør noen ting. Vi nordmenn er vanedyr, og har for mye penger mellom hendene, så det er ikke sikkert en tusenlapp eller en halv eller halvannnen får så mange til å bytte leverandør.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...