Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

En av de mange gode grunnene til at jeg kjøpte meg iPhone (6 plus) var at den skulle virke med Bluetooth i bilen. Det har nemlig ikke mine Android- og Windows-telefoner gjort. Gjett hva jeg sa når jeg prøvde og den ikke virket allikevel. Så var jeg på service med bilen hos forhandler og beklaget meg over dette, og de ba meg snakke med en av selgerne. Han ble med ut i bilen, gjorde tilsynelatende det samme som meg, og vips så virket den.

 

Så nå har jeg musikk og innebygget handsfree styrt fra rattet igjen.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel ikke tilfeldigvis Audi? Plages med både android og iphone i bilen her også.

 

Forøvrig litt komisk det valget Apple tok om at 6'ern absolutt måtte være 0.2mm tynnere enn 6+, som allerede er en meget tynn telefon. Hadde heller sett at de brukte de 0.2mm på bittelitt bedre batteri :)

 

Ellers meget godt fornøyd med 6'ern sålangt.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Er veldig godt fornøyd med min Incipio Feather (ikke Shine, den syntes jeg var alt for glatt). Matt sort. Den er tynn men samtidig ganske stiv (den er et h*lv*te å ta av). Den dekker ikke opp langs kanten men for meg er det positivt siden swiping føles mer naturlig ut da siden fingern ikke kommer borti dekselet (som det gjør med f.eks Apple Leather). Jeg bruker deksel primært for å gjøre telefonen stivere og enklere å holde.

Lenke til kommentar

Du har vel ikke tilfeldigvis Audi? Plages med både android og iphone i bilen her også.

 

Nei, det er en Mini Cooper.

 

Forøvrig litt komisk det valget Apple tok om at 6'ern absolutt måtte være 0.2mm tynnere enn 6+, som allerede er en meget tynn telefon. Hadde heller sett at de brukte de 0.2mm på bittelitt bedre batteri :)

For den informerte bruker er batteritid et åpenbart gode. Men pressen forventer sex.

 

Edit: Og 2 millimeter ekstra batteri hadde jo veiet litt.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forslag til gode deksler? Har hatt Apple skinn deksel som skinnet er helt fantastisk rævva og Spigen Neo Hybrid som jeg synes bygger for mye ut nede og på sidene.

 

 

Hva er så ille med skinnet? Har selv gått over til Apple sine silikondeksler. Syntes de gir veldig godt grep, ser bra ut og er veldig minimalistiske og passer som hånd i hanske.

Lenke til kommentar

 

Dette er selvfølgelig veldig subjektivt, men jeg er strålende fornøyd. Nå tok jeg telefonen ut av laderen i går klokken 9 ca. Har 7 timer og 19 minutter i bruk og 1 dag og 14 timer i ventemodus. Har igjen 44%.

 

 

Batteribruksindikatoren er vel største løgnen på hele iPhone. Da jeg satte min til lading i går viste den på Bruk: 7 timer, 22 minutter. Hvilket er enormt langt unna sannheten. Blant annet viste den at Facebook hadde opptatt 27% av denne tida. Da hadde jeg sjekket Facebook tre ganger i løpet av hele dagen. Maks 3 minutter hver gang.

 

Så hvordan Apple gjør sin beregning av batteribrukstiden, er for meg et mysterium. Dette er for øvrig på en 5s, men det var akkurat det samme på de 6Plus jeg hadde.

Lenke til kommentar

Batteribruk viser mer saklig brukstid hvis man skrur av bakgrunnsoppdatering og push. Og jeg har da vesentlig lavere tall enn Emils på min iPhone6. (Vet ikke om Emils har 6Plus?) og en del andre.

Akkurat nå har jeg 17 % igjen, 1 dag ventemodus og 7 timer 47 minutter i bruk.

Safari 59 %

Lenke til kommentar

Batteribruksindikatoren er vel største løgnen på hele iPhone. Da jeg satte min til lading i går viste den på Bruk: 7 timer, 22 minutter. Hvilket er enormt langt unna sannheten. Blant annet viste den at Facebook hadde opptatt 27% av denne tida. Da hadde jeg sjekket Facebook tre ganger i løpet av hele dagen. Maks 3 minutter hver gang.

 

Telefonen din er mer på facebook enn deg tydeligvis :grin2:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Batteribruksindikatoren er vel største løgnen på hele iPhone. Da jeg satte min til lading i går viste den på Bruk: 7 timer, 22 minutter. Hvilket er enormt langt unna sannheten. Blant annet viste den at Facebook hadde opptatt 27% av denne tida. Da hadde jeg sjekket Facebook tre ganger i løpet av hele dagen. Maks 3 minutter hver gang.

Dersom du ikke har slått av bakgrunnsoppdateringer for FaceBook, vil denne være aktiv selv om den kjører i bakgrunnen, og dermed også logge tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Forslag til gode deksler? Har hatt Apple skinn deksel som skinnet er helt fantastisk rævva og Spigen Neo Hybrid som jeg synes bygger for mye ut nede og på sidene.

 

 

Hva er så ille med skinnet? Har selv gått over til Apple sine silikondeksler. Syntes de gir veldig godt grep, ser bra ut og er veldig minimalistiske og passer som hånd i hanske.

 

Første uka var skinndekselet helt ypperlig. Etter dette mistet det farge og fikk lett hakk. Overprisa drittdeksel.

Lenke til kommentar

Har hørt at de sliter i kombinasjon med fuktighet osv.. Kjørte selv et marineblått siden lansering, det ble byttet for knapp 14-dager siden og jeg opplevde verken hakk eller falming av farger. Men så var det aldri borte i fuktighet, og jeg har til gode å miste telefonen på noe vis.

 

Men som sagt, så føler jeg (til min store overraskelse) at silikondekslene føles noe bedre enn skinndekslene. De gir bedre grep, er mer motstandsdyktig for slitasje og etter min mening så ser det bedre ut med litt kraftigere fargekombinasjoner. Og det jeg liker aller best med Apple sine egne deksler er; de er skreddersydd og passer telefonen perfekt og fremstår veldig minimalistisk.

Lenke til kommentar

Ekstremt godt fornøyd med mitt sorte skinndeksel fra Apple. See stilrent ut og passer til alle anledninger. Har ingenting på skjermen, fortsatt ripefri. Synes det virker som glasset tåler litt ekstra denne generasjonen.

Jeg tror snarere glasset tåler noe mindre enn tidligere. Muligens fordi skjermen er mer utsatt hvis man legger den med skjermen ned pga. de avrundede kantene.

 

Uansett, min iPhone 4S hadde marginalt med riper på skjermen etter over to års bruk uten noen som helst beskyttelse. Baksiden fikk derimot en del riper, da. Uten at det gjorde noe som helst.

 

Min iPhone 6 klarer seg også utmerket uten noe beskyttelse, men på selve skjermen ser det ut til at det litt raskere har kommet små "hårstrå" riper. Helt uvesentlige riper, da.

Lenke til kommentar

En av de mange gode grunnene til at jeg kjøpte meg iPhone (6 plus) var at den skulle virke med Bluetooth i bilen. Det har nemlig ikke mine Android- og Windows-telefoner gjort. Gjett hva jeg sa når jeg prøvde og den ikke virket allikevel. Så var jeg på service med bilen hos forhandler og beklaget meg over dette, og de ba meg snakke med en av selgerne. Han ble med ut i bilen, gjorde tilsynelatende det samme som meg, og vips så virket den.

 

Så nå har jeg musikk og innebygget handsfree styrt fra rattet igjen.

 

Geir :)

Samme hos meg. Har hatt gleden av dette i 1 år etter at jeg kjøpte ny bil og det er herlig med spotify på iphone og 3000 cachede låter i bilen :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...